11.2 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

L’OMS torna a alertar sobre la perillositat de saludar amb el colze

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha recordat este diumenge 13 de setembre, a través d’un retuit, la recomanació que va fer el passat mes de març d’evitar saludar-se amb el colze perquè no permet guardar la distància de seguretat. 

 

«En saludar a la gent, és millor evitar xocar el colze perquè et poses a menys d’un metre de distància de l’altra persona. A mi m’agrada posar la mà al cor per a saludar a la gent», va aconsellar Tedros Adhanom Ghebreyesus en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter el passat 7 de març. 

 

Es tracta d’una de les recomanacions que oferia entre altres coses, com rentar-se les mans amb sabó freqüentment i amb cura, o quedar-se en casa si un es trobava malament. Este diumenge, el director de l’OMS ha retuitat un missatge publicat per l’economista Diana Ortega en el que fa referència al consell de l’OMS d’evitar el xoc de colzes per a saludar durant la pandèmia del Covid-19.

 

 

L’OMS refreda les seues expectatives per la vacuna

Soumya Swaminathan, la cap dels científics de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ha vaticinat males notícies este dimecres. En concret, ha avisat que des de l’organització no s’espera que es puga vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada l’OMS havia afirmat que això passaria a mitats del 2021, però ara Swaminathan ha dit que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys en vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.