Suspés l’ingrés en presó dels condemnats per l’accident de Metrovalencia

Els huit exdirectius de FGV assentats en la banqueta dels acusats

La jutgessa suspén l’ingrés en presó dels condemnats per l’accident de Metrovalencia | EFE

La jutgessa ha suspés l’ingrés en presó dels quatre condemnats a 22 mesos de presó per l’accident de Metrovalencia, produït en juliol de 2006, en el que van morir 43 persones i 47 van resultar ferides, en la sentència que ha dictat este dilluns després de l’acord de totes les parts.

 

La Fiscalia Provincial de València va conseguir la setmana passada un acord amb les acusacions particulars i les defenses implicades en el cas per l’accident. En ell, s’establia l’absolució de quatre directius, entre ells Marisa Gracia, exgerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

 

Altres quatre directius resulten condemnats a 22 mesos de presó, però no hi ingressaran sempre que no incórreguen en nous delictes en un termini de tres anys i mig, segons ha dictat la jutge titular del Jutjat Penal 6 de València, una decisió amb la que han estat d’acord les acusacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.

Un anell de reforç blindarà la presa de Buseo enfront de futures avingudes d’aigua

La Generalitat projecta un anell perimetral de formigó en la base de la presa de Buseo per a assegurar la seua estabilitat després dels greus danys de la dana de 2024 i reforçar el seu pla d'emergències.

El rector de la Universitat de València demana un acord per a frenar la vaga docent abans de la EBAU

El rector de la Universitat de València confia que la Generalitat i els sindicats docents tanquen un acord per a desconvocar la vaga indefinida i garantir la normalitat en la EBAU.

Compromís qualifica de vergonyosa la proposta d’Educació per a frenar la vaga docent

Compromís rebutja la proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat valencià i la considera insuficient, poc concreta i sense efectes immediats.

Alacant impulsa una fundació per a organitzar el centenari de les Fogueres en 2028

L'Ajuntament d'Alacant posarà en marxa una fundació adscrita a Festes per a coordinar els actes del centenari de les Fogueres de Sant Joan en 2028 i reforçar la seua protecció cultural.

Blasco Ibáñez renaix en format inclusiu: un guió inèdit es transforma en audiollibre bilingüe

Audiollibre bilingüe de Blasco Ibáñez amb guió recuperat; un projecte accessible amb música, il·lustracions i format digital EPUB.

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.