Montero desmentix a Calvo: «No tenim en ment l’aprovació de l’estat d’alarma»

La portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assegurat este dimarts que, a pesar de les manifestacions de la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, apuntant a la possibilitat de reactivar l’estat d’alarma en cas de rebrot del coronavirus, l’Executiu no té cap previsió d’actuar en esta direcció. «En estos moments, la pandèmia està controlada, seguix l’evolució que preveia i hi ha menys contagis, pel que hi ha els instruments per a acotar i limitar els brots esporàdics en zones concretes», ha afirmat la ministra portaveu Montero.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Montero ha sigut clara: No es plantegen tornar a aplicar l’estat d’alarma

En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Montero ha recordat que les comunitats autònomes tenen ara les competències similars a les de la fase 2 de l’estat d’alarma sobre locals comercials i horaris, entre altres.

 

Per este motiu, ha volgut dir «amb claredat» que el Govern «no està estudiant ni a curt ni a mitjà termini tornar a declarar l’esta d’alarma». «No tenim en ment l’aprovació de l’estat d’alarma i sempre hem dit que si la situació sanitària global del país canviara de forma important i dràstica, circumstància que no hi ha, com ha fet anteriorment, el Govern activaria tots els mecanismes normatius que tenim a l’abast per a frenar la transmissió del virus», ha confirmat.

 

Moncloa acusa al PP de deslleial per treballar en Europa «en contra dels interessos d’Espanya»

En un altre ordre de coses, María Jesús Montero, ha acusat este dimarts al PP d’actuar de forma deslleial per haver iniciat una campanya en les institucions europees qüestionant l’Estat de dret en Espanya i acusant al Govern espanyol d’amagar la xifra real de morts per coronavirus. Tot açò, en un moment en el que el Govern negocia el fons de recuperació europeu per a reactivar l’economia. Segons Montero, és «inadmissible que el PP estiga treballant en contra dels interessos d’Espanya i obstaculitze les faenes per a la creació del fons de reconstrucció».

 

Montero ha demanat al PP que «rectifique i reme en la mateixa direcció que ho fem les altres forces polítiques». «Hem de fer una política útil que comprenguen els ciutadans i de cap manera es pot justificar que el PP no estiga en esta faena de reconstrucció, sinó jugant contra dels interessos d’Espanya», ha dit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.