Oliva cancel·la les Falles 2020 per la crisi del coronavirus

Oliva

Imatge de la reunió celebrada este divendres amb les mesures de seguretat pertinents | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Falles d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), els representants de les set comissions falleres de la ciutat han decidit suspendre les Falles 2020 per la crisi sanitària provocada per la COVID-19. L’acord s’ha pres en l’assemblea extraordinària celebrada este divendres en la Casa de la Festa amb l’assistència de la regidora de Festes de l’Ajuntament d’Oliva, Yolanda Navarro.

 

Per unanimitat, s’ha acordat la necessitat de suspendre les Falles i posposar-les al mes de març de 2021, per a garantir la seguretat de tots els participants i veïns. Es tracta d’una decisió complicada pels sentiments fallers, els agents implicats i el motor econòmic que comporta la festa, però alhora responsable amb les directrius que marquen les autoritats sanitàries. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora de Festes, Yolanda Ramos, ha assenyalat que la decisió ha sigut consensuada per les set comissions, Federació de Falles i ajuntament. «Som conscients de què les falleres majors i tots els càrrecs festers mereixen unes falles dignes, però hem de ser conscients de què, en estes circumstàncies, cal avantposar la salut. Per este motiu, l’Ajuntament d’Oliva treballarà per tal de reactivar la festa i celebrar la setmana fallera amb plenes garanties».

 

Pròximament, la Federació de Falles establirà un nou calendari i s’aniran concretant amb detall totes les circumstàncies que impliquen la cancel·lació de la festa.

Últimes notícies

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.