19.8 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Oltra demana altra volta mesures més dures per acabar amb el coronavirus

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha reclamat altra volta mesures més restrictives per a combatre la pandèmia, perquè al seu juí «més val donar una espenta i frenar en sec els contagis, perquè el confinament va ser molt dur, pensàvem que havia acabat i tornem a començar, i no és bo frustrar a les persones».

 

A preguntes dels periodistes en la roda de premsa posterior al ple del Consell, Oltra ha considerat que «faria falta restringir els espais de sociabilitat, que és a on es donen la majoria de brots, precisament per a evitar un nou confinament total. D’eixa forma podríem mantindre la normalitat laboral i acadèmica».

 

«Crec que hem d’anar a mesures més restrictives. Crec que és falsa la dicotomia entre salut i economia, perquè sense salut no hi haurà economia. Mirem els països i comunitats del nostre entorn. La majoria de brots es produïxen en els espais socials perquè ens sentim assegurances amb la família o els amics».

 

«Es genera -ha continuat- una espècie de ficció perquè creiem que una persona que vols no et pot contagiar, però no és cert, no estàs fora de perill. L’amor no és una vacuna, ens sentim especialment segurs i baixem l’alerta, és un mecanisme absolutament comprensible, ens passa a tots; per això crec que hem de fitar més eixos espais de sociabilitat», ha agregat.

Últimes notícies

Sanitat es reunix amb l’anestesista del cas de la xiqueta morta a Alzira

La Conselleria de Sanitat s'ha reunit amb l'anestesista que va atendre la menor morta després d'una sedació en una clínica dental d'Alzira. La investigació analitza fàrmacs, traçabilitat i autoritzacions, mentres la Policia i el jutjat mantenen obertes totes les línies.

Dos motoristes investigats en l’operatiu del GP de Cheste: 189 km/h i taxa d’alcohol quadruplicada

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors detectats en els accessos al circuit: un circulava a 189 km/h en una via de 90 i un altre va quadruplicar la taxa d'alcohol.

A presó una detinguda a Gandia per cremar contenidors a canvi de droga

Una dona de 32 anys ha sigut detinguda a Gandia per cremar un contenidor a canvi de droga i ha ingressat a la presó. També va ser arrestat un home que l'hauria incitada per a desviar l'atenció policial de l'àrea on venia a la menuda.

Detingut a Alacant per robar el motor de l’aire condicionat d’un col·legi

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 32 anys pel robatori del motor de l'aire condicionat d'un col·legi, valorat en 4.245 euros. La investigació es va activar després d'un salt de llum i una pista trobada en el centre va permetre la seua identificació i arrest.

Domingo poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb temperatures en ascens i vent fort en el nord de Castelló

Cels poc nuvolosos amb núvols alts i ascens tèrmic, amb gelades febles a l'interior i ratxes molt fortes en el nord de Castelló. El dilluns augmentaran els núvols i podrà ploure de manera feble i local a l'interior nord de Castelló i de València.

La UPV crea un model d’IA per a millorar la salut de les persones sense llar

Un equip de la UPV ha desenrotllat un model de microsimulació basat en IA que prediu l'efecte d'intervencions sanitàries en persones sense llar i guia la prevenció del càncer.

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.