L’oci nocturn de València demana obrir durant el dia per a recuperar-se econòmicament

 

El sector de l’oci nocturn de València ha demanat al Consell que habilite «fórmules alternatives» que permeten als locals «obrir en horari diürn i recuperar la seua activitat» després del tancament obligat per a frenar l’expansió del coronavirus. Este col·lectiu ha destacat que eixa obertura és una mesura que «ja s’ha aprovat o posat en marxa en onze comunitats autònomes».

 

La Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València ha considerat «imprescindible i urgent trobar una solució que permeta salvar el 82,3% de les pimes d’oci» d’esta ciutat, com ha exposat en un comunicat. D’eixa manera, ha destacat que estes empreses estan «condemnades al tancament definitiu abans de cap d’any si el Govern valencià no busca una solució que permeta recuperar l’activitat dels locals d’oci nocturn».

 

L’entitat ha assenyalat que algunes de les propostes passen per possibilitar que «els locals d’oci puguen fer i oferir continguts culturals amb servici de bar atés en taules i usar les terrasses, que molts establiments tenen autoritzades». Referent a això, ha ressaltat que sobre elles «també s’apliquen criteris restrictius en prohibir que es puga fer ús» i ha apuntat que «han estat sotmeses a dispars criteris d’obertura en diferents ciutats del territori valencià».

 

La coordinadora ha manifestat que «la possibilitat de posar en marxa alternatives per a pubs i discoteques durant el dia suposarà un alé econòmic per a les pimes del sector, que a penes han obert els seus negocis durant els últims huit mesos».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bioparc València incorpora un formiguer únic per a veure a la formiga gegant que amputa extremitats ferides

Bioparc València ha estrenat una instal·lació única que permet observar l'interior d'una colònia de Camponotus maculatus i la seua inusual conducta 'quirúrgica'. El públic pot seguir les galeries, les castes i la defensa del niu en un entorn controlat.

Govern i deu comunitats pacten una llicència comuna de caça i pesca continental

El Ministeri d'Agricultura ha firmat un conveni amb deu autonomies per a implantar llicències interautonòmiques de caça i pesca en aigües interiors. La mesura reduïx tràmits, fixa preus únics i unifica inhabilitacions.

Avís groc a Alacant per pluges que poden superar 100 l/m² en 12 hores

Aemet ha establit l'avís groc per ruixats intensos a l'interior i litoral sud d'Alacant, amb llindars que localment podrien depassar 100 l/m² en 12 hores. També hi ha avís en el litoral nord alacantí i en el sud de València per acumulats menors.

Mor un vianant atropellat en la CV-800 a Xixona

Un vianant ha mort després de ser atropellat en la CV-800, a l'altura del km 25,5 en el terme de Xixona. El succés es va produir a les 19.10 hores d'ahir, segons la DGT.

Troben cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat de matinada en una planta de reciclatge del polígon Font del Pitxer, a Paterna. Les primeres perquisicions han descartat indicis de criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

Sis comunitats en alerta per neu, pluja, vent i temporal amb Andalusia en nivell taronja

Andalusia activa el nivell taronja per nevades a Granada, mentres Balears, Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa, Múrcia i Canàries mantenen avisos grocs per pluja, neu, vent i mala mar. S'esperen ruixats forts en l'est i acumulacions de neu en cotes mitjanes i altes.

Investiguen a un motorista per circular a 186 km/h en una via de 90 a Requena

La Guàrdia Civil investiga a un conductor de 35 anys detectat a 186 km/h en la N-330, limitada a 90. Se li atribuïx un delicte contra la seguretat viària.

Pluges fortes este dimarts i descens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dimarts molt nuvolós, amb ruixats que podran ser forts i persistents a Alacant i un descens de les màximes. El dimecres les precipitacions tendiran a remetre des del migdia.