Anuncios

L’Ajuntament d’Oliva organitza la Setmana de la Cullera per a promocionar la cuina tradicional

 

El departament de Turisme d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), presenta la primera edició de la Setmana de la Cullera amb l’objectiu d‘homenatjar els plats de cullera tan típics de la tardor i que seguixen la cuina tradicional del municipi, heretada dels més majors.

 

Durant l’última setmana d’este mes els 10 restaurants participants oferixen un menú que inclou: entrants, plat principal de cullera, postres, una beguda i café per 18 euros, prèvia reserva anticipada.

Anuncios

 

En esta ocasió, els diferents establiments hostalers han optat per donar protagonisme no només a la cuina valenciana, sinó també a productes locals d’acord amb la campanya ‘D´Açí, consumix local, secunda el nostre’, un projecte de GVA Turisme d’impuls a la gastronomia de proximitat que ha fet un gran esforç de disciplina i treball per a generar un espai i un missatge de confiança i garantia per als consumidors en estos moments tan complicats.

 

Cuina tradicional

Per això, durant els últims set dies d’octubre, es poden degustar plats tan diferents i apetibles com estofats de carn o peix, putxero típic d’Oliva, bullits, arrossos caldosos, olles, llentilles, suquets de marisc, fesols, potatges o diferents gaspatxos.

 

Establiments com ara M’encanta Coqueria, Les Dos Llunes. Paco Soqueta, El Lloc, Ca Dubi, El Pelut, Aura i The Golf Club, Manbys o el restaurant de la Font Salada tindran com a protagonistes la gastronomia de la cullera.

 

Impuls per a l’hostaleria

Segons ha comentat el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, «estem fent un gran esforç per a promocionar la nostra gastronomia i dotar a l’hostaleria de la importància que té en este moment tan complicat com dinamitzador del turisme de proximitat i de l’economia local, les dos grans
apostes d’este departament en data de hui». A demés, «és fonamental remarcar la connexió entre hostaleria i producte local».

 

Després de la Setmana de l’Arròs i de la Cullera, el departament de Turisme prepara ja altres iniciatives per a promocionar la gastronomia, fer costat a l’hostaleria de la ciutat i, al mateix temps, recuperar tradicions molt nostres.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.
Anuncios