19.5 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Sanitat vacunarà amb AstraZeneca a forces de seguretat, bombers, professors i altres sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat ha definit este dimarts nous grups que tindran prioritat a l’hora de rebre la vacuna d’AstraZeneca i la Universitat d’Oxford i, en este marc, prioritzarà als treballadors de servicis essencials com a membres de les Forces Armades, funcionaris de Presons, membres de Cossos de Seguretat, Bombers o professors.

 

En la reunió celebrada este dimarts amb presència del Ministeri de Sanitat i les Comunitats Autònomes, s’ha continuat avançant en l’Estratègia de Vacunació i s’ha definit nous col·lectius a vacunar amb AstraZeneca que inclouen persones en actiu de fins a 55 anys d’edat, segons ha informat el Ministeri de Sanitat.

 

Així, s’ha establit un nou subgrup dins del personal sanitari i sociosanitari que contempla als col·lectius en funció del risc d’exposició de l’activitat laboral. Així, dins del Grup 3, s’establix un subgrup 3B que, entre altres, contempla fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, personal d’oficines de farmàcia, medicina legal, servicis d’ajuda a domicili, centres de menors i de centres de dia. També s’inclou als treballadors d’Institucions Penitenciàries.

 

Els components del Grup 6 de vacunació

Així mateix, s’ha definit el Grup 6, de col·lectius amb una funció essencial per a la societat en el que s’inclou a Forces i Cossos de Seguretat (Policia Nacional, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica i Policies Locals), un altre personal d’emergències com els bombers, així com membres de les Forces Armades.

 

En este grup també inclou docents i personal d’educació infantil i necessitats educatives especials, i docents de primària i secundària.

 

En la reunió també s’ha valorat la bona notícia que Espanya tinga disponibles tres vacunes autoritzades per al seu ús en població i s’espera que en els pròxims mesos altres vacunes s’incorporen.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat informa la jutgessa d’Alacant d’ocupants no adjudicataris en vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La Generalitat ha traslladat al jutjat que investiga les VPP de la Platja de Sant Joan que hi ha empadronats que no van ser adjudicataris. L'encreuament de dades amb els visats ja està en mans de la magistrada.

Víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Representants d'associacions de víctimes han declarat en la comissió d'investigació de Les Corts i han lamentat la falta d'avisos i la descoordinació. Han demanat mesures per a evitar que un episodi similar torne a causar 230 víctimes i danys tan greus.

Camps presenta una enquesta pròpia que li situa com a millor opció per a la majoria absoluta del PP

Francisco Camps ha presentat un sondeig finançat per ell i realitzat per NC Report que li atorga avantatge sobre Juanfran Pérez Llorca i María José Catalá per a aconseguir la majoria absoluta. Amb eixes dades, ha exigit un congrés del PPCV abans d'estiu amb vot directe i ha cridat a frenar la fugida de vots a Vox

Pérez Llorca ha dit sobre Camps que als polítics els valora la ciutadania i ha reivindicat la seua gestió

Pérez Llorca ha remarcat el seu respecte a Francisco Camps i ha insistit que la valoració dels candidats recau en la ciutadania. Ha contraposat el debat intern a la seua agenda de gestió i ocupació.

Camps presenta una enquesta pròpia que ho situa com l’opció del PP per a la majoria absoluta

Francisco Camps ha presentat un sondeig pagat per ell que l'apunta com la millor via del PP cap a la majoria absoluta. Reclama un congrés immediat amb vot directe.

Cambra València alerta que la falta d’inversió frenarà l’Aeroport de València

Cambra València ha reclamat ampliar l'Aeroport de València i ha advertit que sense inversions el recinte no podrà créixer a curt i mitjà termini. Demana accelerar actuacions en el marc del DORA III 2027-2031.

Elx aprova una moció de PP i Vox contra la regularització extraordinària d’immigrants

El ple d'Elx ha rebutjat la regularització extraordinària d'immigrants proposta pel Govern central amb els vots de PP i Vox. PSPV-PSOE i Compromís han votat en contra després d'un debat bast amb anomenades a l'orde.

Rubén Burgos, primer entrenador del València Basket a aconseguir 400 partits

Després de la visita a Leganés en la jornada 22 de la LF Endesa, Rubén Burgos s'ha convertit en el primer tècnic del València Basket a arribar a 400 partits. El club li retrà homenatge davant Cadi La Seu en el Roig Arena.