L’Ajuntament d’Oliva organitza la Setmana de la Cullera per a promocionar la cuina tradicional

 

El departament de Turisme d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), presenta la primera edició de la Setmana de la Cullera amb l’objectiu d‘homenatjar els plats de cullera tan típics de la tardor i que seguixen la cuina tradicional del municipi, heretada dels més majors.

 

Durant l’última setmana d’este mes els 10 restaurants participants oferixen un menú que inclou: entrants, plat principal de cullera, postres, una beguda i café per 18 euros, prèvia reserva anticipada.

 

En esta ocasió, els diferents establiments hostalers han optat per donar protagonisme no només a la cuina valenciana, sinó també a productes locals d’acord amb la campanya ‘D´Açí, consumix local, secunda el nostre’, un projecte de GVA Turisme d’impuls a la gastronomia de proximitat que ha fet un gran esforç de disciplina i treball per a generar un espai i un missatge de confiança i garantia per als consumidors en estos moments tan complicats.

 

Cuina tradicional

Per això, durant els últims set dies d’octubre, es poden degustar plats tan diferents i apetibles com estofats de carn o peix, putxero típic d’Oliva, bullits, arrossos caldosos, olles, llentilles, suquets de marisc, fesols, potatges o diferents gaspatxos.

 

Establiments com ara M’encanta Coqueria, Les Dos Llunes. Paco Soqueta, El Lloc, Ca Dubi, El Pelut, Aura i The Golf Club, Manbys o el restaurant de la Font Salada tindran com a protagonistes la gastronomia de la cullera.

 

Impuls per a l’hostaleria

Segons ha comentat el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, «estem fent un gran esforç per a promocionar la nostra gastronomia i dotar a l’hostaleria de la importància que té en este moment tan complicat com dinamitzador del turisme de proximitat i de l’economia local, les dos grans
apostes d’este departament en data de hui». A demés, «és fonamental remarcar la connexió entre hostaleria i producte local».

 

Després de la Setmana de l’Arròs i de la Cullera, el departament de Turisme prepara ja altres iniciatives per a promocionar la gastronomia, fer costat a l’hostaleria de la ciutat i, al mateix temps, recuperar tradicions molt nostres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.