Els microbiòlegs creuen que no s’està comptant «prou» amb ells

 

Els microbiòlegs, essencials per al control de la pandèmia perquè fan les proves de detecció i són els qui millor saben interpretarles, consideren que en Espanya no s’ha comptat amb ells «prou» durant esta crisi i creuen que les polítiques de salut pública haurien de tindre sempre en compte la seua opinió.

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb EFE el catedràtic de Microbiologia de la Universitat de València (UV) David Navarro, qui creu que en esta segona onada de casos un dels «problemes seriosos» és que molts dels aïllaments «no són efectius».

 

Falta de cas als microbiòlegs

Segons Navarro, és «evident» que els microbiòlegs s’han hagut d’adaptar a la pressió assistencial provocada pel Covid-19 i el seu treball s’ha incrementat exponencialment, però considera que el cas que se’ls ha fet «ha sigut molt desigual en les diferents comunitats autònomes».

 

«Amb caràcter general, en el territori valencià se’ns ha escoltat bastant, potser més que en altres comunitats», indica Navarro, que afirma tindre la sensació que en esta crisi sanitària s’ha comptat més amb epidemiòlegs i especialistes en salut pública «i molt menys amb microbiòlegs».

 

«Des de la Societat Espanyola de Microbiologia Clínica tenim la sensació que no s’ha comptat prou amb nosaltres des de l’estat espanyol, i en particular des del Ministeri», assenyala el cap de Servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València.

 

Possibles causes de l’augment de casos

El gradual increment de positius del Covid-19 després de finalitzar el passat 21 de juny l’estat d’alarma podria haver-se al fet que el rastreig de casos no funciona de manera òptima, al fet que està fallant l’aïllament eficaç de les persones i no es respecta el distanciament físic o a la saturació de l’Atenció Primària.

 

Segons David Navarro, «el que segur que no està anant bé és l’aïllament eficaç de les persones» i mesures com el distanciament físic entre elles. Preguntat per si haurien d’implementar-se mesures més restrictives per a frenar l’avanç de casos, afirma, després de recordar que no és epidemiòleg i que té la seua opinió però no és expert, que hi ha una sèrie de paràmetres que dicten si hi ha o no que confinar.

 

No obstant això, afig que ací «intervenen altres coses, com a factors econòmics o sociopolítics» però no creu «que es vaja a tancar com es va fer al març», i afig: «Possiblement anirem tancant coses, però mentres es puga aguantar, la gent no tancarà».

Últimes notícies

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.