Una localitat de Castelló oferix casa i treball per a reobrir el col·legi i el bar

 

La Torre d’en Doménec, una xicoteta localitat de tan sols 160 habitants, de la comarca de la Plana Alta (Castelló), s’ha convertit en notícia per l’oferta que ha fet el seu consistori. Casa gratis per a una família a canvi de regentar el bar municipal i portar xiquets al poble per a reobrir el col·legi.

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, eixa és l’oferta que llança l’Ajuntament d’este municipi de Castelló per a atraure a alguna parella amb fills que els ajude a recuperar estos dos servicis vitals per al desenvolupament de la Torre d’en Doménec. De fet, «fa entre huit i nou anys que l’escola està tancada i no tenen bar des de gener», ha explicat el seu alcalde, Héctor Prats.

 

El primer edil municipal ha reconegut al citat mitjà que, com a mestre de professió, ell tampoc portaria al seu fill a una escola «en la que estiguera sol i no poguera relacionar-se amb ningú més», però aprofitant que ara mateix al poble es dona la circumstància que hi ha tres menors en edat escolar, creu que és una «llàstima» que hagen d’anar-se’n a estudiar fora a altres municipis.

 

Necessiten tres xiquets per obrir l’escola municipal

Per este motiu, i després d’haver contactat prèviament amb el director territorial d’Educació, Alfred Remolar, l’alcalde xifra entre sis i set els alumnes que necessitarien perquè les portes del col·legi de la Torre d’en Doménec puguen tornar-se a obrir després de tants anys. «Per tant, ens fan falta un mínim de tres xiquets més», confessa Prats, que es marca l’objectiu de reunir eixa xifra.

 

A demés, cal destacar que el consistori oferix casa i treball a les famílies interessades a traslladar-se a esta localitat. La família triada s’encarregaria de portar el nou bar municipal. Això pot donar una eixida laboral a eixos nous residents, i a demés, permetria a la localitat recuperar el punt de reunió per excel·lència dels veïns i els visitants de cap de setmana.

 

L’alcalde avisa que «la casa no serà de grans comoditats»

El bar municipal estarà situat ara com ara en la llar del jubilat, un espai, situat al costat del frontó, que compta amb barra, taules, cambra frigorífica i fins i tot una xicoteta terrassa amb barbacoa, de manera que ja està equipat amb tot el mobiliari necessari de cara a una obertura immediata.

 

L’alcalde avisa que la casa que presten per a viure «no serà de grans comoditats», Héctor Prats ha manifestat que és un «sacrifici» que assumix el consistori per a ajudar al fet que la família que s’instal·le a la Torre d’en Doménec puga «arrancar i tirar avant» durant els primers mesos d’estada.

 

El principal criteri de selecció

En ple procés de redactar les bases, el principal criteri que seguirà l’Ajuntament a l’hora de baremar a les famílies candidates serà el d’«idoneïtat», és a dir, que reunisquen els requisits «adequats» per a poder assumir el bar i contribuïsquen a reobrir el col·legi. Els interessats ja poden contactar amb l’Ajuntament del municipi a través del telèfon 964 707 096.

 

D’altra banda, esta localitat de Castelló vol trobar a la família abans de l’estiu, perquè volen que el bar estiga en funcionament abans d’eixa data. Per esta raó, l’alcalde confia a poder seleccionar a estos nous residents abans de l’arribada del mes de juny.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.