El nou projecte de Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

L’exlíder del partit polític d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, tornarà el mes vinent de setembre a la primera línia mediàtica després de la seua eixida de la política. Ara, l’exvicepresident del Govern serà un dels tertulians polítics del programa ‘El món’ de la Rac1, el matinal radiofònic de Jordi Basté, un dels més populars de la ràdio a Catalunya.

 

La incorporació d’Iglesias és una de les novetats principals que s’han explicat aquest divendres en el programa especial de la presentació de la nova temporada des del Festival Les Nits d’Acústica, en el Teatre El Jardí de Figueres. L’exlíder de Podemos ha declarat que està “molt relaxat i amb moltes ganes de fer coses, de dialogar i aprendre”.

 

Pablo Iglesias va dimitir com a ministre i vicepresident del govern espanyol per a ser candidat a la presidència de la comunitat de Madrid, però després del seu fracàs electoral en les eleccions autonòmiques, el 4 de maig, va anunciar que deixava la política.

 

Després de quasi quatre mesos allunyat del focus mediàtic, Iglesias ha explicat que, a part de col·laborar en altres mitjans, és professor i està en un grup d’investigació adscrit a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Internet Interdisciplinary Institute (IN3): “Ara torne a fer el que feia abans, treballar com a investigador en la UOC i dedicar-me al periodisme crític. M’agrada més i crec que se’m dona millor que la política”, ha explicat en RAC1.

 

D’aquesta manera, Pablo Iglesias arrancarà un nou curs ple de canvis en el personal i professional. L’exlíder de Podemos ha desmentit, no obstant això, que aquesta relació professional amb Barcelona vaja a suposar que vinga a viure a la capital catalana.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.