Mor Alfredo Pérez Rubalcaba després de patir un ictus

Rubalcaba ha mort a l'edat de 67 anys

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys | EFE

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys després de patir un ictus. L’exsecretari general del PSOE i antic ministre de l’Interior estava ingressat des de dimecres de vesprada en l’Hospital Puerta del Hierro de Majadahonda, a la Comunitat de Madrid, en estat molt greu.

Rubalcaba va ingressar d’urgència en l’hospital després de patir un ictus

El dijous dia 9 de maig, l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda va emetre un segon comunicat per tal d’informar que l’estat de salut de Rubalcaba havia empitjorat i que l’exsecretari es trobava en estat s’«extrema gravetat» després de patir l’ictus. 

 

Tot i estar sotmés al protocol mèdic per a estos casos d’infart cerebral, l’estat de salut de l’exministre socialista va anar cap a pitjor a mesura que passaven les hores. Per desig exprés de la família, el centre mèdic no va voler donar més detalls sobre l’estat de salut de Rubalcaba, que va ingressar a la Unitat de Cures Intensives després que el servicis d’urgències mèdiques l’atengueren en casa.

Una gran trajectòria professional a l’esquena

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en el qual va ser ministre d’Educació i Ciència, així com titular de la cartera de Presidència. Rubalcaba va ser també el principal responsable de la campanya electoral que va portar a Zapatero a conseguir la victòria el 2004. Després de la segona victòria de Zapatero, el 2008, va tornar a ser ministre d’Interior i també de Defensa, durant la baixa de maternitat de Carme Chacón. Finalment, el 2011 es va convertir en vicepresident del govern

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l’any 2014 es va retirar totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. A pesar de tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.