El motiu pel que moltes persones passen el coronavirus sense saber-ho

Gent passejant per Barcelona el 3 de maig del 2020

El genoma humà pot influir en la graveta i el desenrotllament de la malaltia en cada persona d’una manera diferent   | Cedida

 

A pesar de les investigacions que s’estan duent a terme durant estes setmanes, la Covid-19 continua sent un virus desconegut. Els científics no consegueixen explicar perquè el virus SARS-CoV-2 cursa de forma asimptomàtica en moltes persones. També és un misteri per què és capaç d’abastar símptomes tan variats. Des de manifestacions gastrointestinals i dermatològiques fins a la pèrdua de l’olfacte o, en els casos més greus, pneumònies bilaterals severes que poden arribar a causar la mort del pacient.

 

Tampoc poden explicar com el virus pot afectar greument a la gent sana. Tot i que la malaltia ha estat especialment virulenta amb els grups vulnerables, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ja va advertir del gran número de jóvens i sense patologies prèvies mortes.

 

El que queda clar és que ningú està fora de perill d’un virus que ataca indistintament i afecta cada individu de manera diferent. Els científics busquen explicacions sospesant possibilitats com la immunitat creuada per exposició prèvia a altres coronavirus causant del refredat comú i la càrrega viral a la que ha estat exposat un pacient. No obstant això, les últimes investigacions apunten que els gens també poden tindre un paper important en el curs de la malaltia.

 

Els gens influïxen en la gravetat de virus

D’esta manera, qualsevol xicoteta variació en el genoma podria influir en la gravetat i el desenrotllament de la malaltia. Això suposa que l’estudi de la variabilitat genètica en els humans serà molt rellevant per a comprendre la diversitat de respostes davant de la infecció per SARS-CoV-2.

 

La identificació de les persones genèticament més susceptibles de patir el virus, a través de l’anàlisi de les variacions en l’ADN, permetria adoptar per a elles mesures més severes de prevenció. No seria el primer cas de malaltia infecciosa a on la susceptibilitat dels individus està condicionada per les variants genètiques de cada persona.

 

Per exemple, s’han identificat individus que presenten una resistència natural al VIH, causant de la sida. Un descobriment que ha permés el desenrotllament d’estratègies terapèutiques basades en inhibidors de l’entrada viral. D’esta forma, com passa amb el VIH, hi hauria persones a les que els seus gens proporcionarien una espècie de resistència natural al coronavirus, podent infectar-se i transmetre el virus sense manifestar símptomes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.