Una localitat de Castelló oferix casa i treball per a reobrir el col·legi i el bar

 

La Torre d’en Doménec, una xicoteta localitat de tan sols 160 habitants, de la comarca de la Plana Alta (Castelló), s’ha convertit en notícia per l’oferta que ha fet el seu consistori. Casa gratis per a una família a canvi de regentar el bar municipal i portar xiquets al poble per a reobrir el col·legi.

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, eixa és l’oferta que llança l’Ajuntament d’este municipi de Castelló per a atraure a alguna parella amb fills que els ajude a recuperar estos dos servicis vitals per al desenvolupament de la Torre d’en Doménec. De fet, «fa entre huit i nou anys que l’escola està tancada i no tenen bar des de gener», ha explicat el seu alcalde, Héctor Prats.

 

El primer edil municipal ha reconegut al citat mitjà que, com a mestre de professió, ell tampoc portaria al seu fill a una escola «en la que estiguera sol i no poguera relacionar-se amb ningú més», però aprofitant que ara mateix al poble es dona la circumstància que hi ha tres menors en edat escolar, creu que és una «llàstima» que hagen d’anar-se’n a estudiar fora a altres municipis.

 

Necessiten tres xiquets per obrir l’escola municipal

Per este motiu, i després d’haver contactat prèviament amb el director territorial d’Educació, Alfred Remolar, l’alcalde xifra entre sis i set els alumnes que necessitarien perquè les portes del col·legi de la Torre d’en Doménec puguen tornar-se a obrir després de tants anys. «Per tant, ens fan falta un mínim de tres xiquets més», confessa Prats, que es marca l’objectiu de reunir eixa xifra.

 

A demés, cal destacar que el consistori oferix casa i treball a les famílies interessades a traslladar-se a esta localitat. La família triada s’encarregaria de portar el nou bar municipal. Això pot donar una eixida laboral a eixos nous residents, i a demés, permetria a la localitat recuperar el punt de reunió per excel·lència dels veïns i els visitants de cap de setmana.

 

L’alcalde avisa que «la casa no serà de grans comoditats»

El bar municipal estarà situat ara com ara en la llar del jubilat, un espai, situat al costat del frontó, que compta amb barra, taules, cambra frigorífica i fins i tot una xicoteta terrassa amb barbacoa, de manera que ja està equipat amb tot el mobiliari necessari de cara a una obertura immediata.

 

L’alcalde avisa que la casa que presten per a viure «no serà de grans comoditats», Héctor Prats ha manifestat que és un «sacrifici» que assumix el consistori per a ajudar al fet que la família que s’instal·le a la Torre d’en Doménec puga «arrancar i tirar avant» durant els primers mesos d’estada.

 

El principal criteri de selecció

En ple procés de redactar les bases, el principal criteri que seguirà l’Ajuntament a l’hora de baremar a les famílies candidates serà el d’«idoneïtat», és a dir, que reunisquen els requisits «adequats» per a poder assumir el bar i contribuïsquen a reobrir el col·legi. Els interessats ja poden contactar amb l’Ajuntament del municipi a través del telèfon 964 707 096.

 

D’altra banda, esta localitat de Castelló vol trobar a la família abans de l’estiu, perquè volen que el bar estiga en funcionament abans d’eixa data. Per esta raó, l’alcalde confia a poder seleccionar a estos nous residents abans de l’arribada del mes de juny.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.