Les oposicions docents s’iniciaran el 22 de maig amb 22.912 aspirants admesos

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat al DOGV (http://dogv.gva.es/datos/2021/04/28/pdf/2021_4377.pdf) la relació dels tribunals d’oposicions a Secundària i altres cossos i ja es pot consultar ací (http://ceice.gva.es/va/web/rrhh-educacion/) el llistat definitiu dels 22.912 d’aspirants admesos de les 67 especialitats.

Per comarques, a les d’Alacant les llistes definitives d’aspirants inclouen 7.057 persones, a les de Castelló 2.374 i a les de València 13.481 persones aspirants.

Advertida una errada en la resolució publicada hui, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport informa que la primera prova de l’oposició serà el dia 22 de maig i la segona el 29 maig i no el 15 i el 22 de maig com s’ha publicat. La correcció d’errades pertinent es publicarà al DOGV els pròxims dies.

Per tant, la fase d’oposició començarà el dissabte 22 de maig amb la celebració de la part A de la primera prova, que consisteix en el desenvolupament, per escrit, d’un tema triat per l’aspirant dels que traga a l’atzar el tribunal de manera proporcional al nombre de temes del temari de cada especialitat.

L’examen de la part B de la primera prova tindrà lloc el dissabte 29 de maig. En aquest cas es tracta d’una prova pràctica que permetrà comprovar que es té una formació científica i un domini de les habilitats tècniques corresponents a l’especialitat a la qual s’opta.

La resta del calendari previst continua igual. A partir del 28 de juny s’iniciarà la defensa davant dels tribunals examinadors de la programació didàctica o la guia docent presentada, que inclou també la preparació i exposició oral d’una unitat didàctica o un bloc temàtic.

Després de la finalització de la fase d’oposició tindrà lloc la fase del concurs de mèrits.

126 tribunals més que en 2019

Per a garantir les distàncies de seguretat i totes les mesures d’higiene necessàries s’ha fet una clara aposta per reduir la ràtio d’aspirants per tribunal que examinaran a menys de 50 persones. Per aquest motiu s’han designat fins a 474 tribunals examinadors, 126 més que a les oposicions de 2019, en què es convocaren un nombre semblant de places.

A les comarques d’Alacant es constituiran 147 tribunals examinadors en 59 centres educatius. A les comarques de Castelló hi haurà 51 tribunals examinadors, en 25 centres educatius. En el cas de les comarques de València hi haurà 276 els tribunals examinadors en 102 centres educatius.

3.542 places de lliure accés

En la convocatòria es trauen a concurs oposició 3.542 places de lliure accés, de les quals 249 estan reservades per a aspirants amb diversitat funcional. A estes últimes opten 420 persones del total de 24.723 inscrits i inscrites.

La gran majoria de places oferides, 2.771, corresponen al cos de professorat d’Ensenyament Secundari. Dins d’este cos es convoquen oposicions a 30 especialitats diferents, però només cinc d’estes concentren més de la meitat de les places (el 54,3 %). Són, per este ordre: Matemàtiques (424 places), Llengua Castellana i Literatura (300 places), Llengua i Literatura Valenciana (300 places), Anglés (253 places) i Geografia i Història (229 places).
 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.