12.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Els locals d’oci i hostaleria donen suport a la implantació del certificat Covid

 

En relació a l’anunci de la implantació del certificat COVID als locals d’oci i hostaleria, la Coordinadora Empresarial d’Oci i l’Hostaleria de la Comunitat Valenciana (CEOH) vol manifestar el seu suport a esta mesura, tenint en compte que, en este moment, “es tracta de l’eina més vàlida per salvar vides, protegir la salut de les persones i garantir l’estabilitat de les pimes de l’oci i l’hostaleria, quan estem 7 dies d’iniciar els sopars i dinars empresa, que marquen el principi de la campanya de Nadal”.

Per a la CEOH, la importància d’esta mesura s’ha d’interpretar com una “eina per motivar la vacunació“, ja que el passaport Covid restringeix l’accés als espais d’oci i de restauració, precisament en el “moment més important de l’any en què famílies i amics es reuneixen entorn dels locals d’oci i hostaleria”.

Per això, l’organització empresarial insisteix que “ha de ser una bona motivació per impulsar la vacunació entre les persones que encara no s’han volgut inocular“.

Pel que fa a operativa d’implantació de la mesura anunciada, la CEOH considera important el fet que siga la Generalitat qui proporcione l’aplicació als establiments perquè en garantisca la fiabilitat, i, alhora, el que no siga necessari per a consumir a les terrasses i que excloga els locals d’aforaments més reduïts.

Finalment, des de la Coordinadora “estem convençuts que la mesura ampliarà els seus àmbits d’aplicació, ja que tant la cultura com el comerç, el transport públic o els centres de treball han de protegir-se igualment per garantir la salut de les persones i evitar-ne una sisena onada”.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.