L’Ajuntament d’Oliva celebra el Dia Mundial de l’Agricultura 2020

 

Este dimecres s’ha celebrat el Dia Mundial de l’Agricultura. Per tal de commemorar-ho,  l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa una campanya de promoció i conscienciació que s’ha presentat davant del Mercat Municipal de la ciutat, a on han
assistit l’alcalde, David González, el regidor d’Agricultura, Miquel Doménech, la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Yolanda Balaguer i el regidor de Comunicació, Josep Escrivà.

 

Per a celebrar este dia, amb tota la ciutadania, s’han instal·lat en el Passeig de Lluís Vives diferents escultures de fruites i verdures gegants, cedides per Mercavalència, que decoraran el passeig els pròxims dies, quedant integrades en el Mercat del Divendres i què es traslladaran la setmana que ve a la platja, en l’avinguda del Mediterrani i en la plaça d’Europa.

 

El regidor d’Agricultura ha llegit un manifest en el que ha volgut fer referència al futur de l’agricultura, ja que és crucial per a la nostra economia i depén en gran mesura de l’adaptació als nous reptes del canvi climàtic, d’una regulació justa i equilibrada, i de la conscienciació dels consumidors. També s’ha recalcat el fet  de què Oliva disposa d’una gran extensió de terme rural que s’enfronta als reptes globals, majoritàriament al canvi climàtic i regulacions de mercat, però també a reptes propis derivats de la idiosincràsia, climatologia i orografia del nostre municipi.

 

Un impuls per a l’agricultura

«Hem d’estar preparats per a afrontar els reptes de la reducció de l’empremta de carboni, hem de conseguir ser competitius als mercats globalitzats, hem de proveir als nostres agricultors de formació i noves ferramentes per a desenvolupar la seua labor, però també hem de persuadir als consumidors locals de què la qualitat i garanties dels productes que elaborem en les nostres terres, en tots els aspectes, són incomparables a la dels productes importats», ha assenyalat  Miquel Doménech en el manifest. «Algú s’imagina una panoràmica d’Oliva sense el mant verd que envolta la nostra ciutat? Els camps de tarongers són part d’Oliva».

 

David González, alcalde d’Oliva, ha declarat que «esta iniciativa per a nosaltres és molt important perquè pretenem que siga el punt de partida perquè l’agricultura a la nostra ciutat no només continue viva, sinó que a més, prenga un nou impuls».

 

«El comerç de proximitat és el que hem de preservar i és el que ens ajudarà en la nostra economia local i per això sempre donarem suport a totes estes iniciatives. Encara que ens hem vist un poc coartats per la crisi sanitària que vivim, continuem treballant en idees que farem, com ara el mercat de la terra, cistelles de temporada, o receptes al Mercat Municipal, tot amb productes de proximitat que es podran adquirir en el mateix mercat per tal de viure l’aventura de comprar, cuinar i consumir tot en el comerç local», ha assenyalat Yolanda Balaguer, regidora de Comerç, Mercats i Consum.

 

L’agricultura ha decaigut en els últims anys

A demés, Miquel Doménech ha volgut afegir que «la finalitat d’esta campanya és promocionar i visibilitzar el producte del camp, de la terra, el que és nostre, el valencià. I per la meua part, ajudar als agricultors i a l’agricultura amb tot el que estiga al meu abast».

 

Ángel Pérez Salort, un xic agricultor d’Oliva, ha volgut assistir a esta jornada i ens ha contat que «durant estos anys, s’ha observat com l’agricultura ha decaigut molt, com s’abandonaven camps dia a dia. Però, durant este any, hem vist com la gent s’ha animat i ha anat replantant i desbrossant camps, i este és l’objectiu, conseguir que el terme d’Oliva estiga verd i bé, no abandonat».

 

Per la seua part, Josep Escrivà, regidor de Comunicació ha conclòs dient que «l’agricultura és part d’Oliva, part de la nostra cultura. Un dels patrimonis històrics d’Oliva més importants es crea a raó de l’agricultura del moment: la canya de sucre. És part de la nostra identitat, de la nostra imatge. L’agricultura va molt més enllà de la part mercantil i productora. Esta campanya l’hem configurada tenint en compte totes les pates que conformen l’agricultura. Últimament totes les campanyes són virtuals. En este cas hem volgut traure de la virtualització al carrer estes fruites gegants per a que la gent que passeja per Oliva puga topar amb elles».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.