Mor Alfredo Pérez Rubalcaba després de patir un ictus

Rubalcaba ha mort a l'edat de 67 anys

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys | EFE

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys després de patir un ictus. L’exsecretari general del PSOE i antic ministre de l’Interior estava ingressat des de dimecres de vesprada en l’Hospital Puerta del Hierro de Majadahonda, a la Comunitat de Madrid, en estat molt greu.

Rubalcaba va ingressar d’urgència en l’hospital després de patir un ictus

El dijous dia 9 de maig, l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda va emetre un segon comunicat per tal d’informar que l’estat de salut de Rubalcaba havia empitjorat i que l’exsecretari es trobava en estat s’«extrema gravetat» després de patir l’ictus. 

 

Tot i estar sotmés al protocol mèdic per a estos casos d’infart cerebral, l’estat de salut de l’exministre socialista va anar cap a pitjor a mesura que passaven les hores. Per desig exprés de la família, el centre mèdic no va voler donar més detalls sobre l’estat de salut de Rubalcaba, que va ingressar a la Unitat de Cures Intensives després que el servicis d’urgències mèdiques l’atengueren en casa.

Una gran trajectòria professional a l’esquena

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en el qual va ser ministre d’Educació i Ciència, així com titular de la cartera de Presidència. Rubalcaba va ser també el principal responsable de la campanya electoral que va portar a Zapatero a conseguir la victòria el 2004. Després de la segona victòria de Zapatero, el 2008, va tornar a ser ministre d’Interior i també de Defensa, durant la baixa de maternitat de Carme Chacón. Finalment, el 2011 es va convertir en vicepresident del govern

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l’any 2014 es va retirar totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. A pesar de tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.

El PSPV exigix l’expedient íntegre de la campanya institucional de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE reclama a la Generalitat l'expedient complet de contractació de la campanya institucional que atribuïx al president Juanfran Pérez Llorca, a la qual acusa de ser propaganda personal pagada amb fons públics.

Pérez Llorca defén tancar ràpid els pactes i posa a la Comunitat Valenciana com a exemple

Juanfran Pérez Llorca sosté que retardar els acords de govern desatén als electors i reivindica la Comunitat Valenciana com a referència enfront del pacte a Extremadura.

Detinguda una persona pel robatori de maquinària agrícola en una finca d’Alcalà de Xivert

La Guàrdia Civil ha detingut a una persona per un robatori amb força en una finca d'Alcalà de Xivert, on es van sostraure maquinària i ferramentes agrícoles, i ha recuperat un motocultor venut a Benicarló.

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i l’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern una aportació econòmica estatal per a reforçar el Pla Viu valencià i planteja copiar el model en altres comunitats en considerar que ja està donant resultats.

S&P alerta de noves pressions de gasto en les autonomies i de l’impacte del repartiment en la Comunitat Valenciana

S&P destaca que les comunitats van millorar el seu resultat pressupostari en 2025, però avisa de fortes pressions de gasto i que l'actual repartiment de recursos penalitza a la Comunitat Valenciana i a Múrcia.

Pérez Llorca acusa el Govern de provocar caos als ajuntaments amb la regularització d’immigrants

Juanfran Pérez Llorca critica que la regularització extraordinària d'immigrants genera caos en molts ajuntaments per la falta de planificació del Govern i advertix de riscos per a sanitat i polítiques socials.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa estarà llesta abans de 2027 després d’una inversió de 82 milions

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa, a Orihuela, amb dos nous edificis, més consultes i 52 llits addicionals després d'una inversió superior a 82 milions d'euros.