La ministra de Transports es reunirà aquesta vesprada amb els convocants dels aturs

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha anunciat que es reunirà aquesta vesprada amb la Plataforma en Defensa del Transport per Carretera, convocant de l’atur de transportistes, que va començar el passat 14 de març i ha provocat problemes de subministrament, després d’aconseguir aquest dijous un acord amb el Comité Nacional del Transport per Carretera, en el qual no està inclosa aquesta plataforma.

«Ja no hi ha motius per a mantindre aquestes mobilitzacions«, ha afirmat mentre té lloc a Madrid una manifestació convocada per aquesta plataforma davant la seu del Ministeri.

«Les mesures que aplicarem recullen les reivindicacions del conjunt del sector mai he tingut cap problema a rebre’ls«, ha dit la ministra en ‘La Hora de la 1’. La reunió, segons ha afirmat, se celebrarà a les 17.00 hores. «M’asseuré amb ells per a explicar el contingut d’aquest acord», ha agregat.

Així ho ha anunciat la ministra coincidint aquest divendres amb la manifestació a Madrid per la plataforma convocant de les protestes davant la seu del Ministeri de Transports, una mobilització que ha començat en la plaça de Sant Joan de la Creu, on el president de l’organització convocant ha dit que no hi haurà «desbloqueig» mentre el Govern no es reunisca amb ells.

La ministra també ha dit en ser preguntada per què ha canviat perquè haja fet el pas de reunir-se ara a la plataforma, després de dotze dies d’aturs, que la negociació «s’havia de circumscriure a aqueix àmbit perquè és l’òrgan de representació democràtica«, en referència al Comité Nacional de Transport per Carretera.

«El que hem fet durant aquests dies ha sigut asseure’ns a negociar amb els representants dels transportistes, dels petits i mitjans empresaris, però també amb els autònoms que estan en la Mesa del Comité Nacional de Transport per carretera, a ells ens devem perquè són els representants que han triat els propis transportistes i la negociació s’havia de circumscriure a aqueix àmbit», ha afirmat.

Últimes notícies

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.