14.9 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Finalitza la implantació del DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic

 

La Policia Nacional ha finalitzat la implantació progressiva del nou DNI. A partir de hui, 2 d’agost, únicament s’expedirà el DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic que actualitza la seua imatge i incorpora noves mesures de seguretat, tant visibles com invisibles.

 

La creació del DNI Europeu respon al compliment del Reglament UE 2019/1157 del Parlament Europeu i del Consell de 20 de juny de 2019, d’obligat compliment per a tots els Estats de la Unió Europea a partir de hui. En el mes de juny passat, la Policia Nacional va començar l’expedició del nou document en diverses oficines de documentació. A partir de hui, i després de la implantació progressiva en tota Espanya, ja solament s’emetrà el DNI Europeu a tots aquells ciutadans que acudisquen a renovar el seu document d’identitat. De moment, i com s’ha fet fins ara, el ciutadà haurà d’aportar la seua pròpia fotografia.

La Policia Nacional, en un treball conjunt amb La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre – Real Casa de la Moneda, ha dissenyat un suport que inclou característiques materials, tècniques, de seguretat, funcionals i d’usabilitat concordes amb les necessitats que sol·licita la ciutadania en l’era digital. Entre els canvis introduïts, el nou DNI inclou la denominació en anglés –National Identity Card–, ja que la normativa europea exigeix que les paraules documente d’identitat figuren en almenys una altra llengua 
oficial de les institucions de la UE.

 

En l’anvers, s’ha afegit també el codi de dues lletres de l’Estat membre –ÉS en el cas d’Espanya–, imprés en negatiu en un rectangle blau i envoltat de dotze estreles grogues.

 

La Policia Nacional està a l’avantguarda europea en matèria de documentació i identitat digital i, actualment, Espanya és un dels 
pocs països europeus que entreguen el document en el moment de la seua expedició. Aqueix lideratge, i el treball realitzat amb anterioritat, han ocasionat que la posada en marxa del DNI Europeu no haja suposat un esforç considerable a l’hora d’emplenar les noves i preceptives mesurades dictades per la Unió Europea.

 

Identitat digital

Aquest nou model de DNI Europeu s’emmarca dins del Programa d’Identitat Digital DNIE de la Policia Nacional, programa que, en l’actualitat, treballa en el desenvolupament d’una aplicació gratuïta que permetrà pròximament a qualsevol ciutadà l’acreditació de la identitat i l’ús de la signatura electrònica des del dispositiu mòbil.

 

A més, en els pròxims mesos està previst el llançament del DNI Exprés, un sistema d’expedició semiautomàtic que reduirà els temps d’espera en les renovacions ordinàries i incrementarà la seguretat obtenint la fotografia in situ.

 

Aquest nou sistema s’implantarà de manera progressiva en les unitats de documentació amb major nombre de llocs d’expedició, i comportarà un augment del nombre de Llocs d’Actualització Desatesa del DNI electrònic. Tot això facilitarà al ciutadà la renovació dels certificats digitals i el pagament de taxes mitjançant targeta bancària.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.