L’organització de l’Splash Sagunt Festival del Còmic decidix suspendre l’edició d’enguany

 

L’organització de l’Splash Sagunt Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana suspén l’edició del festival d’enguany. Les circumstàncies produïdes per la pandèmia del Covid-19 van obligar a posposar la VII edició de l’Splash, que anava a celebrar-se els dies 27, 28 i 29 de març en el Casal Jove del Port de Sagunt, en el Camp de Morvedre (València). Finalment, enguany no se celebrarà el festival i únicament es mantindrà la gala de premiats.

 

El motiu d’esta decisió ve determinat per la impossibilitat de garantir els estàndards mínims de seguretat que requerix un acte que comporta una gran aglomeració de persones. Per tant, la gala de premiats serà el dissabte 24 d’octubre i estarà presentada per la humorista Valeria Ros.

 

Quant als premiats d’enguany el llistat el següent:

  • El Premi al Millor Àlbum Nacional 2019 és exaequo per a Agustín Ferrer per ‘Mies’ (Grafito Editorial) i a ‘Ocultos’ de Laura Pérez (Astiberri Editorial).
  • El Premi al Millor Àlbum Internacional 2019 és per a Tillie Walden per ‘En un rayo de Sol’ (La Cúpula Ediciones).
  • El Premi Entendre el Present 2019 és per a Pedro Riera (guió) i Sagar (dibuixos) per por ‘Intisar en el exilio’ (Astiberri).
  • El Premi Una vida de vinyetes recau en Miguel Calatayud.
  • El Premi Splash Project és per a Anabel Colazo.
  • El Premi Mass Còmic és per a la Secció Postdata del periòdic Levante-EMV.
  • El Premi Divulgació Còmic per a la revista ‘Cuadernos de Cómic’.
  • El Premi Humor Gràfic recau en Mamen Moreu.
  • El Premi Trajectòria Internacional és per a Hermann.
  • El Premi al Millor Guió és per a Ricardo Vilbor per ‘El viejo y el narco’ (Panini Cómics, 2019) amb dibuixos de Max Vento.

  

Recordar que el Festival Splash està organitzat conjuntament per la Generalitat Valenciana i l’Ajuntament de Sagunt i compta amb el suport de l’APIV (Associació Professional d’Il·lustradors Valencians).

 

Des de l’organització lamenten haver de prendre esta decisió i confien a poder celebrar el festival l’any que ve per a retrobar-se amb tots els aficionats al còmic.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.