7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

El medicament que l’OMS recomana no usar per al coronavirus: «No servix»

 

L’OMS ha comunicat una nova actualització mèdica per a tots els professionals sanitaris en referència a la lluita contra la Covid-19, que consistiria en desaconsellar el fàrmac remdesivir en els tractaments de malalts de coronavirus, perquè afirmen que no hi ha evidència científica de la seua eficàcia.

 

Segons afirmen els experts de l’organització europea: «Els assajos suggerixen que el remdesivir no presenta un efecte significatiu en la reducció de la mortalitat, la ventilació mecànica, el termini de millora clínica ni en altres resultats importants per al pacient».

 

Uns resultats que sorprenen per ser el remdesivir un dels primers medicaments que va demostrar una certa eficàcia contra la Covid-19 reduint en alguns dies el temps de recuperació dels pacients hospitalitzats per coronavirus. A demés, va ser el primer en ser aprovat per l’Agència Europea del Medicament i per l’Administració d’Aliments i Medicaments Estatunidenc.

 

No obstant això, a principis de la pandèmia els resultats de l’assaig clínic ‘Solidarity’ ja apuntaven en esta direcció, en afirmar que este medicament no tenia cap eficàcia en pacients hospitalitzats per Covid-19. I és que la nova recomanació de l’OMS de no usar este medicament es basa en dades d’assajos internacionals en els que han participat més de 7.000 pacients hospitalitzats.

 

L’OMS desaconsella el seu ús

L’OMS ha matisat que encara que les proves no permeten descartar que el remdesivir tinga algun benefici, els danys importants que puga produir i el seu cost elevat i els recursos que implica, fan desaconsellable el seu ús. D’esta manera, esperen que futurs assajos puguen llançar més llum i més certesa sobre la seva efectivitat els pacients.

 

Mentrestant, l’OMS sí que recomana l’ús d’un altre medicament que hauria demostrat reduir la mortalitat per Covid-19 en pacients greus: la dexametasona corticoesteroide. Este medicament és més barat i té més disponibilitat, a demés que compta amb el suport de l’OMS.

 

La companyia Gilead, en desacord

Fins i tot amb les noves directrius de l’OMS, la companyia Gilead, que comercialitza el remdesivir, ha declarat no estar d’acord, reaccionant amb un comunicat: «Veklury (remdesivir) és una de les úniques opcions de tractament que oferix beneficis clínics als pacients hospitalitzats amb Covid-19, com ara una recuperació significativament més ràpida, el que permet alliberar recursos hospitalaris.

 

Les pautes de l’OMS ignoren la sòlida evidència que s’ha generat a través de múltiples estudis controlats, aleatoritzats i revisats per parells que donen suport en l’ús de Veklury com a tractament per a Covid-19, fins i tot quan el nombre de casos augmenta dràsticament a tot el món», han apuntat des de Gilead.

 

«Això fa un mal servici als metges que esperen que les directrius de l’OMS es basen en informació científica recolzada per dades. Veklury està ajudant a tractar a pacients en més de 50 països com a primer tractament autoritzat per a Covid-19», han expressat, apuntant a dubtes metodològics en els assajos.

 

En concret, alguns metges han assenyalat problemes metodològics en este estudi, perquè en ell no es distingix entre pacients greus i molt greus, i que tampoc tenen en compte el nombre de dies que els pacients han mostrat els símptomes.

 

Des d’inicis de la pandèmia este fàrmac va centrar l’atenció a convertir-se en un dels principals recursos per a tractar als malalts greus de Covid-19. La FDA ho va aprovar a principis de maig, que ja comptava amb el beneplàcit de l’Agència Europea del Medicament, convertint-se en el primer antiviral aprovat per al seu ús contra el coronavirus. A demés, va ser el tractament que es va administrar a Donald Trump quan el president americà va contraure el coronavirus.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.