Una quinzena de municipis costaners vibrarà amb l’espectacle inèdit ‘Torna la Llum’ de suport a la pirotècnia

 

Una quinzena de castells de focs artificials retornaran la llum a municipis costaners valencians en la matinada del dissabte al diumenge, en un històric espectacle pirotècnic organitzat per Piroval baix el nom de ‘Torna la Llum’ i subvencionat per la Diputació de València amb una ajuda de 300.000 euros amb la que la institució pretén contribuir a la reactivació del sector després de la crisi del Covid-19.

 

El president de la Diputació, Toni Gaspar, i la presidenta de l’Associació de Fabricants Pirotècnics de la Comunitat Valenciana (Piroval), María José Lora, han oferit este dijous els detalls del dispar simultani que se celebrarà la nit del dissabte 18 de juliol en 15 municipis costaners de la província de València. Des d’Alboraia, Puçol, El Puig, la Pobla de Farnals i Pinedo, en L’Horta; fins a Oliva, Daimús, Gandia, Miramar, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Piles, en La Safor; passant per Canet i el Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre, i Cullera, en la Ribera.

 

Els 15 castells, que tindran una duració aproximada de 10 minuts i en els que s’utilitzaran més de 7.000 quilos de material pirotècnic, començaran de manera simultània a les 23.59 hores d’este dissabte, 18 de juliol, en els 15 enclavaments de la província seleccionats pels organitzadors, arreplegats en el cartell anunciador de l’esdeveniment, obra de la il·lustradora valenciana Marina Puche.

 

En paraules del president Gaspar, «des de la Diputació hem volgut contribuir a la reactivació de sectors tradicionals valencians afectats per la pandèmia i esta ajuda a la pirotècnia, que se suma a les acordades amb els artistes fallers, els floristes i els indumentaristes, reflectix el compromís amb estos col·lectius, amb un simbolisme molt especial com és retornar la llum als nostres municipis després dels mesos tan foscos que ens ha tocat viure».

 

Gaspar ha recordat que «bona part de la nostra economia es basa en el treball d’estos sectors, que són potència mundial en la seua activitat», i ha desitjat que este esdeveniment simbòlic arribe per a quedar-se: «tant de bo l’any que ve puguem disfrutar-lo sense mascareta i amb castells simultanis en molts més municipis».

 

Per part seua, la presidenta de Piroval, María José Lora, ha agraït la sensibilitat del màxim responsable provincial a l’hora de col·laborar amb un projecte «original i innovador» que mostrarà «la creativitat i el talent dels pirotècnics valencians, que s’han quedat sense poder disparar els muntatges previstos en desenes de festes i esdeveniments suspesos a causa de la crisi sanitària».

 

La responsable de Piroval, que s’ha encarregat de seleccionar els enclavaments definitius després del consentiment dels ajuntaments, ha destacat que este esdeveniment únic, carregat de simbolisme, «servirà per a demostrar que es poden continuar fent espectacles pirotècnics a l’aire lliure amb totes les mesures de seguretat i higiene».

 

Dispar simultani

Un equip multifacètic format per 80 tècnics de Piroval s’encarregarà de garantir les mesures de seguretat de cada emplaçament i controlar la simultaneïtat del tret global en les 15 localitzacions costaneres de la província. Des de l’organització s’ha contactat amb cada un dels consistoris per a coordinar els protocols de seguretat i que estos recorden als ciutadans la seua responsabilitat a l’hora d’aplicar les mesures de protecció.

 

A la presentació en el pati dels Scala de la Diputació han assistit alcaldes dels municipis que acolliran ‘Torna la Llum’ i el destacat empresari pirotècnic Ricardo Caballer, qui anima als valencians a «disfrutar d’este esdeveniment inèdit que ajudarà el nostre sector a treballar de nou, després d’uns mesos molt difícils».

 

El president Gaspar ha agraït la implicació de la Delegació del Govern, que ha centralitzat els permisos de tots els municipis per a agilitar l’organització d’un projecte que s’ha fet realitat en un mes. I com a tancament de l’acte, el responsable provincial ha volgut homenatjar a cada una de les víctimes de la pandèmia: «El litoral valencià tornarà a il·luminar-se per a recordar a tots els que s’han quedat en el camí». 

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.