Les mesures que hauràs de seguir en els museus i biblioteques en la fase 1

 

La Direcció General de Cultura i Patrimoni, de la Conselleria de Cultura, ha elaborat protocols amb recomanacions per a quan es passe a la fase 1 de desescalada i es puga procedir a l’obertura de les biblioteques i els museus dependents de la Generalitat. El document arreplega les mesures de seguretat i higiene per als empleats, usuaris, visitants, documents i obres d’art.

 

Els dos protocols coincidixen en les normes de seguretat generals relatives a mantindre la distància de dos metres entre persones, planificar i adquirir proteccions individuals i estructurals per als treballadors i els usuaris, desinfectar i tindre higiene personal i d’espais de manera constant i limitar l’aforament en espais públics a un terç. Però cada text té unes normes específiques segons les característiques particulars de cada espai cultural.

 

Protocol per als museus

En els museus, s’instal·laran, si és necessari, mampares divisòries transparents per a taulells o taules de recepció, s’establiran recorreguts marcats i amb sentit únic, es col·locaran dispensadors amb gel hidroalcohòlic per a ús del públic, marques de les distàncies davant de les obres en les que es pot acumular públic i cartelleria amb les noves normes d’ús per als visitants en l’entrada i en lloc visible i, en els museus a on siga necessari, s’habilitarà una porta exclusiva per a l’eixida.

 

A demés, per a evitar el contagi, es retiraran les audioguies i els fullets; els elements museístics tàctils han d’estar fora d’ús o bé ser desinfectats després d’utilitzar-los i les taquilles de guarda-roba han d’estar tancades; en el cas de què siguen utilitzades per a guardar motxilles o paraigües, el centre proporcionarà als visitants bosses individuals.

 

Quant als espais públics i les obres d’art, l’IVCR+i ha elaborat unes recomanacions per als responsables dels centres del depòsit cultural i per al personal responsable de la seua gestió. L’IVCR+i desaconsella una desinfecció generalitzada perquè els espais han estat tancats sense entrar en contacte amb el virus i els béns culturals no s’han de tocar.

 

El que sí que s’aconsella és la desinfecció diària d’espais d’ús comú o de pas, utilitzant paper o draps de microfibra humitejats amb una solució hidroalcohòlica o sabons neutres, evitant sempre les gotes i les polvoritzacions. Si resulta imprescindible actuar directament sobre ells, les accions de neteja sempre les ha de fer una persona experta en conservació i restauració de béns culturals.

 

També aconsella habilitar un espai, preferiblement ventilat, per a la quarantena d’entre 10 i 14 dies de béns de nou ingrés, de béns que tornen per finalització de préstec temporal o de béns que hagen tingut contacte amb personal extern.

 

Protocol per a les biblioteques

Les biblioteques estaran obertes per a oferir el servici de préstec i devolució de materials, però en cap cas es faran activitats culturals (presentacions de llibres, clubs de lectura, etc.) ni activitats d’estudi en sala.

 

Es prioritzarà la petició prèvia, via correus electrònics o telèfon, de manera que quan els usuaris vagen a la biblioteca ja estiguen preparats els préstecs per a arreplegar-los. L’accés a la consulta de la col·lecció per a informar l’usuari del material disponible es facilitarà per guies bibliogràfiques o amb consulta del catàleg de la biblioteca (via Internet), fotocòpies de caràtules de llibres, etc.

 

Els usuaris han de guardar la distància social i complir les normes de senyalització i d’higiene, com portar guants i desinfectar-se les mans amb el gel a la seua disposició. Estarà limitat l’accés lliure a la col·lecció i serà el personal del centre l’encarregat de manipular els materials.

 

Es clausuraran els ordinadors d’ús públic, els catàlegs d’accés públic en línia i altres catàlegs, que només podran ser utilitzats pel personal de la biblioteca.

 

Els materials de la biblioteca retornats passaran un procés de quarantena durant un període mínim de 14 dies. Per tant, es prepararà una zona de devolució segura i s’habilitarà un espai tancat per a emmagatzemar els materials durant el temps requerit, amb contenidors, caixes o bosses necessàries per a aïllar-los correctament. Cada contenidor s’etiquetarà amb la data de devolució i la data de finalització de la quarantena per a facilitar el control dels fons.

Últimes notícies

Ruixats amb tempestes en el nord de Castelló i lleuger descens de les màximes

La Comunitat Valenciana tindrà hui cels poc nuvolosos al matí i ruixats amb tempesta probables a la vesprada en el nord de Castelló, amb temperatures sense canvis importants.

Les teràpies CAR-T fan un salt cap a la seua aplicació in vivo i un accés més equitatiu

Les teràpies CAR-T es consoliden com a tractament disruptiu en càncer de la sang i avancen cap a la seua generació in vivo, la qual cosa permetria un accés més àgil i equitatiu per als pacients.

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.