Onze mil jóvens valencians han hagut de tornar a viure amb els pares per la pandèmia

 

Un de cada tres jóvens valencians està en risc de pobresa o d’exclusió social, un percentatge que augmenta fins al 52,3% en el cas dels que no treballen, segons les dades de l’informe del Observatori d’Emancipació de la Comunitat Valenciana del primer semestre.

 

En una roda de premsa, la presidenta del Consell Valencià de la Joventut (CVJ), Cristina Martínez García, també va destacar que un total d’11.000 jóvens , que ja s’havien emancipat, van haver de tornar a la casa familiar. Martínez García va informar que l’atur juvenil ha augmentat des del 23,3% de final de desembre del 2019 al 31,4% en acabar juny, huit punts percentuals que han suposat 23.372 persones més en atur.

 

Taxa d’emancipació del 16,3%

La presidenta del CVJ també va anunciar que la taxa d’emancipació del territori és del 16,3% una taxa que creix en les dones fins al 20,7% mentres se situa en un 14% en els hòmens, degut, segons va explicar, al fet que les dones joves tendixen més a compartir pis, mentres que els xics, en emancipar-se, preferixen mudar-se a soles.

 

Quant al salari mitjà que perceben els jóvens valencians, la mitjana és de 860 euros, 110 euros menys que la mitjana espanyola (970 euros) i 90 euros menys que el salari mínim interprofessional.

 

Martínez García va adduir que eixa diferència de 90 euros es deu al fet que en en el territori valencià hi ha una subocupació entre els jóvens, és a dir, que treballen menys hores «de les que voldrien o podrien», en,un 17,3% dels casos. A demés, segons les dades confirmades amb el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), només un 8,9% dels contractes que els jóvens van signar entre gener i juny en van ser indefinits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.