Onze mil jóvens valencians han hagut de tornar a viure amb els pares per la pandèmia

 

Un de cada tres jóvens valencians està en risc de pobresa o d’exclusió social, un percentatge que augmenta fins al 52,3% en el cas dels que no treballen, segons les dades de l’informe del Observatori d’Emancipació de la Comunitat Valenciana del primer semestre.

 

En una roda de premsa, la presidenta del Consell Valencià de la Joventut (CVJ), Cristina Martínez García, també va destacar que un total d’11.000 jóvens , que ja s’havien emancipat, van haver de tornar a la casa familiar. Martínez García va informar que l’atur juvenil ha augmentat des del 23,3% de final de desembre del 2019 al 31,4% en acabar juny, huit punts percentuals que han suposat 23.372 persones més en atur.

 

Taxa d’emancipació del 16,3%

La presidenta del CVJ també va anunciar que la taxa d’emancipació del territori és del 16,3% una taxa que creix en les dones fins al 20,7% mentres se situa en un 14% en els hòmens, degut, segons va explicar, al fet que les dones joves tendixen més a compartir pis, mentres que els xics, en emancipar-se, preferixen mudar-se a soles.

 

Quant al salari mitjà que perceben els jóvens valencians, la mitjana és de 860 euros, 110 euros menys que la mitjana espanyola (970 euros) i 90 euros menys que el salari mínim interprofessional.

 

Martínez García va adduir que eixa diferència de 90 euros es deu al fet que en en el territori valencià hi ha una subocupació entre els jóvens, és a dir, que treballen menys hores «de les que voldrien o podrien», en,un 17,3% dels casos. A demés, segons les dades confirmades amb el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), només un 8,9% dels contractes que els jóvens van signar entre gener i juny en van ser indefinits.

Últimes notícies

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.
FILMOTECA D'ESTIU