11 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Mor Buddy, el primer gos infectat per coronavirus

 

Ha mort el primer gos infectat per coronavirus en els Estats Units. Es tracta de Buddy, un pastor alemany que va morir l’11 de juliol i al que se li va detectar coronavirus ara fa tres mesos, en concret el passat abril.

 

A Buddy li encantava jugar, nadar i eixir a passejar amb els seus amos, però a mitjans d’abril, just abans de complir set anys, va començar a tindre problemes respiratoris, tenia mucositat espessa en el nas i respirava amb dificultat, expliquen des de ‘NationalGeographic’. Sis setmanes després el pastor alemany es convertia en el primer gos confirmat en SARS-CoV-2 dels Estats Units, i lamentablement ha perdut la vida en juliol.

 

El seu propietari també va agafar el coronavirus

Però Buddy no va ser l’únic de la família en contagiar-se, i és que unes setmanes abans de què li arribara a ell, el seu propietari també va començar a tindre símptomes de la Covid-19. L’home va donar positiu també el mes d’abril, just abans de detectar-li al gos.

 

Els propietaris han explicat que lamenten que no es dedique temps a investigar els efectes del virus en els animals. De fet, no va ser fins al cap d’un mes de tindre símptomes, quan Buddy ja s’havia deteriorat molt, havia perdut pes i es veia molt malament de salut que van acceptar fer-li la prova. Segons han explicat, la família Mahoney assegura que va ser molt difícil trobar un veterinari que li fera el test del coronavirus a la seua mascota.

 

Immediatament després de donar positiu va començar un tractament antibiòtic i d’esteroides per un problema que li va començar a aparéixer al cor, possiblement un efecte secundari del virus. Per a curar-se en salut, la família també va decidir fer la prova al seu altre gos, Duke, de 10 mesos, que afortunadament va donar negatiu.

 

La família està molt afectada per la pèrdua de la seua mascota, i és que el passat 11 de juliol en Buddy va empitjorar molt. El gos va començar a vomitar sang i finalment van decidir que era millor optar per l’eutanàsia per a que deixara de patir.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

2-1. El Vila-real es fa fort davant un València que no escapa del perill

El Vila-real va remuntar el gol inicial de Ramazani i va véncer 2-1 al València amb punts de Comesaña i Gueye, este últim de penal. Els visitants van estrényer després del descans, però Luiz Júnior va sostindre el triomf, que consolida als grocs en la tercera plaça i manté als che prop del descens.

El Vila-real remunta al València en un derbi marcat pel VAR (2-1)

El Vila-real consolida la tercera posició després de véncer 2-1 al València en un derbi intens i polèmic. El VAR va validar dos penals, un per a cada equip.

Galbiati celebra la Copa i reivindica l’estil Baskonia: defensa feroç i atac veloç

Galbiati es va mostrar exultant després del 89-100 al Reial Madrid que va donar a Baskonia la Copa del Rei i va reivindicar l'estil propi: defensa intensa i atac veloç. Va destacar el gir de ritme per a desordenar la defensa blanca i el 17-33 de l'últim quart com a clau.

El Vila-real remunta al València en una primera part intensa i amb polèmica (2-1)

El Vila-real ha voltejat el 0-1 del València amb punts de Comesaña i Gueye, este de penal. La primera part va deixar dos penes màximes i molta polèmica.

Markus Howard: ‘Som els reis d’Espanya’

L'escorta de Baskonia va celebrar la Copa del Rei guanyada davant el Reial Madrid en el Roig Arena i va proclamar: 'Som els reis d'Espanya'. És el seu primer títol.

Scariolo crida a recompondre’s després de la final: la progressió des d’octubre és la base

El Reial Madrid va caure 89-100 davant el Baskonia en la final de Copa del Rei i Scariolo va demanar autocrítica sense perdre confiança, prenent l'evolució des d'octubre com a punt de partida.

Trent Forrest, MVP de la Copa del Rei amb 38 de valoració en la final

Trent Forrest va ser triat MVP de la Copa del Rei després de liderar el 89-100 del Kosner Baskonia davant el Reial Madrid. Va firmar 22 punts, 11 rebots i 38 de valoració.

89-100: el trident Luwawu, Omoruyi i Forrest corona al Baskonia davant el Reial Madrid

Baskonia es va proclamar campió de la Copa del Rei 17 anys després després de véncer 89-100 al Reial Madrid. Luwawu-Cabarrot, Omoruyi i Forrest van sumar 73 punts i Howard va tancar.