Anuncios

El medicament que l’OMS recomana no usar per al coronavirus: «No servix»

 

L’OMS ha comunicat una nova actualització mèdica per a tots els professionals sanitaris en referència a la lluita contra la Covid-19, que consistiria en desaconsellar el fàrmac remdesivir en els tractaments de malalts de coronavirus, perquè afirmen que no hi ha evidència científica de la seua eficàcia.

 

Segons afirmen els experts de l’organització europea: «Els assajos suggerixen que el remdesivir no presenta un efecte significatiu en la reducció de la mortalitat, la ventilació mecànica, el termini de millora clínica ni en altres resultats importants per al pacient».

 

Uns resultats que sorprenen per ser el remdesivir un dels primers medicaments que va demostrar una certa eficàcia contra la Covid-19 reduint en alguns dies el temps de recuperació dels pacients hospitalitzats per coronavirus. A demés, va ser el primer en ser aprovat per l’Agència Europea del Medicament i per l’Administració d’Aliments i Medicaments Estatunidenc.

 

No obstant això, a principis de la pandèmia els resultats de l’assaig clínic ‘Solidarity’ ja apuntaven en esta direcció, en afirmar que este medicament no tenia cap eficàcia en pacients hospitalitzats per Covid-19. I és que la nova recomanació de l’OMS de no usar este medicament es basa en dades d’assajos internacionals en els que han participat més de 7.000 pacients hospitalitzats.

 

L’OMS desaconsella el seu ús

L’OMS ha matisat que encara que les proves no permeten descartar que el remdesivir tinga algun benefici, els danys importants que puga produir i el seu cost elevat i els recursos que implica, fan desaconsellable el seu ús. D’esta manera, esperen que futurs assajos puguen llançar més llum i més certesa sobre la seva efectivitat els pacients.

 

Mentrestant, l’OMS sí que recomana l’ús d’un altre medicament que hauria demostrat reduir la mortalitat per Covid-19 en pacients greus: la dexametasona corticoesteroide. Este medicament és més barat i té més disponibilitat, a demés que compta amb el suport de l’OMS.

 

La companyia Gilead, en desacord

Fins i tot amb les noves directrius de l’OMS, la companyia Gilead, que comercialitza el remdesivir, ha declarat no estar d’acord, reaccionant amb un comunicat: «Veklury (remdesivir) és una de les úniques opcions de tractament que oferix beneficis clínics als pacients hospitalitzats amb Covid-19, com ara una recuperació significativament més ràpida, el que permet alliberar recursos hospitalaris.

 

Les pautes de l’OMS ignoren la sòlida evidència que s’ha generat a través de múltiples estudis controlats, aleatoritzats i revisats per parells que donen suport en l’ús de Veklury com a tractament per a Covid-19, fins i tot quan el nombre de casos augmenta dràsticament a tot el món», han apuntat des de Gilead.

 

«Això fa un mal servici als metges que esperen que les directrius de l’OMS es basen en informació científica recolzada per dades. Veklury està ajudant a tractar a pacients en més de 50 països com a primer tractament autoritzat per a Covid-19», han expressat, apuntant a dubtes metodològics en els assajos.

 

En concret, alguns metges han assenyalat problemes metodològics en este estudi, perquè en ell no es distingix entre pacients greus i molt greus, i que tampoc tenen en compte el nombre de dies que els pacients han mostrat els símptomes.

 

Des d’inicis de la pandèmia este fàrmac va centrar l’atenció a convertir-se en un dels principals recursos per a tractar als malalts greus de Covid-19. La FDA ho va aprovar a principis de maig, que ja comptava amb el beneplàcit de l’Agència Europea del Medicament, convertint-se en el primer antiviral aprovat per al seu ús contra el coronavirus. A demés, va ser el tractament que es va administrar a Donald Trump quan el president americà va contraure el coronavirus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Enforne Alacant busca trencar la seua mala ratxa a domicili en la pista del Bidasoa Irun

L'Enforne Alacant visita la pista del Bidasoa Irun amb l'objectiu de posar fi a la seua mala ratxa com a visitant i acostar encara més la permanència en la Lliga Asobal.

Les donacions de vivenda de pares a fills es disparen en la Comunitat Valenciana

El nou Portal Estadístic del Notariat revela que les donacions de vivenda de pares a fills s'han duplicat en la Comunitat Valenciana des de 2019 i que els jóvens a penes suposen ja el 8,39% dels compradors.

Les donacions de vivenda de pares a fills es disparen en la Comunitat Valenciana

L'accés a la vivenda dels jóvens en la Comunitat Valenciana depén cada vegada més del suport familiar, amb donacions de cases que s'han duplicat des de 2019 i ajudes monetàries multiplicades per quatre, segons el nou Portal Estadístic del Notariat.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Alemanya per diversos robatoris

Un home de 26 anys fugit d'Alemanya després de ser condemnat a deu anys per robatori ha sigut detingut a Alacant i lloc a la disposició de l'Audiència Nacional per a la seua extradició.

Amputen una cama al metge alacantí atacat per un tauró tigre en la seua lluna de mel a Maldives

Cirurgians de l'hospital ADK de Male han amputat una cama a un metge alacantí de 30 anys després de patir un greu atac de tauró tigre mentres bussejava en la seua lluna de mel a Maldives.

Cau a Alacant un grup que va furtar 600 taulons d’encofrar en una obra de San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha desmantellat a Alacant un grup dedicat al furt de material d'obra que va sostraure prop de 600 taulons d'encofrar, valorats en més de 6.500 euros, en una construcció de San Miguel de Salinas.

Castro afronta el repte d’encaixar a Carlos Álvarez en un Llevant quasi al complet

Luis Castro encara les últimes set jornades amb quasi tota la plantilla disponible i el repte de retornar a Carlos Álvarez a l'onze en un Llevant que gana alternatives en el centre del camp i en atac.

Els embassaments de la CHJ freguen el 70% i encaren la campanya de reg amb reserves històriques

Els embassaments de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer emmagatzemen 1.943 hm³, prop del 69%, el segon millor dada en 35 anys, i garantixen el subministrament per a la campanya de reg.