Els Països Baixos sacrifiquen milers de visons després de detectar casos de Covid-19 en una vintena de granges

 

Les autoritats sanitàries dels Països Baixos han detectat el Covid-19 entre els mustèlids d’una granja de visons en la ciutat de Gemert, en el sud del país, cosa que eleva a vint el total d’explotacions afectades fins a este dilluns pel nou coronavirus, segons ha confirmat el Ministeri de Sanitat neerlandés.

 

El SARS-CoV-2 va ser detectat gràcies a les activitats de monitoratge d’«alerta primerenca» establit pel Govern dels Països Baixos el passat mes d’abril després de confirmar-se els primers casos i que permet que els animals siguen sotmesos a proves setmanals per a detectar el coronavirus en una fase primerenca i evitar el contagi als empleats.

 

Milers de mustèlids sacrificats

En un comunicat, els ministeris de Sanitat i Agricultura van explicar que els 7.000 visons d’esta granja de Gemert i els 4.300 mamífers d’una altra granja en Landhorst —en la mateixa regió del Brabant Septentrional—, a on també es va detectar el virus divendres passat, han sigut sacrificats este mateix dilluns.

 

En total, desenes de milers de visons de vint granges de cria per a la indústria pelletera van donar positiu en el nou coronavirus i tots han sigut ja sacrificats per a evitar que estes instal·lacions es convertisquen en reservoris del virus.

 

Altres mesures

El Govern també ha imposat altres mesures preventives, com la prohibició de transportar visons o el seu fem pel país o de visitar les granges. En este sentit, també va reforçar els protocols d’higiene per a evitar una major propagació del Covid-19, després d’haver-se produït com a mínim dos contagis d’animals a humans, els primers coneguts en tot el món des de què començà la pandèmia.

 

Les autoritats neerlandeses van detectar el coronavirus en les granges de visons a finals d’abril, quan els cuidadors van observar problemes respiratoris i gastrointestinals entre estos mustèlids.

 

Es vol avançar la prohibició de criar visons a finals d’este 2020

La criança de visons estarà legalment prohibida en els Països Baixos a partir de gener de 2024, després d’una decisió del Tribunal Suprem, que va qüestionar en 2013 la moralitat de cuidar d’estos animals per a després despullar-los de la seua pell. Ara, els criadors poden demanar una compensació a l’Estat pels animals sacrificats si decidixen tancar el seu negoci.

 

A pesar d’això, després de detectar-se el coronavirus en estes granges, el Parlament neerlandés va votar per a accelerar el seu tancament complet abans de finals d’este 2020, però el Govern dels Països Baixos està encara investigant com compensar als criadors de visons per a que posen fi voluntàriament als seus negocis. Actualment, hi ha unes 130 granges de cria de visions, amb més de 800.000 animals.

Últimes notícies

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.