El missatge del ministre de Consum, Alberto Garzón, sobre les mascaretes FFP2

 

El ministre de Consum, Alberto Garzón (IU), ha assegurat que de moment «no pareix que hi haja una font científica prou rigorosa que acredite» que les mascaretes FFP2 protegixen millor contra el coronavirus, pel que ha fet una crida a l’ús de tots els instruments de prevenció. Garzón ha postil·lat: «Continuem descobrint a través de la ciència com funciona el virus» del Covid-19, i «per això estan canviant de tant en tant les indicacions científiques sobre com combatre’l».

 

En eixa línia, ha agregat que, «si en algun moment consideraren els científics que el més adequat és canviar la recomanació de les mascaretes higièniques a una altra sobre una altra classe de mascaretes, ho faríem» des del Govern d’Espanya, segons ha volgut deixar clar el ministre.

 

El ministre ha comentat que el seu departament ha estat «des del primer moment» de la pandèmia «preocupat» per adoptar mesures davant de la «dificultat» d’algunes famílies per a accedir a «un bé de primera necessitat» com el de les mascaretes, i s’han adoptat diferents iniciatives, com la rebaixa de l’IVA, que han «conseguit que les mascaretes higièniques foren accessibles» per a la majoria de la població.

 

D’exixa forma les coses, Garzón ha conclòs, durant una entrevista en Canal Sud que, «fins que no tinguem una informació més veraç, el que cal fer és continuar fent crides a un ús responsable d’eixos instruments de prevenció, i a la responsabilitat cívica que estem reclamant totes les administracions públiques».

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU