Pedro Sánchez convoca un Consell de Ministres per a decretar l’estat d’alarma en Madrid

 

Pedro Sánchez ha decidit no esperar més i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari per a este divendres 9 d’octubre, per a decretar un estat d’alarma en Madrid durant els pròxims quinze dies, com a mínim, segons informa ‘El País’. Este dijous el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha decidit suspendre les mesures de confinament decretades per l’executiu espanyol, després del recurs presentat per Isabel Díaz Ayuso.

 

La Secretaria d’Estat de Comunicació ha informat que a la tornada d’un viatge oficial en Algèria el president del govern espanyol s’ha posat en contacte amb la seua homòloga madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, per a «abordar les alternatives legals existents» per a mantindre les mesures previstes a l’ordre revocada pel TSJM «per raons no de fons sinó de mera habilitació legal per a adoptar-les».

 

Ayuso té tres possibilitats

Sánchez ha traslladat a Ayuso tres possibilitats, que la Comunitat de Madrid com a autoritat competent en matèria sanitària dicte una ordre segons marca la Llei Orgànica de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública; que demane la declaració de l’estat d’alarma per a que siga el govern espanyol al costat de la Comunitat de Madrid qui el declare i ratifique les mesures en qüestió, o que siga el govern d’Espanya qui declare l’estat d’alarma sense la sol·licitud prèvia.

 

El govern estatal assenyala que en qualsevol dels tres casos les mesures de confinament perimetral i la resta de normes serien «exactament les mateixes» que s’aplicaven, atés que «l’únic que canviaria seria l’instrument legal per les que s’adopten, és a dir, la cobertura jurídica». La mateixa font ha indicat que Ayuso, en una segona conversa telefònica, ha dit a Sánchez que «necessita temps», i s’han donat de marge fins a este divendres.

 

El govern autonòmic de Madrid també es reunix

Per la seua banda, la presidenta de la Comunitat de Madrid ha indicat a través de Twitter que a primera hora del matí reunirà el govern autonòmic madrileny per a «vore alternatives». Ha reiterat, en este sentit, que al seu parer les zones bàsiques «estaven funcionant i poden ser el millor». Per això ha desitjat «pactar una solució» que beneficie la ciutadania i aporte «claredat».

 

 

El Consell de Ministres extraordinari se celebrarà, probablement, després de què Ayuso haja comunicat la seua decisió a Sánchez. Fonts de Moncloa han indicat, finalment, que el president espanyol manté en l’agenda la visita prevista a Barcelona al costat del rei Felip VI en el marc de l’acte de clausura de la mostra Barcelona New Economy Week.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.