20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Mor als 62 anys l’exdiputat del PP Joaquín Calomarde després d’una llarga malaltia

Joaquín Calomarde

Imatge de Joaquín Calomarde | Europa Press

 

L’exdiputat del PP a Les Corts Valencianes i en el Congrés Joaquín Calomarde, que en 2007 es va donar de baixa del partit, moria aquest dimecres als 62 anys després d’una llarga malaltia, segons han informat fonts de l’entorn.

 

El seu vetlatori tenia lloc aquest mateix dimecres, a partir de les 18 hores, i hui dijous, a partir de les 11.00 hores, en el tanatori municipal. Pel que fa al soterrament, estava previst per a les 14.15 hores d’aquest dijous.

 

Després de conéixer-se la notícia, el PPCV ha llançat un missatge en xarxes socials en el qual lamenta la defunció de Calomarde, recordant que va ser diputat autonòmic i nacional durant diverses legislatures. “Descanse en pau”, agrega.

 

Calomarde va nàixer a València el 30 de gener de 1956 i va ser diputat en Les Corts en la tercera legislatura, entre 1991 i 1995. També va ser diputat nacional electe del PP per la província de València en 2000 i reelegit en 2004, legislatura aquesta última que va acabar en el grup mixt després d’abandonar el partit.

 

Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació, catedràtic de Batxillerat, va ser president del Consell Escolar Valencià i també vicepresident del Consell Valencià de Cultura. En el Congrés va ser membre, i portaveu adjunt, de la comissió d’Educació i Cultura, entre altres càrrecs.

 

L’abril de 2007 Calomarde va presentar la seua “dimissió irrevocable” com a militant del PP al president del PP, Mariano Rajoy, a través una carta, en la qual justificava la seua decisió en la seua destitució del càrrec de portaveu adjunt del grup parlamentari i manifestava haver sigut “atacat d’una manera colossal per la defensa i pràctica del dret constitucional a la llibertat d’expressió” després de publicar un article en premsa sobre el partit.

Últimes notícies

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.

El PP de València defén el seu pla d’autònoms i acusa el Govern d’abandó

L'adreça provincial popular ha presentat a Alfafar el seu paquet de mesures per a alleujar càrregues i fomentar l'activitat dels autònoms, amb crítiques a l'Executiu. El pla inclou exempcions fiscals, menys tràmits i estímuls a la contractació i la conciliació.