L’organització de l’Splash Sagunt Festival del Còmic decidix suspendre l’edició d’enguany

 

L’organització de l’Splash Sagunt Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana suspén l’edició del festival d’enguany. Les circumstàncies produïdes per la pandèmia del Covid-19 van obligar a posposar la VII edició de l’Splash, que anava a celebrar-se els dies 27, 28 i 29 de març en el Casal Jove del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València). Finalment, enguany no se celebrarà el festival i únicament es mantindrà la gala de premiats.

 

El motiu d’esta decisió ve determinat per la impossibilitat de garantir els estàndards mínims de seguretat que requerix un acte que comporta una gran aglomeració de persones. Per tant, la gala de premiats serà el dissabte 24 d’octubre i estarà presentada per la humorista Valeria Ros.

 

Quant als premiats d’enguany el llistat el següent:

  • El Premi al Millor Àlbum Nacional 2019 és exaequo per a Agustín Ferrer per ‘Mies’ (Grafito Editorial) i a ‘Ocultos’ de Laura Pérez (Astiberri Editorial).
  • El Premi al Millor Àlbum Internacional 2019 és per a Tillie Walden per ‘En un rayo de Sol’ (La Cúpula Ediciones).
  • El Premi Entendre el Present 2019 és per a Pedro Riera (guió) i Sagar (dibuixos) per por ‘Intisar en el exilio’ (Astiberri).
  • El Premi Una vida de vinyetes recau en Miguel Calatayud.
  • El Premi Splash Project és per a Anabel Colazo.
  • El Premi Mass Còmic és per a la Secció Postdata del periòdic Levante-EMV.
  • El Premi Divulgació Còmic per a la revista ‘Cuadernos de Cómic’.
  • El Premi Humor Gràfic recau en Mamen Moreu.
  • El Premi Trajectòria Internacional és per a Hermann.
  • El Premi al Millor Guió és per a Ricardo Vilbor per ‘El viejo y el narco’ (Panini Cómics, 2019) amb dibuixos de Max Vento.

  

Recordar que el Festival Splash està organitzat conjuntament per la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de Sagunt i compta amb el suport de l’APIV (Associació Professional d’Il·lustradors Valencians).

 

Des de l’organització lamenten haver de prendre esta decisió i confien a poder celebrar el festival l’any que ve per a retrobar-se amb tots els aficionats al còmic.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingudes cinc persones per robatoris en centres educatius de Borriana i Terrassa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en centres educatius de Borriana i Terrassa.

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.