L’OMS creu que són evitables els confinaments domiciliaris

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha defensat este dijous la necessitat de mantindre obertes les escoles durant la pandèmia de coronavirus i considera que es poden evitar els confinaments si s’augmenten les mesures de protecció.

 

«Hem d’assegurar l’ensenyament per als nostres fills», va afirmar el director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ressaltant que els xiquets i adolescents no són impulsors principals del contagi i que el tancament de les escoles no és efectiu.

 

Haver mantingut la majoria de les escoles obertes a Europa durant quasi cent dies seguits és un motiu de satisfacció, ha dit, ja que el tancament pot afectar la salut mental dels jóvens i tindre conseqüències socials. Kluge ha explicat també que els confinaments són «una mesura d’últim recurs» i que provoquen molts efectes secundaris, com danys en la salut  mental, i que si l’ús de les mascaretes supera el 95% entre les persones, no serien necessaris.

 

Encara que usar mascareta no és una «remei total» i ha de complementar-se amb altres mesures, quan es dona un ús inferior al 60%, «és difícil evitar els confinaments», ha dit en una compareixença digital a Copenhaguen, seu de l’oficina regional de l’OMS.

Últimes notícies

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.
FILMOTECA D'ESTIU