Una quinzena de municipis costaners vibrarà amb l’espectacle inèdit ‘Torna la Llum’ de suport a la pirotècnia

 

Una quinzena de castells de focs artificials retornaran la llum a municipis costaners valencians en la matinada del dissabte al diumenge, en un històric espectacle pirotècnic organitzat per Piroval baix el nom de ‘Torna la Llum’ i subvencionat per la Diputació de València amb una ajuda de 300.000 euros amb la que la institució pretén contribuir a la reactivació del sector després de la crisi del Covid-19.

 

El president de la Diputació, Toni Gaspar, i la presidenta de l’Associació de Fabricants Pirotècnics de la Comunitat Valenciana (Piroval), María José Lora, han oferit este dijous els detalls del dispar simultani que se celebrarà la nit del dissabte 18 de juliol en 15 municipis costaners de la província de València. Des d’Alboraia, Puçol, El Puig, la Pobla de Farnals i Pinedo, en L’Horta; fins a Oliva, Daimús, Gandia, Miramar, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Piles, en La Safor; passant per Canet i el Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre, i Cullera, en la Ribera.

 

Els 15 castells, que tindran una duració aproximada de 10 minuts i en els que s’utilitzaran més de 7.000 quilos de material pirotècnic, començaran de manera simultània a les 23.59 hores d’este dissabte, 18 de juliol, en els 15 enclavaments de la província seleccionats pels organitzadors, arreplegats en el cartell anunciador de l’esdeveniment, obra de la il·lustradora valenciana Marina Puche.

 

En paraules del president Gaspar, «des de la Diputació hem volgut contribuir a la reactivació de sectors tradicionals valencians afectats per la pandèmia i esta ajuda a la pirotècnia, que se suma a les acordades amb els artistes fallers, els floristes i els indumentaristes, reflectix el compromís amb estos col·lectius, amb un simbolisme molt especial com és retornar la llum als nostres municipis després dels mesos tan foscos que ens ha tocat viure».

 

Gaspar ha recordat que «bona part de la nostra economia es basa en el treball d’estos sectors, que són potència mundial en la seua activitat», i ha desitjat que este esdeveniment simbòlic arribe per a quedar-se: «tant de bo l’any que ve puguem disfrutar-lo sense mascareta i amb castells simultanis en molts més municipis».

 

Per part seua, la presidenta de Piroval, María José Lora, ha agraït la sensibilitat del màxim responsable provincial a l’hora de col·laborar amb un projecte «original i innovador» que mostrarà «la creativitat i el talent dels pirotècnics valencians, que s’han quedat sense poder disparar els muntatges previstos en desenes de festes i esdeveniments suspesos a causa de la crisi sanitària».

 

La responsable de Piroval, que s’ha encarregat de seleccionar els enclavaments definitius després del consentiment dels ajuntaments, ha destacat que este esdeveniment únic, carregat de simbolisme, «servirà per a demostrar que es poden continuar fent espectacles pirotècnics a l’aire lliure amb totes les mesures de seguretat i higiene».

 

Dispar simultani

Un equip multifacètic format per 80 tècnics de Piroval s’encarregarà de garantir les mesures de seguretat de cada emplaçament i controlar la simultaneïtat del tret global en les 15 localitzacions costaneres de la província. Des de l’organització s’ha contactat amb cada un dels consistoris per a coordinar els protocols de seguretat i que estos recorden als ciutadans la seua responsabilitat a l’hora d’aplicar les mesures de protecció.

 

A la presentació en el pati dels Scala de la Diputació han assistit alcaldes dels municipis que acolliran ‘Torna la Llum’ i el destacat empresari pirotècnic Ricardo Caballer, qui anima als valencians a «disfrutar d’este esdeveniment inèdit que ajudarà el nostre sector a treballar de nou, després d’uns mesos molt difícils».

 

El president Gaspar ha agraït la implicació de la Delegació del Govern, que ha centralitzat els permisos de tots els municipis per a agilitar l’organització d’un projecte que s’ha fet realitat en un mes. I com a tancament de l’acte, el responsable provincial ha volgut homenatjar a cada una de les víctimes de la pandèmia: «El litoral valencià tornarà a il·luminar-se per a recordar a tots els que s’han quedat en el camí». 

Últimes notícies

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia tornen a la mar en el Dia Mundial dels Oceans

Quinze tortugues marines nascudes a Dénia i criades a l'Oceanogràfic de València han sigut alliberades a la platja de Punta del Raset en el marc del projecte de conservació 'Head Starting'. L'acte, celebrat en el Dia Mundial dels Oceans, ha reunit institucions, entitats i voluntariat implicats en la protecció dels nius.

Un centenar i mig de docents pedalegen entre Castelló i Vila-real en la cinquena setmana de vaga

Al voltant de 150 docents i simpatitzants recorren en bicicleta Castelló i Vila-real en l’inici de la cinquena setmana de vaga indefinida de l’ensenyament públic no universitari, amb 21 jornades lectives de paro i el conflicte encara obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats.