L’OMS alerta d’un nou i desconegut símptoma del coronavirus

Personal de l'hospital de Porta de l'Ferro de Madrid

L’OMS indica un nou símptoma del coronavirus | València Diari

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat en un nou document sobre preguntes i respostes sobre la COVID-19 un nou símptoma que pot indicar que estem contagiats. L’OMS explica que les persones amb coronavirus poden tindre dificultat per a moure’s o per a parlar.

 

En el document, s’assenyala que «les persones de qualsevol edat que tinguen febre o tos i, a demés, respiren amb dificultat, senten dolor o opressió en el pit o tinguen dificultats per a parlar o moure’s han de sol·licitar atenció mèdica immediatament. Si és possible, es recomana avisar primer al professional sanitari o centre mèdic, per a que remeten al pacient a l’establiment sanitari adequat».

 

A pesar d’això, han insistit que els símptomes més habituals de la COVID-19 són la febre, la tos seca i el cansament. A demés, han recordat que altres símptomes menys freqüents que afecten a alguns pacients són els dolors i molèsties, la congestió nasal, el mal de cap, la conjuntivitis, el mal de coll, la diarrea, la pèrdua del gust o l’olfacte i les erupcions cutànies o canvis de color en els dits de les mans o els peus.

 

Quan poden aparéixer estos símptomes

L’OMS ha recordat que «el temps que transcorre entre l’exposició de la COVID-19 i el moment en què comencen els símptomes sol ser d’uns cinc o sis dies, però pot variar entre 1 i 14 dies». Este nou document també recorda que encara que algunes persones solen presentar un quadre lleu, este pot augmentar de manera gradual.

 

Al voltant del 80 per cent de les persones que van contraure la malaltia es recupera sense tractament hospitalari. A pesar d’això, la malaltia pot presentar-se de manera més severa en alguns grups de risc.

 

«Les persones grans i les que patixen afeccions mèdiques prèvies com hipertensió arterial, problemes cardíacs o pulmonars, diabetis o càncer tenen més probabilitats de presentar quadres greus, però qualsevol persona pot contraure la COVID-19 i caure greument malalta», comenta l’OMS.

Últimes notícies

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.

24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes

El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.