Els Països Baixos sacrifiquen milers de visons després de detectar casos de Covid-19 en una vintena de granges

 

Les autoritats sanitàries dels Països Baixos han detectat el Covid-19 entre els mustèlids d’una granja de visons en la ciutat de Gemert, en el sud del país, cosa que eleva a vint el total d’explotacions afectades fins a este dilluns pel nou coronavirus, segons ha confirmat el Ministeri de Sanitat neerlandés.

 

El SARS-CoV-2 va ser detectat gràcies a les activitats de monitoratge d’«alerta primerenca» establit pel Govern dels Països Baixos el passat mes d’abril després de confirmar-se els primers casos i que permet que els animals siguen sotmesos a proves setmanals per a detectar el coronavirus en una fase primerenca i evitar el contagi als empleats.

 

Milers de mustèlids sacrificats

En un comunicat, els ministeris de Sanitat i Agricultura van explicar que els 7.000 visons d’esta granja de Gemert i els 4.300 mamífers d’una altra granja en Landhorst —en la mateixa regió del Brabant Septentrional—, a on també es va detectar el virus divendres passat, han sigut sacrificats este mateix dilluns.

 

En total, desenes de milers de visons de vint granges de cria per a la indústria pelletera van donar positiu en el nou coronavirus i tots han sigut ja sacrificats per a evitar que estes instal·lacions es convertisquen en reservoris del virus.

 

Altres mesures

El Govern també ha imposat altres mesures preventives, com la prohibició de transportar visons o el seu fem pel país o de visitar les granges. En este sentit, també va reforçar els protocols d’higiene per a evitar una major propagació del Covid-19, després d’haver-se produït com a mínim dos contagis d’animals a humans, els primers coneguts en tot el món des de què començà la pandèmia.

 

Les autoritats neerlandeses van detectar el coronavirus en les granges de visons a finals d’abril, quan els cuidadors van observar problemes respiratoris i gastrointestinals entre estos mustèlids.

 

Es vol avançar la prohibició de criar visons a finals d’este 2020

La criança de visons estarà legalment prohibida en els Països Baixos a partir de gener de 2024, després d’una decisió del Tribunal Suprem, que va qüestionar en 2013 la moralitat de cuidar d’estos animals per a després despullar-los de la seua pell. Ara, els criadors poden demanar una compensació a l’Estat pels animals sacrificats si decidixen tancar el seu negoci.

 

A pesar d’això, després de detectar-se el coronavirus en estes granges, el Parlament neerlandés va votar per a accelerar el seu tancament complet abans de finals d’este 2020, però el Govern dels Països Baixos està encara investigant com compensar als criadors de visons per a que posen fi voluntàriament als seus negocis. Actualment, hi ha unes 130 granges de cria de visions, amb més de 800.000 animals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.