Una localitat de Castelló oferix casa i treball per a reobrir el col·legi i el bar

 

La Torre d’en Doménec, una xicoteta localitat de tan sols 160 habitants, de la comarca de la Plana Alta (Castelló), s’ha convertit en notícia per l’oferta que ha fet el seu consistori. Casa gratis per a una família a canvi de regentar el bar municipal i portar xiquets al poble per a reobrir el col·legi.

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, eixa és l’oferta que llança l’Ajuntament d’este municipi de Castelló per a atraure a alguna parella amb fills que els ajude a recuperar estos dos servicis vitals per al desenvolupament de la Torre d’en Doménec. De fet, «fa entre huit i nou anys que l’escola està tancada i no tenen bar des de gener», ha explicat el seu alcalde, Héctor Prats.

 

El primer edil municipal ha reconegut al citat mitjà que, com a mestre de professió, ell tampoc portaria al seu fill a una escola «en la que estiguera sol i no poguera relacionar-se amb ningú més», però aprofitant que ara mateix al poble es dona la circumstància que hi ha tres menors en edat escolar, creu que és una «llàstima» que hagen d’anar-se’n a estudiar fora a altres municipis.

 

Necessiten tres xiquets per obrir l’escola municipal

Per este motiu, i després d’haver contactat prèviament amb el director territorial d’Educació, Alfred Remolar, l’alcalde xifra entre sis i set els alumnes que necessitarien perquè les portes del col·legi de la Torre d’en Doménec puguen tornar-se a obrir després de tants anys. «Per tant, ens fan falta un mínim de tres xiquets més», confessa Prats, que es marca l’objectiu de reunir eixa xifra.

 

A demés, cal destacar que el consistori oferix casa i treball a les famílies interessades a traslladar-se a esta localitat. La família triada s’encarregaria de portar el nou bar municipal. Això pot donar una eixida laboral a eixos nous residents, i a demés, permetria a la localitat recuperar el punt de reunió per excel·lència dels veïns i els visitants de cap de setmana.

 

L’alcalde avisa que «la casa no serà de grans comoditats»

El bar municipal estarà situat ara com ara en la llar del jubilat, un espai, situat al costat del frontó, que compta amb barra, taules, cambra frigorífica i fins i tot una xicoteta terrassa amb barbacoa, de manera que ja està equipat amb tot el mobiliari necessari de cara a una obertura immediata.

 

L’alcalde avisa que la casa que presten per a viure «no serà de grans comoditats», Héctor Prats ha manifestat que és un «sacrifici» que assumix el consistori per a ajudar al fet que la família que s’instal·le a la Torre d’en Doménec puga «arrancar i tirar avant» durant els primers mesos d’estada.

 

El principal criteri de selecció

En ple procés de redactar les bases, el principal criteri que seguirà l’Ajuntament a l’hora de baremar a les famílies candidates serà el d’«idoneïtat», és a dir, que reunisquen els requisits «adequats» per a poder assumir el bar i contribuïsquen a reobrir el col·legi. Els interessats ja poden contactar amb l’Ajuntament del municipi a través del telèfon 964 707 096.

 

D’altra banda, esta localitat de Castelló vol trobar a la família abans de l’estiu, perquè volen que el bar estiga en funcionament abans d’eixa data. Per esta raó, l’alcalde confia a poder seleccionar a estos nous residents abans de l’arribada del mes de juny.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.