Els morts per Covid-19 seran enterrats o incinerats sense que passen més de 24 hores de la defunció

 

La Conselleria de Sanitat ha ordenat que, quan una persona perda la vida per Covid-19 en una institució sanitària d’una localitat diferent a on serà enterrada o incinerada, el trasllat del cadàver es faça de manera «immediata i ràpida», perquè es procedisca a la seua inhumació o incineració «tan prompte siga possible».

 

D’eixa manera ho establix la resolució de la Conselleria de Sanitat per la que s’acorden mesures addicionals en matèria d’inhumació de persones mortes per coronavirus, i que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat.

 

Segons assenyala el document, l’extensió del Covid-19 fa necessari extremar totes les mesures de seguretat sanitària i d’higiene i, entre elles, les relatives al tractament dels cossos de les persones que moren per esta malaltia.

 

 La Conselleria exposa que, «per raons sanitàries òbvies», és recomanable la immediata inhumació o incineració de les persones que moren per Covid-19 i que no s’acumulen en el depòsit de l’hospital o institució sanitària en què eren ateses, sense necessitat que transcórreguen més de 24 hores de la defunció, i una volta obtingudes la certificació mèdica de defunció i la llicència d’enterrament.

 

L’objectiu és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible

Per això, ordena que una volta morta una persona per Covid-19, siga traslladada immediatament al depòsit del cementeri de la seua corresponent localitat o, si té capacitat, al depòsit de l’empresa funerària participant en el servici de recollida i trasllat del cadàver.

 

L’objectiu d’esta mesura és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible. Durant la permanència del cadàver en el depòsit municipal o en el depòsit de l’empresa funerària, l’empresa intervinent en el servici haurà d’atendre estrictament els criteris establits en el document del Ministeri de Sanitat sobre procediment per al maneig de cadàvers de casos de Covid-19.

 

Esta resolució estarà vigent mentres es mantinguen en vigor alguna de les noves mesures que per decret del president de la Generalitat s’han dictat com a autoritat competent delegada en virtut del Reial decret 926/2020, de 25 d’octubre, pel que es declara l’estat d’alarma per a contindre la propagació d’infeccions causades pel SARSCoV-2. 

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.