El Museu Taurí de Jerez integre en el «Museu del Bou» de Borriana

 

Una de les col·leccions museístiques espanyoles de temàtica taurina més importants del món ha sigut adquirida per Satine, en una picada d’ullet per a salvaguardar un dels patrimonis culturals més importants del nostre país.

La seua Fundació avança a pas ferm en el projecte cultural-taurí més important dels últims temps, amb la posada en escena del ja conegut com a Museu del Bou de Borriana, que acull en la seua estructura una amalgama d’idees orientades en la defensa, promoció i difusió de la Tauromàquia en totes les seues màximes expressions.

L’objectiu és integrar el Museu Taurí de Jerez dins de la columna vertebral del Museu del Bou, alguna cosa que obliga a reestructurar de nou la distribució inicial del Museu, que ténia prevista la seua obertura per a setembre de 2021 i ara no es descarta posposar-la per a més avance.

Per a Satine seriosa un afront a la Tauromàquia, no aportar els elements necessaris per a salvaguardar esta col·lecció museística que compon el Museu de Jerez i la decisió d’adquirir esta col·lecció s’ha pres de manera immediata, composta per importants peces d’indumentària taurina, cartelleria, fotografies inèdites, feu-vos olor i escultures que daten des de segle XIX.

Esta operació, no hauria sigut possible sense la predisposició i confiança depositada, per la família de Jerez, Rodriguez-Alvarez i fills, que han apostat pel projecte.

Borriana i el Museu del Bou, avancen amb passes de gegant llaura situar a la Comunitat Valenciana una vegada mes en la baula fonamental perquè la cultura del bou continue sent l’essència i el símbol de tot un país.

Últimes notícies

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.

Deting en l’A-23 un camioner que multiplicava per huit la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil ha detingut en l’A-23, a l’altura del km 25 en sentit Terol, un camioner bielorús de 46 anys que circulava en ziga-zaga i superava huit vegades la taxa d’alcohol permesa per a professionals.

Calor intens a l’interior i risc de tempestes amb ratxes fortes de vent a la Comunitat

L’interior de València i Alacant mantindrà temperatures molt altes hui i demà, amb nuvolositat d’evolució i tempestes vespertines amb ratxes fortes de vent, segons Aemet.

La Comunitat commemora els 750 anys del llegat de Jaume I amb activitats en les tres províncies

La programació inclou concerts, exposicions, congressos, propostes educatives, rutes turístiques i un volteig general de campanes el 27 de juliol

Un reventó càlid sacseja Chella amb més de 38 graus i ratxes de 80 km/h

Un reventó càlid i sec molt focalitzat a Chella ha disparat la temperatura per damunt dels 38 graus i ha deixat ratxes de vent de més de 80 km/h en pocs minuts, causant una incidència elèctrica a la zona.

Nit sufocant a la Comunitat: 32 graus a Alcoi i quasi 30 a l’interior passada la mitjanit

La passada mitjanit s’han registrat fins a 32 graus a Alcoi, 33 en municipis d’El Comtat i entre 27 i 29 graus en gran part de la costa valenciana amb un 90 % d’humitat.

Nova onada de calor amb fins a 40 graus a l’interior de València des d’este dimarts

Aemet ha activat l’avís taronja per calor extrema a l’interior de València des d’este dimarts i avís groc per tempestes i vent fort en zones d’Alacant, València i Castelló.