12 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Mor Alfredo Pérez Rubalcaba després de patir un ictus

Rubalcaba ha mort a l'edat de 67 anys

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys | EFE

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys després de patir un ictus. L’exsecretari general del PSOE i antic ministre de l’Interior estava ingressat des de dimecres de vesprada en l’Hospital Puerta del Hierro de Majadahonda, a la Comunitat de Madrid, en estat molt greu.

Rubalcaba va ingressar d’urgència en l’hospital després de patir un ictus

El dijous dia 9 de maig, l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda va emetre un segon comunicat per tal d’informar que l’estat de salut de Rubalcaba havia empitjorat i que l’exsecretari es trobava en estat s’«extrema gravetat» després de patir l’ictus. 

 

Tot i estar sotmés al protocol mèdic per a estos casos d’infart cerebral, l’estat de salut de l’exministre socialista va anar cap a pitjor a mesura que passaven les hores. Per desig exprés de la família, el centre mèdic no va voler donar més detalls sobre l’estat de salut de Rubalcaba, que va ingressar a la Unitat de Cures Intensives després que el servicis d’urgències mèdiques l’atengueren en casa.

Una gran trajectòria professional a l’esquena

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en el qual va ser ministre d’Educació i Ciència, així com titular de la cartera de Presidència. Rubalcaba va ser també el principal responsable de la campanya electoral que va portar a Zapatero a conseguir la victòria el 2004. Després de la segona victòria de Zapatero, el 2008, va tornar a ser ministre d’Interior i també de Defensa, durant la baixa de maternitat de Carme Chacón. Finalment, el 2011 es va convertir en vicepresident del govern

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l’any 2014 es va retirar totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. A pesar de tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

Últimes notícies

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.

90-64: València Basket desarma al Bayern amb un 26-4 i firma la seua octava victòria en Eurolliga

Un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart va encarrilar el 90-64 al Bayern i va assentar al València Basket en la zona alta. Braxton Key va acabar tocat i serà avaluat.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es queda sense marge d’error

El Vila-real ha caigut 4-0 en Dortmund i s'ha quedat sense marge d'error per a barallar la classificació. El partit es va trencar entre el descans i la represa.

90-64: la perseverança del València desarma al Bayern

El València Basket va firmar un parcial de 26-4 entre el segon i el tercer quart que va trencar el partit davant el Bayern i va segellar la seua octava victòria en l'Eurolliga. El triomf va arribar amb la preocupació per la lesió de Braxton Key.

Guirassy avança al Dortmund al caient del descans davant un Vila-real superior (1-0)

Guirassy ha posat el 1-0 per al Borussia Dortmund a l'eixida d'un córner en l'última acció del primer temps. El Vila-real havia sigut superior però va fallar en la definició.

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.