L’arquebisbat confirma que hi haurà ofrenes parroquials en Falles

 

L’Arquebisbat de la ciutat de València ha confirmat que hi haurà ofrenes de flors a les parròquies valencianes amb motius de les Falles 2021, – en termes religiosos, per la festa de Sant Josep– i el trànsit sense parades de la Mare de Déu dels Desemparats en un maremòbil també es podran celebrar, sempre respectant les mesures de seguretat sanitàries i evitant qualsevol classe de risc per a la salut dels ciutadans

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ha informat el vicari general de la Diòcesi de València, Vicente Fontestad, després de la reunió d’este dijous amb la secretària autonòmica de Sanitat, Isaura Navarro.

 

Respecte a les ofrenes de flors, el Vicari general ha mostrat a la secretària autonòmica les directrius amb les que s’ha organitzat en totes les parròquies de la diòcesi, que en la pràctica suposen una ofrena individual o en xicotetes unitats familiars, de forma escalada i ordenada en totes les parròquies de València del 14 al 19 de març.

 

Com ha assenyalat Vicente Fontestad, «en alguns casos serà ofrena de flors, en uns altres només serà una oració i en algunes parròquies com en Torrent, Picanya i Paiporta, segons han indicat els seus rectors, s’emportaran aliments per a l’atenció de Càritas als més afectats o en situació de vulnerabilitat per la pandèmia». En tots els casos, els rectors de la diòcesi de València tenen la instrucció, que ha conegut la secretària autonòmica, perquè es dipositen les ofrenes «en un lloc habilitat, amb ordre i en escalada ordenadament».

 

El recorregut del maremòbil

Quant a la celebració de Sant Josep, el 19 de març, el vicari general ha incidit que esta festa es mantindrà amb la celebració de la missa a la catedral de la capital del Turía, que comptarà amb l‘assistència de la mínima representació, aforament i envoltat de les més estrictes mesures de seguretat.

 

Respecte del recorregut en maremòbil previst per als dies 15, 16 i 17, Fontestad ha aclarit que «discorrerà en trànsit permanent i sense fer parades». Així mateix, es traslladarà a residències, hospitals i cementeris, per a evitar visites a la basílica de la Mare de Déu.

 

Finalment, el Vicari general ha assenyalat que «els bons ciutadans saben distingir que estem en temps de pandèmia i, igualment, des de l’Església mantenim l’exigència de protegir-nos i protegir en estos temps; és per això que totes les accions estan regulades i ordenades, perquè esta celebració siga diferent i sense risc per a ningú».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.