Els morts per Covid-19 seran enterrats o incinerats sense que passen més de 24 hores de la defunció

 

La Conselleria de Sanitat ha ordenat que, quan una persona perda la vida per Covid-19 en una institució sanitària d’una localitat diferent a on serà enterrada o incinerada, el trasllat del cadàver es faça de manera «immediata i ràpida», perquè es procedisca a la seua inhumació o incineració «tan prompte siga possible».

 

D’eixa manera ho establix la resolució de la Conselleria de Sanitat per la que s’acorden mesures addicionals en matèria d’inhumació de persones mortes per coronavirus, i que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat.

 

Segons assenyala el document, l’extensió del Covid-19 fa necessari extremar totes les mesures de seguretat sanitària i d’higiene i, entre elles, les relatives al tractament dels cossos de les persones que moren per esta malaltia.

 

 La Conselleria exposa que, «per raons sanitàries òbvies», és recomanable la immediata inhumació o incineració de les persones que moren per Covid-19 i que no s’acumulen en el depòsit de l’hospital o institució sanitària en què eren ateses, sense necessitat que transcórreguen més de 24 hores de la defunció, i una volta obtingudes la certificació mèdica de defunció i la llicència d’enterrament.

 

L’objectiu és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible

Per això, ordena que una volta morta una persona per Covid-19, siga traslladada immediatament al depòsit del cementeri de la seua corresponent localitat o, si té capacitat, al depòsit de l’empresa funerària participant en el servici de recollida i trasllat del cadàver.

 

L’objectiu d’esta mesura és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible. Durant la permanència del cadàver en el depòsit municipal o en el depòsit de l’empresa funerària, l’empresa intervinent en el servici haurà d’atendre estrictament els criteris establits en el document del Ministeri de Sanitat sobre procediment per al maneig de cadàvers de casos de Covid-19.

 

Esta resolució estarà vigent mentres es mantinguen en vigor alguna de les noves mesures que per decret del president de la Generalitat s’han dictat com a autoritat competent delegada en virtut del Reial decret 926/2020, de 25 d’octubre, pel que es declara l’estat d’alarma per a contindre la propagació d’infeccions causades pel SARSCoV-2. 

Últimes notícies

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.