9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Dos jutges obliguen a vacunar contra el coronavirus a dos ancians incapacitats en Alacant

 

Dos jutjats d’Alacant han obligat per primera vegada en el territori valencià a vacunar enfront del Covid-19 a dos ancians incapacitats a pesar de l’oposició dels seus familiars i cuidadors.

 

Un dels processos es va iniciar després de sol·licitar-ho la Fiscalia mentres que el segon va sorgir de la mateixa residència en la que estava l’ancià. Els dos majors es troben incapacitats i els familiars s’oposaven al fet que se’ls vacunarà enfront del coronavirus.

 

No obstant això, els dos jutjats que s’han encarregat dels procediments han ordenat que s’injecte la vacuna als dos ancians en prevaldre la salut enfront del requerit pels familiars.

 

Tres diligències obertes en Castelló

Estes resolucions seguixen les mateixes pautes que la dictada per un jutjat de Santiago de Compostel·la fa més d’un mes, la primera d’Espanya sobre este assumpte, i en la que ja es va ordenar immunitzar a una dona, després de l’informe forense favorable, a pesar de l’oposició de la seua filla.

 

Per part seua, en la província de Castelló també hi ha obertes tres diligències en relació amb esta negativa de vacunació a ancians i s’està pendent de la resolució.

 

En València no s’ha iniciat ara com ara cap procediment perquè des de Fiscalia estan a l’espera de rebre diferent documentació de residents i familiars per a valorar els fets i la manera de conducta.

 

Situació preocupant

La fiscal ha qualificat de preocupant la situació de les residències enfront de la pandèmia, ja que en l’actualitat hi ha més morts que en la primera ona, ha lamentat Ana Lanuza, coordinadora de la secció Civil de València, que ha detallat que fins a juliol van comptabilitzar 565 residents morts i de setembre fins a l’actualitat ja sumen 695.

 

De fet, en els últims 15 dies, els morts residents han sigut 230. «Això és incontrolable. Han fallat totes les mesures de contingències i ja no hi ha qui pare tot això. Els protocols no estan funcionant bé», ha lamentat.

 

Este panorama obligarà Fiscalia a obrir noves diligències d’investigació per a portar un control de les residències. Des del ministeri públic estan actualitzant dades i les últimes xifres que tenen són 10 diligències, huit a la província de València i dos en Alacant. En la primera ona es van arribar a obrir 23 diligències i totes elles van ser arxivades menys la d’Alcoi.

 

Les dades de Sanitat

Actualment, segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat, hi ha casos de Covid-19 en 190 centres de majors -16 en Castelló, 60 en Alacant i 114 en València-.

 

Entre els 8.423 últims infectats en la Comunitat hi ha 278 residents i 57 treballadors. I baix vigilància activa de control sanitari seguixen 61 residències de la Comunitat: cinc en la província de Castelló, 24 en Alacant i 32 en València.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.