Sanitat vacunarà amb AstraZeneca a forces de seguretat, bombers, professors i altres sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat ha definit este dimarts nous grups que tindran prioritat a l’hora de rebre la vacuna d’AstraZeneca i la Universitat d’Oxford i, en este marc, prioritzarà als treballadors de servicis essencials com a membres de les Forces Armades, funcionaris de Presons, membres de Cossos de Seguretat, Bombers o professors.

 

En la reunió celebrada este dimarts amb presència del Ministeri de Sanitat i les Comunitats Autònomes, s’ha continuat avançant en l’Estratègia de Vacunació i s’ha definit nous col·lectius a vacunar amb AstraZeneca que inclouen persones en actiu de fins a 55 anys d’edat, segons ha informat el Ministeri de Sanitat.

 

Així, s’ha establit un nou subgrup dins del personal sanitari i sociosanitari que contempla als col·lectius en funció del risc d’exposició de l’activitat laboral. Així, dins del Grup 3, s’establix un subgrup 3B que, entre altres, contempla fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, personal d’oficines de farmàcia, medicina legal, servicis d’ajuda a domicili, centres de menors i de centres de dia. També s’inclou als treballadors d’Institucions Penitenciàries.

 

Els components del Grup 6 de vacunació

Així mateix, s’ha definit el Grup 6, de col·lectius amb una funció essencial per a la societat en el que s’inclou a Forces i Cossos de Seguretat (Policia Nacional, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica i Policies Locals), un altre personal d’emergències com els bombers, així com membres de les Forces Armades.

 

En este grup també inclou docents i personal d’educació infantil i necessitats educatives especials, i docents de primària i secundària.

 

En la reunió també s’ha valorat la bona notícia que Espanya tinga disponibles tres vacunes autoritzades per al seu ús en població i s’espera que en els pròxims mesos altres vacunes s’incorporen.

Últimes notícies

Anderson decidix sobre la botzina la quarta lliga seguida del València Basket

Una canastra sobre la botzina de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol consecutiu de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar quasi tot el partit. La vella guàrdia taronja, amb Leticia Romero i Queralt Casas, va liderar la reacció en un final decidit per xicotets detalls.

La Generalitat reobri el termini d’ajudes al lloguer per a famílies afectades per la dana de 2024

La Generalitat ha obert un nou termini fins al 30 de setembre per a demanar ajudes al lloguer destinades a famílies la vivenda de les quals va quedar inhabitable després de la dana d'octubre de 2024.

Pérez Llorca se suma a la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, Festa d’Interés Turístic Provincial

Juanfran Pérez Llorca participa en la romeria de Sant Pasqual Bailón en Orito, a Monforte del Cid, una cita religiosa i popular declarada Festa d'Interés Turístic Provincial.

Les Corts fixen el pla per a investigar les VPP d’Alacant i afronten un ple marcat per la taxa turística

Les Corts Valencianes votaran la setmana vinent el pla de treball de la comissió que investiga les VPP d'Alacant i celebraran un ple amb debats sobre la taxa turística, el domini públic hidràulic i el sector citrícola, a més de la sessió de control al president.

Les dones aïllades per hantavirus a Barcelona i Alacant podran seguir la quarantena a casa si donen negatiu

Les dos dones aïllades en hospitals de Barcelona i Alacant per contacte amb hantavirus podran rebre visites i, si les pròximes PCR es mantenen negatives, completar la quarantena en els seus domicilis.

Demanen 5 anys de presó a un home per arrancar part de l’orella a un altre en una baralla per un aparcament

Un home s'enfronta a 5 anys de presó acusat d'arrancar part de l'orella a un altre després d'una discussió per una plaça d'aparcament en el port d'Alacant i d'agredir després a dos policies.

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.