Pedro Sánchez convoca un Consell de Ministres per a decretar l’estat d’alarma en Madrid

 

Pedro Sánchez ha decidit no esperar més i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari per a este divendres 9 d’octubre, per a decretar un estat d’alarma en Madrid durant els pròxims quinze dies, com a mínim, segons informa ‘El País’. Este dijous el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha decidit suspendre les mesures de confinament decretades per l’executiu espanyol, després del recurs presentat per Isabel Díaz Ayuso.

 

La Secretaria d’Estat de Comunicació ha informat que a la tornada d’un viatge oficial en Algèria el president del govern espanyol s’ha posat en contacte amb la seua homòloga madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, per a «abordar les alternatives legals existents» per a mantindre les mesures previstes a l’ordre revocada pel TSJM «per raons no de fons sinó de mera habilitació legal per a adoptar-les».

 

Ayuso té tres possibilitats

Sánchez ha traslladat a Ayuso tres possibilitats, que la Comunitat de Madrid com a autoritat competent en matèria sanitària dicte una ordre segons marca la Llei Orgànica de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública; que demane la declaració de l’estat d’alarma per a que siga el govern espanyol al costat de la Comunitat de Madrid qui el declare i ratifique les mesures en qüestió, o que siga el govern d’Espanya qui declare l’estat d’alarma sense la sol·licitud prèvia.

 

El govern estatal assenyala que en qualsevol dels tres casos les mesures de confinament perimetral i la resta de normes serien «exactament les mateixes» que s’aplicaven, atés que «l’únic que canviaria seria l’instrument legal per les que s’adopten, és a dir, la cobertura jurídica». La mateixa font ha indicat que Ayuso, en una segona conversa telefònica, ha dit a Sánchez que «necessita temps», i s’han donat de marge fins a este divendres.

 

El govern autonòmic de Madrid també es reunix

Per la seua banda, la presidenta de la Comunitat de Madrid ha indicat a través de Twitter que a primera hora del matí reunirà el govern autonòmic madrileny per a «vore alternatives». Ha reiterat, en este sentit, que al seu parer les zones bàsiques «estaven funcionant i poden ser el millor». Per això ha desitjat «pactar una solució» que beneficie la ciutadania i aporte «claredat».

 

 

El Consell de Ministres extraordinari se celebrarà, probablement, després de què Ayuso haja comunicat la seua decisió a Sánchez. Fonts de Moncloa han indicat, finalment, que el president espanyol manté en l’agenda la visita prevista a Barcelona al costat del rei Felip VI en el marc de l’acte de clausura de la mostra Barcelona New Economy Week.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.