L’OMS alerta d’un nou i desconegut símptoma del coronavirus

Personal de l'hospital de Porta de l'Ferro de Madrid

L’OMS indica un nou símptoma del coronavirus | València Diari

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha confirmat en un nou document sobre preguntes i respostes sobre la COVID-19 un nou símptoma que pot indicar que estem contagiats. L’OMS explica que les persones amb coronavirus poden tindre dificultat per a moure’s o per a parlar.

 

En el document, s’assenyala que «les persones de qualsevol edat que tinguen febre o tos i, a demés, respiren amb dificultat, senten dolor o opressió en el pit o tinguen dificultats per a parlar o moure’s han de sol·licitar atenció mèdica immediatament. Si és possible, es recomana avisar primer al professional sanitari o centre mèdic, per a que remeten al pacient a l’establiment sanitari adequat».

 

A pesar d’això, han insistit que els símptomes més habituals de la COVID-19 són la febre, la tos seca i el cansament. A demés, han recordat que altres símptomes menys freqüents que afecten a alguns pacients són els dolors i molèsties, la congestió nasal, el mal de cap, la conjuntivitis, el mal de coll, la diarrea, la pèrdua del gust o l’olfacte i les erupcions cutànies o canvis de color en els dits de les mans o els peus.

 

Quan poden aparéixer estos símptomes

L’OMS ha recordat que «el temps que transcorre entre l’exposició de la COVID-19 i el moment en què comencen els símptomes sol ser d’uns cinc o sis dies, però pot variar entre 1 i 14 dies». Este nou document també recorda que encara que algunes persones solen presentar un quadre lleu, este pot augmentar de manera gradual.

 

Al voltant del 80 per cent de les persones que van contraure la malaltia es recupera sense tractament hospitalari. A pesar d’això, la malaltia pot presentar-se de manera més severa en alguns grups de risc.

 

«Les persones grans i les que patixen afeccions mèdiques prèvies com hipertensió arterial, problemes cardíacs o pulmonars, diabetis o càncer tenen més probabilitats de presentar quadres greus, però qualsevol persona pot contraure la COVID-19 i caure greument malalta», comenta l’OMS.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.