9.8 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

L’Ajuntament d’Oliva rep 190.000 euros per a pal·liar els danys ocasionats per les fortes pluges

 

El Ministeri de Política Territorial ha informat a l’alcalde David González de la concessió a l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), d’unes ajudes, per valor de 191.270,05 euros, per a pal·liar els danys causats per les fortes pluges de novembre de 2018.

 

La finalitat d’esta subvenció és l’execució d’obres de reparació o restitució d’infraestructures, equipaments, instal·lacions i servicis de titularitat municipal, fetes malbé com a conseqüència de catàstrofes naturals.

 

Les actuacions es faran per a corregir i millorar els camins i vials deteriorats per l’arrossegament i l’embassament d’aigües de pluja. Els treballs consistiran, entre altres, en neteja, aplanament i estabilització de ferms, treballs de reperfilatge, estesa i anivellat de terres, fresatge de paviment asfàltic o treballs de reconstrucció de cunetes laterals per mitjans mecànics.

 

Evitar esta classe de danys

Els tècnics municipals valoraren els danys en 382.540,11 euros i per la dita quantitat es van sol·licitar les ajudes. Finalment l’Ajuntament d’Oliva rebrà 191.270,05 euros, i per tant es procedirà a adaptar la relació d’actuacions a la quantitat concedida.

 

Entre els vials que es recullen en la memòria inicial es troben els camins de les Marjaletes, de la senda del Morer, del Pont de Bolo, el vell de Dénia, de l’Aigual Blanca-Gorgs, del Riuet dels Gorgs i de la Celidònia.

 

Amb estes actuacions de millora l’Ajuntament d’Oliva pretén evitar que tornen a causar-se danys d’esta classe en èpoques de pluja i evitar situacions catastròfiques provocades pel temporal. «Estem molt satisfets amb les ajudes rebudes fins ara i esperem que prompte arriben la resta de subvencions sol·licitades per a pal·liar tots els danys provocats pels últims temporals», ha declarat l’alcalde David González.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.