La nova ferramenta per a saber al moment quines restriccions hi ha en la teua ciutat

 

Uns estudiants universitaris de la Universitat Politècnica de València (UPV) han creat ‘QueCovid.es’, una pàgina web que permet als ciutadans conéixer totes les restriccions sanitàries que hi ha en la seua zona únicament introduint el codi postal. Segons expliquen els creadors, el web es va crear perquè es van adonar que molts ciutadans estaven perduts amb la gran quantitat de restriccions i diferències que hi ha en cada territori. 

 

En Espanya hi ha 19 normatives diferents

El passat 25 d’octubre, el Govern va decretar un nou estat d’alarma que va ser prorrogat posteriorment al Congrés dels Diputats, allargant la seua durada fins al maig de 2021, encara que amb la possibilitat de revisió en març.

 

Este nou estat d’alarma, a diferència de l’anterior, entrega el poder als presidents autonòmics per tal que prenguen la decisió que creuen més adient per al seu territori en funció de l’avanç del coronavirus, però, de nou, no establix unes restriccions mínimes i obligatòries per a cada nivell d’alerta, que actualment oscil·la entre el 0 i el 4, i pràcticament tot el país està ara en el 4.

 

Este fet ha propiciat que, en la pràctica, se seguix donant el que molts consideren un problema en la gestió de la pandèmia des de què va acabar el primer estat d’alarma, el 21 de juny, i les comunitats autònomes van recuperar totes les seues competències: cada regió seguix el seu propi pla.

 

Com molts han denunciat en les últimes hores, en Espanya hi ha 19 normatives diferents sobre la pandèmia, i això genera un desconcert en molts ciutadans, que no acaben de tindre clar quines limitacions s’apliquen en el seu lloc de residència.

 

Per esta raó, els creadors de ‘QueCovid.es’ van considerar essencial que els ciutadans tinguen una ferramenta de fàcil accés que els permeta conèixer ràpidament i clarament les mesures a seguir segons en el seu lloc de residència, i esta nova pàgina web complix amb la seua comesa.

 

Com funciona ‘QuéCovid.es?

El seu funcionament és molt senzill i intuïtiu, de manera que qualsevol persona amb accés a internet pot usar-lo sense por a equivocar-se. Una volta dins el portal web, l’usuari troba ràpidament una casella en la que se li demana que introduïsca el seu codi postal i li done al botó ‘Buscar restriccions’. En qüestió de segons la pàgina informa de totes les normes vigents en este territori.

 

La pàgina web t’oferix una llista resumida de totes les restriccions. Per a conèixer més informació, només ha de pressionar sobre la restricció que vulgues conèixer. D’esta forma, per exemple, si s’introduix un dels codis postals de Saragossa, el web oferix una llista a on s’establix quines restriccions s’apliquen només en la ciutat i quines restriccions s’apliquen en tota la comunitat aragonesa.

 

Si l’usuari vol conèixer més informació sobre el ‘toc de queda’, només cal que entre a la casella ‘Restringida la mobilitat nocturna’, i la pàgina web li facilitarà tot l’horari en què s’aplica esta norma. També es poden consultar els aforaments permesos en restaurants, instal·lacions deportives o centres comercials, o si la zona està confinada perimetralment o no.

 

El procés a seguir és el mateix en totes les ocasions: introduir el codi postal i navegar per la llista de restriccions que la pàgina web oferix. A demés, la pàgina s’actualitza a mesura que els diferents governs les van anunciant i aplicant, pel que no queda desactualitzada. I, davant el dubte, ‘QueCovid.es’ marca la data exacta en què es revisa la informació per a cada comunitat.

 

A demés, també facilita les dades epidemiològiques de la zona i fa una comparativa de dies, facilita les dades de l’última data disponible i la de dos setmanes anteriors, d’esta manera l’usuari pot entendre per què estes restriccions són necessàries.

Últimes notícies

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.