L’OMS creu que són evitables els confinaments domiciliaris

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha defensat este dijous la necessitat de mantindre obertes les escoles durant la pandèmia de coronavirus i considera que es poden evitar els confinaments si s’augmenten les mesures de protecció.

 

«Hem d’assegurar l’ensenyament per als nostres fills», va afirmar el director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ressaltant que els xiquets i adolescents no són impulsors principals del contagi i que el tancament de les escoles no és efectiu.

 

Haver mantingut la majoria de les escoles obertes a Europa durant quasi cent dies seguits és un motiu de satisfacció, ha dit, ja que el tancament pot afectar la salut mental dels jóvens i tindre conseqüències socials. Kluge ha explicat també que els confinaments són «una mesura d’últim recurs» i que provoquen molts efectes secundaris, com danys en la salut  mental, i que si l’ús de les mascaretes supera el 95% entre les persones, no serien necessaris.

 

Encara que usar mascareta no és una «remei total» i ha de complementar-se amb altres mesures, quan es dona un ús inferior al 60%, «és difícil evitar els confinaments», ha dit en una compareixença digital a Copenhaguen, seu de l’oficina regional de l’OMS.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.