L’Ajuntament d’Oliva rep 190.000 euros per a pal·liar els danys ocasionats per les fortes pluges

 

El Ministeri de Política Territorial ha informat a l’alcalde David González de la concessió a l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), d’unes ajudes, per valor de 191.270,05 euros, per a pal·liar els danys causats per les fortes pluges de novembre de 2018.

 

La finalitat d’esta subvenció és l’execució d’obres de reparació o restitució d’infraestructures, equipaments, instal·lacions i servicis de titularitat municipal, fetes malbé com a conseqüència de catàstrofes naturals.

 

Les actuacions es faran per a corregir i millorar els camins i vials deteriorats per l’arrossegament i l’embassament d’aigües de pluja. Els treballs consistiran, entre altres, en neteja, aplanament i estabilització de ferms, treballs de reperfilatge, estesa i anivellat de terres, fresatge de paviment asfàltic o treballs de reconstrucció de cunetes laterals per mitjans mecànics.

 

Evitar esta classe de danys

Els tècnics municipals valoraren els danys en 382.540,11 euros i per la dita quantitat es van sol·licitar les ajudes. Finalment l’Ajuntament d’Oliva rebrà 191.270,05 euros, i per tant es procedirà a adaptar la relació d’actuacions a la quantitat concedida.

 

Entre els vials que es recullen en la memòria inicial es troben els camins de les Marjaletes, de la senda del Morer, del Pont de Bolo, el vell de Dénia, de l’Aigual Blanca-Gorgs, del Riuet dels Gorgs i de la Celidònia.

 

Amb estes actuacions de millora l’Ajuntament d’Oliva pretén evitar que tornen a causar-se danys d’esta classe en èpoques de pluja i evitar situacions catastròfiques provocades pel temporal. «Estem molt satisfets amb les ajudes rebudes fins ara i esperem que prompte arriben la resta de subvencions sol·licitades per a pal·liar tots els danys provocats pels últims temporals», ha declarat l’alcalde David González.

Últimes notícies

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.

València tanca l’accés a la Devesa i extrema les mesures davant l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha tancat l’accés a la Devesa de El Saler fins divendres, ha activat canons d’aigua i ha reforçat la vigilància per l’alerta roja per calor i l’elevat risc d’incendis forestals.

Més de 10 milions en pèrdues agràries per la pedra a Utiel-Requena i comarques veïnes

La Unió Llauradora calcula més de 10 milions d'euros en danys directes sobre 10.000 hectàrees de cultius a Utiel-Requena, la Vall d'Albaida i l'Alt Palància pels temporals entre el 10 i el 15 d'agost.

Cartells de Lawerta per a homenatjar l’últim Mestalla en cada partit del València

El València CF ha llançat la campanya ‘Mestalla ès Etern’, amb cartells del dissenyador Lawerta per a cada partit de LALIGA i Copa del Rei a l’estadi, en la que podria ser l’última temporada al Camp de Mestalla.

Els hotels valencians omplin més del 92 % en la primera mitat d’agost

Els hotels de la Comunitat Valenciana han assolit una ocupació mitjana del 92,1 % en la primera quinzena d’agost, huit dècimes més que en 2025. Benidorm i el sud d’Alacant lideren, mentres el turisme internacional continua guanyant pes.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.