Els morts per Covid-19 seran enterrats o incinerats sense que passen més de 24 hores de la defunció

 

La Conselleria de Sanitat ha ordenat que, quan una persona perda la vida per Covid-19 en una institució sanitària d’una localitat diferent a on serà enterrada o incinerada, el trasllat del cadàver es faça de manera «immediata i ràpida», perquè es procedisca a la seua inhumació o incineració «tan prompte siga possible».

 

D’eixa manera ho establix la resolució de la Conselleria de Sanitat per la que s’acorden mesures addicionals en matèria d’inhumació de persones mortes per coronavirus, i que entra en vigor este divendres després d’haver-se publicat en el Diari Oficial de la Generalitat.

 

Segons assenyala el document, l’extensió del Covid-19 fa necessari extremar totes les mesures de seguretat sanitària i d’higiene i, entre elles, les relatives al tractament dels cossos de les persones que moren per esta malaltia.

 

 La Conselleria exposa que, «per raons sanitàries òbvies», és recomanable la immediata inhumació o incineració de les persones que moren per Covid-19 i que no s’acumulen en el depòsit de l’hospital o institució sanitària en què eren ateses, sense necessitat que transcórreguen més de 24 hores de la defunció, i una volta obtingudes la certificació mèdica de defunció i la llicència d’enterrament.

 

L’objectiu és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible

Per això, ordena que una volta morta una persona per Covid-19, siga traslladada immediatament al depòsit del cementeri de la seua corresponent localitat o, si té capacitat, al depòsit de l’empresa funerària participant en el servici de recollida i trasllat del cadàver.

 

L’objectiu d’esta mesura és que es procedisca a la seua inhumació o incineració tan prompte siga possible. Durant la permanència del cadàver en el depòsit municipal o en el depòsit de l’empresa funerària, l’empresa intervinent en el servici haurà d’atendre estrictament els criteris establits en el document del Ministeri de Sanitat sobre procediment per al maneig de cadàvers de casos de Covid-19.

 

Esta resolució estarà vigent mentres es mantinguen en vigor alguna de les noves mesures que per decret del president de la Generalitat s’han dictat com a autoritat competent delegada en virtut del Reial decret 926/2020, de 25 d’octubre, pel que es declara l’estat d’alarma per a contindre la propagació d’infeccions causades pel SARSCoV-2. 

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.