El Museu Taurí de Jerez integre en el «Museu del Bou» de Borriana

 

Una de les col·leccions museístiques espanyoles de temàtica taurina més importants del món ha sigut adquirida per Satine, en una picada d’ullet per a salvaguardar un dels patrimonis culturals més importants del nostre país.

La seua Fundació avança a pas ferm en el projecte cultural-taurí més important dels últims temps, amb la posada en escena del ja conegut com a Museu del Bou de Borriana, que acull en la seua estructura una amalgama d’idees orientades en la defensa, promoció i difusió de la Tauromàquia en totes les seues màximes expressions.

L’objectiu és integrar el Museu Taurí de Jerez dins de la columna vertebral del Museu del Bou, alguna cosa que obliga a reestructurar de nou la distribució inicial del Museu, que ténia prevista la seua obertura per a setembre de 2021 i ara no es descarta posposar-la per a més avance.

Per a Satine seriosa un afront a la Tauromàquia, no aportar els elements necessaris per a salvaguardar esta col·lecció museística que compon el Museu de Jerez i la decisió d’adquirir esta col·lecció s’ha pres de manera immediata, composta per importants peces d’indumentària taurina, cartelleria, fotografies inèdites, feu-vos olor i escultures que daten des de segle XIX.

Esta operació, no hauria sigut possible sense la predisposició i confiança depositada, per la família de Jerez, Rodriguez-Alvarez i fills, que han apostat pel projecte.

Borriana i el Museu del Bou, avancen amb passes de gegant llaura situar a la Comunitat Valenciana una vegada mes en la baula fonamental perquè la cultura del bou continue sent l’essència i el símbol de tot un país.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.

El Vila-real festeja el seu passe a la Champions amb una volta d’honor i una graderia entregada

El Vila-real va celebrar la golejada davant el Llevant i la seua classificació matemàtica per a la Lliga de Campions amb una volta d'honor, l'himne de la competició i una graderia totalment entregada.