Sanitat vacunarà amb AstraZeneca a forces de seguretat, bombers, professors i altres sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat ha definit este dimarts nous grups que tindran prioritat a l’hora de rebre la vacuna d’AstraZeneca i la Universitat d’Oxford i, en este marc, prioritzarà als treballadors de servicis essencials com a membres de les Forces Armades, funcionaris de Presons, membres de Cossos de Seguretat, Bombers o professors.

 

En la reunió celebrada este dimarts amb presència del Ministeri de Sanitat i les Comunitats Autònomes, s’ha continuat avançant en l’Estratègia de Vacunació i s’ha definit nous col·lectius a vacunar amb AstraZeneca que inclouen persones en actiu de fins a 55 anys d’edat, segons ha informat el Ministeri de Sanitat.

 

Així, s’ha establit un nou subgrup dins del personal sanitari i sociosanitari que contempla als col·lectius en funció del risc d’exposició de l’activitat laboral. Així, dins del Grup 3, s’establix un subgrup 3B que, entre altres, contempla fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, personal d’oficines de farmàcia, medicina legal, servicis d’ajuda a domicili, centres de menors i de centres de dia. També s’inclou als treballadors d’Institucions Penitenciàries.

 

Els components del Grup 6 de vacunació

Així mateix, s’ha definit el Grup 6, de col·lectius amb una funció essencial per a la societat en el que s’inclou a Forces i Cossos de Seguretat (Policia Nacional, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica i Policies Locals), un altre personal d’emergències com els bombers, així com membres de les Forces Armades.

 

En este grup també inclou docents i personal d’educació infantil i necessitats educatives especials, i docents de primària i secundària.

 

En la reunió també s’ha valorat la bona notícia que Espanya tinga disponibles tres vacunes autoritzades per al seu ús en població i s’espera que en els pròxims mesos altres vacunes s’incorporen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un intern de Fontcalent provoca un incendi en la seua cel·la i ha de ser assistit

Un pres preventiu del centre penitenciari d'Alacant I, en Fontcalent, provoca un incendi en la seua cel·la de matinada i ha de ser assistit, mentres el sindicat TAMPM denuncia fallades d'alarma i masificacion en la carcel.

València recorrerà la sentència sobre pisos turístics en considerar que hi ha només una discrepància tècnica

L'Ajuntament de València estudiarà recórrer davant el Suprem la sentència del TSJCV sobre vivendes turístiques, que atribuïx a una discrepància tècnic-jurídica i no de fons sobre la suspensió de llicències.

Bernabé acusa a la Generalitat de rebutjar el Pla de Vivenda per perdre el seu quiosquet

Pilar Bernabé sosté que a la Generalitat no li agrada el Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 perquè ordena el mercat i impedix que es facen negocis al marge del nou marc. Defén a més l'impuls a la Ciutat de la Industrialització de la Construcció al costat de les universitats valencianes.

Pedro Delgado assenyala a Juan Ayuso com el gran potencial del ciclisme espanyol

Pedro Delgado considera que Juan Ayuso és, per potencial, el millor corredor espanyol actual, destaca el seu caràcter competitiu i advertix de la pressió i la creixent competència internacional.

Núñez acusa el Consell de no saber interpretar les alertes de la DANA del 29 d’octubre

El cap de Climatologia de Aemet en la Comunitat Valenciana sosté en el Congrés que va haver-hi informació suficient i precisa abans de la DANA del 29 d'octubre, però que el Consell no la va interpretar a temps per a prendre mesures preventives.

IVACE+i impulsa un sistema amb intel·ligència artificial per a diagnosticar i rehabilitar lesions articulars

IVACE+i finança KINESSENSOR, un sistema portàtil amb sensors i algorismes d'intel·ligència artificial per a millorar el diagnòstic, seguiment i rehabilitació de malalties musculoesquelètiques.

El PP veta la compareixença de Mazón en la comissió sobre el bo comercie en la Diputació d’Alacant

La majoria del PP en la Diputació d'Alacant ha rebutjat que Carlos Mazón declare en la comissió que investiga la gestió del bo comercie, mentres l'oposició denuncia un intent de limitar l'abast polític de les perquisicions.

Milers de pelegrins recorren a peu els 7,5 quilòmetres fins a la Santa Faç a Alacant

Milers de persones participen en la 537 romeria de la Santa Faç, que recorre 7,5 quilòmetres des del centre d'Alacant fins al monestir, en la segona peregrinació més multitudinària d'Espanya.