El Govern estudiarà aplicar el passaport Covid per a entrar en bars o discoteques

 

La ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, ha anunciat que el Govern debatrà amb les comunitats autònomes la necessitat d’aplicar el passaport Covid per a entrar en bars o discoteques, dins del marc del Consell Interterritorial. En algunes comunitats, com Canàries o Galícia, ja estan començant a demanar-ho per a accedir a uns certs establiments.

Maroto ha advertit que “el certificat ha de tindre unes garanties jurídiques per a donar-li ús en altres àmbits per als quals no ha sigut validat”. A Espanya ja s’han emès fins al dilluns més d’11 milions de certificats, “una dada que serà actualitzat després del Consell Interterritorial”.

 

Reyes Maroto ha destacat el ritme de vacunació que s’està desenvolupant a Espanya, ja que ahir es van superar els 26 milions de persones vacunades amb pauta completa i un 65% de la població té ja una dosi. Finalment, ha afirmat que “això permetrà abordar aquestes setmanes o mesos amb una certa confiança i és el que traslladem als mercats emissors, que no estan tenint una campanya de vacunació tan reeixida com Espanya”.

Últimes notícies

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.
FILMOTECA D'ESTIU