El motiu pel que moltes persones passen el coronavirus sense saber-ho

Gent passejant per Barcelona el 3 de maig del 2020

El genoma humà pot influir en la graveta i el desenrotllament de la malaltia en cada persona d’una manera diferent   | Cedida

 

A pesar de les investigacions que s’estan duent a terme durant estes setmanes, la Covid-19 continua sent un virus desconegut. Els científics no consegueixen explicar perquè el virus SARS-CoV-2 cursa de forma asimptomàtica en moltes persones. També és un misteri per què és capaç d’abastar símptomes tan variats. Des de manifestacions gastrointestinals i dermatològiques fins a la pèrdua de l’olfacte o, en els casos més greus, pneumònies bilaterals severes que poden arribar a causar la mort del pacient.

 

Tampoc poden explicar com el virus pot afectar greument a la gent sana. Tot i que la malaltia ha estat especialment virulenta amb els grups vulnerables, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ja va advertir del gran número de jóvens i sense patologies prèvies mortes.

 

El que queda clar és que ningú està fora de perill d’un virus que ataca indistintament i afecta cada individu de manera diferent. Els científics busquen explicacions sospesant possibilitats com la immunitat creuada per exposició prèvia a altres coronavirus causant del refredat comú i la càrrega viral a la que ha estat exposat un pacient. No obstant això, les últimes investigacions apunten que els gens també poden tindre un paper important en el curs de la malaltia.

 

Els gens influïxen en la gravetat de virus

D’esta manera, qualsevol xicoteta variació en el genoma podria influir en la gravetat i el desenrotllament de la malaltia. Això suposa que l’estudi de la variabilitat genètica en els humans serà molt rellevant per a comprendre la diversitat de respostes davant de la infecció per SARS-CoV-2.

 

La identificació de les persones genèticament més susceptibles de patir el virus, a través de l’anàlisi de les variacions en l’ADN, permetria adoptar per a elles mesures més severes de prevenció. No seria el primer cas de malaltia infecciosa a on la susceptibilitat dels individus està condicionada per les variants genètiques de cada persona.

 

Per exemple, s’han identificat individus que presenten una resistència natural al VIH, causant de la sida. Un descobriment que ha permés el desenrotllament d’estratègies terapèutiques basades en inhibidors de l’entrada viral. D’esta forma, com passa amb el VIH, hi hauria persones a les que els seus gens proporcionarien una espècie de resistència natural al coronavirus, podent infectar-se i transmetre el virus sense manifestar símptomes.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.