El Govern estudiarà aplicar el passaport Covid per a entrar en bars o discoteques

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha anunciat que el Govern debatrà amb les comunitats autònomes la necessitat d’aplicar el passaport Covid per a entrar en bars o discoteques, dins del marc del Consell Interterritorial. En algunes comunitats, com Canàries o Galícia, ja estan començant a demanar-ho per a accedir a uns certs establiments.

Maroto ha advertit que “el certificat ha de tindre unes garanties jurídiques per a donar-li ús en altres àmbits per als quals no ha sigut validat”. A Espanya ja s’han emès fins al dilluns més d’11 milions de certificats, “una dada que serà actualitzat després del Consell Interterritorial”.

 

Reyes Maroto ha destacat el ritme de vacunació que s’està desenvolupant a Espanya, ja que ahir es van superar els 26 milions de persones vacunades amb pauta completa i un 65% de la població té ja una dosi. Finalment, ha afirmat que “això permetrà abordar aquestes setmanes o mesos amb una certa confiança i és el que traslladem als mercats emissors, que no estan tenint una campanya de vacunació tan reeixida com Espanya”.

Últimes notícies

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.