10.9 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Finalitza la implantació del DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic

 

La Policia Nacional ha finalitzat la implantació progressiva del nou DNI. A partir de hui, 2 d’agost, únicament s’expedirà el DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic que actualitza la seua imatge i incorpora noves mesures de seguretat, tant visibles com invisibles.

 

La creació del DNI Europeu respon al compliment del Reglament UE 2019/1157 del Parlament Europeu i del Consell de 20 de juny de 2019, d’obligat compliment per a tots els Estats de la Unió Europea a partir de hui. En el mes de juny passat, la Policia Nacional va començar l’expedició del nou document en diverses oficines de documentació. A partir de hui, i després de la implantació progressiva en tota Espanya, ja solament s’emetrà el DNI Europeu a tots aquells ciutadans que acudisquen a renovar el seu document d’identitat. De moment, i com s’ha fet fins ara, el ciutadà haurà d’aportar la seua pròpia fotografia.

La Policia Nacional, en un treball conjunt amb La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre – Real Casa de la Moneda, ha dissenyat un suport que inclou característiques materials, tècniques, de seguretat, funcionals i d’usabilitat concordes amb les necessitats que sol·licita la ciutadania en l’era digital. Entre els canvis introduïts, el nou DNI inclou la denominació en anglés –National Identity Card–, ja que la normativa europea exigeix que les paraules documente d’identitat figuren en almenys una altra llengua 
oficial de les institucions de la UE.

 

En l’anvers, s’ha afegit també el codi de dues lletres de l’Estat membre –ÉS en el cas d’Espanya–, imprés en negatiu en un rectangle blau i envoltat de dotze estreles grogues.

 

La Policia Nacional està a l’avantguarda europea en matèria de documentació i identitat digital i, actualment, Espanya és un dels 
pocs països europeus que entreguen el document en el moment de la seua expedició. Aqueix lideratge, i el treball realitzat amb anterioritat, han ocasionat que la posada en marxa del DNI Europeu no haja suposat un esforç considerable a l’hora d’emplenar les noves i preceptives mesurades dictades per la Unió Europea.

 

Identitat digital

Aquest nou model de DNI Europeu s’emmarca dins del Programa d’Identitat Digital DNIE de la Policia Nacional, programa que, en l’actualitat, treballa en el desenvolupament d’una aplicació gratuïta que permetrà pròximament a qualsevol ciutadà l’acreditació de la identitat i l’ús de la signatura electrònica des del dispositiu mòbil.

 

A més, en els pròxims mesos està previst el llançament del DNI Exprés, un sistema d’expedició semiautomàtic que reduirà els temps d’espera en les renovacions ordinàries i incrementarà la seguretat obtenint la fotografia in situ.

 

Aquest nou sistema s’implantarà de manera progressiva en les unitats de documentació amb major nombre de llocs d’expedició, i comportarà un augment del nombre de Llocs d’Actualització Desatesa del DNI electrònic. Tot això facilitarà al ciutadà la renovació dels certificats digitals i el pagament de taxes mitjançant targeta bancària.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.