L’Ajuntament d’Oliva organitza la Setmana de la Cullera per a promocionar la cuina tradicional

 

El departament de Turisme d’Oliva, en la comarca de la Safor (València), presenta la primera edició de la Setmana de la Cullera amb l’objectiu d‘homenatjar els plats de cullera tan típics de la tardor i que seguixen la cuina tradicional del municipi, heretada dels més majors.

 

Durant l’última setmana d’este mes els 10 restaurants participants oferixen un menú que inclou: entrants, plat principal de cullera, postres, una beguda i café per 18 euros, prèvia reserva anticipada.

 

En esta ocasió, els diferents establiments hostalers han optat per donar protagonisme no només a la cuina valenciana, sinó també a productes locals d’acord amb la campanya ‘D´Açí, consumix local, secunda el nostre’, un projecte de GVA Turisme d’impuls a la gastronomia de proximitat que ha fet un gran esforç de disciplina i treball per a generar un espai i un missatge de confiança i garantia per als consumidors en estos moments tan complicats.

 

Cuina tradicional

Per això, durant els últims set dies d’octubre, es poden degustar plats tan diferents i apetibles com estofats de carn o peix, putxero típic d’Oliva, bullits, arrossos caldosos, olles, llentilles, suquets de marisc, fesols, potatges o diferents gaspatxos.

 

Establiments com ara M’encanta Coqueria, Les Dos Llunes. Paco Soqueta, El Lloc, Ca Dubi, El Pelut, Aura i The Golf Club, Manbys o el restaurant de la Font Salada tindran com a protagonistes la gastronomia de la cullera.

 

Impuls per a l’hostaleria

Segons ha comentat el regidor de Turisme, Joaquín Calafat, «estem fent un gran esforç per a promocionar la nostra gastronomia i dotar a l’hostaleria de la importància que té en este moment tan complicat com dinamitzador del turisme de proximitat i de l’economia local, les dos grans
apostes d’este departament en data de hui». A demés, «és fonamental remarcar la connexió entre hostaleria i producte local».

 

Després de la Setmana de l’Arròs i de la Cullera, el departament de Turisme prepara ja altres iniciatives per a promocionar la gastronomia, fer costat a l’hostaleria de la ciutat i, al mateix temps, recuperar tradicions molt nostres.

Últimes notícies

Detingut a Sant Vicent del Raspeig per un entramat de vehicles robats

Un home de 39 anys ha sigut detingut a Sant Vicent del Raspeig després de descobrir-se un entramat de vehicles robats. La Guàrdia Civil ha recuperat un cotxe, una embarcació i un remolc sostrets fa mesos al port d’Águilas.

Avís groc per calor extrema al litoral sud d’Alacant amb fins a 40 graus

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dilluns l’avís groc per calor al litoral sud d’Alacant, on es poden arribar localment als 40 graus.

Un accident en la A-7 col·lapsa l’entrada a Torrent amb fins a quatre quilòmetres d’aturades

Un accident per abast en la A-7, en sentit Alacant i a l’altura de Torrent, ha obligat a tallar un carril i ha generat retencions que han arribat als quatre quilòmetres, ara reduïdes a uns dos.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior i nord d’Alacant este dilluns

El dilluns arribarà amb intervals nuvolosos a la Comunitat Valenciana i un descens de les màximes a l’extrem interior i nord d’Alacant, mentres que dimarts s’espera ambient més assolellat i un lleuger repunt tèrmic a l’interior.

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.
FILMOTECA D'ESTIU