L’arquebisbat confirma que hi haurà ofrenes parroquials en Falles

 

L’Arquebisbat de la ciutat de València ha confirmat que hi haurà ofrenes de flors a les parròquies valencianes amb motius de les Falles 2021, – en termes religiosos, per la festa de Sant Josep– i el trànsit sense parades de la Mare de Déu dels Desemparats en un maremòbil també es podran celebrar, sempre respectant les mesures de seguretat sanitàries i evitant qualsevol classe de risc per a la salut dels ciutadans

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ha informat el vicari general de la Diòcesi de València, Vicente Fontestad, després de la reunió d’este dijous amb la secretària autonòmica de Sanitat, Isaura Navarro.

 

Respecte a les ofrenes de flors, el Vicari general ha mostrat a la secretària autonòmica les directrius amb les que s’ha organitzat en totes les parròquies de la diòcesi, que en la pràctica suposen una ofrena individual o en xicotetes unitats familiars, de forma escalada i ordenada en totes les parròquies de València del 14 al 19 de març.

 

Com ha assenyalat Vicente Fontestad, «en alguns casos serà ofrena de flors, en uns altres només serà una oració i en algunes parròquies com en Torrent, Picanya i Paiporta, segons han indicat els seus rectors, s’emportaran aliments per a l’atenció de Càritas als més afectats o en situació de vulnerabilitat per la pandèmia». En tots els casos, els rectors de la diòcesi de València tenen la instrucció, que ha conegut la secretària autonòmica, perquè es dipositen les ofrenes «en un lloc habilitat, amb ordre i en escalada ordenadament».

 

El recorregut del maremòbil

Quant a la celebració de Sant Josep, el 19 de març, el vicari general ha incidit que esta festa es mantindrà amb la celebració de la missa a la catedral de la capital del Turía, que comptarà amb l‘assistència de la mínima representació, aforament i envoltat de les més estrictes mesures de seguretat.

 

Respecte del recorregut en maremòbil previst per als dies 15, 16 i 17, Fontestad ha aclarit que «discorrerà en trànsit permanent i sense fer parades». Així mateix, es traslladarà a residències, hospitals i cementeris, per a evitar visites a la basílica de la Mare de Déu.

 

Finalment, el Vicari general ha assenyalat que «els bons ciutadans saben distingir que estem en temps de pandèmia i, igualment, des de l’Església mantenim l’exigència de protegir-nos i protegir en estos temps; és per això que totes les accions estan regulades i ordenades, perquè esta celebració siga diferent i sense risc per a ningú».

Últimes notícies

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.