10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Mor als 62 anys l’exdiputat del PP Joaquín Calomarde després d’una llarga malaltia

Joaquín Calomarde

Imatge de Joaquín Calomarde | Europa Press

 

L’exdiputat del PP a Les Corts Valencianes i en el Congrés Joaquín Calomarde, que en 2007 es va donar de baixa del partit, moria aquest dimecres als 62 anys després d’una llarga malaltia, segons han informat fonts de l’entorn.

 

El seu vetlatori tenia lloc aquest mateix dimecres, a partir de les 18 hores, i hui dijous, a partir de les 11.00 hores, en el tanatori municipal. Pel que fa al soterrament, estava previst per a les 14.15 hores d’aquest dijous.

 

Després de conéixer-se la notícia, el PPCV ha llançat un missatge en xarxes socials en el qual lamenta la defunció de Calomarde, recordant que va ser diputat autonòmic i nacional durant diverses legislatures. “Descanse en pau”, agrega.

 

Calomarde va nàixer a València el 30 de gener de 1956 i va ser diputat en Les Corts en la tercera legislatura, entre 1991 i 1995. També va ser diputat nacional electe del PP per la província de València en 2000 i reelegit en 2004, legislatura aquesta última que va acabar en el grup mixt després d’abandonar el partit.

 

Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació, catedràtic de Batxillerat, va ser president del Consell Escolar Valencià i també vicepresident del Consell Valencià de Cultura. En el Congrés va ser membre, i portaveu adjunt, de la comissió d’Educació i Cultura, entre altres càrrecs.

 

L’abril de 2007 Calomarde va presentar la seua “dimissió irrevocable” com a militant del PP al president del PP, Mariano Rajoy, a través una carta, en la qual justificava la seua decisió en la seua destitució del càrrec de portaveu adjunt del grup parlamentari i manifestava haver sigut “atacat d’una manera colossal per la defensa i pràctica del dret constitucional a la llibertat d’expressió” després de publicar un article en premsa sobre el partit.

Últimes notícies

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.