L’Ajuntament d’Oliva rep 190.000 euros per a pal·liar els danys ocasionats per les fortes pluges

 

El Ministeri de Política Territorial ha informat a l’alcalde David González de la concessió a l’Ajuntament d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), d’unes ajudes, per valor de 191.270,05 euros, per a pal·liar els danys causats per les fortes pluges de novembre de 2018.

 

La finalitat d’esta subvenció és l’execució d’obres de reparació o restitució d’infraestructures, equipaments, instal·lacions i servicis de titularitat municipal, fetes malbé com a conseqüència de catàstrofes naturals.

 

Les actuacions es faran per a corregir i millorar els camins i vials deteriorats per l’arrossegament i l’embassament d’aigües de pluja. Els treballs consistiran, entre altres, en neteja, aplanament i estabilització de ferms, treballs de reperfilatge, estesa i anivellat de terres, fresatge de paviment asfàltic o treballs de reconstrucció de cunetes laterals per mitjans mecànics.

 

Evitar esta classe de danys

Els tècnics municipals valoraren els danys en 382.540,11 euros i per la dita quantitat es van sol·licitar les ajudes. Finalment l’Ajuntament d’Oliva rebrà 191.270,05 euros, i per tant es procedirà a adaptar la relació d’actuacions a la quantitat concedida.

 

Entre els vials que es recullen en la memòria inicial es troben els camins de les Marjaletes, de la senda del Morer, del Pont de Bolo, el vell de Dénia, de l’Aigual Blanca-Gorgs, del Riuet dels Gorgs i de la Celidònia.

 

Amb estes actuacions de millora l’Ajuntament d’Oliva pretén evitar que tornen a causar-se danys d’esta classe en èpoques de pluja i evitar situacions catastròfiques provocades pel temporal. «Estem molt satisfets amb les ajudes rebudes fins ara i esperem que prompte arriben la resta de subvencions sol·licitades per a pal·liar tots els danys provocats pels últims temporals», ha declarat l’alcalde David González.

Últimes notícies

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.

El Festival dels Arts manté les dates i avança el tancament amb més mesures acústiques

El Festival dels Arts se celebrarà els dies 5 i 6 de juny a la Ciutat de les Arts i les Ciències amb noves mesures acústiques, reducció de volum i fi de concerts a la 1 per a minimitzar l'impacte sonor.

La Generalitat obri quasi 70 punts d’atenció presencial per a la renda 2025

La Generalitat posa en marxa l'atenció presencial de la campanya de la renda 2025 amb prop de 70 punts en tota la Comunitat Valenciana per a ajudar gratis a confeccionar i presentar l'IRPF.

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.