9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

El Museu Taurí de Jerez integre en el «Museu del Bou» de Borriana

 

Una de les col·leccions museístiques espanyoles de temàtica taurina més importants del món ha sigut adquirida per Satine, en una picada d’ullet per a salvaguardar un dels patrimonis culturals més importants del nostre país.

La seua Fundació avança a pas ferm en el projecte cultural-taurí més important dels últims temps, amb la posada en escena del ja conegut com a Museu del Bou de Borriana, que acull en la seua estructura una amalgama d’idees orientades en la defensa, promoció i difusió de la Tauromàquia en totes les seues màximes expressions.

L’objectiu és integrar el Museu Taurí de Jerez dins de la columna vertebral del Museu del Bou, alguna cosa que obliga a reestructurar de nou la distribució inicial del Museu, que ténia prevista la seua obertura per a setembre de 2021 i ara no es descarta posposar-la per a més avance.

Per a Satine seriosa un afront a la Tauromàquia, no aportar els elements necessaris per a salvaguardar esta col·lecció museística que compon el Museu de Jerez i la decisió d’adquirir esta col·lecció s’ha pres de manera immediata, composta per importants peces d’indumentària taurina, cartelleria, fotografies inèdites, feu-vos olor i escultures que daten des de segle XIX.

Esta operació, no hauria sigut possible sense la predisposició i confiança depositada, per la família de Jerez, Rodriguez-Alvarez i fills, que han apostat pel projecte.

Borriana i el Museu del Bou, avancen amb passes de gegant llaura situar a la Comunitat Valenciana una vegada mes en la baula fonamental perquè la cultura del bou continue sent l’essència i el símbol de tot un país.

Últimes notícies

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.