16.1 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

L’OMS torna a alertar sobre la perillositat de saludar amb el colze

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha recordat este diumenge 13 de setembre, a través d’un retuit, la recomanació que va fer el passat mes de març d’evitar saludar-se amb el colze perquè no permet guardar la distància de seguretat. 

 

«En saludar a la gent, és millor evitar xocar el colze perquè et poses a menys d’un metre de distància de l’altra persona. A mi m’agrada posar la mà al cor per a saludar a la gent», va aconsellar Tedros Adhanom Ghebreyesus en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter el passat 7 de març. 

 

Es tracta d’una de les recomanacions que oferia entre altres coses, com rentar-se les mans amb sabó freqüentment i amb cura, o quedar-se en casa si un es trobava malament. Este diumenge, el director de l’OMS ha retuitat un missatge publicat per l’economista Diana Ortega en el que fa referència al consell de l’OMS d’evitar el xoc de colzes per a saludar durant la pandèmia del Covid-19.

 

 

L’OMS refreda les seues expectatives per la vacuna

Soumya Swaminathan, la cap dels científics de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ha vaticinat males notícies este dimecres. En concret, ha avisat que des de l’organització no s’espera que es puga vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada l’OMS havia afirmat que això passaria a mitats del 2021, però ara Swaminathan ha dit que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys en vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Últimes notícies

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.

Més de 30.000 atletes van completar la Marató València per primera vegada en la seua història

València va reunir 30.777 corredors que van acabar la Marató València Trinidad Alfonso, màxim històric, amb 36.000 dorsals i un 85,4% de finalització. John Korir i Joyciline Jepkosgei es van imposar amb les millors marques de l'any a nivell mundial