Més del 70% dels nous brots valencians són en l’àmbit social

 

La major part dels brots per coronavirus que són notificats a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s’han produït en l’àmbit social, principalment, en reunions familiars o entre amics. 

 

D’esta forma, del total de brots registrats durant esta última setmana (91 nous brots des del passat 3 de març), el 73,6% tenen el seu origen en l’àmbit social, mentres que l’11% es donen en l’entorn laboral i un 12,1% en els centres educatius. 

 

Per tant, l’àmbit social continua sent l’entorn en el que es registra un major número de brots. De fet, des de juny de l’any passat, el territori valencià ha notificat 7.523 brots, dels que el 66,7% té el seu origen en l’àmbit social.

 

D’altra banda, els brots que s’estan detectant actualment comporten un menor número de casos associats, per tant, són de menor magnitud. Dels nous brots que es van notificar durant l’última setmana, el 93,4% són de xicoteta magnitud, és a dir, amb menys de 10 casos, i el 6,6% dels brots tenen entre 10 i 40 casos.

 

València amb el major número de brots

Quant als grups d’edat, la franja de 35 a 64 anys és en la que es detecta un major número de brots, en concret el 42%, mentres que el 25% es produixen en grups d’edat de 15 a 34 anys i un 19,5% en el de menors de 15 anys.

 

De la mateixa manera, la província de València és en la que major número de brots s’estan registrant en l’última setmana. El 63% dels brots són de València, un 33% corresponen en la província d’Alacant i el 4% en Castelló.

 

Finalment, la distribució per departaments de salut, el 14,3% s’han produït en Elx, seguit de Sagunt (11%), València-La Fe (11%), Gandia (9,9%) i València-Arnau Llíria (8,8%).
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.