Pablo Iglesias abandona el Govern obligat per la Llei Electoral

 

El vicepresident segon del Govern i candidat d’Unidas Podemos en les eleccions autonòmiques de Madrid, Pablo Iglesias, ha admés que el dimarts que ve serà probablement el seu últim Consell de Ministres.

 

D’esta manera, Iglesias deixarà l’Executiu abans del que es preveu, pel fet que la Llei Electoral de la Comunitat de Madrid no permet als candidats que siguen membres del Govern estatal una volta que es presenten les llistes electorals.

 

A pesar de la seua eixida del Govern, Pablo Iglesias mantindrà la seua acta de diputat fins al començament de la campanya electoral. La llei electoral de la Comunitat de Madrid deixa molt clar que els membres del Govern de la nació no poden ser elegits en les eleccions si estan ocupant eixe càrrec quan els seus partits registren les candidatures. I el termini per a presentar eixes candidatures és entre el 26 i el 31 de març. 

 

El propòsit inicial del segon vicepresident del Govern era mantindre’s com a vicepresident fins pràcticament el començament de la campanya electoral, el 16 d’abril -la campanya comença el dia 18-. Esta previsió apuntava al fet que el seu últim Consell de Ministres seria el dia 14. L’eixida precipitada d’Iglesias del Govern obliga Pedro Sánchez a avançar els canvis en l’Executiu.

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.