Oliva cancel·la les Falles 2020 per la crisi del coronavirus

Oliva

Imatge de la reunió celebrada este divendres amb les mesures de seguretat pertinents | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Falles d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), els representants de les set comissions falleres de la ciutat han decidit suspendre les Falles 2020 per la crisi sanitària provocada per la COVID-19. L’acord s’ha pres en l’assemblea extraordinària celebrada este divendres en la Casa de la Festa amb l’assistència de la regidora de Festes de l’Ajuntament d’Oliva, Yolanda Navarro.

 

Per unanimitat, s’ha acordat la necessitat de suspendre les Falles i posposar-les al mes de març de 2021, per a garantir la seguretat de tots els participants i veïns. Es tracta d’una decisió complicada pels sentiments fallers, els agents implicats i el motor econòmic que comporta la festa, però alhora responsable amb les directrius que marquen les autoritats sanitàries. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora de Festes, Yolanda Ramos, ha assenyalat que la decisió ha sigut consensuada per les set comissions, Federació de Falles i ajuntament. «Som conscients de què les falleres majors i tots els càrrecs festers mereixen unes falles dignes, però hem de ser conscients de què, en estes circumstàncies, cal avantposar la salut. Per este motiu, l’Ajuntament d’Oliva treballarà per tal de reactivar la festa i celebrar la setmana fallera amb plenes garanties».

 

Pròximament, la Federació de Falles establirà un nou calendari i s’aniran concretant amb detall totes les circumstàncies que impliquen la cancel·lació de la festa.

Últimes notícies

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.