Més del 70% dels nous brots valencians són en l’àmbit social

 

La major part dels brots per coronavirus que són notificats a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’han produït en l’àmbit social, principalment, en reunions familiars o entre amics. 

 

D’esta forma, del total de brots registrats durant esta última setmana (91 nous brots des del passat 3 de març), el 73,6% tenen el seu origen en l’àmbit social, mentres que l’11% es donen en l’entorn laboral i un 12,1% en els centres educatius. 

 

Per tant, l’àmbit social continua sent l’entorn en el que es registra un major número de brots. De fet, des de juny de l’any passat, el territori valencià ha notificat 7.523 brots, dels que el 66,7% té el seu origen en l’àmbit social.

 

D’altra banda, els brots que s’estan detectant actualment comporten un menor número de casos associats, per tant, són de menor magnitud. Dels nous brots que es van notificar durant l’última setmana, el 93,4% són de xicoteta magnitud, és a dir, amb menys de 10 casos, i el 6,6% dels brots tenen entre 10 i 40 casos.

 

València amb el major número de brots

Quant als grups d’edat, la franja de 35 a 64 anys és en la que es detecta un major número de brots, en concret el 42%, mentres que el 25% es produixen en grups d’edat de 15 a 34 anys i un 19,5% en el de menors de 15 anys.

 

De la mateixa manera, la província de València és en la que major número de brots s’estan registrant en l’última setmana. El 63% dels brots són de València, un 33% corresponen en la província d’Alacant i el 4% en Castelló.

 

Finalment, la distribució per departaments de salut, el 14,3% s’han produït en Elx, seguit de Sagunt (11%), València-La Fe (11%), Gandia (9,9%) i València-Arnau Llíria (8,8%).
 

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.