Una localitat de Castelló oferix casa i treball per a reobrir el col·legi i el bar

 

La Torre d’en Doménec, una xicoteta localitat de tan sols 160 habitants, de la comarca de la Plana Alta (Castelló), s’ha convertit en notícia per l’oferta que ha fet el seu consistori. Casa gratis per a una família a canvi de regentar el bar municipal i portar xiquets al poble per a reobrir el col·legi.

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, eixa és l’oferta que llança l’Ajuntament d’este municipi de Castelló per a atraure a alguna parella amb fills que els ajude a recuperar estos dos servicis vitals per al desenvolupament de la Torre d’en Doménec. De fet, «fa entre huit i nou anys que l’escola està tancada i no tenen bar des de gener», ha explicat el seu alcalde, Héctor Prats.

 

El primer edil municipal ha reconegut al citat mitjà que, com a mestre de professió, ell tampoc portaria al seu fill a una escola «en la que estiguera sol i no poguera relacionar-se amb ningú més», però aprofitant que ara mateix al poble es dona la circumstància que hi ha tres menors en edat escolar, creu que és una «llàstima» que hagen d’anar-se’n a estudiar fora a altres municipis.

 

Necessiten tres xiquets per obrir l’escola municipal

Per este motiu, i després d’haver contactat prèviament amb el director territorial d’Educació, Alfred Remolar, l’alcalde xifra entre sis i set els alumnes que necessitarien perquè les portes del col·legi de la Torre d’en Doménec puguen tornar-se a obrir després de tants anys. «Per tant, ens fan falta un mínim de tres xiquets més», confessa Prats, que es marca l’objectiu de reunir eixa xifra.

 

A demés, cal destacar que el consistori oferix casa i treball a les famílies interessades a traslladar-se a esta localitat. La família triada s’encarregaria de portar el nou bar municipal. Això pot donar una eixida laboral a eixos nous residents, i a demés, permetria a la localitat recuperar el punt de reunió per excel·lència dels veïns i els visitants de cap de setmana.

 

L’alcalde avisa que «la casa no serà de grans comoditats»

El bar municipal estarà situat ara com ara en la llar del jubilat, un espai, situat al costat del frontó, que compta amb barra, taules, cambra frigorífica i fins i tot una xicoteta terrassa amb barbacoa, de manera que ja està equipat amb tot el mobiliari necessari de cara a una obertura immediata.

 

L’alcalde avisa que la casa que presten per a viure «no serà de grans comoditats», Héctor Prats ha manifestat que és un «sacrifici» que assumix el consistori per a ajudar al fet que la família que s’instal·le a la Torre d’en Doménec puga «arrancar i tirar avant» durant els primers mesos d’estada.

 

El principal criteri de selecció

En ple procés de redactar les bases, el principal criteri que seguirà l’Ajuntament a l’hora de baremar a les famílies candidates serà el d’«idoneïtat», és a dir, que reunisquen els requisits «adequats» per a poder assumir el bar i contribuïsquen a reobrir el col·legi. Els interessats ja poden contactar amb l’Ajuntament del municipi a través del telèfon 964 707 096.

 

D’altra banda, esta localitat de Castelló vol trobar a la família abans de l’estiu, perquè volen que el bar estiga en funcionament abans d’eixa data. Per esta raó, l’alcalde confia a poder seleccionar a estos nous residents abans de l’arribada del mes de juny.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.