Els Països Baixos sacrifiquen milers de visons després de detectar casos de Covid-19 en una vintena de granges

 

Les autoritats sanitàries dels Països Baixos han detectat el Covid-19 entre els mustèlids d’una granja de visons en la ciutat de Gemert, en el sud del país, cosa que eleva a vint el total d’explotacions afectades fins a este dilluns pel nou coronavirus, segons ha confirmat el Ministeri de Sanitat neerlandés.

 

El SARS-CoV-2 va ser detectat gràcies a les activitats de monitoratge d’«alerta primerenca» establit pel Govern dels Països Baixos el passat mes d’abril després de confirmar-se els primers casos i que permet que els animals siguen sotmesos a proves setmanals per a detectar el coronavirus en una fase primerenca i evitar el contagi als empleats.

 

Milers de mustèlids sacrificats

En un comunicat, els ministeris de Sanitat i Agricultura van explicar que els 7.000 visons d’esta granja de Gemert i els 4.300 mamífers d’una altra granja en Landhorst —en la mateixa regió del Brabant Septentrional—, a on també es va detectar el virus divendres passat, han sigut sacrificats este mateix dilluns.

 

En total, desenes de milers de visons de vint granges de cria per a la indústria pelletera van donar positiu en el nou coronavirus i tots han sigut ja sacrificats per a evitar que estes instal·lacions es convertisquen en reservoris del virus.

 

Altres mesures

El Govern també ha imposat altres mesures preventives, com la prohibició de transportar visons o el seu fem pel país o de visitar les granges. En este sentit, també va reforçar els protocols d’higiene per a evitar una major propagació del Covid-19, després d’haver-se produït com a mínim dos contagis d’animals a humans, els primers coneguts en tot el món des de què començà la pandèmia.

 

Les autoritats neerlandeses van detectar el coronavirus en les granges de visons a finals d’abril, quan els cuidadors van observar problemes respiratoris i gastrointestinals entre estos mustèlids.

 

Es vol avançar la prohibició de criar visons a finals d’este 2020

La criança de visons estarà legalment prohibida en els Països Baixos a partir de gener de 2024, després d’una decisió del Tribunal Suprem, que va qüestionar en 2013 la moralitat de cuidar d’estos animals per a després despullar-los de la seua pell. Ara, els criadors poden demanar una compensació a l’Estat pels animals sacrificats si decidixen tancar el seu negoci.

 

A pesar d’això, després de detectar-se el coronavirus en estes granges, el Parlament neerlandés va votar per a accelerar el seu tancament complet abans de finals d’este 2020, però el Govern dels Països Baixos està encara investigant com compensar als criadors de visons per a que posen fi voluntàriament als seus negocis. Actualment, hi ha unes 130 granges de cria de visions, amb més de 800.000 animals.

Últimes notícies

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.

Exhibició històrica del Valencia Basket: passa per damunt del Barça i conquista la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha derrotat amb autoritat el Barça al quart partit de la final (84-108) i s’ha proclamat campió de la Lliga Endesa per segona vegada, culminant la millor temporada de la seua història.