Dos jutges obliguen a vacunar contra el coronavirus a dos ancians incapacitats en Alacant

 

Dos jutjats d’Alacant han obligat per primera vegada en el territori valencià a vacunar enfront del Covid-19 a dos ancians incapacitats a pesar de l’oposició dels seus familiars i cuidadors.

 

Un dels processos es va iniciar després de sol·licitar-ho la Fiscalia mentres que el segon va sorgir de la mateixa residència en la que estava l’ancià. Els dos majors es troben incapacitats i els familiars s’oposaven al fet que se’ls vacunarà enfront del coronavirus.

 

No obstant això, els dos jutjats que s’han encarregat dels procediments han ordenat que s’injecte la vacuna als dos ancians en prevaldre la salut enfront del requerit pels familiars.

 

Tres diligències obertes en Castelló

Estes resolucions seguixen les mateixes pautes que la dictada per un jutjat de Santiago de Compostel·la fa més d’un mes, la primera d’Espanya sobre este assumpte, i en la que ja es va ordenar immunitzar a una dona, després de l’informe forense favorable, a pesar de l’oposició de la seua filla.

 

Per part seua, en la província de Castelló també hi ha obertes tres diligències en relació amb esta negativa de vacunació a ancians i s’està pendent de la resolució.

 

En València no s’ha iniciat ara com ara cap procediment perquè des de Fiscalia estan a l’espera de rebre diferent documentació de residents i familiars per a valorar els fets i la manera de conducta.

 

Situació preocupant

La fiscal ha qualificat de preocupant la situació de les residències enfront de la pandèmia, ja que en l’actualitat hi ha més morts que en la primera ona, ha lamentat Ana Lanuza, coordinadora de la secció Civil de València, que ha detallat que fins a juliol van comptabilitzar 565 residents morts i de setembre fins a l’actualitat ja sumen 695.

 

De fet, en els últims 15 dies, els morts residents han sigut 230. «Això és incontrolable. Han fallat totes les mesures de contingències i ja no hi ha qui pare tot això. Els protocols no estan funcionant bé», ha lamentat.

 

Este panorama obligarà Fiscalia a obrir noves diligències d’investigació per a portar un control de les residències. Des del ministeri públic estan actualitzant dades i les últimes xifres que tenen són 10 diligències, huit a la província de València i dos en Alacant. En la primera ona es van arribar a obrir 23 diligències i totes elles van ser arxivades menys la d’Alcoi.

 

Les dades de Sanitat

Actualment, segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat, hi ha casos de Covid-19 en 190 centres de majors -16 en Castelló, 60 en Alacant i 114 en València-.

 

Entre els 8.423 últims infectats en la Comunitat hi ha 278 residents i 57 treballadors. I baix vigilància activa de control sanitari seguixen 61 residències de la Comunitat: cinc en la província de Castelló, 24 en Alacant i 32 en València.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.