L’Ajuntament d’Oliva celebra el Dia Mundial de l’Agricultura 2020

 

Este dimecres s’ha celebrat el Dia Mundial de l’Agricultura. Per tal de commemorar-ho,  l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa una campanya de promoció i conscienciació que s’ha presentat davant del Mercat Municipal de la ciutat, a on han
assistit l’alcalde, David González, el regidor d’Agricultura, Miquel Doménech, la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Yolanda Balaguer i el regidor de Comunicació, Josep Escrivà.

 

Per a celebrar este dia, amb tota la ciutadania, s’han instal·lat en el Passeig de Lluís Vives diferents escultures de fruites i verdures gegants, cedides per Mercavalència, que decoraran el passeig els pròxims dies, quedant integrades en el Mercat del Divendres i què es traslladaran la setmana que ve a la platja, en l’avinguda del Mediterrani i en la plaça d’Europa.

 

El regidor d’Agricultura ha llegit un manifest en el que ha volgut fer referència al futur de l’agricultura, ja que és crucial per a la nostra economia i depén en gran mesura de l’adaptació als nous reptes del canvi climàtic, d’una regulació justa i equilibrada, i de la conscienciació dels consumidors. També s’ha recalcat el fet  de què Oliva disposa d’una gran extensió de terme rural que s’enfronta als reptes globals, majoritàriament al canvi climàtic i regulacions de mercat, però també a reptes propis derivats de la idiosincràsia, climatologia i orografia del nostre municipi.

 

Un impuls per a l’agricultura

«Hem d’estar preparats per a afrontar els reptes de la reducció de l’empremta de carboni, hem de conseguir ser competitius als mercats globalitzats, hem de proveir als nostres agricultors de formació i noves ferramentes per a desenvolupar la seua labor, però també hem de persuadir als consumidors locals de què la qualitat i garanties dels productes que elaborem en les nostres terres, en tots els aspectes, són incomparables a la dels productes importats», ha assenyalat  Miquel Doménech en el manifest. «Algú s’imagina una panoràmica d’Oliva sense el mant verd que envolta la nostra ciutat? Els camps de tarongers són part d’Oliva».

 

David González, alcalde d’Oliva, ha declarat que «esta iniciativa per a nosaltres és molt important perquè pretenem que siga el punt de partida perquè l’agricultura a la nostra ciutat no només continue viva, sinó que a més, prenga un nou impuls».

 

«El comerç de proximitat és el que hem de preservar i és el que ens ajudarà en la nostra economia local i per això sempre donarem suport a totes estes iniciatives. Encara que ens hem vist un poc coartats per la crisi sanitària que vivim, continuem treballant en idees que farem, com ara el mercat de la terra, cistelles de temporada, o receptes al Mercat Municipal, tot amb productes de proximitat que es podran adquirir en el mateix mercat per tal de viure l’aventura de comprar, cuinar i consumir tot en el comerç local», ha assenyalat Yolanda Balaguer, regidora de Comerç, Mercats i Consum.

 

L’agricultura ha decaigut en els últims anys

A demés, Miquel Doménech ha volgut afegir que «la finalitat d’esta campanya és promocionar i visibilitzar el producte del camp, de la terra, el que és nostre, el valencià. I per la meua part, ajudar als agricultors i a l’agricultura amb tot el que estiga al meu abast».

 

Ángel Pérez Salort, un xic agricultor d’Oliva, ha volgut assistir a esta jornada i ens ha contat que «durant estos anys, s’ha observat com l’agricultura ha decaigut molt, com s’abandonaven camps dia a dia. Però, durant este any, hem vist com la gent s’ha animat i ha anat replantant i desbrossant camps, i este és l’objectiu, conseguir que el terme d’Oliva estiga verd i bé, no abandonat».

 

Per la seua part, Josep Escrivà, regidor de Comunicació ha conclòs dient que «l’agricultura és part d’Oliva, part de la nostra cultura. Un dels patrimonis històrics d’Oliva més importants es crea a raó de l’agricultura del moment: la canya de sucre. És part de la nostra identitat, de la nostra imatge. L’agricultura va molt més enllà de la part mercantil i productora. Esta campanya l’hem configurada tenint en compte totes les pates que conformen l’agricultura. Últimament totes les campanyes són virtuals. En este cas hem volgut traure de la virtualització al carrer estes fruites gegants per a que la gent que passeja per Oliva puga topar amb elles».

Últimes notícies

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.