El nou projecte de Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

L’exlíder del partit polític d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, tornarà el mes vinent de setembre a la primera línia mediàtica després de la seua eixida de la política. Ara, l’exvicepresident del Govern serà un dels tertulians polítics del programa ‘El món’ de la Rac1, el matinal radiofònic de Jordi Basté, un dels més populars de la ràdio a Catalunya.

 

La incorporació d’Iglesias és una de les novetats principals que s’han explicat aquest divendres en el programa especial de la presentació de la nova temporada des del Festival Les Nits d’Acústica, en el Teatre El Jardí de Figueres. L’exlíder de Podemos ha declarat que està «molt relaxat i amb moltes ganes de fer coses, de dialogar i aprendre».

 

Pablo Iglesias va dimitir com a ministre i vicepresident del govern espanyol per a ser candidat a la presidència de la comunitat de Madrid, però després del seu fracàs electoral en les eleccions autonòmiques, el 4 de maig, va anunciar que deixava la política.

 

Després de quasi quatre mesos allunyat del focus mediàtic, Iglesias ha explicat que, a part de col·laborar en altres mitjans, és professor i està en un grup d’investigació adscrit a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Internet Interdisciplinary Institute (IN3): «Ara torne a fer el que feia abans, treballar com a investigador en la UOC i dedicar-me al periodisme crític. M’agrada més i crec que se’m dona millor que la política», ha explicat en RAC1.

 

D’aquesta manera, Pablo Iglesias arrancarà un nou curs ple de canvis en el personal i professional. L’exlíder de Podemos ha desmentit, no obstant això, que aquesta relació professional amb Barcelona vaja a suposar que vinga a viure a la capital catalana.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.