10 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

L’OMS torna a alertar sobre la perillositat de saludar amb el colze

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha recordat este diumenge 13 de setembre, a través d’un retuit, la recomanació que va fer el passat mes de març d’evitar saludar-se amb el colze perquè no permet guardar la distància de seguretat. 

 

«En saludar a la gent, és millor evitar xocar el colze perquè et poses a menys d’un metre de distància de l’altra persona. A mi m’agrada posar la mà al cor per a saludar a la gent», va aconsellar Tedros Adhanom Ghebreyesus en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter el passat 7 de març. 

 

Es tracta d’una de les recomanacions que oferia entre altres coses, com rentar-se les mans amb sabó freqüentment i amb cura, o quedar-se en casa si un es trobava malament. Este diumenge, el director de l’OMS ha retuitat un missatge publicat per l’economista Diana Ortega en el que fa referència al consell de l’OMS d’evitar el xoc de colzes per a saludar durant la pandèmia del Covid-19.

 

 

L’OMS refreda les seues expectatives per la vacuna

Soumya Swaminathan, la cap dels científics de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ha vaticinat males notícies este dimecres. En concret, ha avisat que des de l’organització no s’espera que es puga vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada l’OMS havia afirmat que això passaria a mitats del 2021, però ara Swaminathan ha dit que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys en vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.