12.8 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

L’OMS alerta d’un nou i desconegut símptoma del coronavirus

Personal de l'hospital de Porta de l'Ferro de Madrid

L’OMS indica un nou símptoma del coronavirus | València Diari

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat en un nou document sobre preguntes i respostes sobre la COVID-19 un nou símptoma que pot indicar que estem contagiats. L’OMS explica que les persones amb coronavirus poden tindre dificultat per a moure’s o per a parlar.

 

En el document, s’assenyala que «les persones de qualsevol edat que tinguen febre o tos i, a demés, respiren amb dificultat, senten dolor o opressió en el pit o tinguen dificultats per a parlar o moure’s han de sol·licitar atenció mèdica immediatament. Si és possible, es recomana avisar primer al professional sanitari o centre mèdic, per a que remeten al pacient a l’establiment sanitari adequat».

 

A pesar d’això, han insistit que els símptomes més habituals de la COVID-19 són la febre, la tos seca i el cansament. A demés, han recordat que altres símptomes menys freqüents que afecten a alguns pacients són els dolors i molèsties, la congestió nasal, el mal de cap, la conjuntivitis, el mal de coll, la diarrea, la pèrdua del gust o l’olfacte i les erupcions cutànies o canvis de color en els dits de les mans o els peus.

 

Quan poden aparéixer estos símptomes

L’OMS ha recordat que «el temps que transcorre entre l’exposició de la COVID-19 i el moment en què comencen els símptomes sol ser d’uns cinc o sis dies, però pot variar entre 1 i 14 dies». Este nou document també recorda que encara que algunes persones solen presentar un quadre lleu, este pot augmentar de manera gradual.

 

Al voltant del 80 per cent de les persones que van contraure la malaltia es recupera sense tractament hospitalari. A pesar d’això, la malaltia pot presentar-se de manera més severa en alguns grups de risc.

 

«Les persones grans i les que patixen afeccions mèdiques prèvies com hipertensió arterial, problemes cardíacs o pulmonars, diabetis o càncer tenen més probabilitats de presentar quadres greus, però qualsevol persona pot contraure la COVID-19 i caure greument malalta», comenta l’OMS.

Últimes notícies

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.

Un familiar dels desapareguts a Indonèsia assumix que la probabilitat de trobar-los vius és poca

L'avi de tres menors desapareguts després d'un naufragi a Indonèsia ha admés que les opcions de trobar-los amb vida són poques. La mare i una altra filla han sigut rescatades i la família ha assenyalat el suport de les autoritats.