El motiu pel que moltes persones passen el coronavirus sense saber-ho

Gent passejant per Barcelona el 3 de maig del 2020

El genoma humà pot influir en la graveta i el desenrotllament de la malaltia en cada persona d’una manera diferent   | Cedida

 

A pesar de les investigacions que s’estan duent a terme durant estes setmanes, la Covid-19 continua sent un virus desconegut. Els científics no consegueixen explicar perquè el virus SARS-CoV-2 cursa de forma asimptomàtica en moltes persones. També és un misteri per què és capaç d’abastar símptomes tan variats. Des de manifestacions gastrointestinals i dermatològiques fins a la pèrdua de l’olfacte o, en els casos més greus, pneumònies bilaterals severes que poden arribar a causar la mort del pacient.

 

Tampoc poden explicar com el virus pot afectar greument a la gent sana. Tot i que la malaltia ha estat especialment virulenta amb els grups vulnerables, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ja va advertir del gran número de jóvens i sense patologies prèvies mortes.

 

El que queda clar és que ningú està fora de perill d’un virus que ataca indistintament i afecta cada individu de manera diferent. Els científics busquen explicacions sospesant possibilitats com la immunitat creuada per exposició prèvia a altres coronavirus causant del refredat comú i la càrrega viral a la que ha estat exposat un pacient. No obstant això, les últimes investigacions apunten que els gens també poden tindre un paper important en el curs de la malaltia.

 

Els gens influïxen en la gravetat de virus

D’esta manera, qualsevol xicoteta variació en el genoma podria influir en la gravetat i el desenrotllament de la malaltia. Això suposa que l’estudi de la variabilitat genètica en els humans serà molt rellevant per a comprendre la diversitat de respostes davant de la infecció per SARS-CoV-2.

 

La identificació de les persones genèticament més susceptibles de patir el virus, a través de l’anàlisi de les variacions en l’ADN, permetria adoptar per a elles mesures més severes de prevenció. No seria el primer cas de malaltia infecciosa a on la susceptibilitat dels individus està condicionada per les variants genètiques de cada persona.

 

Per exemple, s’han identificat individus que presenten una resistència natural al VIH, causant de la sida. Un descobriment que ha permés el desenrotllament d’estratègies terapèutiques basades en inhibidors de l’entrada viral. D’esta forma, com passa amb el VIH, hi hauria persones a les que els seus gens proporcionarien una espècie de resistència natural al coronavirus, podent infectar-se i transmetre el virus sense manifestar símptomes.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.