L’OMS torna a alertar sobre la perillositat de saludar amb el colze

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha recordat este diumenge 13 de setembre, a través d’un retuit, la recomanació que va fer el passat mes de març d’evitar saludar-se amb el colze perquè no permet guardar la distància de seguretat. 

 

«En saludar a la gent, és millor evitar xocar el colze perquè et poses a menys d’un metre de distància de l’altra persona. A mi m’agrada posar la mà al cor per a saludar a la gent», va aconsellar Tedros Adhanom Ghebreyesus en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter el passat 7 de març. 

 

Es tracta d’una de les recomanacions que oferia entre altres coses, com rentar-se les mans amb sabó freqüentment i amb cura, o quedar-se en casa si un es trobava malament. Este diumenge, el director de l’OMS ha retuitat un missatge publicat per l’economista Diana Ortega en el que fa referència al consell de l’OMS d’evitar el xoc de colzes per a saludar durant la pandèmia del Covid-19.

 

 

L’OMS refreda les seues expectatives per la vacuna

Soumya Swaminathan, la cap dels científics de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ha vaticinat males notícies este dimecres. En concret, ha avisat que des de l’organització no s’espera que es puga vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada l’OMS havia afirmat que això passaria a mitats del 2021, però ara Swaminathan ha dit que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys en vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.