L’OMS es mostra optimista amb la vacuna: «A partir de desembre del 2020, fins a principis del 2021»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) s’està mostrant molt positiva i esperançada amb l’evolució de les diferents vacunes del Covid-19 que es troben en la seua última fase d’assajos clínics. «És molt encoratjador vore el progrés en els assajos clínics que s’està duent a terme en tot el món», va expressar este dilluns en roda de premsa la doctora Soumya Swaminathan, directora general adjunta de programes de l’OMS.

 

La comercialització de la vacuna, molt pròxim

Swaminathan també ha volgut parlar de la possible comercialització de la vacuna, que ha assegurat que podria eixir al mercat per a presentar-la als reguladors «a partir de desembre de 2020, fins a principis de 2021». Tot i això, la comercialització de la vacuna podria no ser un fet fins a finals del primer trimestre perquè els reguladors han d’examinar totes les dades dels assajos per a verificar que tot és correcte. «Això seran moltes dades, i també per a l’OMS», ha assegurat.

 

A demés, Swaminathan ha revelat que hi ha fins a 40 candidates a vacuna que es troben en diferents fases dels assajos clínics: «Ara tenim al voltant de 40 candidates a vacunes en alguna etapa dels assajos clínics, i 10 d’elles estan en els assajos de fase 3, que són els assajos clínics d’etapa tardana, que ens informaran sobre l’eficàcia i la seguretat».

 

Entre eixos últims, que són els que estarien en una fase més avançada, es troben les vacunes de les companyies AstraZeneca, Johnson & Johnson, Pfizer o Moderna. Tot i això, Johnson & Johnson ja va comunicar este dimarts que ha hagut de suspendre temporalment els seus assajos en aparéixer en un dels seus voluntaris una «malaltia inexplicable», el que fa frenar les previsions optimistes que tenia la companyia, que probablement vorà ajornat la publicació de la vacuna a causa d’este contratemps.

 

D’altra banda, la cap d’accés a medicaments, Mariângela Simao, ha assenyalat que qualsevol dels projectes que haja superat la fase 2 serà tinguda en compte i analitzada per l’OMS: «Esperarem que això ajude a avançar el procés per a analitzar l’eficàcia i també per a anticipar la capacitat de producció», ha conclòs.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.