10.6 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Pablo Iglesias abandona el Govern obligat per la Llei Electoral

 

El vicepresident segon del Govern i candidat d’Unidas Podemos en les eleccions autonòmiques de Madrid, Pablo Iglesias, ha admés que el dimarts que ve serà probablement el seu últim Consell de Ministres.

 

D’esta manera, Iglesias deixarà l’Executiu abans del que es preveu, pel fet que la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid no permet als candidats que siguen membres del Govern estatal una volta que es presenten les llistes electorals.

 

A pesar de la seua eixida del Govern, Pablo Iglesias mantindrà la seua acta de diputat fins al començament de la campanya electoral. La llei electoral de la Comunitat de Madrid deixa molt clar que els membres del Govern de la nació no poden ser elegits en les eleccions si estan ocupant eixe càrrec quan els seus partits registren les candidatures. I el termini per a presentar eixes candidatures és entre el 26 i el 31 de març. 

 

El propòsit inicial del segon vicepresident del Govern era mantindre’s com a vicepresident fins pràcticament el començament de la campanya electoral, el 16 d’abril -la campanya comença el dia 18-. Esta previsió apuntava al fet que el seu últim Consell de Ministres seria el dia 14. L’eixida precipitada d’Iglesias del Govern obliga Pedro Sánchez a avançar els canvis en l’Executiu.

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.