Onze mil jóvens valencians han hagut de tornar a viure amb els pares per la pandèmia

 

Un de cada tres jóvens valencians està en risc de pobresa o d’exclusió social, un percentatge que augmenta fins al 52,3% en el cas dels que no treballen, segons les dades de l’informe del Observatori d’Emancipació de la Comunitat Valenciana del primer semestre.

 

En una roda de premsa, la presidenta del Consell Valencià de la Joventut (CVJ), Cristina Martínez García, també va destacar que un total d’11.000 jóvens , que ja s’havien emancipat, van haver de tornar a la casa familiar. Martínez García va informar que l’atur juvenil ha augmentat des del 23,3% de final de desembre del 2019 al 31,4% en acabar juny, huit punts percentuals que han suposat 23.372 persones més en atur.

 

Taxa d’emancipació del 16,3%

La presidenta del CVJ també va anunciar que la taxa d’emancipació del territori és del 16,3% una taxa que creix en les dones fins al 20,7% mentres se situa en un 14% en els hòmens, degut, segons va explicar, al fet que les dones joves tendixen més a compartir pis, mentres que els xics, en emancipar-se, preferixen mudar-se a soles.

 

Quant al salari mitjà que perceben els jóvens valencians, la mitjana és de 860 euros, 110 euros menys que la mitjana espanyola (970 euros) i 90 euros menys que el salari mínim interprofessional.

 

Martínez García va adduir que eixa diferència de 90 euros es deu al fet que en en el territori valencià hi ha una subocupació entre els jóvens, és a dir, que treballen menys hores «de les que voldrien o podrien», en,un 17,3% dels casos. A demés, segons les dades confirmades amb el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), només un 8,9% dels contractes que els jóvens van signar entre gener i juny en van ser indefinits.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU