L’OMS creu que són evitables els confinaments domiciliaris

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha defensat este dijous la necessitat de mantindre obertes les escoles durant la pandèmia de coronavirus i considera que es poden evitar els confinaments si s’augmenten les mesures de protecció.

 

«Hem d’assegurar l’ensenyament per als nostres fills», va afirmar el director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ressaltant que els xiquets i adolescents no són impulsors principals del contagi i que el tancament de les escoles no és efectiu.

 

Haver mantingut la majoria de les escoles obertes a Europa durant quasi cent dies seguits és un motiu de satisfacció, ha dit, ja que el tancament pot afectar la salut mental dels jóvens i tindre conseqüències socials. Kluge ha explicat també que els confinaments són «una mesura d’últim recurs» i que provoquen molts efectes secundaris, com danys en la salut  mental, i que si l’ús de les mascaretes supera el 95% entre les persones, no serien necessaris.

 

Encara que usar mascareta no és una «remei total» i ha de complementar-se amb altres mesures, quan es dona un ús inferior al 60%, «és difícil evitar els confinaments», ha dit en una compareixença digital a Copenhaguen, seu de l’oficina regional de l’OMS.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.