13.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Finalitza la implantació del DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic

 

La Policia Nacional ha finalitzat la implantació progressiva del nou DNI. A partir de hui, 2 d’agost, únicament s’expedirà el DNI Europeu, la nova versió del DNI electrònic que actualitza la seua imatge i incorpora noves mesures de seguretat, tant visibles com invisibles.

 

La creació del DNI Europeu respon al compliment del Reglament UE 2019/1157 del Parlament Europeu i del Consell de 20 de juny de 2019, d’obligat compliment per a tots els Estats de la Unió Europea a partir de hui. En el mes de juny passat, la Policia Nacional va començar l’expedició del nou document en diverses oficines de documentació. A partir de hui, i després de la implantació progressiva en tota Espanya, ja solament s’emetrà el DNI Europeu a tots aquells ciutadans que acudisquen a renovar el seu document d’identitat. De moment, i com s’ha fet fins ara, el ciutadà haurà d’aportar la seua pròpia fotografia.

La Policia Nacional, en un treball conjunt amb La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre – Real Casa de la Moneda, ha dissenyat un suport que inclou característiques materials, tècniques, de seguretat, funcionals i d’usabilitat concordes amb les necessitats que sol·licita la ciutadania en l’era digital. Entre els canvis introduïts, el nou DNI inclou la denominació en anglés –National Identity Card–, ja que la normativa europea exigeix que les paraules documente d’identitat figuren en almenys una altra llengua 
oficial de les institucions de la UE.

 

En l’anvers, s’ha afegit també el codi de dues lletres de l’Estat membre –ÉS en el cas d’Espanya–, imprés en negatiu en un rectangle blau i envoltat de dotze estreles grogues.

 

La Policia Nacional està a l’avantguarda europea en matèria de documentació i identitat digital i, actualment, Espanya és un dels 
pocs països europeus que entreguen el document en el moment de la seua expedició. Aqueix lideratge, i el treball realitzat amb anterioritat, han ocasionat que la posada en marxa del DNI Europeu no haja suposat un esforç considerable a l’hora d’emplenar les noves i preceptives mesurades dictades per la Unió Europea.

 

Identitat digital

Aquest nou model de DNI Europeu s’emmarca dins del Programa d’Identitat Digital DNIE de la Policia Nacional, programa que, en l’actualitat, treballa en el desenvolupament d’una aplicació gratuïta que permetrà pròximament a qualsevol ciutadà l’acreditació de la identitat i l’ús de la signatura electrònica des del dispositiu mòbil.

 

A més, en els pròxims mesos està previst el llançament del DNI Exprés, un sistema d’expedició semiautomàtic que reduirà els temps d’espera en les renovacions ordinàries i incrementarà la seguretat obtenint la fotografia in situ.

 

Aquest nou sistema s’implantarà de manera progressiva en les unitats de documentació amb major nombre de llocs d’expedició, i comportarà un augment del nombre de Llocs d’Actualització Desatesa del DNI electrònic. Tot això facilitarà al ciutadà la renovació dels certificats digitals i el pagament de taxes mitjançant targeta bancària.

Últimes notícies

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.