15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

L’OMS es mostra optimista amb la vacuna: «A partir de desembre del 2020, fins a principis del 2021»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) s’està mostrant molt positiva i esperançada amb l’evolució de les diferents vacunes del Covid-19 que es troben en la seua última fase d’assajos clínics. «És molt encoratjador vore el progrés en els assajos clínics que s’està duent a terme en tot el món», va expressar este dilluns en roda de premsa la doctora Soumya Swaminathan, directora general adjunta de programes de l’OMS.

 

La comercialització de la vacuna, molt pròxim

Swaminathan també ha volgut parlar de la possible comercialització de la vacuna, que ha assegurat que podria eixir al mercat per a presentar-la als reguladors «a partir de desembre de 2020, fins a principis de 2021». Tot i això, la comercialització de la vacuna podria no ser un fet fins a finals del primer trimestre perquè els reguladors han d’examinar totes les dades dels assajos per a verificar que tot és correcte. «Això seran moltes dades, i també per a l’OMS», ha assegurat.

 

A demés, Swaminathan ha revelat que hi ha fins a 40 candidates a vacuna que es troben en diferents fases dels assajos clínics: «Ara tenim al voltant de 40 candidates a vacunes en alguna etapa dels assajos clínics, i 10 d’elles estan en els assajos de fase 3, que són els assajos clínics d’etapa tardana, que ens informaran sobre l’eficàcia i la seguretat».

 

Entre eixos últims, que són els que estarien en una fase més avançada, es troben les vacunes de les companyies AstraZeneca, Johnson & Johnson, Pfizer o Moderna. Tot i això, Johnson & Johnson ja va comunicar este dimarts que ha hagut de suspendre temporalment els seus assajos en aparéixer en un dels seus voluntaris una «malaltia inexplicable», el que fa frenar les previsions optimistes que tenia la companyia, que probablement vorà ajornat la publicació de la vacuna a causa d’este contratemps.

 

D’altra banda, la cap d’accés a medicaments, Mariângela Simao, ha assenyalat que qualsevol dels projectes que haja superat la fase 2 serà tinguda en compte i analitzada per l’OMS: «Esperarem que això ajude a avançar el procés per a analitzar l’eficàcia i també per a anticipar la capacitat de producció», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.