L’OMS es mostra optimista amb la vacuna: «A partir de desembre del 2020, fins a principis del 2021»

 

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) s’està mostrant molt positiva i esperançada amb l’evolució de les diferents vacunes del Covid-19 que es troben en la seua última fase d’assajos clínics. «És molt encoratjador vore el progrés en els assajos clínics que s’està duent a terme en tot el món», va expressar este dilluns en roda de premsa la doctora Soumya Swaminathan, directora general adjunta de programes de l’OMS.

 

La comercialització de la vacuna, molt pròxim

Swaminathan també ha volgut parlar de la possible comercialització de la vacuna, que ha assegurat que podria eixir al mercat per a presentar-la als reguladors «a partir de desembre de 2020, fins a principis de 2021». Tot i això, la comercialització de la vacuna podria no ser un fet fins a finals del primer trimestre perquè els reguladors han d’examinar totes les dades dels assajos per a verificar que tot és correcte. «Això seran moltes dades, i també per a l’OMS», ha assegurat.

 

A demés, Swaminathan ha revelat que hi ha fins a 40 candidates a vacuna que es troben en diferents fases dels assajos clínics: «Ara tenim al voltant de 40 candidates a vacunes en alguna etapa dels assajos clínics, i 10 d’elles estan en els assajos de fase 3, que són els assajos clínics d’etapa tardana, que ens informaran sobre l’eficàcia i la seguretat».

 

Entre eixos últims, que són els que estarien en una fase més avançada, es troben les vacunes de les companyies AstraZeneca, Johnson & Johnson, Pfizer o Moderna. Tot i això, Johnson & Johnson ja va comunicar este dimarts que ha hagut de suspendre temporalment els seus assajos en aparéixer en un dels seus voluntaris una «malaltia inexplicable», el que fa frenar les previsions optimistes que tenia la companyia, que probablement vorà ajornat la publicació de la vacuna a causa d’este contratemps.

 

D’altra banda, la cap d’accés a medicaments, Mariângela Simao, ha assenyalat que qualsevol dels projectes que haja superat la fase 2 serà tinguda en compte i analitzada per l’OMS: «Esperarem que això ajude a avançar el procés per a analitzar l’eficàcia i també per a anticipar la capacitat de producció», ha conclòs.

Últimes notícies

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.