7.7 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

L’OMS torna a alertar sobre la perillositat de saludar amb el colze

 

El director de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha recordat este diumenge 13 de setembre, a través d’un retuit, la recomanació que va fer el passat mes de març d’evitar saludar-se amb el colze perquè no permet guardar la distància de seguretat. 

 

«En saludar a la gent, és millor evitar xocar el colze perquè et poses a menys d’un metre de distància de l’altra persona. A mi m’agrada posar la mà al cor per a saludar a la gent», va aconsellar Tedros Adhanom Ghebreyesus en un missatge publicat en el seu perfil de Twitter el passat 7 de març. 

 

Es tracta d’una de les recomanacions que oferia entre altres coses, com rentar-se les mans amb sabó freqüentment i amb cura, o quedar-se en casa si un es trobava malament. Este diumenge, el director de l’OMS ha retuitat un missatge publicat per l’economista Diana Ortega en el que fa referència al consell de l’OMS d’evitar el xoc de colzes per a saludar durant la pandèmia del Covid-19.

 

 

L’OMS refreda les seues expectatives per la vacuna

Soumya Swaminathan, la cap dels científics de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), ha vaticinat males notícies este dimecres. En concret, ha avisat que des de l’organització no s’espera que es puga vacunar de manera generalitzada a la població contra el Covid-19 fins al 2022.

 

La setmana passada l’OMS havia afirmat que això passaria a mitats del 2021, però ara Swaminathan ha dit que el més probable és que a mitjans del 2021 arriben als països una «quantitat limitada de dosis». Un fet que confirma que el més segur és que es tarde uns dos anys en vacunar entre el 60% i el 80% de la població.

Últimes notícies

Un home ha resultat ferit en una deflagració de gas per una estufa a Benicarló

Una possible acumulació de gas derivat d'una estufa ha provocat una deflagració en una vivenda de Benicarló que ha deixat ferit a un home de 71 anys. Les finestres han col·lapsat i han caigut sobre vehicles, sense incendi.

El Jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la defunció d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica seguix en UCI.

Pérez Llorca defén que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en plena DANA

El dirigent del PP valencià ha declarat com a testimoni que l'encreuament de crides amb Pradas i Mazón el dia de la DANA va ser casual i sense intermediacions.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental i una altra de 4 roman en l’UCI

Una menor de 6 anys ha mort hores després de ser atesa en una clínica d'Alzira; una altra de 4 va ser traslladada a l'UCI pediàtrica del Clínic de València. Sanitat ha obert un expedient i ha suspés cautelarment l'activitat del centre.

Ciutadans veu en el testimoniatge de Pérez Llorca la prova que Mazón sí que estava informat de la dana

Ciutadans sosté que la declaració de Juanfran Pérez Llorca davant el Jutjat de Catarroja demostra que Carlos Mazón coneixia la riuada del 29 d'octubre. La formació seguirà personada per a exigir transparència.

Vox avisa al PP: tibarà al màxim les negociacions i no tem repetir eleccions

Vox ha endurit la seua postura davant el PP i ha advertit que forçarà les negociacions per a imposar el seu programa, sense descartar repetir eleccions. Abascal ha confiat a tancar un acord a València que incloga infraestructures hidràuliques.

El millor octubre en hotels: pernoctacions pugen un 1,3% fins a 34,28 milions

Octubre va tancar amb 34,28 milions de pernoctacions en hotels, un 1,3% més i màxim històric. L'impuls va vindre del turisme estranger amb preus en pujada.

Illa crida a defendre la veritat com deure democràtic en l’homenatge a Ernest Lluch

El Govern ha homenatjat a Ernest Lluch en el Palau 25 anys després del seu assassinat. Salvador Illa ha cridat a defendre la veritat i s'ha reivindicat el seu llegat en la sanitat universal i el diàleg.