Pablo Iglesias abandona el Govern obligat per la Llei Electoral

 

El vicepresident segon del Govern i candidat d’Unidas Podemos en les eleccions autonòmiques de Madrid, Pablo Iglesias, ha admés que el dimarts que ve serà probablement el seu últim Consell de Ministres.

 

D’esta manera, Iglesias deixarà l’Executiu abans del que es preveu, pel fet que la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid no permet als candidats que siguen membres del Govern estatal una volta que es presenten les llistes electorals.

 

A pesar de la seua eixida del Govern, Pablo Iglesias mantindrà la seua acta de diputat fins al començament de la campanya electoral. La llei electoral de la Comunitat de Madrid deixa molt clar que els membres del Govern de la nació no poden ser elegits en les eleccions si estan ocupant eixe càrrec quan els seus partits registren les candidatures. I el termini per a presentar eixes candidatures és entre el 26 i el 31 de març. 

 

El propòsit inicial del segon vicepresident del Govern era mantindre’s com a vicepresident fins pràcticament el començament de la campanya electoral, el 16 d’abril -la campanya comença el dia 18-. Esta previsió apuntava al fet que el seu últim Consell de Ministres seria el dia 14. L’eixida precipitada d’Iglesias del Govern obliga Pedro Sánchez a avançar els canvis en l’Executiu.

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.