7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La nova ferramenta per a saber al moment quines restriccions hi ha en la teua ciutat

 

Uns estudiants universitaris de la Universitat Politècnica de València (UPV) han creat ‘QueCovid.es’, una pàgina web que permet als ciutadans conéixer totes les restriccions sanitàries que hi ha en la seua zona únicament introduint el codi postal. Segons expliquen els creadors, el web es va crear perquè es van adonar que molts ciutadans estaven perduts amb la gran quantitat de restriccions i diferències que hi ha en cada territori. 

 

En Espanya hi ha 19 normatives diferents

El passat 25 d’octubre, el Govern va decretar un nou estat d’alarma que va ser prorrogat posteriorment al Congrés dels Diputats, allargant la seua durada fins al maig de 2021, encara que amb la possibilitat de revisió en març.

 

Este nou estat d’alarma, a diferència de l’anterior, entrega el poder als presidents autonòmics per tal que prenguen la decisió que creuen més adient per al seu territori en funció de l’avanç del coronavirus, però, de nou, no establix unes restriccions mínimes i obligatòries per a cada nivell d’alerta, que actualment oscil·la entre el 0 i el 4, i pràcticament tot el país està ara en el 4.

 

Este fet ha propiciat que, en la pràctica, se seguix donant el que molts consideren un problema en la gestió de la pandèmia des de què va acabar el primer estat d’alarma, el 21 de juny, i les comunitats autònomes van recuperar totes les seues competències: cada regió seguix el seu propi pla.

 

Com molts han denunciat en les últimes hores, en Espanya hi ha 19 normatives diferents sobre la pandèmia, i això genera un desconcert en molts ciutadans, que no acaben de tindre clar quines limitacions s’apliquen en el seu lloc de residència.

 

Per esta raó, els creadors de ‘QueCovid.es’ van considerar essencial que els ciutadans tinguen una ferramenta de fàcil accés que els permeta conèixer ràpidament i clarament les mesures a seguir segons en el seu lloc de residència, i esta nova pàgina web complix amb la seua comesa.

 

Com funciona ‘QuéCovid.es?

El seu funcionament és molt senzill i intuïtiu, de manera que qualsevol persona amb accés a internet pot usar-lo sense por a equivocar-se. Una volta dins el portal web, l’usuari troba ràpidament una casella en la que se li demana que introduïsca el seu codi postal i li done al botó ‘Buscar restriccions’. En qüestió de segons la pàgina informa de totes les normes vigents en este territori.

 

La pàgina web t’oferix una llista resumida de totes les restriccions. Per a conèixer més informació, només ha de pressionar sobre la restricció que vulgues conèixer. D’esta forma, per exemple, si s’introduix un dels codis postals de Saragossa, el web oferix una llista a on s’establix quines restriccions s’apliquen només en la ciutat i quines restriccions s’apliquen en tota la comunitat aragonesa.

 

Si l’usuari vol conèixer més informació sobre el ‘toc de queda’, només cal que entre a la casella ‘Restringida la mobilitat nocturna’, i la pàgina web li facilitarà tot l’horari en què s’aplica esta norma. També es poden consultar els aforaments permesos en restaurants, instal·lacions deportives o centres comercials, o si la zona està confinada perimetralment o no.

 

El procés a seguir és el mateix en totes les ocasions: introduir el codi postal i navegar per la llista de restriccions que la pàgina web oferix. A demés, la pàgina s’actualitza a mesura que els diferents governs les van anunciant i aplicant, pel que no queda desactualitzada. I, davant el dubte, ‘QueCovid.es’ marca la data exacta en què es revisa la informació per a cada comunitat.

 

A demés, també facilita les dades epidemiològiques de la zona i fa una comparativa de dies, facilita les dades de l’última data disponible i la de dos setmanes anteriors, d’esta manera l’usuari pot entendre per què estes restriccions són necessàries.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.