10.4 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

L’oci nocturn de València demana obrir durant el dia per a recuperar-se econòmicament

 

El sector de l’oci nocturn de València ha demanat al Consell que habilite «fórmules alternatives» que permeten als locals «obrir en horari diürn i recuperar la seua activitat» després del tancament obligat per a frenar l’expansió del coronavirus. Este col·lectiu ha destacat que eixa obertura és una mesura que «ja s’ha aprovat o posat en marxa en onze comunitats autònomes».

 

La Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València ha considerat «imprescindible i urgent trobar una solució que permeta salvar el 82,3% de les pimes d’oci» d’esta ciutat, com ha exposat en un comunicat. D’eixa manera, ha destacat que estes empreses estan «condemnades al tancament definitiu abans de cap d’any si el Govern valencià no busca una solució que permeta recuperar l’activitat dels locals d’oci nocturn».

 

L’entitat ha assenyalat que algunes de les propostes passen per possibilitar que «els locals d’oci puguen fer i oferir continguts culturals amb servici de bar atés en taules i usar les terrasses, que molts establiments tenen autoritzades». Referent a això, ha ressaltat que sobre elles «també s’apliquen criteris restrictius en prohibir que es puga fer ús» i ha apuntat que «han estat sotmeses a dispars criteris d’obertura en diferents ciutats del territori valencià».

 

La coordinadora ha manifestat que «la possibilitat de posar en marxa alternatives per a pubs i discoteques durant el dia suposarà un alé econòmic per a les pimes del sector, que a penes han obert els seus negocis durant els últims huit mesos».

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.