Onze mil jóvens valencians han hagut de tornar a viure amb els pares per la pandèmia

 

Un de cada tres jóvens valencians està en risc de pobresa o d’exclusió social, un percentatge que augmenta fins al 52,3% en el cas dels que no treballen, segons les dades de l’informe del Observatori d’Emancipació de la Comunitat Valenciana del primer semestre.

 

En una roda de premsa, la presidenta del Consell Valencià de la Joventut (CVJ), Cristina Martínez García, també va destacar que un total d’11.000 jóvens , que ja s’havien emancipat, van haver de tornar a la casa familiar. Martínez García va informar que l’atur juvenil ha augmentat des del 23,3% de final de desembre del 2019 al 31,4% en acabar juny, huit punts percentuals que han suposat 23.372 persones més en atur.

 

Taxa d’emancipació del 16,3%

La presidenta del CVJ també va anunciar que la taxa d’emancipació del territori és del 16,3% una taxa que creix en les dones fins al 20,7% mentres se situa en un 14% en els hòmens, degut, segons va explicar, al fet que les dones joves tendixen més a compartir pis, mentres que els xics, en emancipar-se, preferixen mudar-se a soles.

 

Quant al salari mitjà que perceben els jóvens valencians, la mitjana és de 860 euros, 110 euros menys que la mitjana espanyola (970 euros) i 90 euros menys que el salari mínim interprofessional.

 

Martínez García va adduir que eixa diferència de 90 euros es deu al fet que en en el territori valencià hi ha una subocupació entre els jóvens, és a dir, que treballen menys hores «de les que voldrien o podrien», en,un 17,3% dels casos. A demés, segons les dades confirmades amb el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), només un 8,9% dels contractes que els jóvens van signar entre gener i juny en van ser indefinits.

Últimes notícies

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.

L’exposició del Oriol enceta les festes de Moros i Cristians d’Oriola amb Pérez Llorca present

L’exposició pública de l’ensenya del Oriol ha obert enguany les festes de Moros i Cristians d’Oriola, en un acte nocturn presidit per Juanfran Pérez Llorca.