L’Ajuntament d’Oliva organitza la Setmana de la Cullera per a promocionar la cuina tradicional

 

El departament de Turisme d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), presenta la primera edició de la Setmana de la Cullera amb l’objectiu d‘homenatjar els plats de cullera tan típics de la tardor i que seguixen la cuina tradicional del municipi, heretada dels més majors.

 

Durant l’última setmana d’este mes els 10 restaurants participants oferixen un menú que inclou: entrants, plat principal de cullera, postres, una beguda i café per 18 euros, prèvia reserva anticipada.

 

En esta ocasió, els diferents establiments hostalers han optat per donar protagonisme no només a la cuina valenciana, sinó també a productes locals d’acord amb la campanya ‘D´Açí, consumix local, secunda el nostre’, un projecte de GVA Turisme d’impuls a la gastronomia de proximitat que ha fet un gran esforç de disciplina i treball per a generar un espai i un missatge de confiança i garantia per als consumidors en estos moments tan complicats.

 

Cuina tradicional

Per això, durant els últims set dies d’octubre, es poden degustar plats tan diferents i apetibles com estofats de carn o peix, putxero típic d’Oliva, bullits, arrossos caldosos, olles, llentilles, suquets de marisc, fesols, potatges o diferents gaspatxos.

 

Establiments com ara M’encanta Coqueria, Les Dos Llunes. Paco Soqueta, El Lloc, Ca Dubi, El Pelut, Aura i The Golf Club, Manbys o el restaurant de la Font Salada tindran com a protagonistes la gastronomia de la cullera.

 

Impuls per a l’hostaleria

Segons ha comentat el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, «estem fent un gran esforç per a promocionar la nostra gastronomia i dotar a l’hostaleria de la importància que té en este moment tan complicat com dinamitzador del turisme de proximitat i de l’economia local, les dos grans
apostes d’este departament en data de hui». A demés, «és fonamental remarcar la connexió entre hostaleria i producte local».

 

Després de la Setmana de l’Arròs i de la Cullera, el departament de Turisme prepara ja altres iniciatives per a promocionar la gastronomia, fer costat a l’hostaleria de la ciutat i, al mateix temps, recuperar tradicions molt nostres.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.