8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

L’Ajuntament d’Oliva celebra el Dia Mundial de l’Agricultura 2020

 

Este dimecres s’ha celebrat el Dia Mundial de l’Agricultura. Per tal de commemorar-ho,  l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), ha posat en marxa una campanya de promoció i conscienciació que s’ha presentat davant del Mercat Municipal de la ciutat, a on han
assistit l’alcalde, David González, el regidor d’Agricultura, Miquel Doménech, la regidora de Comerç, Mercats i Consum, Yolanda Balaguer i el regidor de Comunicació, Josep Escrivà.

 

Per a celebrar este dia, amb tota la ciutadania, s’han instal·lat en el Passeig de Lluís Vives diferents escultures de fruites i verdures gegants, cedides per Mercavalència, que decoraran el passeig els pròxims dies, quedant integrades en el Mercat del Divendres i què es traslladaran la setmana que ve a la platja, en l’avinguda del Mediterrani i en la plaça d’Europa.

 

El regidor d’Agricultura ha llegit un manifest en el que ha volgut fer referència al futur de l’agricultura, ja que és crucial per a la nostra economia i depén en gran mesura de l’adaptació als nous reptes del canvi climàtic, d’una regulació justa i equilibrada, i de la conscienciació dels consumidors. També s’ha recalcat el fet  de què Oliva disposa d’una gran extensió de terme rural que s’enfronta als reptes globals, majoritàriament al canvi climàtic i regulacions de mercat, però també a reptes propis derivats de la idiosincràsia, climatologia i orografia del nostre municipi.

 

Un impuls per a l’agricultura

«Hem d’estar preparats per a afrontar els reptes de la reducció de l’empremta de carboni, hem de conseguir ser competitius als mercats globalitzats, hem de proveir als nostres agricultors de formació i noves ferramentes per a desenvolupar la seua labor, però també hem de persuadir als consumidors locals de què la qualitat i garanties dels productes que elaborem en les nostres terres, en tots els aspectes, són incomparables a la dels productes importats», ha assenyalat  Miquel Doménech en el manifest. «Algú s’imagina una panoràmica d’Oliva sense el mant verd que envolta la nostra ciutat? Els camps de tarongers són part d’Oliva».

 

David González, alcalde d’Oliva, ha declarat que «esta iniciativa per a nosaltres és molt important perquè pretenem que siga el punt de partida perquè l’agricultura a la nostra ciutat no només continue viva, sinó que a més, prenga un nou impuls».

 

«El comerç de proximitat és el que hem de preservar i és el que ens ajudarà en la nostra economia local i per això sempre donarem suport a totes estes iniciatives. Encara que ens hem vist un poc coartats per la crisi sanitària que vivim, continuem treballant en idees que farem, com ara el mercat de la terra, cistelles de temporada, o receptes al Mercat Municipal, tot amb productes de proximitat que es podran adquirir en el mateix mercat per tal de viure l’aventura de comprar, cuinar i consumir tot en el comerç local», ha assenyalat Yolanda Balaguer, regidora de Comerç, Mercats i Consum.

 

L’agricultura ha decaigut en els últims anys

A demés, Miquel Doménech ha volgut afegir que «la finalitat d’esta campanya és promocionar i visibilitzar el producte del camp, de la terra, el que és nostre, el valencià. I per la meua part, ajudar als agricultors i a l’agricultura amb tot el que estiga al meu abast».

 

Ángel Pérez Salort, un xic agricultor d’Oliva, ha volgut assistir a esta jornada i ens ha contat que «durant estos anys, s’ha observat com l’agricultura ha decaigut molt, com s’abandonaven camps dia a dia. Però, durant este any, hem vist com la gent s’ha animat i ha anat replantant i desbrossant camps, i este és l’objectiu, conseguir que el terme d’Oliva estiga verd i bé, no abandonat».

 

Per la seua part, Josep Escrivà, regidor de Comunicació ha conclòs dient que «l’agricultura és part d’Oliva, part de la nostra cultura. Un dels patrimonis històrics d’Oliva més importants es crea a raó de l’agricultura del moment: la canya de sucre. És part de la nostra identitat, de la nostra imatge. L’agricultura va molt més enllà de la part mercantil i productora. Esta campanya l’hem configurada tenint en compte totes les pates que conformen l’agricultura. Últimament totes les campanyes són virtuals. En este cas hem volgut traure de la virtualització al carrer estes fruites gegants per a que la gent que passeja per Oliva puga topar amb elles».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.