El missatge del ministre de Consum, Alberto Garzón, sobre les mascaretes FFP2

 

El ministre de Consum, Alberto Garzón (IU), ha assegurat que de moment «no pareix que hi haja una font científica prou rigorosa que acredite» que les mascaretes FFP2 protegixen millor contra el coronavirus, pel que ha fet una crida a l’ús de tots els instruments de prevenció. Garzón ha postil·lat: «Continuem descobrint a través de la ciència com funciona el virus» del Covid-19, i «per això estan canviant de tant en tant les indicacions científiques sobre com combatre’l».

 

En eixa línia, ha agregat que, «si en algun moment consideraren els científics que el més adequat és canviar la recomanació de les mascaretes higièniques a una altra sobre una altra classe de mascaretes, ho faríem» des del Govern d’Espanya, segons ha volgut deixar clar el ministre.

 

El ministre ha comentat que el seu departament ha estat «des del primer moment» de la pandèmia «preocupat» per adoptar mesures davant de la «dificultat» d’algunes famílies per a accedir a «un bé de primera necessitat» com el de les mascaretes, i s’han adoptat diferents iniciatives, com la rebaixa de l’IVA, que han «conseguit que les mascaretes higièniques foren accessibles» per a la majoria de la població.

 

D’exixa forma les coses, Garzón ha conclòs, durant una entrevista en Canal Sud que, «fins que no tinguem una informació més veraç, el que cal fer és continuar fent crides a un ús responsable d’eixos instruments de prevenció, i a la responsabilitat cívica que estem reclamant totes les administracions públiques».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.