L’oci nocturn de València demana obrir durant el dia per a recuperar-se econòmicament

 

El sector de l’oci nocturn de València ha demanat al Consell que habilite «fórmules alternatives» que permeten als locals «obrir en horari diürn i recuperar la seua activitat» després del tancament obligat per a frenar l’expansió del coronavirus. Este col·lectiu ha destacat que eixa obertura és una mesura que «ja s’ha aprovat o posat en marxa en onze comunitats autònomes».

 

La Coordinadora d’Hostaleria dels Barris de València ha considerat «imprescindible i urgent trobar una solució que permeta salvar el 82,3% de les pimes d’oci» d’esta ciutat, com ha exposat en un comunicat. D’eixa manera, ha destacat que estes empreses estan «condemnades al tancament definitiu abans de cap d’any si el Govern valencià no busca una solució que permeta recuperar l’activitat dels locals d’oci nocturn».

 

L’entitat ha assenyalat que algunes de les propostes passen per possibilitar que «els locals d’oci puguen fer i oferir continguts culturals amb servici de bar atés en taules i usar les terrasses, que molts establiments tenen autoritzades». Referent a això, ha ressaltat que sobre elles «també s’apliquen criteris restrictius en prohibir que es puga fer ús» i ha apuntat que «han estat sotmeses a dispars criteris d’obertura en diferents ciutats del territori valencià».

 

La coordinadora ha manifestat que «la possibilitat de posar en marxa alternatives per a pubs i discoteques durant el dia suposarà un alé econòmic per a les pimes del sector, que a penes han obert els seus negocis durant els últims huit mesos».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’aeroport de València bat rècord al febrer amb 786.589 passatgers i puja un 3,6%

L'aeroport de València va aconseguir al febrer 786.589 passatgers, màxim per a un mes de febrer i un 3,6% més interanual. El trànsit internacional va tirar del creixement malgrat el lleuger descens de vols.

Mor un home de 59 anys d’un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua casa en el barri de Carolines Altes. La Policia investiga i no hi ha detencions.

El 85,8% del personal sanitari valencià ha patit agressions en el treball, segons CCOO

Un estudi amb 3.000 enquestes conclou que les agressions són estructurals i s'han cronificado. La infradenuncia s'explica per por, desconfiança i falta de suport.

L’arquitecte que cus indumentària fallera per a la seua família i l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir vestits de valenciana per a la seua filla i hui compartix l'aprés amb un taller gratuït en el seu casal.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a simplificar tràmits, promoure el producte i reforçar el relleu generacional.

Pérez Llorca ha criticat a Renfe pel seu pla per a Falles: ‘la solució no és deixar a la gent a 10 quilòmetres de...

El president de la Generalitat ha carregat contra l'ajust de Rodalia de Renfe entre el 13 i el 19 de març, que deixa els trens a Albal en la franja de 13 a 15 hores. Demana coordinació i solucions que garantisquen la seguretat sense allunyar als usuaris de València.

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.