Els microbiòlegs creuen que no s’està comptant «prou» amb ells

 

Els microbiòlegs, essencials per al control de la pandèmia perquè fan les proves de detecció i són els qui millor saben interpretarles, consideren que en Espanya no s’ha comptat amb ells «prou» durant esta crisi i creuen que les polítiques de salut pública haurien de tindre sempre en compte la seua opinió.

 

D’eixa manera ho assegura en una entrevista amb EFE el catedràtic de Microbiologia de la Universitat de València (UV) David Navarro, qui creu que en esta segona onada de casos un dels «problemes seriosos» és que molts dels aïllaments «no són efectius».

 

Falta de cas als microbiòlegs

Segons Navarro, és «evident» que els microbiòlegs s’han hagut d’adaptar a la pressió assistencial provocada pel Covid-19 i el seu treball s’ha incrementat exponencialment, però considera que el cas que se’ls ha fet «ha sigut molt desigual en les diferents comunitats autònomes».

 

«Amb caràcter general, en el territori valencià se’ns ha escoltat bastant, potser més que en altres comunitats», indica Navarro, que afirma tindre la sensació que en esta crisi sanitària s’ha comptat més amb epidemiòlegs i especialistes en salut pública «i molt menys amb microbiòlegs».

 

«Des de la Societat Espanyola de Microbiologia Clínica tenim la sensació que no s’ha comptat prou amb nosaltres des de l’estat espanyol, i en particular des del Ministeri», assenyala el cap de Servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València.

 

Possibles causes de l’augment de casos

El gradual increment de positius del Covid-19 després de finalitzar el passat 21 de juny l’estat d’alarma podria haver-se al fet que el rastreig de casos no funciona de manera òptima, al fet que està fallant l’aïllament eficaç de les persones i no es respecta el distanciament físic o a la saturació de l’Atenció Primària.

 

Segons David Navarro, «el que segur que no està anant bé és l’aïllament eficaç de les persones» i mesures com el distanciament físic entre elles. Preguntat per si haurien d’implementar-se mesures més restrictives per a frenar l’avanç de casos, afirma, després de recordar que no és epidemiòleg i que té la seua opinió però no és expert, que hi ha una sèrie de paràmetres que dicten si hi ha o no que confinar.

 

No obstant això, afig que ací «intervenen altres coses, com a factors econòmics o sociopolítics» però no creu «que es vaja a tancar com es va fer al març», i afig: «Possiblement anirem tancant coses, però mentres es puga aguantar, la gent no tancarà».

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.