Montero desmentix a Calvo: «No tenim en ment l’aprovació de l’estat d’alarma»

Ejemplo de shortcode con estilo
La portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assegurat este dimarts que, a pesar de les manifestacions de la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, apuntant a la possibilitat de reactivar l’estat d’alarma en cas de rebrot del coronavirus, l’Executiu no té cap previsió d’actuar en esta direcció. «En estos moments, la pandèmia està controlada, seguix […]

La portaveu del Govern, María Jesús Montero, ha assegurat este dimarts que, a pesar de les manifestacions de la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, apuntant a la possibilitat de reactivar l’estat d’alarma en cas de rebrot del coronavirus, l’Executiu no té cap previsió d’actuar en esta direcció. «En estos moments, la pandèmia està controlada, seguix l’evolució que preveia i hi ha menys contagis, pel que hi ha els instruments per a acotar i limitar els brots esporàdics en zones concretes», ha afirmat la ministra portaveu Montero.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Montero ha sigut clara: No es plantegen tornar a aplicar l’estat d’alarma

En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Montero ha recordat que les comunitats autònomes tenen ara les competències similars a les de la fase 2 de l’estat d’alarma sobre locals comercials i horaris, entre altres.

 

Per este motiu, ha volgut dir «amb claredat» que el Govern «no està estudiant ni a curt ni a mitjà termini tornar a declarar l’esta d’alarma». «No tenim en ment l’aprovació de l’estat d’alarma i sempre hem dit que si la situació sanitària global del país canviara de forma important i dràstica, circumstància que no hi ha, com ha fet anteriorment, el Govern activaria tots els mecanismes normatius que tenim a l’abast per a frenar la transmissió del virus», ha confirmat.

 

Moncloa acusa al PP de deslleial per treballar en Europa «en contra dels interessos d’Espanya»

En un altre ordre de coses, María Jesús Montero, ha acusat este dimarts al PP d’actuar de forma deslleial per haver iniciat una campanya en les institucions europees qüestionant l’Estat de dret en Espanya i acusant al Govern espanyol d’amagar la xifra real de morts per coronavirus. Tot açò, en un moment en el que el Govern negocia el fons de recuperació europeu per a reactivar l’economia. Segons Montero, és «inadmissible que el PP estiga treballant en contra dels interessos d’Espanya i obstaculitze les faenes per a la creació del fons de reconstrucció».

 

Montero ha demanat al PP que «rectifique i reme en la mateixa direcció que ho fem les altres forces polítiques». «Hem de fer una política útil que comprenguen els ciutadans i de cap manera es pot justificar que el PP no estiga en esta faena de reconstrucció, sinó jugant contra dels interessos d’Espanya», ha dit.

Últimes notícies

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.

BioComunica26 debat com reforçar el rigor de la comunicació científica

BioComunica26 ha reunit professionals a València per a analitzar com reforçar el rigor i la credibilitat de la comunicació científica. El congrés també ha abordat la IA, la salut i la captació d’inversió.

Les platges de la Safor i la Ribera Baixa ja es netegen de canyes

La Diputació de Valencia ha començat a retirar canyes i residus de les platges afectades per la dana Adam. Daimús és el primer municipi.

Puente apunta al factor humà després de la fallada del sistema de seguretat en l’accident d’Urda, que deixa 68 morts

El ministre qualifica d''inversemblant' l'accident, que deixa 80 ferits, i revela que es va autoritzar un AVE a reprendre la marxa amb normalitat malgrat tindre un altre tren detingut davant