12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Oltra demana altra volta mesures més dures per acabar amb el coronavirus

 

La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha reclamat altra volta mesures més restrictives per a combatre la pandèmia, perquè al seu juí «més val donar una espenta i frenar en sec els contagis, perquè el confinament va ser molt dur, pensàvem que havia acabat i tornem a començar, i no és bo frustrar a les persones».

 

A preguntes dels periodistes en la roda de premsa posterior al ple del Consell, Oltra ha considerat que «faria falta restringir els espais de sociabilitat, que és a on es donen la majoria de brots, precisament per a evitar un nou confinament total. D’eixa forma podríem mantindre la normalitat laboral i acadèmica».

 

«Crec que hem d’anar a mesures més restrictives. Crec que és falsa la dicotomia entre salut i economia, perquè sense salut no hi haurà economia. Mirem els països i comunitats del nostre entorn. La majoria de brots es produïxen en els espais socials perquè ens sentim assegurances amb la família o els amics».

 

«Es genera -ha continuat- una espècie de ficció perquè creiem que una persona que vols no et pot contagiar, però no és cert, no estàs fora de perill. L’amor no és una vacuna, ens sentim especialment segurs i baixem l’alerta, és un mecanisme absolutament comprensible, ens passa a tots; per això crec que hem de fitar més eixos espais de sociabilitat», ha agregat.

Últimes notícies

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.

Almgren i McColgan baten els rècords europeus de 10K a València i Mechaal firma el d’Espanya

Edició històrica en la 10K València Ibercaja: Andreas Almgren (26:45) i Eilish McColgan (30:08) van batre els rècords d'Europa i Said Mechaal va fixar el d'Espanya amb 27:21.

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.