16 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Mor Alfredo Pérez Rubalcaba després de patir un ictus

Rubalcaba ha mort a l'edat de 67 anys

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys | EFE

 

Alfredo Pérez Rubalcaba ha mort hui amb 67 anys després de patir un ictus. L’exsecretari general del PSOE i antic ministre de l’Interior estava ingressat des de dimecres de vesprada en l’Hospital Puerta del Hierro de Majadahonda, a la Comunitat de Madrid, en estat molt greu.

Rubalcaba va ingressar d’urgència en l’hospital després de patir un ictus

El dijous dia 9 de maig, l’Hospital Puerta de Hierro de Majadahonda va emetre un segon comunicat per tal d’informar que l’estat de salut de Rubalcaba havia empitjorat i que l’exsecretari es trobava en estat s’«extrema gravetat» després de patir l’ictus. 

 

Tot i estar sotmés al protocol mèdic per a estos casos d’infart cerebral, l’estat de salut de l’exministre socialista va anar cap a pitjor a mesura que passaven les hores. Per desig exprés de la família, el centre mèdic no va voler donar més detalls sobre l’estat de salut de Rubalcaba, que va ingressar a la Unitat de Cures Intensives després que el servicis d’urgències mèdiques l’atengueren en casa.

Una gran trajectòria professional a l’esquena

L’històric ministre és famós per haver ocupat llocs de gran importància política des de l’època de Felipe González, moment en el qual va ser ministre d’Educació i Ciència, així com titular de la cartera de Presidència. Rubalcaba va ser també el principal responsable de la campanya electoral que va portar a Zapatero a conseguir la victòria el 2004. Després de la segona victòria de Zapatero, el 2008, va tornar a ser ministre d’Interior i també de Defensa, durant la baixa de maternitat de Carme Chacón. Finalment, el 2011 es va convertir en vicepresident del govern

 

Durant la seua trajectòria professional, Alfredo Pérez Rubalcaba va ser vicepresident durant el govern de José Luís Rodríguez Zapatero, però finalment l’any 2014 es va retirar totalment del món de la política, després dels lamentables resultats obtinguts en les eleccions europees mentres ell era el secretari general del PSOE. A pesar de tot, no es va jubilar, ja que va tornar a ser professor. Concretament, l’exministre va dedicar-se a ensenyar química orgànica en la Facultat de Química de la Universitat Complutense de Madrid.

Últimes notícies

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.

La frase de Mazón que el temporal se n’anava a Conca estava en un informe de Pradas

Missatges incorporats a la instrucció penal van mostrar que la frase que Mazón va pronunciar durant la DANA de 2024 figurava en un resum enviat per Salomé Pradas. El document preveia un desplaçament cap a la regió muntanyenca de Conca i una menor intensitat a partir de les 18.00.

Morant defén que el PSOE ha reaccionat de manera immediata davant els casos d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que no es pot demanar més al PSOE davant les denúncies d'assetjament, subratllant mesures en hores i suport a les víctimes. També ha reclamat explicacions a Vox i ha donat per resolta una querella contra Leire Díez.

Kindelán urgix a simplificar la regulació financera per a impulsar el creixement a Europa

La presidenta de la AEB ha reclamat una simplificació reguladora urgent per a reforçar el creixement i la competitivitat d'Europa. CECA i UNACC han demanat un marc més proporcionat i basat en principis, mentres el sector avança en inclusió i digitalització.

La Generalitat retira 18.304 vivendes turístiques del registre en 2025 i activa noves revisions

La Comunitat Valenciana ha donat de baixa 18.304 VUT en 2025 per incomplir el decret llei 9/2024, amb faltes com la referència cadastral o el NIF. Turisme prepara dos fases per a revisar 11.029 ICUS i depurar 3.394 referències duplicades.