16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

El medicament que l’OMS recomana no usar per al coronavirus: «No servix»

 

L’OMS ha comunicat una nova actualització mèdica per a tots els professionals sanitaris en referència a la lluita contra la Covid-19, que consistiria en desaconsellar el fàrmac remdesivir en els tractaments de malalts de coronavirus, perquè afirmen que no hi ha evidència científica de la seua eficàcia.

 

Segons afirmen els experts de l’organització europea: «Els assajos suggerixen que el remdesivir no presenta un efecte significatiu en la reducció de la mortalitat, la ventilació mecànica, el termini de millora clínica ni en altres resultats importants per al pacient».

 

Uns resultats que sorprenen per ser el remdesivir un dels primers medicaments que va demostrar una certa eficàcia contra la Covid-19 reduint en alguns dies el temps de recuperació dels pacients hospitalitzats per coronavirus. A demés, va ser el primer en ser aprovat per l’Agència Europea del Medicament i per l’Administració d’Aliments i Medicaments Estatunidenc.

 

No obstant això, a principis de la pandèmia els resultats de l’assaig clínic ‘Solidarity’ ja apuntaven en esta direcció, en afirmar que este medicament no tenia cap eficàcia en pacients hospitalitzats per Covid-19. I és que la nova recomanació de l’OMS de no usar este medicament es basa en dades d’assajos internacionals en els que han participat més de 7.000 pacients hospitalitzats.

 

L’OMS desaconsella el seu ús

L’OMS ha matisat que encara que les proves no permeten descartar que el remdesivir tinga algun benefici, els danys importants que puga produir i el seu cost elevat i els recursos que implica, fan desaconsellable el seu ús. D’esta manera, esperen que futurs assajos puguen llançar més llum i més certesa sobre la seva efectivitat els pacients.

 

Mentrestant, l’OMS sí que recomana l’ús d’un altre medicament que hauria demostrat reduir la mortalitat per Covid-19 en pacients greus: la dexametasona corticoesteroide. Este medicament és més barat i té més disponibilitat, a demés que compta amb el suport de l’OMS.

 

La companyia Gilead, en desacord

Fins i tot amb les noves directrius de l’OMS, la companyia Gilead, que comercialitza el remdesivir, ha declarat no estar d’acord, reaccionant amb un comunicat: «Veklury (remdesivir) és una de les úniques opcions de tractament que oferix beneficis clínics als pacients hospitalitzats amb Covid-19, com ara una recuperació significativament més ràpida, el que permet alliberar recursos hospitalaris.

 

Les pautes de l’OMS ignoren la sòlida evidència que s’ha generat a través de múltiples estudis controlats, aleatoritzats i revisats per parells que donen suport en l’ús de Veklury com a tractament per a Covid-19, fins i tot quan el nombre de casos augmenta dràsticament a tot el món», han apuntat des de Gilead.

 

«Això fa un mal servici als metges que esperen que les directrius de l’OMS es basen en informació científica recolzada per dades. Veklury està ajudant a tractar a pacients en més de 50 països com a primer tractament autoritzat per a Covid-19», han expressat, apuntant a dubtes metodològics en els assajos.

 

En concret, alguns metges han assenyalat problemes metodològics en este estudi, perquè en ell no es distingix entre pacients greus i molt greus, i que tampoc tenen en compte el nombre de dies que els pacients han mostrat els símptomes.

 

Des d’inicis de la pandèmia este fàrmac va centrar l’atenció a convertir-se en un dels principals recursos per a tractar als malalts greus de Covid-19. La FDA ho va aprovar a principis de maig, que ja comptava amb el beneplàcit de l’Agència Europea del Medicament, convertint-se en el primer antiviral aprovat per al seu ús contra el coronavirus. A demés, va ser el tractament que es va administrar a Donald Trump quan el president americà va contraure el coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’esquerra municipal d’Alacant exigix la dimissió de Barcala per falta d’exemplaritat

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han tornat a exigir la dimissió de Luis Barcala per falta d'exemplaritat arran de la polèmica per una VPO vinculada a la seua esposa. La pressió s'ha intensificat en plena investigació per irregularitats en vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

Compromís exigix la dimissió de Barcala pel ‘tripijoc’ de les vivendes públiques

Compromís ha exigit la dimissió immediata de l'alcalde d'Alacant, Luis Barcala, per l'escàndol de les vivendes protegides i ha demanat reforçar els controls. Joan Baldoví ha criticat la informació sobre el lloguer d'una VPO per part de la dona de Barcala i ha recordat que 5.000 famílies esperen una vivenda.

El València ha instal·lat la primera peça de l’anell de compressió de la coberta del Nou Mestalla

El club ha col·locat la primera peça de l'anell de compressió de la coberta del Nou Mestalla, una fita que confirma l'avanç en termini cap a 2027. L'estructura, de 4.800 tones sobre 50 pilars d'acer S355, comptarà amb una instal·lació fotovoltaica perimetral amb gestió intel·ligent.

L’atac del València Basket repta a la defensa reforçada del Reial Madrid per un lloc en la final

València Basket i Reial Madrid es mesuraran el dissabte en el Roig Arena en una semifinal marcada pel ritme i el triple local enfront del blindatge blanc. Qui impose el seu pla jugarà la final.

L’alcalde d’Alacant denuncia una cacera i defén la legalitat del lloguer d’una VPO

Barcala ha denunciat ser víctima d'una 'cacera' després d'una informació sobre la VPO de la seua esposa i ha defés que el seu lloguer va complir la norma, mentres manté mesures pels Naus.

El Consell aprova ajudes de 80.000 € per a familiars de víctimes i incapacitats per la DANA

El Consell ha aprovat un decret de concessió directa de 80.000 euros per a famílies de morts i persones amb incapacitat absoluta i permanent per la DANA d'octubre de 2024. El tràmit tindrà tres mesos des de la seua publicació en el DOGV i el pagament es realitzarà en un únic abonament.

Dos detinguts després d’una persecució policial amb cotxe per València

Agents de la Policia Local de València van detindre anit a dos hòmens després de sorprendre'ls consumint drogues en un cotxe. Van fugir, van envestir als agents i van acabar xocant amb una furgoneta policial abans de ser arrestats.

Marcelino no perd davant el València com a local des de 2014

El tècnic del Vila-real encadena cinc partits a casa sense perdre davant el València des de 2014, amb marcadors curts. El seu equip rep als de Mestalla este diumenge.