Pablo Iglesias abandona el Govern obligat per la Llei Electoral

 

El vicepresident segon del Govern i candidat d’Unidas Podemos en les eleccions autonòmiques de Madrid, Pablo Iglesias, ha admés que el dimarts que ve serà probablement el seu últim Consell de Ministres.

 

D’esta manera, Iglesias deixarà l’Executiu abans del que es preveu, pel fet que la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid no permet als candidats que siguen membres del Govern estatal una volta que es presenten les llistes electorals.

 

A pesar de la seua eixida del Govern, Pablo Iglesias mantindrà la seua acta de diputat fins al començament de la campanya electoral. La llei electoral de la Comunitat de Madrid deixa molt clar que els membres del Govern de la nació no poden ser elegits en les eleccions si estan ocupant eixe càrrec quan els seus partits registren les candidatures. I el termini per a presentar eixes candidatures és entre el 26 i el 31 de març. 

 

El propòsit inicial del segon vicepresident del Govern era mantindre’s com a vicepresident fins pràcticament el començament de la campanya electoral, el 16 d’abril -la campanya comença el dia 18-. Esta previsió apuntava al fet que el seu últim Consell de Ministres seria el dia 14. L’eixida precipitada d’Iglesias del Govern obliga Pedro Sánchez a avançar els canvis en l’Executiu.

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.