Oxford suspén els assajos amb xiquets de la vacuna d’AstraZeneca

A finals de febrer van començar al Regne Unit els assajos destinats a avaluar la seguretat i l’eficàcia de la vacuna d’AstraZeneca en xiquets d’entre 6 i 17 anys. Estaven inscrits uns 300 voluntaris, però, segons es va anunciar ahir dimarts, estos assajos de la vacuna enfront de la Covid-19 han sigut suspesos temporalment. El motiu? S’està a l’espera de conéixer-se els resultats de la investigació sobre la relació entre la vacuna i els casos d’uns coàguls de sang detectats en adults.

Andrew Pollard, professor de la Universitat d’Oxford, va explicar a la cadena de televisió britànica BBC els motius d’esta paralització: «Si bé no hi ha problemes de seguretat en l’assaig clínic pediàtric, esperem informació addicional de la MHRA (l’Agència Reguladora de Medicaments i Productes Sanitaris britànica) sobre la seua revisió de casos rars de trombosis/trombocitopenia en adults, abans d’administrar més vacunes en l’assaig».

Les agències sanitàries defensen els beneficis de la vacuna malgrat que els riscos

La suspensió dels assajos ha tingut lloc després que un funcionari de l’Agència Europea del Medicament (EMA) reconeguera que podria existir un vincle entre la vacuna i els coàguls de sang.

Per part seua, les agències sanitàries europea i britànica han declarat que els beneficis de la vacuna continuen superant els seus riscos. També el primer ministre britànic, Boris Johnson, va eixir este dimarts en defensa de la vacuna d’AstraZeneca.

De moment, la MHRA i l’EMA estan investigant el possible vincle existent entre la vacuna i un tipus de coàgul sanguini cerebral molt rar, conegut com a trombosi de sins venosos cerebrals, que s’ha produït al mateix temps que la trombocipenia (nivells baixos de plaquetes en la sang) en diverses persones després de rebre la vacuna. De moment, s’han detectat 30 casos al Regne Unit, amb set morts, d’entre els 18,1 milions de persones que havien rebut la vacuna d’AstraZeneca fins al 24 de març.

 

Últimes notícies

L’aviador de la República de Josep Palomero guanya el Premi Enric Valor de Novell·l’en valencià

La novel·la L’aviador de la República, de l'escriptor castellonenc Josep Palomero, gana la XXXI edició del Premi Enric Valor de Novell·l'en Valencià, dotat amb 20.000 euros i convocat per la Diputació d'Alacant.

Llibertat amb càrrecs per a un corredor d’assegurances acusat d’estafar 73.000 euros a un client

Un corredor d'assegurances de 68 anys queda en llibertat amb càrrecs després de ser detingut a Alacant per presumptament estafar 73.000 euros a un client mitjançant pòlisses falses d'inversió i estalvi.

Pérez Llorca crida al diàleg amb els docents i confia que la vaga no afecte la PAU

Pérez Llorca apel·la al diàleg amb els docents en vaga i es mostra confiat que les Proves d'Accés a la Universitat es desenrotllen amb normalitat, defenent alhora els seus pressupostos i el seu model de finançament autonòmic.

Quasi 300.000 estrangers van obtindre la nacionalitat espanyola en 2025, amb fort pes de la Comunitat Valenciana

Quasi 300.000 residents estrangers van aconseguir la nacionalitat espanyola en 2025, màxim de la sèrie històrica, amb el Marroc, Colòmbia i Veneçuela com a principals països d'origen.

Educació i sindicats obrin la seua octava reunió amb la vaga docent en l’aire

Educació i els sindicats docents celebren la seua octava reunió per a decidir si firmen l'última proposta de la Generalitat i aconseguixen desconvocar una vaga indefinida que aconseguix ja catorze dies.

Cano reclama una Conferència Sectorial després de la nul·litat del registre únic de lloguer turístic

La consellera Marián Cano demana una Conferència Sectorial de Turisme urgent per a abordar les conseqüències de la sentència del Suprem que anul·la el registre únic d'arrendaments de curta duració i exigix seguretat jurídica per a comunitats, destins i sector.

El prelitoral de València es prepara per a 36 graus en el dia més càlid de l’episodi de calor

El prelitoral de la província de València superarà els 36 graus este divendres en el dia més càlid d'un episodi de calor anòmala que es prolonga ja durant dotze dies i que ha disparat també la temperatura de la mar.

CCOO PV denúncia el bloqueig empresarial que deixa sense conveni a la sanitat privada valenciana

CCOO PV alerta de la greu situació del personal de la sanitat privada en la Comunitat Valenciana pel bloqueig empresarial que impedix renovar un conveni caducat des de fa anys, amb salaris congelats i major precarietat.