11.2 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

L’Ajuntament d’Oliva celebra el Dia Mundial de l’Agricultura 2020

 

Este dimecres s’ha celebrat el Dia Mundial de l’Agricultura. Per tal de commemorar-ho,  l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa una campanya de promoció i conscienciació que s’ha presentat davant del Mercat Municipal de la ciutat, a on han
assistit l’alcalde, David González, el regidor d’Agricultura, Miquel Doménech, la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Yolanda Balaguer i el regidor de Comunicació, Josep Escrivà.

 

Per a celebrar este dia, amb tota la ciutadania, s’han instal·lat en el Passeig de Lluís Vives diferents escultures de fruites i verdures gegants, cedides per Mercavalència, que decoraran el passeig els pròxims dies, quedant integrades en el Mercat del Divendres i què es traslladaran la setmana que ve a la platja, en l’avinguda del Mediterrani i en la plaça d’Europa.

 

El regidor d’Agricultura ha llegit un manifest en el que ha volgut fer referència al futur de l’agricultura, ja que és crucial per a la nostra economia i depén en gran mesura de l’adaptació als nous reptes del canvi climàtic, d’una regulació justa i equilibrada, i de la conscienciació dels consumidors. També s’ha recalcat el fet  de què Oliva disposa d’una gran extensió de terme rural que s’enfronta als reptes globals, majoritàriament al canvi climàtic i regulacions de mercat, però també a reptes propis derivats de la idiosincràsia, climatologia i orografia del nostre municipi.

 

Un impuls per a l’agricultura

«Hem d’estar preparats per a afrontar els reptes de la reducció de l’empremta de carboni, hem de conseguir ser competitius als mercats globalitzats, hem de proveir als nostres agricultors de formació i noves ferramentes per a desenvolupar la seua labor, però també hem de persuadir als consumidors locals de què la qualitat i garanties dels productes que elaborem en les nostres terres, en tots els aspectes, són incomparables a la dels productes importats», ha assenyalat  Miquel Doménech en el manifest. «Algú s’imagina una panoràmica d’Oliva sense el mant verd que envolta la nostra ciutat? Els camps de tarongers són part d’Oliva».

 

David González, alcalde d’Oliva, ha declarat que «esta iniciativa per a nosaltres és molt important perquè pretenem que siga el punt de partida perquè l’agricultura a la nostra ciutat no només continue viva, sinó que a més, prenga un nou impuls».

 

«El comerç de proximitat és el que hem de preservar i és el que ens ajudarà en la nostra economia local i per això sempre donarem suport a totes estes iniciatives. Encara que ens hem vist un poc coartats per la crisi sanitària que vivim, continuem treballant en idees que farem, com ara el mercat de la terra, cistelles de temporada, o receptes al Mercat Municipal, tot amb productes de proximitat que es podran adquirir en el mateix mercat per tal de viure l’aventura de comprar, cuinar i consumir tot en el comerç local», ha assenyalat Yolanda Balaguer, regidora de Comerç, Mercats i Consum.

 

L’agricultura ha decaigut en els últims anys

A demés, Miquel Doménech ha volgut afegir que «la finalitat d’esta campanya és promocionar i visibilitzar el producte del camp, de la terra, el que és nostre, el valencià. I per la meua part, ajudar als agricultors i a l’agricultura amb tot el que estiga al meu abast».

 

Ángel Pérez Salort, un xic agricultor d’Oliva, ha volgut assistir a esta jornada i ens ha contat que «durant estos anys, s’ha observat com l’agricultura ha decaigut molt, com s’abandonaven camps dia a dia. Però, durant este any, hem vist com la gent s’ha animat i ha anat replantant i desbrossant camps, i este és l’objectiu, conseguir que el terme d’Oliva estiga verd i bé, no abandonat».

 

Per la seua part, Josep Escrivà, regidor de Comunicació ha conclòs dient que «l’agricultura és part d’Oliva, part de la nostra cultura. Un dels patrimonis històrics d’Oliva més importants es crea a raó de l’agricultura del moment: la canya de sucre. És part de la nostra identitat, de la nostra imatge. L’agricultura va molt més enllà de la part mercantil i productora. Esta campanya l’hem configurada tenint en compte totes les pates que conformen l’agricultura. Últimament totes les campanyes són virtuals. En este cas hem volgut traure de la virtualització al carrer estes fruites gegants per a que la gent que passeja per Oliva puga topar amb elles».

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.