Els morts per Covid-19 seran enterrats o incinerats sense que passen més de 24 hores de la defunció

 

La Conselleria de Sanitat ha ordenat que, quan una persona perda la vida per Covid-19 en una institució sanitària d’una localitat diferent a on serà enterrada o incinerada, el trasllat del cadàver es faça de manera «immediata i ràpida», perquè es procedisca a la seua inhumació o incineració «tan prompte siga possible».

 

D’eixa manera ho establix la resolució de la Conselleria de Sanitat per la que s’acorden mesures addicionals en matèria d’inhumació de persones mortes per coronavirus, i que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat.

 

Segons assenyala el document, l’extensió del Covid-19 fa necessari extremar totes les mesures de seguretat sanitària i d’higiene i, entre elles, les relatives al tractament dels cossos de les persones que moren per esta malaltia.

 

 La Conselleria exposa que, «per raons sanitàries òbvies», és recomanable la immediata inhumació o incineració de les persones que moren per Covid-19 i que no s’acumulen en el depòsit de l’hospital o institució sanitària en què eren ateses, sense necessitat que transcórreguen més de 24 hores de la defunció, i una volta obtingudes la certificació mèdica de defunció i la llicència d’enterrament.

 

L’objectiu és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible

Per això, ordena que una volta morta una persona per Covid-19, siga traslladada immediatament al depòsit del cementeri de la seua corresponent localitat o, si té capacitat, al depòsit de l’empresa funerària participant en el servici de recollida i trasllat del cadàver.

 

L’objectiu d’esta mesura és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible. Durant la permanència del cadàver en el depòsit municipal o en el depòsit de l’empresa funerària, l’empresa intervinent en el servici haurà d’atendre estrictament els criteris establits en el document del Ministeri de Sanitat sobre procediment per al maneig de cadàvers de casos de Covid-19.

 

Esta resolució estarà vigent mentres es mantinguen en vigor alguna de les noves mesures que per decret del president de la Generalitat s’han dictat com a autoritat competent delegada en virtut del Reial decret 926/2020, de 25 d’octubre, pel que es declara l’estat d’alarma per a contindre la propagació d’infeccions causades pel SARSCoV-2. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán avisa davant l’Atlètic: espera la seua millor versió malgrat la Champions

Carlos Corberán afronta el dol de lliga davant l'Atlètic de Madrid convençut que el rival mostrarà la seua millor versió, malgrat estar entre les semifinals de la Lliga de Campions enfront de l'Arsenal. El tècnic subratlla l'exigència del xoc, la necessitat de punts per a la permanència i la importància de mantindre la màxima mentalitat competitiva.

El Govern destina més de 49 milions a regenerar el litoral valencià abans de 2026

El Ministeri per a la Transició Ecològica executa més de 49 milions d'euros per a regenerar prop de 10 quilòmetres de costa en la Comunitat Valenciana, amb obres a Cullera, Sueca i Sagunt que hauran de concloure abans de juny de 2026.

La Fiscalia recolza que Mazón puga accedir a la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia de València demana al jutjat de Catarroja que accepte el recurs de Carlos Mazón i li permeta personar-se en la investigació sobre la gestió de la dana. La jutgessa manté ara com ara la seua condició de testimoni i la lletrada de l'Administració de Justícia rebutja ampliar la seua participació en el procediment.

El Barcelona frega el títol de Lliga mentres mitja taula baralla per la permanència

El Barcelona disposa de la seua primera opció matemàtica per a proclamar-se campió de Lliga mentres fins a deu equips, del Sevilla al València, seguixen atrapats en una ajustada baralla per la permanència.

Koldo García es defén en el Suprem i nega els pagaments mensuals i les mossegades atribuïdes per Aldama

Koldo García nega davant el Suprem haver cobrat 10.000 euros mensuals de Víctor de Aldama, rebutja les mossegades lligades a contractes de màscares i resta importància a la seua relació amb Pedro Sánchez.

Primeres retencions en les eixides de les grans ciutats pel pont de maig

Les eixides i accessos a grans ciutats registren trànsit lent i xicotetes retencions per l'inici del pont de l'1 de maig, agreujades per diversos accidents. La DGT preveu més de 6 milions de desplaçaments i advertix d'una franja horària especialment desfavorable.

Vilaplana i Polo declararan en el Congrés per la comissió de la dana el 18 de maig

La periodista Maribel Vilaplana i el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, Miguel Polo, compareixeran el 18 de maig davant la comissió del Congrés que investiga la dana d'octubre de 2024 a València.

Desarticulat un clan familiar de droga a Sant Vicent amb set detinguts

Set membres d'un mateix clan familiar han sigut detinguts i llocs en llibertat amb càrrecs després de desmantellar un punt de tràfic de drogues en el centre de Sant Vicent del Raspeig, on es van intervindre drogues, armes prohibides i una plantació interior de marihuana.