Dos jutges obliguen a vacunar contra el coronavirus a dos ancians incapacitats en Alacant

 

Dos jutjats d’Alacant han obligat per primera vegada en el territori valencià a vacunar enfront del Covid-19 a dos ancians incapacitats a pesar de l’oposició dels seus familiars i cuidadors.

 

Un dels processos es va iniciar després de sol·licitar-ho la Fiscalia mentres que el segon va sorgir de la mateixa residència en la que estava l’ancià. Els dos majors es troben incapacitats i els familiars s’oposaven al fet que se’ls vacunarà enfront del coronavirus.

 

No obstant això, els dos jutjats que s’han encarregat dels procediments han ordenat que s’injecte la vacuna als dos ancians en prevaldre la salut enfront del requerit pels familiars.

 

Tres diligències obertes en Castelló

Estes resolucions seguixen les mateixes pautes que la dictada per un jutjat de Santiago de Compostel·la fa més d’un mes, la primera d’Espanya sobre este assumpte, i en la que ja es va ordenar immunitzar a una dona, després de l’informe forense favorable, a pesar de l’oposició de la seua filla.

 

Per part seua, en la província de Castelló també hi ha obertes tres diligències en relació amb esta negativa de vacunació a ancians i s’està pendent de la resolució.

 

En València no s’ha iniciat ara com ara cap procediment perquè des de Fiscalia estan a l’espera de rebre diferent documentació de residents i familiars per a valorar els fets i la manera de conducta.

 

Situació preocupant

La fiscal ha qualificat de preocupant la situació de les residències enfront de la pandèmia, ja que en l’actualitat hi ha més morts que en la primera ona, ha lamentat Ana Lanuza, coordinadora de la secció Civil de València, que ha detallat que fins a juliol van comptabilitzar 565 residents morts i de setembre fins a l’actualitat ja sumen 695.

 

De fet, en els últims 15 dies, els morts residents han sigut 230. «Això és incontrolable. Han fallat totes les mesures de contingències i ja no hi ha qui pare tot això. Els protocols no estan funcionant bé», ha lamentat.

 

Este panorama obligarà Fiscalia a obrir noves diligències d’investigació per a portar un control de les residències. Des del ministeri públic estan actualitzant dades i les últimes xifres que tenen són 10 diligències, huit a la província de València i dos en Alacant. En la primera ona es van arribar a obrir 23 diligències i totes elles van ser arxivades menys la d’Alcoi.

 

Les dades de Sanitat

Actualment, segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat, hi ha casos de Covid-19 en 190 centres de majors -16 en Castelló, 60 en Alacant i 114 en València-.

 

Entre els 8.423 últims infectats en la Comunitat hi ha 278 residents i 57 treballadors. I baix vigilància activa de control sanitari seguixen 61 residències de la Comunitat: cinc en la província de Castelló, 24 en Alacant i 32 en València.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.