9 C
València
Dissabte, 29 novembre, 2025

Oxford suspén els assajos amb xiquets de la vacuna d’AstraZeneca

A finals de febrer van començar al Regne Unit els assajos destinats a avaluar la seguretat i l’eficàcia de la vacuna d’AstraZeneca en xiquets d’entre 6 i 17 anys. Estaven inscrits uns 300 voluntaris, però, segons es va anunciar ahir dimarts, estos assajos de la vacuna enfront de la Covid-19 han sigut suspesos temporalment. El motiu? S’està a l’espera de conéixer-se els resultats de la investigació sobre la relació entre la vacuna i els casos d’uns coàguls de sang detectats en adults.

Andrew Pollard, professor de la Universitat d’Oxford, va explicar a la cadena de televisió britànica BBC els motius d’esta paralització: “Si bé no hi ha problemes de seguretat en l’assaig clínic pediàtric, esperem informació addicional de la MHRA (l’Agència Reguladora de Medicaments i Productes Sanitaris britànica) sobre la seua revisió de casos rars de trombosis/trombocitopenia en adults, abans d’administrar més vacunes en l’assaig”.

Les agències sanitàries defensen els beneficis de la vacuna malgrat que els riscos

La suspensió dels assajos ha tingut lloc després que un funcionari de l’Agència Europea del Medicament (EMA) reconeguera que podria existir un vincle entre la vacuna i els coàguls de sang.

Per part seua, les agències sanitàries europea i britànica han declarat que els beneficis de la vacuna continuen superant els seus riscos. També el primer ministre britànic, Boris Johnson, va eixir este dimarts en defensa de la vacuna d’AstraZeneca.

De moment, la MHRA i l’EMA estan investigant el possible vincle existent entre la vacuna i un tipus de coàgul sanguini cerebral molt rar, conegut com a trombosi de sins venosos cerebrals, que s’ha produït al mateix temps que la trombocipenia (nivells baixos de plaquetes en la sang) en diverses persones després de rebre la vacuna. De moment, s’han detectat 30 casos al Regne Unit, amb set morts, d’entre els 18,1 milions de persones que havien rebut la vacuna d’AstraZeneca fins al 24 de març.

 

Últimes notícies

El PSOE assumix la presó preventiva de Ábalos i recalca ‘no és una condemna en ferma’

El PSOE ha donat per descomptada la presó preventiva de José Luis Ábalos, ha mostrat respecte a la decisió judicial i subratlla que no és una condemna en ferma. El Govern evita valoracions i sosté que la legislatura seguirà el seu curs.

Una ‘santera’ en línia estafa 12.970 euros a una dona que va buscar sanar al seu marit

Una veïna d'Alacant ha entregat 12.970 euros a una 'santera' captada en xarxes amb la promesa de curar al seu marit. Els diners el va rebre un home detingut a Valladolid i lliure amb càrrecs.

Un estudi revela que el consum de cítrics modifica l’expressió del genoma

La segona fase d'un projecte nutrigenòmic confirma en ratolins que una dieta amb taronja o mandarina modula l'activitat de gens per òrgan i ruta molecular. L'equip combina bioinformàtica i machine learning i aporta indicis en cor i cervell.

Un paó del parc Reina Sofia de Guardamar dona positiu en grip aviària

Un paó del parc municipal ha donat positiu en grip aviària i ha mort. L'Ajuntament ha activat el protocol i aplica restriccions i neteja per a contindre el focus.

Vox situa a Pérez Llorca a les portes de la investidura després d’assumir el 100% de les seues peticions

Vox afirma que el candidat del PP ha arreplegat el 'cent per cent' de les seues exigències per a donar suport a la investidura. Abascal veu possible el sí si es confirmen els compromisos.

L’església dels Sants Joans de València recupera la seua esplendor i els frescos de Palomino

L'església dels Sants Joans ha recuperat la seua lluentor després de cinc anys d'obres que han consolidat l'estructura i retornat la pintura mural d'Antonio Palomino. El temple es prepara per a la seua reobertura i torna a integrar-se en el triangle històric al costat de la Llotja i el Mercat Central.

Pastor (PP) ha assegurat que ningú parla mal de Pérez Llorca i que això trenca a l’oposició

El síndic del PP ha defés en Les Corts la figura de Juanfran Pérez Llorca i ha reivindicat un acord tranquil i transparent, mentres arremetia contra l'oposició.

Vox celebra els compromisos de Pérez Llorca en immigració i aigua però exigix anar més enllà

Vox ha valorat les promeses del candidat del PP sobre immigració i obres hídriques, però ha condicionat el seu suport a noves mesures en seguretat, energia i fiscalitat. El partit s'ha desmarcat de la reforma del finançament i ha defés mantindre la retallada a l'AVL.