Mor Buddy, el primer gos infectat per coronavirus

 

Ha mort el primer gos infectat per coronavirus en els Estats Units. Es tracta de Buddy, un pastor alemany que va morir l’11 de juliol i al que se li va detectar coronavirus ara fa tres mesos, en concret el passat abril.

 

A Buddy li encantava jugar, nadar i eixir a passejar amb els seus amos, però a mitjans d’abril, just abans de complir set anys, va començar a tindre problemes respiratoris, tenia mucositat espessa en el nas i respirava amb dificultat, expliquen des de ‘NationalGeographic’. Sis setmanes després el pastor alemany es convertia en el primer gos confirmat en SARS-CoV-2 dels Estats Units, i lamentablement ha perdut la vida en juliol.

 

El seu propietari també va agafar el coronavirus

Però Buddy no va ser l’únic de la família en contagiar-se, i és que unes setmanes abans de què li arribara a ell, el seu propietari també va començar a tindre símptomes de la Covid-19. L’home va donar positiu també el mes d’abril, just abans de detectar-li al gos.

 

Els propietaris han explicat que lamenten que no es dedique temps a investigar els efectes del virus en els animals. De fet, no va ser fins al cap d’un mes de tindre símptomes, quan Buddy ja s’havia deteriorat molt, havia perdut pes i es veia molt malament de salut que van acceptar fer-li la prova. Segons han explicat, la família Mahoney assegura que va ser molt difícil trobar un veterinari que li fera el test del coronavirus a la seua mascota.

 

Immediatament després de donar positiu va començar un tractament antibiòtic i d’esteroides per un problema que li va començar a aparéixer al cor, possiblement un efecte secundari del virus. Per a curar-se en salut, la família també va decidir fer la prova al seu altre gos, Duke, de 10 mesos, que afortunadament va donar negatiu.

 

La família està molt afectada per la pèrdua de la seua mascota, i és que el passat 11 de juliol en Buddy va empitjorar molt. El gos va començar a vomitar sang i finalment van decidir que era millor optar per l’eutanàsia per a que deixara de patir.

Últimes notícies

Uns 200 docents acampen en la plaça de la Verge per a reforçar la vaga educativa indefinida

Al voltant de 200 docents han iniciat una acampada indefinida en la plaça de la Verge de València per a pressionar a la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

Hisenda accelera la negociació amb les comunitats per a estrenar el nou model de finançament en 2027

Hisenda inicia reunions bilaterals amb les comunitats per a tancar abans de cap d'any un nou model de finançament autonòmic que entraria en vigor en 2027 i sumaria 20.975 milions als recursos regionals.

L’exdirector d’informatius d’À Punt defén que la dana de 2024 els va agafar previnguts

L'exdirector d'informatius d'À Punt, Iván Esteve, sosté en el Congrés que la dana de 2024 els va agafar previnguts gràcies als avisos meteorològics i defén la seua decisió de no emetre els àudios del Cecopi per raons deontològiques.

Diana Morant. Imatge i potència

Leo Gímenez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una defensa política i personal de Diana Morant com a candidata amb potencial per a presidir la Generalitat

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.