Dos jutges obliguen a vacunar contra el coronavirus a dos ancians incapacitats en Alacant

 

Dos jutjats d’Alacant han obligat per primera vegada en el territori valencià a vacunar enfront del Covid-19 a dos ancians incapacitats a pesar de l’oposició dels seus familiars i cuidadors.

 

Un dels processos es va iniciar després de sol·licitar-ho la Fiscalia mentres que el segon va sorgir de la mateixa residència en la que estava l’ancià. Els dos majors es troben incapacitats i els familiars s’oposaven al fet que se’ls vacunarà enfront del coronavirus.

 

No obstant això, els dos jutjats que s’han encarregat dels procediments han ordenat que s’injecte la vacuna als dos ancians en prevaldre la salut enfront del requerit pels familiars.

 

Tres diligències obertes en Castelló

Estes resolucions seguixen les mateixes pautes que la dictada per un jutjat de Santiago de Compostel·la fa més d’un mes, la primera d’Espanya sobre este assumpte, i en la que ja es va ordenar immunitzar a una dona, després de l’informe forense favorable, a pesar de l’oposició de la seua filla.

 

Per part seua, en la província de Castelló també hi ha obertes tres diligències en relació amb esta negativa de vacunació a ancians i s’està pendent de la resolució.

 

En València no s’ha iniciat ara com ara cap procediment perquè des de Fiscalia estan a l’espera de rebre diferent documentació de residents i familiars per a valorar els fets i la manera de conducta.

 

Situació preocupant

La fiscal ha qualificat de preocupant la situació de les residències enfront de la pandèmia, ja que en l’actualitat hi ha més morts que en la primera ona, ha lamentat Ana Lanuza, coordinadora de la secció Civil de València, que ha detallat que fins a juliol van comptabilitzar 565 residents morts i de setembre fins a l’actualitat ja sumen 695.

 

De fet, en els últims 15 dies, els morts residents han sigut 230. «Això és incontrolable. Han fallat totes les mesures de contingències i ja no hi ha qui pare tot això. Els protocols no estan funcionant bé», ha lamentat.

 

Este panorama obligarà Fiscalia a obrir noves diligències d’investigació per a portar un control de les residències. Des del ministeri públic estan actualitzant dades i les últimes xifres que tenen són 10 diligències, huit a la província de València i dos en Alacant. En la primera ona es van arribar a obrir 23 diligències i totes elles van ser arxivades menys la d’Alcoi.

 

Les dades de Sanitat

Actualment, segons les últimes dades de la Conselleria de Sanitat, hi ha casos de Covid-19 en 190 centres de majors -16 en Castelló, 60 en Alacant i 114 en València-.

 

Entre els 8.423 últims infectats en la Comunitat hi ha 278 residents i 57 treballadors. I baix vigilància activa de control sanitari seguixen 61 residències de la Comunitat: cinc en la província de Castelló, 24 en Alacant i 32 en València.

Últimes notícies

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.