Oxford suspén els assajos amb xiquets de la vacuna d’AstraZeneca

A finals de febrer van començar al Regne Unit els assajos destinats a avaluar la seguretat i l’eficàcia de la vacuna d’AstraZeneca en xiquets d’entre 6 i 17 anys. Estaven inscrits uns 300 voluntaris, però, segons es va anunciar ahir dimarts, estos assajos de la vacuna enfront de la Covid-19 han sigut suspesos temporalment. El motiu? S’està a l’espera de conéixer-se els resultats de la investigació sobre la relació entre la vacuna i els casos d’uns coàguls de sang detectats en adults.

Andrew Pollard, professor de la Universitat d’Oxford, va explicar a la cadena de televisió britànica BBC els motius d’esta paralització: «Si bé no hi ha problemes de seguretat en l’assaig clínic pediàtric, esperem informació addicional de la MHRA (l’Agència Reguladora de Medicaments i Productes Sanitaris britànica) sobre la seua revisió de casos rars de trombosis/trombocitopenia en adults, abans d’administrar més vacunes en l’assaig».

Les agències sanitàries defensen els beneficis de la vacuna malgrat que els riscos

La suspensió dels assajos ha tingut lloc després que un funcionari de l’Agència Europea del Medicament (EMA) reconeguera que podria existir un vincle entre la vacuna i els coàguls de sang.

Per part seua, les agències sanitàries europea i britànica han declarat que els beneficis de la vacuna continuen superant els seus riscos. També el primer ministre britànic, Boris Johnson, va eixir este dimarts en defensa de la vacuna d’AstraZeneca.

De moment, la MHRA i l’EMA estan investigant el possible vincle existent entre la vacuna i un tipus de coàgul sanguini cerebral molt rar, conegut com a trombosi de sins venosos cerebrals, que s’ha produït al mateix temps que la trombocipenia (nivells baixos de plaquetes en la sang) en diverses persones després de rebre la vacuna. De moment, s’han detectat 30 casos al Regne Unit, amb set morts, d’entre els 18,1 milions de persones que havien rebut la vacuna d’AstraZeneca fins al 24 de març.

 

Últimes notícies

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.