Sanitat vacunarà amb AstraZeneca a forces de seguretat, bombers, professors i altres sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat ha definit este dimarts nous grups que tindran prioritat a l’hora de rebre la vacuna d’AstraZeneca i la Universitat d’Oxford i, en este marc, prioritzarà als treballadors de servicis essencials com a membres de les Forces Armades, funcionaris de Presons, membres de Cossos de Seguretat, Bombers o professors.

 

En la reunió celebrada este dimarts amb presència del Ministeri de Sanitat i les Comunitats Autònomes, s’ha continuat avançant en l’Estratègia de Vacunació i s’ha definit nous col·lectius a vacunar amb AstraZeneca que inclouen persones en actiu de fins a 55 anys d’edat, segons ha informat el Ministeri de Sanitat.

 

Així, s’ha establit un nou subgrup dins del personal sanitari i sociosanitari que contempla als col·lectius en funció del risc d’exposició de l’activitat laboral. Així, dins del Grup 3, s’establix un subgrup 3B que, entre altres, contempla fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, personal d’oficines de farmàcia, medicina legal, servicis d’ajuda a domicili, centres de menors i de centres de dia. També s’inclou als treballadors d’Institucions Penitenciàries.

 

Els components del Grup 6 de vacunació

Així mateix, s’ha definit el Grup 6, de col·lectius amb una funció essencial per a la societat en el que s’inclou a Forces i Cossos de Seguretat (Policia Nacional, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica i Policies Locals), un altre personal d’emergències com els bombers, així com membres de les Forces Armades.

 

En este grup també inclou docents i personal d’educació infantil i necessitats educatives especials, i docents de primària i secundària.

 

En la reunió també s’ha valorat la bona notícia que Espanya tinga disponibles tres vacunes autoritzades per al seu ús en població i s’espera que en els pròxims mesos altres vacunes s’incorporen.

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.