El missatge del ministre de Consum, Alberto Garzón, sobre les mascaretes FFP2

 

El ministre de Consum, Alberto Garzón (IU), ha assegurat que de moment «no pareix que hi haja una font científica prou rigorosa que acredite» que les mascaretes FFP2 protegixen millor contra el coronavirus, pel que ha fet una crida a l’ús de tots els instruments de prevenció. Garzón ha postil·lat: «Continuem descobrint a través de la ciència com funciona el virus» del Covid-19, i «per això estan canviant de tant en tant les indicacions científiques sobre com combatre’l».

 

En eixa línia, ha agregat que, «si en algun moment consideraren els científics que el més adequat és canviar la recomanació de les mascaretes higièniques a una altra sobre una altra classe de mascaretes, ho faríem» des del Govern d’Espanya, segons ha volgut deixar clar el ministre.

 

El ministre ha comentat que el seu departament ha estat «des del primer moment» de la pandèmia «preocupat» per adoptar mesures davant de la «dificultat» d’algunes famílies per a accedir a «un bé de primera necessitat» com el de les mascaretes, i s’han adoptat diferents iniciatives, com la rebaixa de l’IVA, que han «conseguit que les mascaretes higièniques foren accessibles» per a la majoria de la població.

 

D’exixa forma les coses, Garzón ha conclòs, durant una entrevista en Canal Sud que, «fins que no tinguem una informació més veraç, el que cal fer és continuar fent crides a un ús responsable d’eixos instruments de prevenció, i a la responsabilitat cívica que estem reclamant totes les administracions públiques».

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU