Mor als 62 anys l’exdiputat del PP Joaquín Calomarde després d’una llarga malaltia

Joaquín Calomarde

Imatge de Joaquín Calomarde | Europa Press

 

L’exdiputat del PP a Les Corts Valencianes i en el Congrés Joaquín Calomarde, que en 2007 es va donar de baixa del partit, moria aquest dimecres als 62 anys després d’una llarga malaltia, segons han informat fonts de l’entorn.

 

El seu vetlatori tenia lloc aquest mateix dimecres, a partir de les 18 hores, i hui dijous, a partir de les 11.00 hores, en el tanatori municipal. Pel que fa al soterrament, estava previst per a les 14.15 hores d’aquest dijous.

 

Després de conéixer-se la notícia, el PPCV ha llançat un missatge en xarxes socials en el qual lamenta la defunció de Calomarde, recordant que va ser diputat autonòmic i nacional durant diverses legislatures. “Descanse en pau”, agrega.

 

Calomarde va nàixer a València el 30 de gener de 1956 i va ser diputat en Les Corts en la tercera legislatura, entre 1991 i 1995. També va ser diputat nacional electe del PP per la província de València en 2000 i reelegit en 2004, legislatura aquesta última que va acabar en el grup mixt després d’abandonar el partit.

 

Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació, catedràtic de Batxillerat, va ser president del Consell Escolar Valencià i també vicepresident del Consell Valencià de Cultura. En el Congrés va ser membre, i portaveu adjunt, de la comissió d’Educació i Cultura, entre altres càrrecs.

 

L’abril de 2007 Calomarde va presentar la seua “dimissió irrevocable” com a militant del PP al president del PP, Mariano Rajoy, a través una carta, en la qual justificava la seua decisió en la seua destitució del càrrec de portaveu adjunt del grup parlamentari i manifestava haver sigut “atacat d’una manera colossal per la defensa i pràctica del dret constitucional a la llibertat d’expressió” després de publicar un article en premsa sobre el partit.

Últimes notícies

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.