Metrovalencia crea més de 300 places per a aparcar gratis

Pàrquing de Metrovalència

FGV ha ampliat el pàrquing de València Sud | Google Maps

Ferrocarrils de la Generlitat (FGV) ha ampliat l’aparcament gratuït de Metrovalencia en València Sud fins a les 590 places, cosa que suposa que, als 282 estacionaments habituals, se li afigen 308 noves places per a millorar el servici a l’usuari. En total, FGV oferix en l’àrea metropolitana 1.439 places pròpies, a les que cal sumar 1.163 dels ajuntaments en els voltants de la xarxa, ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

Este aparcament és molt utilitzat pels usuaris de les poblacions pròximes a les instal·lacions d’FGV com Paiporta, Picanya, Catarroja, Albal o Benetússer i, especialment els dies de Falles, quan estacionen en el recinte habilitat per a este efecte i agarren el metro per a desplaçar-se al centre per a disfrutar de les festes.

 

L’ampliació de les places s’ha produït en unir una zona, que es trobava enfornt de l’actual aparcament, pel que, a partir d’ara, existiran de manera permanent 590 espais reservats per a aparcar els vehicles privats en un extensió de 14.700 metres quadrats.

 

Amb este servici, FGV vol fomentar l’ús del transport públic amb la intermodalitat i l’intercanvi del cotxe privat amb el metro, facilitant l’accés a la xarxa de Metrovalencia a tots aquells usuaris que no tenen una parada de metro pròxima i contribuint d’esta manera a la descongestió del trànsit viari en superfície i a la cura al medi ambient.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.