Mor Buddy, el primer gos infectat per coronavirus

 

Ha mort el primer gos infectat per coronavirus en els Estats Units. Es tracta de Buddy, un pastor alemany que va morir l’11 de juliol i al que se li va detectar coronavirus ara fa tres mesos, en concret el passat abril.

 

A Buddy li encantava jugar, nadar i eixir a passejar amb els seus amos, però a mitjans d’abril, just abans de complir set anys, va començar a tindre problemes respiratoris, tenia mucositat espessa en el nas i respirava amb dificultat, expliquen des de ‘NationalGeographic’. Sis setmanes després el pastor alemany es convertia en el primer gos confirmat en SARS-CoV-2 dels Estats Units, i lamentablement ha perdut la vida en juliol.

 

El seu propietari també va agafar el coronavirus

Però Buddy no va ser l’únic de la família en contagiar-se, i és que unes setmanes abans de què li arribara a ell, el seu propietari també va començar a tindre símptomes de la Covid-19. L’home va donar positiu també el mes d’abril, just abans de detectar-li al gos.

 

Els propietaris han explicat que lamenten que no es dedique temps a investigar els efectes del virus en els animals. De fet, no va ser fins al cap d’un mes de tindre símptomes, quan Buddy ja s’havia deteriorat molt, havia perdut pes i es veia molt malament de salut que van acceptar fer-li la prova. Segons han explicat, la família Mahoney assegura que va ser molt difícil trobar un veterinari que li fera el test del coronavirus a la seua mascota.

 

Immediatament després de donar positiu va començar un tractament antibiòtic i d’esteroides per un problema que li va començar a aparéixer al cor, possiblement un efecte secundari del virus. Per a curar-se en salut, la família també va decidir fer la prova al seu altre gos, Duke, de 10 mesos, que afortunadament va donar negatiu.

 

La família està molt afectada per la pèrdua de la seua mascota, i és que el passat 11 de juliol en Buddy va empitjorar molt. El gos va començar a vomitar sang i finalment van decidir que era millor optar per l’eutanàsia per a que deixara de patir.

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.