Les oposicions docents s’iniciaran el 22 de maig amb 22.912 aspirants admesos

 

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat al DOGV (http://dogv.gva.es/datos/2021/04/28/pdf/2021_4377.pdf) la relació dels tribunals d’oposicions a Secundària i altres cossos i ja es pot consultar ací (http://ceice.gva.es/va/web/rrhh-educacion/) el llistat definitiu dels 22.912 d’aspirants admesos de les 67 especialitats.

Per comarques, a les d’Alacant les llistes definitives d’aspirants inclouen 7.057 persones, a les de Castelló 2.374 i a les de València 13.481 persones aspirants.

Advertida una errada en la resolució publicada hui, la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport informa que la primera prova de l’oposició serà el dia 22 de maig i la segona el 29 maig i no el 15 i el 22 de maig com s’ha publicat. La correcció d’errades pertinent es publicarà al DOGV els pròxims dies.

Per tant, la fase d’oposició començarà el dissabte 22 de maig amb la celebració de la part A de la primera prova, que consisteix en el desenvolupament, per escrit, d’un tema triat per l’aspirant dels que traga a l’atzar el tribunal de manera proporcional al nombre de temes del temari de cada especialitat.

L’examen de la part B de la primera prova tindrà lloc el dissabte 29 de maig. En aquest cas es tracta d’una prova pràctica que permetrà comprovar que es té una formació científica i un domini de les habilitats tècniques corresponents a l’especialitat a la qual s’opta.

La resta del calendari previst continua igual. A partir del 28 de juny s’iniciarà la defensa davant dels tribunals examinadors de la programació didàctica o la guia docent presentada, que inclou també la preparació i exposició oral d’una unitat didàctica o un bloc temàtic.

Després de la finalització de la fase d’oposició tindrà lloc la fase del concurs de mèrits.

126 tribunals més que en 2019

Per a garantir les distàncies de seguretat i totes les mesures d’higiene necessàries s’ha fet una clara aposta per reduir la ràtio d’aspirants per tribunal que examinaran a menys de 50 persones. Per aquest motiu s’han designat fins a 474 tribunals examinadors, 126 més que a les oposicions de 2019, en què es convocaren un nombre semblant de places.

A les comarques d’Alacant es constituiran 147 tribunals examinadors en 59 centres educatius. A les comarques de Castelló hi haurà 51 tribunals examinadors, en 25 centres educatius. En el cas de les comarques de València hi haurà 276 els tribunals examinadors en 102 centres educatius.

3.542 places de lliure accés

En la convocatòria es trauen a concurs oposició 3.542 places de lliure accés, de les quals 249 estan reservades per a aspirants amb diversitat funcional. A estes últimes opten 420 persones del total de 24.723 inscrits i inscrites.

La gran majoria de places oferides, 2.771, corresponen al cos de professorat d’Ensenyament Secundari. Dins d’este cos es convoquen oposicions a 30 especialitats diferents, però només cinc d’estes concentren més de la meitat de les places (el 54,3 %). Són, per este ordre: Matemàtiques (424 places), Llengua Castellana i Literatura (300 places), Llengua i Literatura Valenciana (300 places), Anglés (253 places) i Geografia i Història (229 places).
 

Últimes notícies

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.