11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Els morts per Covid-19 seran enterrats o incinerats sense que passen més de 24 hores de la defunció

 

La Conselleria de Sanitat ha ordenat que, quan una persona perda la vida per Covid-19 en una institució sanitària d’una localitat diferent a on serà enterrada o incinerada, el trasllat del cadàver es faça de manera «immediata i ràpida», perquè es procedisca a la seua inhumació o incineració «tan prompte siga possible».

 

D’eixa manera ho establix la resolució de la Conselleria de Sanitat per la que s’acorden mesures addicionals en matèria d’inhumació de persones mortes per coronavirus, i que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat.

 

Segons assenyala el document, l’extensió del Covid-19 fa necessari extremar totes les mesures de seguretat sanitària i d’higiene i, entre elles, les relatives al tractament dels cossos de les persones que moren per esta malaltia.

 

 La Conselleria exposa que, «per raons sanitàries òbvies», és recomanable la immediata inhumació o incineració de les persones que moren per Covid-19 i que no s’acumulen en el depòsit de l’hospital o institució sanitària en què eren ateses, sense necessitat que transcórreguen més de 24 hores de la defunció, i una volta obtingudes la certificació mèdica de defunció i la llicència d’enterrament.

 

L’objectiu és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible

Per això, ordena que una volta morta una persona per Covid-19, siga traslladada immediatament al depòsit del cementeri de la seua corresponent localitat o, si té capacitat, al depòsit de l’empresa funerària participant en el servici de recollida i trasllat del cadàver.

 

L’objectiu d’esta mesura és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible. Durant la permanència del cadàver en el depòsit municipal o en el depòsit de l’empresa funerària, l’empresa intervinent en el servici haurà d’atendre estrictament els criteris establits en el document del Ministeri de Sanitat sobre procediment per al maneig de cadàvers de casos de Covid-19.

 

Esta resolució estarà vigent mentres es mantinguen en vigor alguna de les noves mesures que per decret del president de la Generalitat s’han dictat com a autoritat competent delegada en virtut del Reial decret 926/2020, de 25 d’octubre, pel que es declara l’estat d’alarma per a contindre la propagació d’infeccions causades pel SARSCoV-2. 

Últimes notícies

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.