L’oci nocturn de València demana obrir durant el dia per a recuperar-se econòmicament

 

El sector de l’oci nocturn de València ha demanat al Consell que habilite «fórmules alternatives» que permeten als locals «obrir en horari diürn i recuperar la seua activitat» després del tancament obligat per a frenar l’expansió del coronavirus. Este col·lectiu ha destacat que eixa obertura és una mesura que «ja s’ha aprovat o posat en marxa en onze comunitats autònomes».

 

La Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València ha considerat «imprescindible i urgent trobar una solució que permeta salvar el 82,3% de les pimes d’oci» d’esta ciutat, com ha exposat en un comunicat. D’eixa manera, ha destacat que estes empreses estan «condemnades al tancament definitiu abans de cap d’any si el Govern valencià no busca una solució que permeta recuperar l’activitat dels locals d’oci nocturn».

 

L’entitat ha assenyalat que algunes de les propostes passen per possibilitar que «els locals d’oci puguen fer i oferir continguts culturals amb servici de bar atés en taules i usar les terrasses, que molts establiments tenen autoritzades». Referent a això, ha ressaltat que sobre elles «també s’apliquen criteris restrictius en prohibir que es puga fer ús» i ha apuntat que «han estat sotmeses a dispars criteris d’obertura en diferents ciutats del territori valencià».

 

La coordinadora ha manifestat que «la possibilitat de posar en marxa alternatives per a pubs i discoteques durant el dia suposarà un alé econòmic per a les pimes del sector, que a penes han obert els seus negocis durant els últims huit mesos».

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.