Finalitza la implantació del DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic

 

La Policia Nacional ha finalitzat la implantació progressiva del nou DNI. A partir de hui, 2 d’agost, únicament s’expedirà el DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic que actualitza la seua imatge i incorpora noves mesures de seguretat, tant visibles com invisibles.

 

La creació del DNI Europeu respon al compliment del Reglament UE 2019/1157 del Parlament Europeu i del Consell de 20 de juny de 2019, d’obligat compliment per a tots els Estats de la Unió Europea a partir de hui. En el mes de juny passat, la Policia Nacional va començar l’expedició del nou document en diverses oficines de documentació. A partir de hui, i després de la implantació progressiva en tota Espanya, ja solament s’emetrà el DNI Europeu a tots aquells ciutadans que acudisquen a renovar el seu document d’identitat. De moment, i com s’ha fet fins ara, el ciutadà haurà d’aportar la seua pròpia fotografia.

La Policia Nacional, en un treball conjunt amb La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre – Real Casa de la Moneda, ha dissenyat un suport que inclou característiques materials, tècniques, de seguretat, funcionals i d’usabilitat concordes amb les necessitats que sol·licita la ciutadania en l’era digital. Entre els canvis introduïts, el nou DNI inclou la denominació en anglés –National Identity Card–, ja que la normativa europea exigeix que les paraules documente d’identitat figuren en almenys una altra llengua 
oficial de les institucions de la UE.

 

En l’anvers, s’ha afegit també el codi de dues lletres de l’Estat membre –ÉS en el cas d’Espanya–, imprés en negatiu en un rectangle blau i envoltat de dotze estreles grogues.

 

La Policia Nacional està a l’avantguarda europea en matèria de documentació i identitat digital i, actualment, Espanya és un dels 
pocs països europeus que entreguen el document en el moment de la seua expedició. Aqueix lideratge, i el treball realitzat amb anterioritat, han ocasionat que la posada en marxa del DNI Europeu no haja suposat un esforç considerable a l’hora d’emplenar les noves i preceptives mesurades dictades per la Unió Europea.

 

Identitat digital

Aquest nou model de DNI Europeu s’emmarca dins del Programa d’Identitat Digital DNIE de la Policia Nacional, programa que, en l’actualitat, treballa en el desenvolupament d’una aplicació gratuïta que permetrà pròximament a qualsevol ciutadà l’acreditació de la identitat i l’ús de la signatura electrònica des del dispositiu mòbil.

 

A més, en els pròxims mesos està previst el llançament del DNI Exprés, un sistema d’expedició semiautomàtic que reduirà els temps d’espera en les renovacions ordinàries i incrementarà la seguretat obtenint la fotografia in situ.

 

Aquest nou sistema s’implantarà de manera progressiva en les unitats de documentació amb major nombre de llocs d’expedició, i comportarà un augment del nombre de Llocs d’Actualització Desatesa del DNI electrònic. Tot això facilitarà al ciutadà la renovació dels certificats digitals i el pagament de taxes mitjançant targeta bancària.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.