Dos jutges obliguen a vacunar contra el coronavirus a dos ancians incapacitats en Alacant

 

Dos jutjats d’Alacant han obligat per primera vegada en el territori valencià a vacunar enfront del Covid-19 a dos ancians incapacitats a pesar de l’oposició dels seus familiars i cuidadors.

 

Un dels processos es va iniciar després de sol·licitar-ho la Fiscalia mentres que el segon va sorgir de la mateixa residència en la que estava l’ancià. Els dos majors es troben incapacitats i els familiars s’oposaven al fet que se’ls vacunarà enfront del coronavirus.

 

No obstant això, els dos jutjats que s’han encarregat dels procediments han ordenat que s’injecte la vacuna als dos ancians en prevaldre la salut enfront del requerit pels familiars.

 

Tres diligències obertes en Castelló

Estes resolucions seguixen les mateixes pautes que la dictada per un jutjat de Santiago de Compostel·la fa més d’un mes, la primera d’Espanya sobre este assumpte, i en la que ja es va ordenar immunitzar a una dona, després de l’informe forense favorable, a pesar de l’oposició de la seua filla.

 

Per part seua, en la província de Castelló també hi ha obertes tres diligències en relació amb esta negativa de vacunació a ancians i s’està pendent de la resolució.

 

En València no s’ha iniciat ara com ara cap procediment perquè des de Fiscalia estan a l’espera de rebre diferent documentació de residents i familiars per a valorar els fets i la manera de conducta.

 

Situació preocupant

La fiscal ha qualificat de preocupant la situació de les residències enfront de la pandèmia, ja que en l’actualitat hi ha més morts que en la primera ona, ha lamentat Ana Lanuza, coordinadora de la secció Civil de València, que ha detallat que fins a juliol van comptabilitzar 565 residents morts i de setembre fins a l’actualitat ja sumen 695.

 

De fet, en els últims 15 dies, els morts residents han sigut 230. «Això és incontrolable. Han fallat totes les mesures de contingències i ja no hi ha qui pare tot això. Els protocols no estan funcionant bé», ha lamentat.

 

Este panorama obligarà Fiscalia a obrir noves diligències d’investigació per a portar un control de les residències. Des del ministeri públic estan actualitzant dades i les últimes xifres que tenen són 10 diligències, huit a la província de València i dos en Alacant. En la primera ona es van arribar a obrir 23 diligències i totes elles van ser arxivades menys la d’Alcoi.

 

Les dades de Sanitat

Actualment, segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat, hi ha casos de Covid-19 en 190 centres de majors -16 en Castelló, 60 en Alacant i 114 en València-.

 

Entre els 8.423 últims infectats en la Comunitat hi ha 278 residents i 57 treballadors. I baix vigilància activa de control sanitari seguixen 61 residències de la Comunitat: cinc en la província de Castelló, 24 en Alacant i 32 en València.

Últimes notícies

La matrícula universitària arranca amb preus congelats i més de 51 milions en beques

La Generalitat ha obert el període de matrícula universitària amb preus públics congelats per quart curs i un rècord de més de 51 milions en beques, amb noves ajudes per a premiar l’esforç i facilitar l’accés als estudis superiors.

Matrícula universitària 2026 amb preus congelats i més de 51 milions en beques al País Valencià

La matriculació universitària del curs 2026 al País Valencià arranca esta setmana amb els preus públics congelats per quart any seguit i un pressupost rècord de més de 51 milions en beques i ajudes.

L’Associació Futbolistes Valencia CF entrega a l’hospital tot el fons per al tractament de Lubo Penev

L’Associació Futbolistes Valencia CF ha transferit al seu hospital a Bulgària tots els diners recaptats per a col·laborar en el tractament contra el càncer de l’exdelanter Lubo Penev, ara entrenador del Lokomotiv de Sofia.

L’Aeroport de València arriba als 6 milions de passatgers en mig any amb rècord de vols

L’Aeroport de València ha tancat el primer semestre del 2026 amb més de 6 milions de passatgers, un increment del 8 % respecte del 2025, impulsat sobretot pel trànsit internacional.

L’aeroport d’Alacant supera els 10 milions de passatgers en només mig any

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha tancat el primer semestre de 2026 amb més de 10 milions de passatgers i un creixement pròxim al 10 %, impulsat sobretot pels vols internacionals, amb el Regne Unit al capdavant.

Emergències atribueix a la urgència del 29 d’octubre els errors en els informes de la DANA

La Conselleria de Emergencias ha explicat al jutjat que la rapidesa dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la DANA del 29 d’octubre van propiciar possibles errors i contradiccions en els informes de situació.

Emergències atribueix a la urgència del 29-O els errors en els informes de la DANA

Emergències ha explicat al jutjat que els errors i contradiccions en els informes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 es deuen al ritme dels fets, la càrrega de treball i l’elaboració manual dels documents durant la jornada crítica.

Docents i famílies exigixen reactivar el Pla Edificant davant Les Corts

Centenars de persones s’han concentrat davant Les Corts per demanar més inversió en educació pública i la reactivació immediata del Pla Edificant, paralitzat per decisió política segons sindicats i famílies.