L’arquebisbat confirma que hi haurà ofrenes parroquials en Falles

 

L’Arquebisbat de la ciutat de València ha confirmat que hi haurà ofrenes de flors a les parròquies valencianes amb motius de les Falles 2021, – en termes religiosos, per la festa de Sant Josep– i el trànsit sense parades de la Mare de Déu dels Desemparats en un maremòbil també es podran celebrar, sempre respectant les mesures de seguretat sanitàries i evitant qualsevol classe de risc per a la salut dels ciutadans

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ha informat el vicari general de la Diòcesi de València, Vicente Fontestad, després de la reunió d’este dijous amb la secretària autonòmica de Sanitat, Isaura Navarro.

 

Respecte a les ofrenes de flors, el Vicari general ha mostrat a la secretària autonòmica les directrius amb les que s’ha organitzat en totes les parròquies de la diòcesi, que en la pràctica suposen una ofrena individual o en xicotetes unitats familiars, de forma escalada i ordenada en totes les parròquies de València del 14 al 19 de març.

 

Com ha assenyalat Vicente Fontestad, «en alguns casos serà ofrena de flors, en uns altres només serà una oració i en algunes parròquies com en Torrent, Picanya i Paiporta, segons han indicat els seus rectors, s’emportaran aliments per a l’atenció de Càritas als més afectats o en situació de vulnerabilitat per la pandèmia». En tots els casos, els rectors de la diòcesi de València tenen la instrucció, que ha conegut la secretària autonòmica, perquè es dipositen les ofrenes «en un lloc habilitat, amb ordre i en escalada ordenadament».

 

El recorregut del maremòbil

Quant a la celebració de Sant Josep, el 19 de març, el vicari general ha incidit que esta festa es mantindrà amb la celebració de la missa a la catedral de la capital del Turía, que comptarà amb l‘assistència de la mínima representació, aforament i envoltat de les més estrictes mesures de seguretat.

 

Respecte del recorregut en maremòbil previst per als dies 15, 16 i 17, Fontestad ha aclarit que «discorrerà en trànsit permanent i sense fer parades». Així mateix, es traslladarà a residències, hospitals i cementeris, per a evitar visites a la basílica de la Mare de Déu.

 

Finalment, el Vicari general ha assenyalat que «els bons ciutadans saben distingir que estem en temps de pandèmia i, igualment, des de l’Església mantenim l’exigència de protegir-nos i protegir en estos temps; és per això que totes les accions estan regulades i ordenades, perquè esta celebració siga diferent i sense risc per a ningú».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.