Finalitza la implantació del DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic

 

La Policia Nacional ha finalitzat la implantació progressiva del nou DNI. A partir de hui, 2 d’agost, únicament s’expedirà el DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic que actualitza la seua imatge i incorpora noves mesures de seguretat, tant visibles com invisibles.

 

La creació del DNI Europeu respon al compliment del Reglament UE 2019/1157 del Parlament Europeu i del Consell de 20 de juny de 2019, d’obligat compliment per a tots els Estats de la Unió Europea a partir de hui. En el mes de juny passat, la Policia Nacional va començar l’expedició del nou document en diverses oficines de documentació. A partir de hui, i després de la implantació progressiva en tota Espanya, ja solament s’emetrà el DNI Europeu a tots aquells ciutadans que acudisquen a renovar el seu document d’identitat. De moment, i com s’ha fet fins ara, el ciutadà haurà d’aportar la seua pròpia fotografia.

La Policia Nacional, en un treball conjunt amb La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre – Real Casa de la Moneda, ha dissenyat un suport que inclou característiques materials, tècniques, de seguretat, funcionals i d’usabilitat concordes amb les necessitats que sol·licita la ciutadania en l’era digital. Entre els canvis introduïts, el nou DNI inclou la denominació en anglés –National Identity Card–, ja que la normativa europea exigeix que les paraules documente d’identitat figuren en almenys una altra llengua 
oficial de les institucions de la UE.

 

En l’anvers, s’ha afegit també el codi de dues lletres de l’Estat membre –ÉS en el cas d’Espanya–, imprés en negatiu en un rectangle blau i envoltat de dotze estreles grogues.

 

La Policia Nacional està a l’avantguarda europea en matèria de documentació i identitat digital i, actualment, Espanya és un dels 
pocs països europeus que entreguen el document en el moment de la seua expedició. Aqueix lideratge, i el treball realitzat amb anterioritat, han ocasionat que la posada en marxa del DNI Europeu no haja suposat un esforç considerable a l’hora d’emplenar les noves i preceptives mesurades dictades per la Unió Europea.

 

Identitat digital

Aquest nou model de DNI Europeu s’emmarca dins del Programa d’Identitat Digital DNIE de la Policia Nacional, programa que, en l’actualitat, treballa en el desenvolupament d’una aplicació gratuïta que permetrà pròximament a qualsevol ciutadà l’acreditació de la identitat i l’ús de la signatura electrònica des del dispositiu mòbil.

 

A més, en els pròxims mesos està previst el llançament del DNI Exprés, un sistema d’expedició semiautomàtic que reduirà els temps d’espera en les renovacions ordinàries i incrementarà la seguretat obtenint la fotografia in situ.

 

Aquest nou sistema s’implantarà de manera progressiva en les unitats de documentació amb major nombre de llocs d’expedició, i comportarà un augment del nombre de Llocs d’Actualització Desatesa del DNI electrònic. Tot això facilitarà al ciutadà la renovació dels certificats digitals i el pagament de taxes mitjançant targeta bancària.

Últimes notícies

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.