Mor als 62 anys l’exdiputat del PP Joaquín Calomarde després d’una llarga malaltia

Ejemplo de shortcode con estilo
Imatge de Joaquín Calomarde | Europa Press   L’exdiputat del PP a Les Corts Valencianes i en el Congrés Joaquín Calomarde, que en 2007 es va donar de baixa del partit, moria aquest dimecres als 62 anys després d’una llarga malaltia, segons han informat fonts de l’entorn.   El seu vetlatori tenia lloc aquest mateix […]
Joaquín Calomarde

Imatge de Joaquín Calomarde | Europa Press

 

L’exdiputat del PP a Les Corts Valencianes i en el Congrés Joaquín Calomarde, que en 2007 es va donar de baixa del partit, moria aquest dimecres als 62 anys després d’una llarga malaltia, segons han informat fonts de l’entorn.

 

El seu vetlatori tenia lloc aquest mateix dimecres, a partir de les 18 hores, i hui dijous, a partir de les 11.00 hores, en el tanatori municipal. Pel que fa al soterrament, estava previst per a les 14.15 hores d’aquest dijous.

 

Després de conéixer-se la notícia, el PPCV ha llançat un missatge en xarxes socials en el qual lamenta la defunció de Calomarde, recordant que va ser diputat autonòmic i nacional durant diverses legislatures. «Descanse en pau», agrega.

 

Calomarde va nàixer a València el 30 de gener de 1956 i va ser diputat en Les Corts en la tercera legislatura, entre 1991 i 1995. També va ser diputat nacional electe del PP per la província de València en 2000 i reelegit en 2004, legislatura aquesta última que va acabar en el grup mixt després d’abandonar el partit.

 

Llicenciat en Filosofia i Ciències de l’Educació, catedràtic de Batxillerat, va ser president del Consell Escolar Valencià i també vicepresident del Consell Valencià de Cultura. En el Congrés va ser membre, i portaveu adjunt, de la comissió d’Educació i Cultura, entre altres càrrecs.

 

L’abril de 2007 Calomarde va presentar la seua «dimissió irrevocable» com a militant del PP al president del PP, Mariano Rajoy, a través una carta, en la qual justificava la seua decisió en la seua destitució del càrrec de portaveu adjunt del grup parlamentari i manifestava haver sigut «atacat d’una manera colossal per la defensa i pràctica del dret constitucional a la llibertat d’expressió» després de publicar un article en premsa sobre el partit.

Últimes notícies

Feijóo mostra el seu suport a Pérez Llorca i recorda les víctimes de la dana Adam

Alberto Núñez Feijóo ha recordat les víctimes mortals de la dana Adam i ha traslladat el seu suport a Juanfran Pérez Llorca, després de parlar amb ell per telèfon mentre la Comunitat Valenciana manté 145 municipis confinats.

Mig miller de veïns dEls Poblets patixen greus danys pel desbordament del Girona

El desbordament del riu Girona a primera hora de dilluns ha inundat la mitat del nucli urbà dEls Poblets, amb vivendes i comerços negats, pero sense víctimes mortals ni ferits greus.

Mig segle de Ford Almussafes: del primer Fiesta al repte elèctric

La planta de Ford a Almussafes complix 50 anys este mes, amb el Ford Fiesta com a icona i una trajectòria clau d’innovació, exportació i ocupació que mira ara cap al vehicle elèctric i multienergia.

Aemet rebaixa els avisos però manté el risc per fortes pluges i mala mar a la Comunitat Valenciana

Aemet ha confirmat que la fase més crítica del temporal a la Comunitat Valenciana ja ha passat, però manté avisos taronja i grocs per fortes pluges, tronades i mala mar, sobretot al litoral de València.

El riu Vaca arriba a un nivell crític a Tavernes amb eixides d’aigua en diversos punts

El riu Vaca es troba en un nivell crític al seu pas per Tavernes de la Valldigna per les intenses pluges, amb eixides puntuals d’aigua i nombrosos camins tallats al trànsit.

2.000 noves places en residències universitàries amb 45 milions, 4,45 per a la UJI

El Govern central ha anunciat 45 milions d’euros per crear quasi 2.000 noves places en residències universitàries públiques, amb 4,45 milions per a la Universitat Jaume I de Castelló, i aprovarà també el nou Estatut de l’Estudiantat Universitari.

145 municipis del sud de València i nord d’Alacant queden confinats per l’Orden de la Generalitat

L’Orden de la Generalitat ha decretat el confinament de 145 municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant per les fortes pluges, que ja han deixat més de 700 l/m2 acumulats. La mesura, amb base en la legislació de protecció civil, entra en vigor de manera immediata.

Renfe oferix canvis gratis per les fortes pluges a la Comunitat Valenciana

Renfe ha habilitat canvis i anul·lacions gratuïtes este dilluns per les greus pluges que afecten el litoral de la Comunitat Valenciana, amb possibles alteracions en el servici ferroviari durant tota la jornada. Aena recomana revisar vols i la Generalitat Valenciana prepara una orde de confinament en municipis del litoral sud de València i nord d’Alacant.