El motiu pel que moltes persones passen el coronavirus sense saber-ho

Gent passejant per Barcelona el 3 de maig del 2020

El genoma humà pot influir en la graveta i el desenrotllament de la malaltia en cada persona d’una manera diferent   | Cedida

 

A pesar de les investigacions que s’estan duent a terme durant estes setmanes, la Covid-19 continua sent un virus desconegut. Els científics no consegueixen explicar perquè el virus SARS-CoV-2 cursa de forma asimptomàtica en moltes persones. També és un misteri per què és capaç d’abastar símptomes tan variats. Des de manifestacions gastrointestinals i dermatològiques fins a la pèrdua de l’olfacte o, en els casos més greus, pneumònies bilaterals severes que poden arribar a causar la mort del pacient.

 

Tampoc poden explicar com el virus pot afectar greument a la gent sana. Tot i que la malaltia ha estat especialment virulenta amb els grups vulnerables, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ja va advertir del gran número de jóvens i sense patologies prèvies mortes.

 

El que queda clar és que ningú està fora de perill d’un virus que ataca indistintament i afecta cada individu de manera diferent. Els científics busquen explicacions sospesant possibilitats com la immunitat creuada per exposició prèvia a altres coronavirus causant del refredat comú i la càrrega viral a la que ha estat exposat un pacient. No obstant això, les últimes investigacions apunten que els gens també poden tindre un paper important en el curs de la malaltia.

 

Els gens influïxen en la gravetat de virus

D’esta manera, qualsevol xicoteta variació en el genoma podria influir en la gravetat i el desenrotllament de la malaltia. Això suposa que l’estudi de la variabilitat genètica en els humans serà molt rellevant per a comprendre la diversitat de respostes davant de la infecció per SARS-CoV-2.

 

La identificació de les persones genèticament més susceptibles de patir el virus, a través de l’anàlisi de les variacions en l’ADN, permetria adoptar per a elles mesures més severes de prevenció. No seria el primer cas de malaltia infecciosa a on la susceptibilitat dels individus està condicionada per les variants genètiques de cada persona.

 

Per exemple, s’han identificat individus que presenten una resistència natural al VIH, causant de la sida. Un descobriment que ha permés el desenrotllament d’estratègies terapèutiques basades en inhibidors de l’entrada viral. D’esta forma, com passa amb el VIH, hi hauria persones a les que els seus gens proporcionarien una espècie de resistència natural al coronavirus, podent infectar-se i transmetre el virus sense manifestar símptomes.

Últimes notícies

Etta Eyong rebutja ofertes milionàries i continua al Levante malgrat l’interés del Valencia

El director esportiu del Levante, Héctor Rodas, ha explicat que el club ha rebut ofertes econòmicament molt potents per Etta Eyong, inclosos contactes del Valencia CF, però el davanter camerunés ha decidit quedar-se i lluitar per la permanència.

El Levante recorrerà a la FIFA per a inscriure Akieme fora de termini

El Levante ha anunciat que presentarà un recurs davant la FIFA per a intentar validar la cessió de Sergio Akieme, rebutjada per LaLiga per arribar fora de termini.

Carlos Álvarez deixa el Llevant rumb al Club América de Mèxic

El director esportiu del Llevant ha confirmat que el traspàs de Carlos Álvarez al Club América de Mèxic està tancat i pendent només d’uns últims detalls contractuals. El migcampista andalús tanca així una etapa de 105 partits, 14 gols i 14 assistències amb el club granota.

La jutgessa de Catarroja eleva a 232 les víctimes mortals de la DANA de 2024

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha actualitzat a 232 el nombre de víctimes mortals, una més que la xifra oficial fins ara.

Els alcaldes socialistes valencians oferiran places per a menors de Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que els alcaldes socialistes que es concentren en suport a Ceuta també aportaran places per a acollir menors migrants no acompanyats. Muñoz reclama al PP i a Vox que no utilitzen la FEMP ni la immigració per a fomentar el conflicte i el discurs d’odi.

El Villarreal superarà els 19.000 abonats en un estadi de la Ceràmica amb 23.173 seients

El Villarreal ha anunciat que tindrà més de 19.000 abonats per a la temporada 2026-27 i que l’estadi de la Ceràmica, després de la reforma d’este estiu, oferix ara 23.173 seients, amb un aforament local de 21.000 places.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus a l’interior nord de València dijous

Aemet ha activat per a dijous un avís groc per temperatures màximes de fins a 36 graus a l’interior nord de la província de València. Dimecres també hi ha avís groc per ruixats intensos, tempestes, granís i ratxes de vent molt fort.

Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat a Agost que les concentracions convocades per la FEMP per a donar suport a Ceuta són una iniciativa ciutadana i no partidista, i ha criticat l’absència del Govern central i de formacions com Compromís.