10.8 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Mor Buddy, el primer gos infectat per coronavirus

 

Ha mort el primer gos infectat per coronavirus en els Estats Units. Es tracta de Buddy, un pastor alemany que va morir l’11 de juliol i al que se li va detectar coronavirus ara fa tres mesos, en concret el passat abril.

 

A Buddy li encantava jugar, nadar i eixir a passejar amb els seus amos, però a mitjans d’abril, just abans de complir set anys, va començar a tindre problemes respiratoris, tenia mucositat espessa en el nas i respirava amb dificultat, expliquen des de ‘NationalGeographic’. Sis setmanes després el pastor alemany es convertia en el primer gos confirmat en SARS-CoV-2 dels Estats Units, i lamentablement ha perdut la vida en juliol.

 

El seu propietari també va agafar el coronavirus

Però Buddy no va ser l’únic de la família en contagiar-se, i és que unes setmanes abans de què li arribara a ell, el seu propietari també va començar a tindre símptomes de la Covid-19. L’home va donar positiu també el mes d’abril, just abans de detectar-li al gos.

 

Els propietaris han explicat que lamenten que no es dedique temps a investigar els efectes del virus en els animals. De fet, no va ser fins al cap d’un mes de tindre símptomes, quan Buddy ja s’havia deteriorat molt, havia perdut pes i es veia molt malament de salut que van acceptar fer-li la prova. Segons han explicat, la família Mahoney assegura que va ser molt difícil trobar un veterinari que li fera el test del coronavirus a la seua mascota.

 

Immediatament després de donar positiu va començar un tractament antibiòtic i d’esteroides per un problema que li va començar a aparéixer al cor, possiblement un efecte secundari del virus. Per a curar-se en salut, la família també va decidir fer la prova al seu altre gos, Duke, de 10 mesos, que afortunadament va donar negatiu.

 

La família està molt afectada per la pèrdua de la seua mascota, i és que el passat 11 de juliol en Buddy va empitjorar molt. El gos va començar a vomitar sang i finalment van decidir que era millor optar per l’eutanàsia per a que deixara de patir.

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.