La ministra de Transports es reunirà aquesta vesprada amb els convocants dels aturs

La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha anunciat que es reunirà aquesta vesprada amb la Plataforma en Defensa del Transport per Carretera, convocant de l’atur de transportistes, que va començar el passat 14 de març i ha provocat problemes de subministrament, després d’aconseguir aquest dijous un acord amb el Comité Nacional del Transport per Carretera, en el qual no està inclosa aquesta plataforma.

«Ja no hi ha motius per a mantindre aquestes mobilitzacions«, ha afirmat mentre té lloc a Madrid una manifestació convocada per aquesta plataforma davant la seu del Ministeri.

«Les mesures que aplicarem recullen les reivindicacions del conjunt del sector mai he tingut cap problema a rebre’ls«, ha dit la ministra en ‘La Hora de la 1’. La reunió, segons ha afirmat, se celebrarà a les 17.00 hores. «M’asseuré amb ells per a explicar el contingut d’aquest acord», ha agregat.

Així ho ha anunciat la ministra coincidint aquest divendres amb la manifestació a Madrid per la plataforma convocant de les protestes davant la seu del Ministeri de Transports, una mobilització que ha començat en la plaça de Sant Joan de la Creu, on el president de l’organització convocant ha dit que no hi haurà «desbloqueig» mentre el Govern no es reunisca amb ells.

La ministra també ha dit en ser preguntada per què ha canviat perquè haja fet el pas de reunir-se ara a la plataforma, després de dotze dies d’aturs, que la negociació «s’havia de circumscriure a aqueix àmbit perquè és l’òrgan de representació democràtica«, en referència al Comité Nacional de Transport per Carretera.

«El que hem fet durant aquests dies ha sigut asseure’ns a negociar amb els representants dels transportistes, dels petits i mitjans empresaris, però també amb els autònoms que estan en la Mesa del Comité Nacional de Transport per carretera, a ells ens devem perquè són els representants que han triat els propis transportistes i la negociació s’havia de circumscriure a aqueix àmbit», ha afirmat.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.