L’organització de l’Splash Sagunt Festival del Còmic decidix suspendre l’edició d’enguany

 

L’organització de l’Splash Sagunt Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana suspén l’edició del festival d’enguany. Les circumstàncies produïdes per la pandèmia del Covid-19 van obligar a posposar la VII edició de l’Splash, que anava a celebrar-se els dies 27, 28 i 29 de març en el Casal Jove del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València). Finalment, enguany no se celebrarà el festival i únicament es mantindrà la gala de premiats.

 

El motiu d’esta decisió ve determinat per la impossibilitat de garantir els estàndards mínims de seguretat que requerix un acte que comporta una gran aglomeració de persones. Per tant, la gala de premiats serà el dissabte 24 d’octubre i estarà presentada per la humorista Valeria Ros.

 

Quant als premiats d’enguany el llistat el següent:

  • El Premi al Millor Àlbum Nacional 2019 és exaequo per a Agustín Ferrer per ‘Mies’ (Grafito Editorial) i a ‘Ocultos’ de Laura Pérez (Astiberri Editorial).
  • El Premi al Millor Àlbum Internacional 2019 és per a Tillie Walden per ‘En un rayo de Sol’ (La Cúpula Ediciones).
  • El Premi Entendre el Present 2019 és per a Pedro Riera (guió) i Sagar (dibuixos) per por ‘Intisar en el exilio’ (Astiberri).
  • El Premi Una vida de vinyetes recau en Miguel Calatayud.
  • El Premi Splash Project és per a Anabel Colazo.
  • El Premi Mass Còmic és per a la Secció Postdata del periòdic Levante-EMV.
  • El Premi Divulgació Còmic per a la revista ‘Cuadernos de Cómic’.
  • El Premi Humor Gràfic recau en Mamen Moreu.
  • El Premi Trajectòria Internacional és per a Hermann.
  • El Premi al Millor Guió és per a Ricardo Vilbor per ‘El viejo y el narco’ (Panini Cómics, 2019) amb dibuixos de Max Vento.

  

Recordar que el Festival Splash està organitzat conjuntament per la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de Sagunt i compta amb el suport de l’APIV (Associació Professional d’Il·lustradors Valencians).

 

Des de l’organització lamenten haver de prendre esta decisió i confien a poder celebrar el festival l’any que ve per a retrobar-se amb tots els aficionats al còmic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.