La nova ferramenta per a saber al moment quines restriccions hi ha en la teua ciutat

 

Uns estudiants universitaris de la Universitat Politècnica de València (UPV) han creat ‘QueCovid.es’, una pàgina web que permet als ciutadans conéixer totes les restriccions sanitàries que hi ha en la seua zona únicament introduint el codi postal. Segons expliquen els creadors, el web es va crear perquè es van adonar que molts ciutadans estaven perduts amb la gran quantitat de restriccions i diferències que hi ha en cada territori. 

 

En Espanya hi ha 19 normatives diferents

El passat 25 d’octubre, el Govern va decretar un nou estat d’alarma que va ser prorrogat posteriorment al Congrés dels Diputats, allargant la seua durada fins al maig de 2021, encara que amb la possibilitat de revisió en març.

 

Este nou estat d’alarma, a diferència de l’anterior, entrega el poder als presidents autonòmics per tal que prenguen la decisió que creuen més adient per al seu territori en funció de l’avanç del coronavirus, però, de nou, no establix unes restriccions mínimes i obligatòries per a cada nivell d’alerta, que actualment oscil·la entre el 0 i el 4, i pràcticament tot el país està ara en el 4.

 

Este fet ha propiciat que, en la pràctica, se seguix donant el que molts consideren un problema en la gestió de la pandèmia des de què va acabar el primer estat d’alarma, el 21 de juny, i les comunitats autònomes van recuperar totes les seues competències: cada regió seguix el seu propi pla.

 

Com molts han denunciat en les últimes hores, en Espanya hi ha 19 normatives diferents sobre la pandèmia, i això genera un desconcert en molts ciutadans, que no acaben de tindre clar quines limitacions s’apliquen en el seu lloc de residència.

 

Per esta raó, els creadors de ‘QueCovid.es’ van considerar essencial que els ciutadans tinguen una ferramenta de fàcil accés que els permeta conèixer ràpidament i clarament les mesures a seguir segons en el seu lloc de residència, i esta nova pàgina web complix amb la seua comesa.

 

Com funciona ‘QuéCovid.es?

El seu funcionament és molt senzill i intuïtiu, de manera que qualsevol persona amb accés a internet pot usar-lo sense por a equivocar-se. Una volta dins el portal web, l’usuari troba ràpidament una casella en la que se li demana que introduïsca el seu codi postal i li done al botó ‘Buscar restriccions’. En qüestió de segons la pàgina informa de totes les normes vigents en este territori.

 

La pàgina web t’oferix una llista resumida de totes les restriccions. Per a conèixer més informació, només ha de pressionar sobre la restricció que vulgues conèixer. D’esta forma, per exemple, si s’introduix un dels codis postals de Saragossa, el web oferix una llista a on s’establix quines restriccions s’apliquen només en la ciutat i quines restriccions s’apliquen en tota la comunitat aragonesa.

 

Si l’usuari vol conèixer més informació sobre el ‘toc de queda’, només cal que entre a la casella ‘Restringida la mobilitat nocturna’, i la pàgina web li facilitarà tot l’horari en què s’aplica esta norma. També es poden consultar els aforaments permesos en restaurants, instal·lacions deportives o centres comercials, o si la zona està confinada perimetralment o no.

 

El procés a seguir és el mateix en totes les ocasions: introduir el codi postal i navegar per la llista de restriccions que la pàgina web oferix. A demés, la pàgina s’actualitza a mesura que els diferents governs les van anunciant i aplicant, pel que no queda desactualitzada. I, davant el dubte, ‘QueCovid.es’ marca la data exacta en què es revisa la informació per a cada comunitat.

 

A demés, també facilita les dades epidemiològiques de la zona i fa una comparativa de dies, facilita les dades de l’última data disponible i la de dos setmanes anteriors, d’esta manera l’usuari pot entendre per què estes restriccions són necessàries.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.