Oxford suspén els assajos amb xiquets de la vacuna d’AstraZeneca

A finals de febrer van començar al Regne Unit els assajos destinats a avaluar la seguretat i l’eficàcia de la vacuna d’AstraZeneca en xiquets d’entre 6 i 17 anys. Estaven inscrits uns 300 voluntaris, però, segons es va anunciar ahir dimarts, estos assajos de la vacuna enfront de la Covid-19 han sigut suspesos temporalment. El motiu? S’està a l’espera de conéixer-se els resultats de la investigació sobre la relació entre la vacuna i els casos d’uns coàguls de sang detectats en adults.

Andrew Pollard, professor de la Universitat d’Oxford, va explicar a la cadena de televisió britànica BBC els motius d’esta paralització: «Si bé no hi ha problemes de seguretat en l’assaig clínic pediàtric, esperem informació addicional de la MHRA (l’Agència Reguladora de Medicaments i Productes Sanitaris britànica) sobre la seua revisió de casos rars de trombosis/trombocitopenia en adults, abans d’administrar més vacunes en l’assaig».

Les agències sanitàries defensen els beneficis de la vacuna malgrat que els riscos

La suspensió dels assajos ha tingut lloc després que un funcionari de l’Agència Europea del Medicament (EMA) reconeguera que podria existir un vincle entre la vacuna i els coàguls de sang.

Per part seua, les agències sanitàries europea i britànica han declarat que els beneficis de la vacuna continuen superant els seus riscos. També el primer ministre britànic, Boris Johnson, va eixir este dimarts en defensa de la vacuna d’AstraZeneca.

De moment, la MHRA i l’EMA estan investigant el possible vincle existent entre la vacuna i un tipus de coàgul sanguini cerebral molt rar, conegut com a trombosi de sins venosos cerebrals, que s’ha produït al mateix temps que la trombocipenia (nivells baixos de plaquetes en la sang) en diverses persones després de rebre la vacuna. De moment, s’han detectat 30 casos al Regne Unit, amb set morts, d’entre els 18,1 milions de persones que havien rebut la vacuna d’AstraZeneca fins al 24 de març.

 

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.