11.1 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El missatge del ministre de Consum, Alberto Garzón, sobre les mascaretes FFP2

 

El ministre de Consum, Alberto Garzón (IU), ha assegurat que de moment «no pareix que hi haja una font científica prou rigorosa que acredite» que les mascaretes FFP2 protegixen millor contra el coronavirus, pel que ha fet una crida a l’ús de tots els instruments de prevenció. Garzón ha postil·lat: «Continuem descobrint a través de la ciència com funciona el virus» del Covid-19, i «per això estan canviant de tant en tant les indicacions científiques sobre com combatre’l».

 

En eixa línia, ha agregat que, «si en algun moment consideraren els científics que el més adequat és canviar la recomanació de les mascaretes higièniques a una altra sobre una altra classe de mascaretes, ho faríem» des del Govern d’Espanya, segons ha volgut deixar clar el ministre.

 

El ministre ha comentat que el seu departament ha estat «des del primer moment» de la pandèmia «preocupat» per adoptar mesures davant de la «dificultat» d’algunes famílies per a accedir a «un bé de primera necessitat» com el de les mascaretes, i s’han adoptat diferents iniciatives, com la rebaixa de l’IVA, que han «conseguit que les mascaretes higièniques foren accessibles» per a la majoria de la població.

 

D’exixa forma les coses, Garzón ha conclòs, durant una entrevista en Canal Sud que, «fins que no tinguem una informació més veraç, el que cal fer és continuar fent crides a un ús responsable d’eixos instruments de prevenció, i a la responsabilitat cívica que estem reclamant totes les administracions públiques».

Últimes notícies

Parkiduo aterra a Madrid amb el seu model de lloguer compartit de garatges

La plataforma Parkiduo ha fet el salt a Madrid amb un sistema que permet compartir una mateixa plaça de garatge per franges horàries. El model reduïx costos per a conductors i augmenta els ingressos dels propietaris mentres optimitza l'ús de l'espai.

Un incendi al costat de les vies retarda 30 minuts la línia C-6 entre Sagunt i Almenara

Un incendi pròxim a les vies està provocant retards mitjans d'uns 30 minuts en la línia C-6 entre València Nord i Castelló. La circulació es manté per una sola via entre Sagunt i Almenara.

Cel buidat, temperatures en descens i vent fort en zones de Castelló i Alacant

Este dimecres hi haurà cel poc nuvolós o buidat, baixaran les temperatures i s'esperen ratxes molt fortes del nord-oest en el nord de Castelló i en el litoral d'Alacant, que amainaran a la vesprada. El dijous seguiran els cels buidats, amb mínimes més baixes i màximes en lleuger ascens.

Alerta groga per vent a Castelló i temporal marítim a Castelló i nord d’Alacant

S'ha establit l'alerta groga per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes de fins a 80 km/h, i per fenòmens costaners a Castelló i el nord d'Alacant.

Mor el policia agredit a Vinalesa quan va intentar impedir un robatori

L'agent de 41 anys, veí de Vinalesa, ha mort després de setmanes ingressat per l'agressió patida el 8 de novembre. Hi ha un detingut a la presó provisional i un menor en llibertat sense mesures.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.