Una localitat de Castelló oferix casa i treball per a reobrir el col·legi i el bar

 

La Torre d’en Doménec, una xicoteta localitat de tan sols 160 habitants, de la comarca de la Plana Alta (Castelló), s’ha convertit en notícia per l’oferta que ha fet el seu consistori. Casa gratis per a una família a canvi de regentar el bar municipal i portar xiquets al poble per a reobrir el col·legi.

Tal com ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, eixa és l’oferta que llança l’Ajuntament d’este municipi de Castelló per a atraure a alguna parella amb fills que els ajude a recuperar estos dos servicis vitals per al desenvolupament de la Torre d’en Doménec. De fet, «fa entre huit i nou anys que l’escola està tancada i no tenen bar des de gener», ha explicat el seu alcalde, Héctor Prats.

 

El primer edil municipal ha reconegut al citat mitjà que, com a mestre de professió, ell tampoc portaria al seu fill a una escola «en la que estiguera sol i no poguera relacionar-se amb ningú més», però aprofitant que ara mateix al poble es dona la circumstància que hi ha tres menors en edat escolar, creu que és una «llàstima» que hagen d’anar-se’n a estudiar fora a altres municipis.

 

Necessiten tres xiquets per obrir l’escola municipal

Per este motiu, i després d’haver contactat prèviament amb el director territorial d’Educació, Alfred Remolar, l’alcalde xifra entre sis i set els alumnes que necessitarien perquè les portes del col·legi de la Torre d’en Doménec puguen tornar-se a obrir després de tants anys. «Per tant, ens fan falta un mínim de tres xiquets més», confessa Prats, que es marca l’objectiu de reunir eixa xifra.

 

A demés, cal destacar que el consistori oferix casa i treball a les famílies interessades a traslladar-se a esta localitat. La família triada s’encarregaria de portar el nou bar municipal. Això pot donar una eixida laboral a eixos nous residents, i a demés, permetria a la localitat recuperar el punt de reunió per excel·lència dels veïns i els visitants de cap de setmana.

 

L’alcalde avisa que «la casa no serà de grans comoditats»

El bar municipal estarà situat ara com ara en la llar del jubilat, un espai, situat al costat del frontó, que compta amb barra, taules, cambra frigorífica i fins i tot una xicoteta terrassa amb barbacoa, de manera que ja està equipat amb tot el mobiliari necessari de cara a una obertura immediata.

 

L’alcalde avisa que la casa que presten per a viure «no serà de grans comoditats», Héctor Prats ha manifestat que és un «sacrifici» que assumix el consistori per a ajudar al fet que la família que s’instal·le a la Torre d’en Doménec puga «arrancar i tirar avant» durant els primers mesos d’estada.

 

El principal criteri de selecció

En ple procés de redactar les bases, el principal criteri que seguirà l’Ajuntament a l’hora de baremar a les famílies candidates serà el d’«idoneïtat», és a dir, que reunisquen els requisits «adequats» per a poder assumir el bar i contribuïsquen a reobrir el col·legi. Els interessats ja poden contactar amb l’Ajuntament del municipi a través del telèfon 964 707 096.

 

D’altra banda, esta localitat de Castelló vol trobar a la família abans de l’estiu, perquè volen que el bar estiga en funcionament abans d’eixa data. Per esta raó, l’alcalde confia a poder seleccionar a estos nous residents abans de l’arribada del mes de juny.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els maquinistes inicien vaga en FGV amb servicis mínims del 75%-80% en Falles

Semaf activa aturs en Metrovalencia i TRAM d'Alacant amb mínims del 75% i del 80% del 15 al 19 de març. El sindicat denuncia carències de seguretat i falta de negociació.

Morrissey manté els concerts de Saragossa i Sevilla després de cancel·lar el de València

La promotora confirma que seguixen en peus les dates del 14 de març a Saragossa i del 16 a Sevilla, després de suspendre el concert previst a València. L'artista ha atribuït la cancel·lació a la falta de descans pel soroll a la ciutat, en plena avantsala de les Falles.

Desenes d’entitats convoquen per al dissabte concentracions contra la guerra de l’Iran a València, Alacant, Alcoi i Crevillent

Desenes d'organitzacions socials, sindicats i entitats veïnals han convocat este dissabte concentracions per a rebutjar els atacs a l'Iran. Les protestes seran al migdia a València, Alacant, Alcoi i Crevillent.

Simulacre d’evacuació per trencament de la presa de Buseo per a validar el PEP

Emergències ha realitzat este dijous un simulacre d'evacuació en la presa de Buseo davant un escenari de trencament per pluges intenses. L'exercici ha posat a prova el Pla d'Emergències de Presa i els avisos a sis municipis aigües avall.

L’alcalde d’Almussafes emprén accions legals contra Diana Morant per injúries i calúmnies

Toni González ha iniciat accions judicials contra Diana Morant per presumptes injúries i calúmnies. Ha demanat un acte de conciliació i una indemnització de 50.000 euros.

La fiscalia ha demanat 14 anys de presó per a un acusat de violar dos vegades a una dona a Alcoi

La fiscalia ha sol·licitat 14 anys de presó per a un home jutjat en l'Audiència d'Alacant per dos violacions presumptament ocorregudes a Alcoi. La denunciant s'ha reafirmat, l'acusat ha negat qualsevol contacte sexual i el juí ha quedat vist per a sentència

Organitzacions propalestines alerten d’escales a Espanya de dos vaixells sospitosos de portar munició a Israel

Rescop i la Campanya per la fi del comerç d'armes amb Israel han avisat que dos vaixells de MSC faran escala a València i Barcelona i demanen inspeccions. També reclamen confiscar qualsevol material militar que es detecte per a complir amb l'obligació jurídica citada.

La CHJ actualitza els mapes de zones inundables per a reforçar la prevenció

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer revisa i actualitza la cartografia de perillositat i risc d'inundació després de la DANA de 2024, amb focus en el Magre i el barranc de Poio. La revisió afig noves ARPSI i subtrams i s'integrarà en el PGRI 2028-2032.