Més del 70% dels nous brots valencians són en l’àmbit social

 

La major part dels brots per coronavirus que són notificats a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’han produït en l’àmbit social, principalment, en reunions familiars o entre amics. 

 

D’esta forma, del total de brots registrats durant esta última setmana (91 nous brots des del passat 3 de març), el 73,6% tenen el seu origen en l’àmbit social, mentres que l’11% es donen en l’entorn laboral i un 12,1% en els centres educatius. 

 

Per tant, l’àmbit social continua sent l’entorn en el que es registra un major número de brots. De fet, des de juny de l’any passat, el territori valencià ha notificat 7.523 brots, dels que el 66,7% té el seu origen en l’àmbit social.

 

D’altra banda, els brots que s’estan detectant actualment comporten un menor número de casos associats, per tant, són de menor magnitud. Dels nous brots que es van notificar durant l’última setmana, el 93,4% són de xicoteta magnitud, és a dir, amb menys de 10 casos, i el 6,6% dels brots tenen entre 10 i 40 casos.

 

València amb el major número de brots

Quant als grups d’edat, la franja de 35 a 64 anys és en la que es detecta un major número de brots, en concret el 42%, mentres que el 25% es produixen en grups d’edat de 15 a 34 anys i un 19,5% en el de menors de 15 anys.

 

De la mateixa manera, la província de València és en la que major número de brots s’estan registrant en l’última setmana. El 63% dels brots són de València, un 33% corresponen en la província d’Alacant i el 4% en Castelló.

 

Finalment, la distribució per departaments de salut, el 14,3% s’han produït en Elx, seguit de Sagunt (11%), València-La Fe (11%), Gandia (9,9%) i València-Arnau Llíria (8,8%).
 

Últimes notícies

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.

El Suprem reclama de nou al Parlament Europeu alçar la immunitat de Alvise per assetjament

El Tribunal Suprem sol·licita per tercera vegada al Parlament Europeu el suplicatori per a retirar la immunitat a l'eurodiputat Luis Perez, Alvise, i investigar-li per presumpte assetjament i revelacion de secrets a exmembres del seu partit.

Catalá reclama al Govern una reunió pel Sidi Saler després d’un any sense resposta

L'alcaldessa de València, María José Catalá, manté la seua exigència de reunir-se amb el Ministeri per a la Transició Ecològica per a definir el futur de l'antic hotel Sidi Saler, tancat i abandonat, després de més d'un any sense resposta.