La nova ferramenta per a saber al moment quines restriccions hi ha en la teua ciutat

 

Uns estudiants universitaris de la Universitat Politècnica de València (UPV) han creat ‘QueCovid.es’, una pàgina web que permet als ciutadans conéixer totes les restriccions sanitàries que hi ha en la seua zona únicament introduint el codi postal. Segons expliquen els creadors, el web es va crear perquè es van adonar que molts ciutadans estaven perduts amb la gran quantitat de restriccions i diferències que hi ha en cada territori. 

 

En Espanya hi ha 19 normatives diferents

El passat 25 d’octubre, el Govern va decretar un nou estat d’alarma que va ser prorrogat posteriorment al Congrés dels Diputats, allargant la seua durada fins al maig de 2021, encara que amb la possibilitat de revisió en març.

Anuncios

 

Este nou estat d’alarma, a diferència de l’anterior, entrega el poder als presidents autonòmics per tal que prenguen la decisió que creuen més adient per al seu territori en funció de l’avanç del coronavirus, però, de nou, no establix unes restriccions mínimes i obligatòries per a cada nivell d’alerta, que actualment oscil·la entre el 0 i el 4, i pràcticament tot el país està ara en el 4.

 

Este fet ha propiciat que, en la pràctica, se seguix donant el que molts consideren un problema en la gestió de la pandèmia des de què va acabar el primer estat d’alarma, el 21 de juny, i les comunitats autònomes van recuperar totes les seues competències: cada regió seguix el seu propi pla.

 

Com molts han denunciat en les últimes hores, en Espanya hi ha 19 normatives diferents sobre la pandèmia, i això genera un desconcert en molts ciutadans, que no acaben de tindre clar quines limitacions s’apliquen en el seu lloc de residència.

 

Per esta raó, els creadors de ‘QueCovid.es’ van considerar essencial que els ciutadans tinguen una ferramenta de fàcil accés que els permeta conèixer ràpidament i clarament les mesures a seguir segons en el seu lloc de residència, i esta nova pàgina web complix amb la seua comesa.

 

Com funciona ‘QuéCovid.es?

El seu funcionament és molt senzill i intuïtiu, de manera que qualsevol persona amb accés a internet pot usar-lo sense por a equivocar-se. Una volta dins el portal web, l’usuari troba ràpidament una casella en la que se li demana que introduïsca el seu codi postal i li done al botó ‘Buscar restriccions’. En qüestió de segons la pàgina informa de totes les normes vigents en este territori.

 

La pàgina web t’oferix una llista resumida de totes les restriccions. Per a conèixer més informació, només ha de pressionar sobre la restricció que vulgues conèixer. D’esta forma, per exemple, si s’introduix un dels codis postals de Saragossa, el web oferix una llista a on s’establix quines restriccions s’apliquen només en la ciutat i quines restriccions s’apliquen en tota la comunitat aragonesa.

 

Si l’usuari vol conèixer més informació sobre el ‘toc de queda’, només cal que entre a la casella ‘Restringida la mobilitat nocturna’, i la pàgina web li facilitarà tot l’horari en què s’aplica esta norma. També es poden consultar els aforaments permesos en restaurants, instal·lacions deportives o centres comercials, o si la zona està confinada perimetralment o no.

 

El procés a seguir és el mateix en totes les ocasions: introduir el codi postal i navegar per la llista de restriccions que la pàgina web oferix. A demés, la pàgina s’actualitza a mesura que els diferents governs les van anunciant i aplicant, pel que no queda desactualitzada. I, davant el dubte, ‘QueCovid.es’ marca la data exacta en què es revisa la informació per a cada comunitat.

 

A demés, també facilita les dades epidemiològiques de la zona i fa una comparativa de dies, facilita les dades de l’última data disponible i la de dos setmanes anteriors, d’esta manera l’usuari pot entendre per què estes restriccions són necessàries.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.