Pedro Sánchez convoca un Consell de Ministres per a decretar l’estat d’alarma en Madrid

 

Pedro Sánchez ha decidit no esperar més i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari per a este divendres 9 d’octubre, per a decretar un estat d’alarma en Madrid durant els pròxims quinze dies, com a mínim, segons informa ‘El País’. Este dijous el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha decidit suspendre les mesures de confinament decretades per l’executiu espanyol, després del recurs presentat per Isabel Díaz Ayuso.

 

La Secretaria d’Estat de Comunicació ha informat que a la tornada d’un viatge oficial en Algèria el president del govern espanyol s’ha posat en contacte amb la seua homòloga madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, per a «abordar les alternatives legals existents» per a mantindre les mesures previstes a l’ordre revocada pel TSJM «per raons no de fons sinó de mera habilitació legal per a adoptar-les».

 

Ayuso té tres possibilitats

Sánchez ha traslladat a Ayuso tres possibilitats, que la Comunitat de Madrid com a autoritat competent en matèria sanitària dicte una ordre segons marca la Llei Orgànica de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública; que demane la declaració de l’estat d’alarma per a que siga el govern espanyol al costat de la Comunitat de Madrid qui el declare i ratifique les mesures en qüestió, o que siga el govern d’Espanya qui declare l’estat d’alarma sense la sol·licitud prèvia.

 

El govern estatal assenyala que en qualsevol dels tres casos les mesures de confinament perimetral i la resta de normes serien «exactament les mateixes» que s’aplicaven, atés que «l’únic que canviaria seria l’instrument legal per les que s’adopten, és a dir, la cobertura jurídica». La mateixa font ha indicat que Ayuso, en una segona conversa telefònica, ha dit a Sánchez que «necessita temps», i s’han donat de marge fins a este divendres.

 

El govern autonòmic de Madrid també es reunix

Per la seua banda, la presidenta de la Comunitat de Madrid ha indicat a través de Twitter que a primera hora del matí reunirà el govern autonòmic madrileny per a «vore alternatives». Ha reiterat, en este sentit, que al seu parer les zones bàsiques «estaven funcionant i poden ser el millor». Per això ha desitjat «pactar una solució» que beneficie la ciutadania i aporte «claredat».

 

 

El Consell de Ministres extraordinari se celebrarà, probablement, després de què Ayuso haja comunicat la seua decisió a Sánchez. Fonts de Moncloa han indicat, finalment, que el president espanyol manté en l’agenda la visita prevista a Barcelona al costat del rei Felip VI en el marc de l’acte de clausura de la mostra Barcelona New Economy Week.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.