El menut Julen va morir a causa de les lesions patides durant la caiguda al pou

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’informe final de l’autòpsia del menut Julen, el xiquet de dos anys que va caure a un pou a Totalán, a Màlaga i va ser rescatat sense vida, confirma que el menut va morir com a conseqüència dels colps patits durant la caiguda.  Aquest informe definitiu de l’autòpsia de Julen acaba amb tots els dubtes i confirma […]

 

L’informe final de l’autòpsia del menut Julen, el xiquet de dos anys que va caure a un pou a Totalán, a Màlaga i va ser rescatat sense vida, confirma que el menut va morir com a conseqüència dels colps patits durant la caiguda.  Aquest informe definitiu de l’autòpsia de Julen acaba amb tots els dubtes i confirma que el menut no va morir pels colps de la piqueta dels equips de rescat.

 

Va morir el mateix dia de la caiguda

Després de quasi tres mesos de treballs en l’autòpsia del xiquet, es confirma que la causa de la mort va ser la caiguda al pou, el mateix dia de l’incident. El xicotet Julen va morir per un traumatisme cranioencefàlic i perimedul·lar, amb dos fractures, una a la zona occipital i l’altra a la regió temporal esquerra.

 

Segons els metges forenses que han presentat l’informe de l’autòpsia de Julen, la mort es va produir de forma quasi immediata, instants més tard que el xiquet caiguera al pou. Aquest informe descarta la tesi de la defensa de l’amo de la finca, que defensava que la mort del xiquet es va produir a causa dels colps de piqueta dels equips de rescat durant l’operació.

 

Es descarta l’argument de l’amo de la finca

Així, l’informe definitiu que descarta definitivament l’argument de l’amo de la finca, apunta que la data de la mort se situa al voltant de les 13.50 hores, «pocs minuts» després de la caiguda al pou, mentre que no es va començar a utilitzar la piqueta fins a les 17.30 hores, unes quatre hores després de la mort de Julen.

 

El menut Julen va caure el diumenge 13 de gener a un pou de només 25 cm de diàmetre i d’uns 70 metres de profunditat. El seu cos va ser trobat la matinada del dissabte 26 de gener a les 01.25 hores, després de dies sencers cavant un túnel paral·lel i una galeria que els unia. El rescat de Julen es va convertir en una de les operacions més complicades per la falta d’oxigen i llum, i per la presència de minerals de gran duresa.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.