Sanitat vacunarà amb AstraZeneca a forces de seguretat, bombers, professors i altres sanitaris

 

El Ministeri de Sanitat ha definit este dimarts nous grups que tindran prioritat a l’hora de rebre la vacuna d’AstraZeneca i la Universitat d’Oxford i, en este marc, prioritzarà als treballadors de servicis essencials com a membres de les Forces Armades, funcionaris de Presons, membres de Cossos de Seguretat, Bombers o professors.

 

En la reunió celebrada este dimarts amb presència del Ministeri de Sanitat i les Comunitats Autònomes, s’ha continuat avançant en l’Estratègia de Vacunació i s’ha definit nous col·lectius a vacunar amb AstraZeneca que inclouen persones en actiu de fins a 55 anys d’edat, segons ha informat el Ministeri de Sanitat.

 

Així, s’ha establit un nou subgrup dins del personal sanitari i sociosanitari que contempla als col·lectius en funció del risc d’exposició de l’activitat laboral. Així, dins del Grup 3, s’establix un subgrup 3B que, entre altres, contempla fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, personal d’oficines de farmàcia, medicina legal, servicis d’ajuda a domicili, centres de menors i de centres de dia. També s’inclou als treballadors d’Institucions Penitenciàries.

 

Els components del Grup 6 de vacunació

Així mateix, s’ha definit el Grup 6, de col·lectius amb una funció essencial per a la societat en el que s’inclou a Forces i Cossos de Seguretat (Policia Nacional, Guàrdia Civil, Policia Autonòmica i Policies Locals), un altre personal d’emergències com els bombers, així com membres de les Forces Armades.

 

En este grup també inclou docents i personal d’educació infantil i necessitats educatives especials, i docents de primària i secundària.

 

En la reunió també s’ha valorat la bona notícia que Espanya tinga disponibles tres vacunes autoritzades per al seu ús en població i s’espera que en els pròxims mesos altres vacunes s’incorporen.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Març de 2026 es tanca en la Comunitat Valenciana com un mes fred i molt humit

Març de 2026 ha sigut fred i molt humit en la Comunitat Valenciana, amb temperatures per davall de l'habitual i pluges que han duplicat la mitjana climàtica recent.

Arranca en el Suprem el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares

El Tribunal Suprem celebra la primera sessió del juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes de màscares en 2020.

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.