10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Oliva cancel·la les Falles 2020 per la crisi del coronavirus

Oliva

Imatge de la reunió celebrada este divendres amb les mesures de seguretat pertinents | Ajuntament d’Oliva

 

La Federació de Falles d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), els representants de les set comissions falleres de la ciutat han decidit suspendre les Falles 2020 per la crisi sanitària provocada per la COVID-19. L’acord s’ha pres en l’assemblea extraordinària celebrada este divendres en la Casa de la Festa amb l’assistència de la regidora de Festes de l’Ajuntament d’Oliva, Yolanda Navarro.

 

Per unanimitat, s’ha acordat la necessitat de suspendre les Falles i posposar-les al mes de març de 2021, per a garantir la seguretat de tots els participants i veïns. Es tracta d’una decisió complicada pels sentiments fallers, els agents implicats i el motor econòmic que comporta la festa, però alhora responsable amb les directrius que marquen les autoritats sanitàries. 

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La regidora de Festes, Yolanda Ramos, ha assenyalat que la decisió ha sigut consensuada per les set comissions, Federació de Falles i ajuntament. «Som conscients de què les falleres majors i tots els càrrecs festers mereixen unes falles dignes, però hem de ser conscients de què, en estes circumstàncies, cal avantposar la salut. Per este motiu, l’Ajuntament d’Oliva treballarà per tal de reactivar la festa i celebrar la setmana fallera amb plenes garanties».

 

Pròximament, la Federació de Falles establirà un nou calendari i s’aniran concretant amb detall totes les circumstàncies que impliquen la cancel·lació de la festa.

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.

El Marató bp Castelló entrega cinc xecs solidaris de 1.200 euros a cinc ONG

L'organització del Marató bp Castelló i 10K FACSA Castelló va entregar cinc xecs de 1.200 euros a Youcanyolé, Telèfon de l'Esperança, AFA Castelló, Asolecas i Antian. La recaptació procedix de l'edició de febrer de 2025 i subratlla l'impacte social de la carrera.

El València entrenarà a Mestalla amb portes obertes el 29 de desembre

El club programarà una sessió oberta a Mestalla el 29 de desembre. Les portes s'obriran a les 10.30 i l'accés requerirà una entrada generada en la web.