L’OMS alerta d’un nou i desconegut símptoma del coronavirus

Personal de l'hospital de Porta de l'Ferro de Madrid

L’OMS indica un nou símptoma del coronavirus | València Diari

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat en un nou document sobre preguntes i respostes sobre la COVID-19 un nou símptoma que pot indicar que estem contagiats. L’OMS explica que les persones amb coronavirus poden tindre dificultat per a moure’s o per a parlar.

 

En el document, s’assenyala que «les persones de qualsevol edat que tinguen febre o tos i, a demés, respiren amb dificultat, senten dolor o opressió en el pit o tinguen dificultats per a parlar o moure’s han de sol·licitar atenció mèdica immediatament. Si és possible, es recomana avisar primer al professional sanitari o centre mèdic, per a que remeten al pacient a l’establiment sanitari adequat».

 

A pesar d’això, han insistit que els símptomes més habituals de la COVID-19 són la febre, la tos seca i el cansament. A demés, han recordat que altres símptomes menys freqüents que afecten a alguns pacients són els dolors i molèsties, la congestió nasal, el mal de cap, la conjuntivitis, el mal de coll, la diarrea, la pèrdua del gust o l’olfacte i les erupcions cutànies o canvis de color en els dits de les mans o els peus.

 

Quan poden aparéixer estos símptomes

L’OMS ha recordat que «el temps que transcorre entre l’exposició de la COVID-19 i el moment en què comencen els símptomes sol ser d’uns cinc o sis dies, però pot variar entre 1 i 14 dies». Este nou document també recorda que encara que algunes persones solen presentar un quadre lleu, este pot augmentar de manera gradual.

 

Al voltant del 80 per cent de les persones que van contraure la malaltia es recupera sense tractament hospitalari. A pesar d’això, la malaltia pot presentar-se de manera més severa en alguns grups de risc.

 

«Les persones grans i les que patixen afeccions mèdiques prèvies com hipertensió arterial, problemes cardíacs o pulmonars, diabetis o càncer tenen més probabilitats de presentar quadres greus, però qualsevol persona pot contraure la COVID-19 i caure greument malalta», comenta l’OMS.

Últimes notícies

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.