Mor als 62 anys l’exdiputat del PP Joaquín Calomarde després d’una llarga malaltia

Joaquín Calomarde

Imatge de Joaquín Calomarde | Europa Press

 

L’exdiputat del PP a Les Corts Valencianes i en el Congrés Joaquín Calomarde, que en 2007 es va donar de baixa del partit, moria aquest dimecres als 62 anys després d’una llarga malaltia, segons han informat fonts de l’entorn.

 

El seu vetlatori tenia lloc aquest mateix dimecres, a partir de les 18 hores, i hui dijous, a partir de les 11.00 hores, en el tanatori municipal. Pel que fa al soterrament, estava previst per a les 14.15 hores d’aquest dijous.

 

Després de conéixer-se la notícia, el PPCV ha llançat un missatge en xarxes socials en el qual lamenta la defunció de Calomarde, recordant que va ser diputat autonòmic i nacional durant diverses legislatures. “Descanse en pau”, agrega.

 

Calomarde va nàixer a València el 30 de gener de 1956 i va ser diputat en Les Corts en la tercera legislatura, entre 1991 i 1995. També va ser diputat nacional electe del PP per la província de València en 2000 i reelegit en 2004, legislatura aquesta última que va acabar en el grup mixt després d’abandonar el partit.

 

Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació, catedràtic de Batxillerat, va ser president del Consell Escolar Valencià i també vicepresident del Consell Valencià de Cultura. En el Congrés va ser membre, i portaveu adjunt, de la comissió d’Educació i Cultura, entre altres càrrecs.

 

L’abril de 2007 Calomarde va presentar la seua “dimissió irrevocable” com a militant del PP al president del PP, Mariano Rajoy, a través una carta, en la qual justificava la seua decisió en la seua destitució del càrrec de portaveu adjunt del grup parlamentari i manifestava haver sigut “atacat d’una manera colossal per la defensa i pràctica del dret constitucional a la llibertat d’expressió” després de publicar un article en premsa sobre el partit.

Últimes notícies

Detingut al Puig un repartidor de marihuana en patinet que va blanquejar més de 80.000 euros

La Guàrdia Civil arresta al Puig a un home de 31 anys acusat de vendre marihuana a la menuda en patinet i blanquejar més de 81.000 euros mitjançant pagaments per bizum.

Biomarcadores digitals permeten detectar trastorns de salut mental amb el mòbil

Aplicacions mòbils basades en biomarcadores digitals i en intel·ligència artificial permeten detectar de manera primerenca trastorns de salut mental i prioritzar els casos més urgents. A més, la figura del pacient virtual es perfila com una ferramenta clau en la formació de futurs professionals sanitaris.

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.