L’OMS creu que són evitables els confinaments domiciliaris

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha defensat este dijous la necessitat de mantindre obertes les escoles durant la pandèmia de coronavirus i considera que es poden evitar els confinaments si s’augmenten les mesures de protecció.

 

«Hem d’assegurar l’ensenyament per als nostres fills», va afirmar el director per a Europa de l’OMS, Hans Kluge, ressaltant que els xiquets i adolescents no són impulsors principals del contagi i que el tancament de les escoles no és efectiu.

 

Haver mantingut la majoria de les escoles obertes a Europa durant quasi cent dies seguits és un motiu de satisfacció, ha dit, ja que el tancament pot afectar la salut mental dels jóvens i tindre conseqüències socials. Kluge ha explicat també que els confinaments són «una mesura d’últim recurs» i que provoquen molts efectes secundaris, com danys en la salut  mental, i que si l’ús de les mascaretes supera el 95% entre les persones, no serien necessaris.

 

Encara que usar mascareta no és una «remei total» i ha de complementar-se amb altres mesures, quan es dona un ús inferior al 60%, «és difícil evitar els confinaments», ha dit en una compareixença digital a Copenhaguen, seu de l’oficina regional de l’OMS.

Últimes notícies

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.

Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima

Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.

Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna

Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.