Oxford suspén els assajos amb xiquets de la vacuna d’AstraZeneca

A finals de febrer van començar al Regne Unit els assajos destinats a avaluar la seguretat i l’eficàcia de la vacuna d’AstraZeneca en xiquets d’entre 6 i 17 anys. Estaven inscrits uns 300 voluntaris, però, segons es va anunciar ahir dimarts, estos assajos de la vacuna enfront de la Covid-19 han sigut suspesos temporalment. El motiu? S’està a l’espera de conéixer-se els resultats de la investigació sobre la relació entre la vacuna i els casos d’uns coàguls de sang detectats en adults.

Andrew Pollard, professor de la Universitat d’Oxford, va explicar a la cadena de televisió britànica BBC els motius d’esta paralització: «Si bé no hi ha problemes de seguretat en l’assaig clínic pediàtric, esperem informació addicional de la MHRA (l’Agència Reguladora de Medicaments i Productes Sanitaris britànica) sobre la seua revisió de casos rars de trombosis/trombocitopenia en adults, abans d’administrar més vacunes en l’assaig».

Les agències sanitàries defensen els beneficis de la vacuna malgrat que els riscos

La suspensió dels assajos ha tingut lloc després que un funcionari de l’Agència Europea del Medicament (EMA) reconeguera que podria existir un vincle entre la vacuna i els coàguls de sang.

Per part seua, les agències sanitàries europea i britànica han declarat que els beneficis de la vacuna continuen superant els seus riscos. També el primer ministre britànic, Boris Johnson, va eixir este dimarts en defensa de la vacuna d’AstraZeneca.

De moment, la MHRA i l’EMA estan investigant el possible vincle existent entre la vacuna i un tipus de coàgul sanguini cerebral molt rar, conegut com a trombosi de sins venosos cerebrals, que s’ha produït al mateix temps que la trombocipenia (nivells baixos de plaquetes en la sang) en diverses persones després de rebre la vacuna. De moment, s’han detectat 30 casos al Regne Unit, amb set morts, d’entre els 18,1 milions de persones que havien rebut la vacuna d’AstraZeneca fins al 24 de març.

 

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.