El Museu Taurí de Jerez integre en el «Museu del Bou» de Borriana

 

Una de les col·leccions museístiques espanyoles de temàtica taurina més importants del món ha sigut adquirida per Satine, en una picada d’ullet per a salvaguardar un dels patrimonis culturals més importants del nostre país.

La seua Fundació avança a pas ferm en el projecte cultural-taurí més important dels últims temps, amb la posada en escena del ja conegut com a Museu del Bou de Borriana, que acull en la seua estructura una amalgama d’idees orientades en la defensa, promoció i difusió de la Tauromàquia en totes les seues màximes expressions.

L’objectiu és integrar el Museu Taurí de Jerez dins de la columna vertebral del Museu del Bou, alguna cosa que obliga a reestructurar de nou la distribució inicial del Museu, que ténia prevista la seua obertura per a setembre de 2021 i ara no es descarta posposar-la per a més avance.

Per a Satine seriosa un afront a la Tauromàquia, no aportar els elements necessaris per a salvaguardar esta col·lecció museística que compon el Museu de Jerez i la decisió d’adquirir esta col·lecció s’ha pres de manera immediata, composta per importants peces d’indumentària taurina, cartelleria, fotografies inèdites, feu-vos olor i escultures que daten des de segle XIX.

Esta operació, no hauria sigut possible sense la predisposició i confiança depositada, per la família de Jerez, Rodriguez-Alvarez i fills, que han apostat pel projecte.

Borriana i el Museu del Bou, avancen amb passes de gegant llaura situar a la Comunitat Valenciana una vegada mes en la baula fonamental perquè la cultura del bou continue sent l’essència i el símbol de tot un país.

Últimes notícies

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.

‘El meu pare és un Millennial’, el llibre que acosta a la generació Alfa a la vida sense mòbil

‘El meu pare és un Millennial’ és una novel·la juvenil del professor Jorge Morcillo que explica a la generació Alfa com era créixer en els 90 i 2000 sense mòbils ni Internet per a millorar el diàleg amb els seus pares.

Possibles ruixats este dissabte a l’interior de Castelló i València i baixada de les màximes

El dissabte es presenta amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, augment de núvols a la vesprada i possibles ruixats a l'interior de Castelló i València, amb descens de les màximes en el nord i el litoral central.

Mor un copilot i el pilot resulta ferit molt greu en el Rallye de la Ceràmica a Castelló

Un greu accident en el segon tram del Rallye de la Ceràmica, en la carretera entre L'Alcora i Onda, causa la mort del copilot Samuel Ortiz i deixa molt greu al seu germà i pilot, Jordi.

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.