Onze mil jóvens valencians han hagut de tornar a viure amb els pares per la pandèmia

 

Un de cada tres jóvens valencians està en risc de pobresa o d’exclusió social, un percentatge que augmenta fins al 52,3% en el cas dels que no treballen, segons les dades de l’informe del Observatori d’Emancipació de la Comunitat Valenciana del primer semestre.

 

En una roda de premsa, la presidenta del Consell Valencià de la Joventut (CVJ), Cristina Martínez García, també va destacar que un total d’11.000 jóvens , que ja s’havien emancipat, van haver de tornar a la casa familiar. Martínez García va informar que l’atur juvenil ha augmentat des del 23,3% de final de desembre del 2019 al 31,4% en acabar juny, huit punts percentuals que han suposat 23.372 persones més en atur.

 

Taxa d’emancipació del 16,3%

La presidenta del CVJ també va anunciar que la taxa d’emancipació del territori és del 16,3% una taxa que creix en les dones fins al 20,7% mentres se situa en un 14% en els hòmens, degut, segons va explicar, al fet que les dones joves tendixen més a compartir pis, mentres que els xics, en emancipar-se, preferixen mudar-se a soles.

 

Quant al salari mitjà que perceben els jóvens valencians, la mitjana és de 860 euros, 110 euros menys que la mitjana espanyola (970 euros) i 90 euros menys que el salari mínim interprofessional.

 

Martínez García va adduir que eixa diferència de 90 euros es deu al fet que en en el territori valencià hi ha una subocupació entre els jóvens, és a dir, que treballen menys hores «de les que voldrien o podrien», en,un 17,3% dels casos. A demés, segons les dades confirmades amb el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), només un 8,9% dels contractes que els jóvens van signar entre gener i juny en van ser indefinits.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.