14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

L’Ajuntament d’Oliva organitza la Setmana de la Cullera per a promocionar la cuina tradicional

 

El departament de Turisme d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), presenta la primera edició de la Setmana de la Cullera amb l’objectiu d‘homenatjar els plats de cullera tan típics de la tardor i que seguixen la cuina tradicional del municipi, heretada dels més majors.

 

Durant l’última setmana d’este mes els 10 restaurants participants oferixen un menú que inclou: entrants, plat principal de cullera, postres, una beguda i café per 18 euros, prèvia reserva anticipada.

 

En esta ocasió, els diferents establiments hostalers han optat per donar protagonisme no només a la cuina valenciana, sinó també a productes locals d’acord amb la campanya ‘D´Açí, consumix local, secunda el nostre’, un projecte de GVA Turisme d’impuls a la gastronomia de proximitat que ha fet un gran esforç de disciplina i treball per a generar un espai i un missatge de confiança i garantia per als consumidors en estos moments tan complicats.

 

Cuina tradicional

Per això, durant els últims set dies d’octubre, es poden degustar plats tan diferents i apetibles com estofats de carn o peix, putxero típic d’Oliva, bullits, arrossos caldosos, olles, llentilles, suquets de marisc, fesols, potatges o diferents gaspatxos.

 

Establiments com ara M’encanta Coqueria, Les Dos Llunes. Paco Soqueta, El Lloc, Ca Dubi, El Pelut, Aura i The Golf Club, Manbys o el restaurant de la Font Salada tindran com a protagonistes la gastronomia de la cullera.

 

Impuls per a l’hostaleria

Segons ha comentat el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, «estem fent un gran esforç per a promocionar la nostra gastronomia i dotar a l’hostaleria de la importància que té en este moment tan complicat com dinamitzador del turisme de proximitat i de l’economia local, les dos grans
apostes d’este departament en data de hui». A demés, «és fonamental remarcar la connexió entre hostaleria i producte local».

 

Després de la Setmana de l’Arròs i de la Cullera, el departament de Turisme prepara ja altres iniciatives per a promocionar la gastronomia, fer costat a l’hostaleria de la ciutat i, al mateix temps, recuperar tradicions molt nostres.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.