8.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La nova ferramenta per a saber al moment quines restriccions hi ha en la teua ciutat

 

Uns estudiants universitaris de la Universitat Politècnica de València (UPV) han creat ‘QueCovid.es’, una pàgina web que permet als ciutadans conéixer totes les restriccions sanitàries que hi ha en la seua zona únicament introduint el codi postal. Segons expliquen els creadors, el web es va crear perquè es van adonar que molts ciutadans estaven perduts amb la gran quantitat de restriccions i diferències que hi ha en cada territori. 

 

En Espanya hi ha 19 normatives diferents

El passat 25 d’octubre, el Govern va decretar un nou estat d’alarma que va ser prorrogat posteriorment al Congrés dels Diputats, allargant la seua durada fins al maig de 2021, encara que amb la possibilitat de revisió en març.

 

Este nou estat d’alarma, a diferència de l’anterior, entrega el poder als presidents autonòmics per tal que prenguen la decisió que creuen més adient per al seu territori en funció de l’avanç del coronavirus, però, de nou, no establix unes restriccions mínimes i obligatòries per a cada nivell d’alerta, que actualment oscil·la entre el 0 i el 4, i pràcticament tot el país està ara en el 4.

 

Este fet ha propiciat que, en la pràctica, se seguix donant el que molts consideren un problema en la gestió de la pandèmia des de què va acabar el primer estat d’alarma, el 21 de juny, i les comunitats autònomes van recuperar totes les seues competències: cada regió seguix el seu propi pla.

 

Com molts han denunciat en les últimes hores, en Espanya hi ha 19 normatives diferents sobre la pandèmia, i això genera un desconcert en molts ciutadans, que no acaben de tindre clar quines limitacions s’apliquen en el seu lloc de residència.

 

Per esta raó, els creadors de ‘QueCovid.es’ van considerar essencial que els ciutadans tinguen una ferramenta de fàcil accés que els permeta conèixer ràpidament i clarament les mesures a seguir segons en el seu lloc de residència, i esta nova pàgina web complix amb la seua comesa.

 

Com funciona ‘QuéCovid.es?

El seu funcionament és molt senzill i intuïtiu, de manera que qualsevol persona amb accés a internet pot usar-lo sense por a equivocar-se. Una volta dins el portal web, l’usuari troba ràpidament una casella en la que se li demana que introduïsca el seu codi postal i li done al botó ‘Buscar restriccions’. En qüestió de segons la pàgina informa de totes les normes vigents en este territori.

 

La pàgina web t’oferix una llista resumida de totes les restriccions. Per a conèixer més informació, només ha de pressionar sobre la restricció que vulgues conèixer. D’esta forma, per exemple, si s’introduix un dels codis postals de Saragossa, el web oferix una llista a on s’establix quines restriccions s’apliquen només en la ciutat i quines restriccions s’apliquen en tota la comunitat aragonesa.

 

Si l’usuari vol conèixer més informació sobre el ‘toc de queda’, només cal que entre a la casella ‘Restringida la mobilitat nocturna’, i la pàgina web li facilitarà tot l’horari en què s’aplica esta norma. També es poden consultar els aforaments permesos en restaurants, instal·lacions deportives o centres comercials, o si la zona està confinada perimetralment o no.

 

El procés a seguir és el mateix en totes les ocasions: introduir el codi postal i navegar per la llista de restriccions que la pàgina web oferix. A demés, la pàgina s’actualitza a mesura que els diferents governs les van anunciant i aplicant, pel que no queda desactualitzada. I, davant el dubte, ‘QueCovid.es’ marca la data exacta en què es revisa la informació per a cada comunitat.

 

A demés, també facilita les dades epidemiològiques de la zona i fa una comparativa de dies, facilita les dades de l’última data disponible i la de dos setmanes anteriors, d’esta manera l’usuari pot entendre per què estes restriccions són necessàries.

Últimes notícies

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.

Pérez Llorca declara hui davant la jutgessa de la DANA per les seues crides amb Pradas i Mazón

El candidat a rellevar a Carlos Mazón atesta a Catarroja pels seus contactes telefònics durant la DANA. La jutgessa analitza el procés de decisions en el Cecopi.

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.