Els Països Baixos sacrifiquen milers de visons després de detectar casos de Covid-19 en una vintena de granges

 

Les autoritats sanitàries dels Països Baixos han detectat el Covid-19 entre els mustèlids d’una granja de visons en la ciutat de Gemert, en el sud del país, cosa que eleva a vint el total d’explotacions afectades fins a este dilluns pel nou coronavirus, segons ha confirmat el Ministeri de Sanitat neerlandés.

 

El SARS-CoV-2 va ser detectat gràcies a les activitats de monitoratge d’«alerta primerenca» establit pel Govern dels Països Baixos el passat mes d’abril després de confirmar-se els primers casos i que permet que els animals siguen sotmesos a proves setmanals per a detectar el coronavirus en una fase primerenca i evitar el contagi als empleats.

 

Milers de mustèlids sacrificats

En un comunicat, els ministeris de Sanitat i Agricultura van explicar que els 7.000 visons d’esta granja de Gemert i els 4.300 mamífers d’una altra granja en Landhorst —en la mateixa regió del Brabant Septentrional—, a on també es va detectar el virus divendres passat, han sigut sacrificats este mateix dilluns.

 

En total, desenes de milers de visons de vint granges de cria per a la indústria pelletera van donar positiu en el nou coronavirus i tots han sigut ja sacrificats per a evitar que estes instal·lacions es convertisquen en reservoris del virus.

 

Altres mesures

El Govern també ha imposat altres mesures preventives, com la prohibició de transportar visons o el seu fem pel país o de visitar les granges. En este sentit, també va reforçar els protocols d’higiene per a evitar una major propagació del Covid-19, després d’haver-se produït com a mínim dos contagis d’animals a humans, els primers coneguts en tot el món des de què començà la pandèmia.

 

Les autoritats neerlandeses van detectar el coronavirus en les granges de visons a finals d’abril, quan els cuidadors van observar problemes respiratoris i gastrointestinals entre estos mustèlids.

 

Es vol avançar la prohibició de criar visons a finals d’este 2020

La criança de visons estarà legalment prohibida en els Països Baixos a partir de gener de 2024, després d’una decisió del Tribunal Suprem, que va qüestionar en 2013 la moralitat de cuidar d’estos animals per a després despullar-los de la seua pell. Ara, els criadors poden demanar una compensació a l’Estat pels animals sacrificats si decidixen tancar el seu negoci.

 

A pesar d’això, després de detectar-se el coronavirus en estes granges, el Parlament neerlandés va votar per a accelerar el seu tancament complet abans de finals d’este 2020, però el Govern dels Països Baixos està encara investigant com compensar als criadors de visons per a que posen fi voluntàriament als seus negocis. Actualment, hi ha unes 130 granges de cria de visions, amb més de 800.000 animals.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.