Oltra demana altra volta mesures més dures per acabar amb el coronavirus

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha reclamat altra volta mesures més restrictives per a combatre la pandèmia, perquè al seu juí «més val donar una espenta i frenar en sec els contagis, perquè el confinament va ser molt dur, pensàvem que havia acabat i tornem a començar, i no és bo frustrar a les persones».

 

A preguntes dels periodistes en la roda de premsa posterior al ple del Consell, Oltra ha considerat que «faria falta restringir els espais de sociabilitat, que és a on es donen la majoria de brots, precisament per a evitar un nou confinament total. D’eixa forma podríem mantindre la normalitat laboral i acadèmica».

 

«Crec que hem d’anar a mesures més restrictives. Crec que és falsa la dicotomia entre salut i economia, perquè sense salut no hi haurà economia. Mirem els països i comunitats del nostre entorn. La majoria de brots es produïxen en els espais socials perquè ens sentim assegurances amb la família o els amics».

 

«Es genera -ha continuat- una espècie de ficció perquè creiem que una persona que vols no et pot contagiar, però no és cert, no estàs fora de perill. L’amor no és una vacuna, ens sentim especialment segurs i baixem l’alerta, és un mecanisme absolutament comprensible, ens passa a tots; per això crec que hem de fitar més eixos espais de sociabilitat», ha agregat.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.