12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

L’Ajuntament d’Oliva celebra el Dia Mundial de l’Agricultura 2020

 

Este dimecres s’ha celebrat el Dia Mundial de l’Agricultura. Per tal de commemorar-ho,  l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa una campanya de promoció i conscienciació que s’ha presentat davant del Mercat Municipal de la ciutat, a on han
assistit l’alcalde, David González, el regidor d’Agricultura, Miquel Doménech, la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Yolanda Balaguer i el regidor de Comunicació, Josep Escrivà.

 

Per a celebrar este dia, amb tota la ciutadania, s’han instal·lat en el Passeig de Lluís Vives diferents escultures de fruites i verdures gegants, cedides per Mercavalència, que decoraran el passeig els pròxims dies, quedant integrades en el Mercat del Divendres i què es traslladaran la setmana que ve a la platja, en l’avinguda del Mediterrani i en la plaça d’Europa.

 

El regidor d’Agricultura ha llegit un manifest en el que ha volgut fer referència al futur de l’agricultura, ja que és crucial per a la nostra economia i depén en gran mesura de l’adaptació als nous reptes del canvi climàtic, d’una regulació justa i equilibrada, i de la conscienciació dels consumidors. També s’ha recalcat el fet  de què Oliva disposa d’una gran extensió de terme rural que s’enfronta als reptes globals, majoritàriament al canvi climàtic i regulacions de mercat, però també a reptes propis derivats de la idiosincràsia, climatologia i orografia del nostre municipi.

 

Un impuls per a l’agricultura

«Hem d’estar preparats per a afrontar els reptes de la reducció de l’empremta de carboni, hem de conseguir ser competitius als mercats globalitzats, hem de proveir als nostres agricultors de formació i noves ferramentes per a desenvolupar la seua labor, però també hem de persuadir als consumidors locals de què la qualitat i garanties dels productes que elaborem en les nostres terres, en tots els aspectes, són incomparables a la dels productes importats», ha assenyalat  Miquel Doménech en el manifest. «Algú s’imagina una panoràmica d’Oliva sense el mant verd que envolta la nostra ciutat? Els camps de tarongers són part d’Oliva».

 

David González, alcalde d’Oliva, ha declarat que «esta iniciativa per a nosaltres és molt important perquè pretenem que siga el punt de partida perquè l’agricultura a la nostra ciutat no només continue viva, sinó que a més, prenga un nou impuls».

 

«El comerç de proximitat és el que hem de preservar i és el que ens ajudarà en la nostra economia local i per això sempre donarem suport a totes estes iniciatives. Encara que ens hem vist un poc coartats per la crisi sanitària que vivim, continuem treballant en idees que farem, com ara el mercat de la terra, cistelles de temporada, o receptes al Mercat Municipal, tot amb productes de proximitat que es podran adquirir en el mateix mercat per tal de viure l’aventura de comprar, cuinar i consumir tot en el comerç local», ha assenyalat Yolanda Balaguer, regidora de Comerç, Mercats i Consum.

 

L’agricultura ha decaigut en els últims anys

A demés, Miquel Doménech ha volgut afegir que «la finalitat d’esta campanya és promocionar i visibilitzar el producte del camp, de la terra, el que és nostre, el valencià. I per la meua part, ajudar als agricultors i a l’agricultura amb tot el que estiga al meu abast».

 

Ángel Pérez Salort, un xic agricultor d’Oliva, ha volgut assistir a esta jornada i ens ha contat que «durant estos anys, s’ha observat com l’agricultura ha decaigut molt, com s’abandonaven camps dia a dia. Però, durant este any, hem vist com la gent s’ha animat i ha anat replantant i desbrossant camps, i este és l’objectiu, conseguir que el terme d’Oliva estiga verd i bé, no abandonat».

 

Per la seua part, Josep Escrivà, regidor de Comunicació ha conclòs dient que «l’agricultura és part d’Oliva, part de la nostra cultura. Un dels patrimonis històrics d’Oliva més importants es crea a raó de l’agricultura del moment: la canya de sucre. És part de la nostra identitat, de la nostra imatge. L’agricultura va molt més enllà de la part mercantil i productora. Esta campanya l’hem configurada tenint en compte totes les pates que conformen l’agricultura. Últimament totes les campanyes són virtuals. En este cas hem volgut traure de la virtualització al carrer estes fruites gegants per a que la gent que passeja per Oliva puga topar amb elles».

Últimes notícies

L’excap de Bombers situa la primera defunció de la DANA a les 18.30 en el Cecopi

José Miguel Basset ha declarat que el Cecopi va saber de la primera defunció en la DANA sobre les 18.30, malgrat un wasap de les 16.28 que al·ludia a un mort a Utiel. Ha assegurat que l'És_Alert de les 20.11 no es va decidir en el Cecopi i que va desconéixer també el segon avís de les 20.57

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.