17.7 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

Els microbiòlegs creuen que no s’està comptant «prou» amb ells

 

Els microbiòlegs, essencials per al control de la pandèmia perquè fan les proves de detecció i són els qui millor saben interpretarles, consideren que en Espanya no s’ha comptat amb ells «prou» durant esta crisi i creuen que les polítiques de salut pública haurien de tindre sempre en compte la seua opinió.

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb EFE el catedràtic de Microbiologia de la Universitat de València (UV) David Navarro, qui creu que en esta segona onada de casos un dels «problemes seriosos» és que molts dels aïllaments «no són efectius».

 

Falta de cas als microbiòlegs

Segons Navarro, és «evident» que els microbiòlegs s’han hagut d’adaptar a la pressió assistencial provocada pel Covid-19 i el seu treball s’ha incrementat exponencialment, però considera que el cas que se’ls ha fet «ha sigut molt desigual en les diferents comunitats autònomes».

 

«Amb caràcter general, en el territori valencià se’ns ha escoltat bastant, potser més que en altres comunitats», indica Navarro, que afirma tindre la sensació que en esta crisi sanitària s’ha comptat més amb epidemiòlegs i especialistes en salut pública «i molt menys amb microbiòlegs».

 

«Des de la Societat Espanyola de Microbiologia Clínica tenim la sensació que no s’ha comptat prou amb nosaltres des de l’estat espanyol, i en particular des del Ministeri», assenyala el cap de Servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València.

 

Possibles causes de l’augment de casos

El gradual increment de positius del Covid-19 després de finalitzar el passat 21 de juny l’estat d’alarma podria haver-se al fet que el rastreig de casos no funciona de manera òptima, al fet que està fallant l’aïllament eficaç de les persones i no es respecta el distanciament físic o a la saturació de l’Atenció Primària.

 

Segons David Navarro, «el que segur que no està anant bé és l’aïllament eficaç de les persones» i mesures com el distanciament físic entre elles. Preguntat per si haurien d’implementar-se mesures més restrictives per a frenar l’avanç de casos, afirma, després de recordar que no és epidemiòleg i que té la seua opinió però no és expert, que hi ha una sèrie de paràmetres que dicten si hi ha o no que confinar.

 

No obstant això, afig que ací «intervenen altres coses, com a factors econòmics o sociopolítics» però no creu «que es vaja a tancar com es va fer al març», i afig: «Possiblement anirem tancant coses, però mentres es puga aguantar, la gent no tancarà».

Últimes notícies

Riquelme firma un triplet i fica al Betis en setzens davant el Torrent

El Betis va guanyar 1-4 al Torrent en el Ciutat de València amb un triplet de Rodrigo Riquelme i va segellar el seu passe a setzens. Corbalán i Ángel Ortiz van completar el marcador.

0-1 al Cieza i a setzens: el Llevant avança amb gol de Koyalipou

El Llevant va superar al Cieza per 0-1 amb una miqueta de Koyalipou i estarà en el sorteig de setzens. Triomf pràctic davant un líder de Tercera RFEF i estadi ple.

Pérez Llorca obri la seua primera ronda de reunions amb el nou Govern valencià

El president ha rebut al Palau a vicepresidències i conselleries per a analitzar les línies estratègiques i coordinar l'arrancada del nou Consell.

Martínez defén que el periodisme lliure i responsable és un pilar de l’Estat de dret

La consellera de Justícia ha reivindicat en la gala dels IX Premis de Periodisme Soci-Sanitari que un periodisme lliure, responsable i compromés sosté l'Estat de dret i enfortix la confiança social. Els guardons han distingit un treball sobre efectes de la covid en l'embaràs i una trajectòria professional en l'àmbit sociosanitari.

Morant sosté que el nou Govern valencià s’assembla a l’anterior

Diana Morant ha afirmat que el nou Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca reproduïx el model de Carlos Mazón. Ha denunciat continuïtat en perfils i decisions.

Veterans d’Atlètic, València, Cèltic i Compostela recapten fons per a Lubo Penev

Les associacions d'exjugadors dels quatre clubs han unit esforços per a sufragar una operació complexa del exdelantero, ingressat greu per càncer de renyó. La recaptació admet aportacions públiques i privades.

López-Arostegui es perdrà els pròxims partits per un trencament muscular a la cama dreta

L'aler de València Basket va patir un trencament muscular a la cama dreta i la seua volta dependrà de l'evolució. Es perdrà Panathinaikos i Baskonia esta setmana

El Cartagena espera al València amb ànim de revenja en la Copa del Rei

El Cartagena rep al València en la segona ronda de la Copa del Rei amb l'impuls del seu bon moment i el record de dos encreuaments recents perduts per 1-2. L'ambient del Cartagonova i les rotacions en els dos bàndols marcaran el dol d'este dijous a les 21.00.