L’OMS es mostra optimista amb la vacuna: «A partir de desembre del 2020, fins a principis del 2021»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) s’està mostrant molt positiva i esperançada amb l’evolució de les diferents vacunes del Covid-19 que es troben en la seua última fase d’assajos clínics. «És molt encoratjador vore el progrés en els assajos clínics que s’està duent a terme en tot el món», va expressar este dilluns en roda de premsa la doctora Soumya Swaminathan, directora general adjunta de programes de l’OMS.

 

La comercialització de la vacuna, molt pròxim

Swaminathan també ha volgut parlar de la possible comercialització de la vacuna, que ha assegurat que podria eixir al mercat per a presentar-la als reguladors «a partir de desembre de 2020, fins a principis de 2021». Tot i això, la comercialització de la vacuna podria no ser un fet fins a finals del primer trimestre perquè els reguladors han d’examinar totes les dades dels assajos per a verificar que tot és correcte. «Això seran moltes dades, i també per a l’OMS», ha assegurat.

 

A demés, Swaminathan ha revelat que hi ha fins a 40 candidates a vacuna que es troben en diferents fases dels assajos clínics: «Ara tenim al voltant de 40 candidates a vacunes en alguna etapa dels assajos clínics, i 10 d’elles estan en els assajos de fase 3, que són els assajos clínics d’etapa tardana, que ens informaran sobre l’eficàcia i la seguretat».

 

Entre eixos últims, que són els que estarien en una fase més avançada, es troben les vacunes de les companyies AstraZeneca, Johnson & Johnson, Pfizer o Moderna. Tot i això, Johnson & Johnson ja va comunicar este dimarts que ha hagut de suspendre temporalment els seus assajos en aparéixer en un dels seus voluntaris una «malaltia inexplicable», el que fa frenar les previsions optimistes que tenia la companyia, que probablement vorà ajornat la publicació de la vacuna a causa d’este contratemps.

 

D’altra banda, la cap d’accés a medicaments, Mariângela Simao, ha assenyalat que qualsevol dels projectes que haja superat la fase 2 serà tinguda en compte i analitzada per l’OMS: «Esperarem que això ajude a avançar el procés per a analitzar l’eficàcia i també per a anticipar la capacitat de producció», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.