Pablo Iglesias abandona el Govern obligat per la Llei Electoral

 

El vicepresident segon del Govern i candidat d’Unidas Podemos en les eleccions autonòmiques de Madrid, Pablo Iglesias, ha admés que el dimarts que ve serà probablement el seu últim Consell de Ministres.

 

D’esta manera, Iglesias deixarà l’Executiu abans del que es preveu, pel fet que la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid no permet als candidats que siguen membres del Govern estatal una volta que es presenten les llistes electorals.

 

A pesar de la seua eixida del Govern, Pablo Iglesias mantindrà la seua acta de diputat fins al començament de la campanya electoral. La llei electoral de la Comunitat de Madrid deixa molt clar que els membres del Govern de la nació no poden ser elegits en les eleccions si estan ocupant eixe càrrec quan els seus partits registren les candidatures. I el termini per a presentar eixes candidatures és entre el 26 i el 31 de març. 

 

El propòsit inicial del segon vicepresident del Govern era mantindre’s com a vicepresident fins pràcticament el començament de la campanya electoral, el 16 d’abril -la campanya comença el dia 18-. Esta previsió apuntava al fet que el seu últim Consell de Ministres seria el dia 14. L’eixida precipitada d’Iglesias del Govern obliga Pedro Sánchez a avançar els canvis en l’Executiu.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.