9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

El nou projecte de Pablo Iglesias després d’abandonar la política

 

L’exlíder del partit polític d’Unidas Podemos, Pablo Iglesias, tornarà el mes vinent de setembre a la primera línia mediàtica després de la seua eixida de la política. Ara, l’exvicepresident del Govern serà un dels tertulians polítics del programa ‘El món’ de la Rac1, el matinal radiofònic de Jordi Basté, un dels més populars de la ràdio a Catalunya.

 

La incorporació d’Iglesias és una de les novetats principals que s’han explicat aquest divendres en el programa especial de la presentació de la nova temporada des del Festival Les Nits d’Acústica, en el Teatre El Jardí de Figueres. L’exlíder de Podemos ha declarat que està “molt relaxat i amb moltes ganes de fer coses, de dialogar i aprendre”.

 

Pablo Iglesias va dimitir com a ministre i vicepresident del govern espanyol per a ser candidat a la presidència de la comunitat de Madrid, però després del seu fracàs electoral en les eleccions autonòmiques, el 4 de maig, va anunciar que deixava la política.

 

Després de quasi quatre mesos allunyat del focus mediàtic, Iglesias ha explicat que, a part de col·laborar en altres mitjans, és professor i està en un grup d’investigació adscrit a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Internet Interdisciplinary Institute (IN3): “Ara torne a fer el que feia abans, treballar com a investigador en la UOC i dedicar-me al periodisme crític. M’agrada més i crec que se’m dona millor que la política”, ha explicat en RAC1.

 

D’aquesta manera, Pablo Iglesias arrancarà un nou curs ple de canvis en el personal i professional. L’exlíder de Podemos ha desmentit, no obstant això, que aquesta relació professional amb Barcelona vaja a suposar que vinga a viure a la capital catalana.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.