12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

L’arquebisbat confirma que hi haurà ofrenes parroquials en Falles

 

L’Arquebisbat de la ciutat de València ha confirmat que hi haurà ofrenes de flors a les parròquies valencianes amb motius de les Falles 2021, – en termes religiosos, per la festa de Sant Josep– i el trànsit sense parades de la Mare de Déu dels Desemparats en un maremòbil també es podran celebrar, sempre respectant les mesures de seguretat sanitàries i evitant qualsevol classe de risc per a la salut dels ciutadans

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, així ha informat el vicari general de la Diòcesi de València, Vicente Fontestad, després de la reunió d’este dijous amb la secretària autonòmica de Sanitat, Isaura Navarro.

 

Respecte a les ofrenes de flors, el Vicari general ha mostrat a la secretària autonòmica les directrius amb les que s’ha organitzat en totes les parròquies de la diòcesi, que en la pràctica suposen una ofrena individual o en xicotetes unitats familiars, de forma escalada i ordenada en totes les parròquies de València del 14 al 19 de març.

 

Com ha assenyalat Vicente Fontestad, «en alguns casos serà ofrena de flors, en uns altres només serà una oració i en algunes parròquies com en Torrent, Picanya i Paiporta, segons han indicat els seus rectors, s’emportaran aliments per a l’atenció de Càritas als més afectats o en situació de vulnerabilitat per la pandèmia». En tots els casos, els rectors de la diòcesi de València tenen la instrucció, que ha conegut la secretària autonòmica, perquè es dipositen les ofrenes «en un lloc habilitat, amb ordre i en escalada ordenadament».

 

El recorregut del maremòbil

Quant a la celebració de Sant Josep, el 19 de març, el vicari general ha incidit que esta festa es mantindrà amb la celebració de la missa a la catedral de la capital del Turía, que comptarà amb l‘assistència de la mínima representació, aforament i envoltat de les més estrictes mesures de seguretat.

 

Respecte del recorregut en maremòbil previst per als dies 15, 16 i 17, Fontestad ha aclarit que «discorrerà en trànsit permanent i sense fer parades». Així mateix, es traslladarà a residències, hospitals i cementeris, per a evitar visites a la basílica de la Mare de Déu.

 

Finalment, el Vicari general ha assenyalat que «els bons ciutadans saben distingir que estem en temps de pandèmia i, igualment, des de l’Església mantenim l’exigència de protegir-nos i protegir en estos temps; és per això que totes les accions estan regulades i ordenades, perquè esta celebració siga diferent i sense risc per a ningú».

Últimes notícies

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.

Detinguts dos hòmens després de robar joies i or en un domicili d’Alzira amb impresioning

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 27 i 42 anys per sostraure joies i peces d'or en un domicili d'Alzira mitjançant impresioning. Van ser sorpresos amb 266 euros, joies i ferramentes; els efectes es van retornar i el cas va passar al jutjat de Carlet

Detingut un jove a Dénia per extorquir a un home després de consultar una web de contactes

La Policia Nacional ha detingut a Dénia a un jove de 23 anys per presumpta extorsió després d'amenaçar per missatgeria a un home que va visitar pàgines de contactes. La víctima va pagar 3.500 euros abans de denunciar, i el sospitós va ser localitzat a Alacant i lloc a disposició judicial.

L’allau de dades i la IA acceleraran els avanços mèdics

Experts han defés que aprofitar les dades clíniques digitalitzades amb suport de la IA permetrà un salt en investigació mèdica. Demanen accés amb garanties i més col·laboració públic-privada.

Dissabte poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, temperatures estables i possibles ratxes fortes a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb cels poc nuvolosos i termòmetres sense grans variacions. El nord-oest podrà deixar ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló.

76-73: València Basket resistix el desplegament físic de l’Estrella Roja

València Basket va véncer 76-73 a Estrella Roja en un partit molt físic. La major rotació local i els robatoris en primera línia van decidir un final atapeït.