10.1 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El Museu Taurí de Jerez integre en el «Museu del Bou» de Borriana

 

Una de les col·leccions museístiques espanyoles de temàtica taurina més importants del món ha sigut adquirida per Satine, en una picada d’ullet per a salvaguardar un dels patrimonis culturals més importants del nostre país.

La seua Fundació avança a pas ferm en el projecte cultural-taurí més important dels últims temps, amb la posada en escena del ja conegut com a Museu del Bou de Borriana, que acull en la seua estructura una amalgama d’idees orientades en la defensa, promoció i difusió de la Tauromàquia en totes les seues màximes expressions.

L’objectiu és integrar el Museu Taurí de Jerez dins de la columna vertebral del Museu del Bou, alguna cosa que obliga a reestructurar de nou la distribució inicial del Museu, que ténia prevista la seua obertura per a setembre de 2021 i ara no es descarta posposar-la per a més avance.

Per a Satine seriosa un afront a la Tauromàquia, no aportar els elements necessaris per a salvaguardar esta col·lecció museística que compon el Museu de Jerez i la decisió d’adquirir esta col·lecció s’ha pres de manera immediata, composta per importants peces d’indumentària taurina, cartelleria, fotografies inèdites, feu-vos olor i escultures que daten des de segle XIX.

Esta operació, no hauria sigut possible sense la predisposició i confiança depositada, per la família de Jerez, Rodriguez-Alvarez i fills, que han apostat pel projecte.

Borriana i el Museu del Bou, avancen amb passes de gegant llaura situar a la Comunitat Valenciana una vegada mes en la baula fonamental perquè la cultura del bou continue sent l’essència i el símbol de tot un país.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.