Pedro Sánchez convoca un Consell de Ministres per a decretar l’estat d’alarma en Madrid

 

Pedro Sánchez ha decidit no esperar més i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari per a este divendres 9 d’octubre, per a decretar un estat d’alarma en Madrid durant els pròxims quinze dies, com a mínim, segons informa ‘El País’. Este dijous el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha decidit suspendre les mesures de confinament decretades per l’executiu espanyol, després del recurs presentat per Isabel Díaz Ayuso.

 

La Secretaria d’Estat de Comunicació ha informat que a la tornada d’un viatge oficial en Algèria el president del govern espanyol s’ha posat en contacte amb la seua homòloga madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, per a «abordar les alternatives legals existents» per a mantindre les mesures previstes a l’ordre revocada pel TSJM «per raons no de fons sinó de mera habilitació legal per a adoptar-les».

 

Ayuso té tres possibilitats

Sánchez ha traslladat a Ayuso tres possibilitats, que la Comunitat de Madrid com a autoritat competent en matèria sanitària dicte una ordre segons marca la Llei Orgànica de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública; que demane la declaració de l’estat d’alarma per a que siga el govern espanyol al costat de la Comunitat de Madrid qui el declare i ratifique les mesures en qüestió, o que siga el govern d’Espanya qui declare l’estat d’alarma sense la sol·licitud prèvia.

 

El govern estatal assenyala que en qualsevol dels tres casos les mesures de confinament perimetral i la resta de normes serien «exactament les mateixes» que s’aplicaven, atés que «l’únic que canviaria seria l’instrument legal per les que s’adopten, és a dir, la cobertura jurídica». La mateixa font ha indicat que Ayuso, en una segona conversa telefònica, ha dit a Sánchez que «necessita temps», i s’han donat de marge fins a este divendres.

 

El govern autonòmic de Madrid també es reunix

Per la seua banda, la presidenta de la Comunitat de Madrid ha indicat a través de Twitter que a primera hora del matí reunirà el govern autonòmic madrileny per a «vore alternatives». Ha reiterat, en este sentit, que al seu parer les zones bàsiques «estaven funcionant i poden ser el millor». Per això ha desitjat «pactar una solució» que beneficie la ciutadania i aporte «claredat».

 

 

El Consell de Ministres extraordinari se celebrarà, probablement, després de què Ayuso haja comunicat la seua decisió a Sánchez. Fonts de Moncloa han indicat, finalment, que el president espanyol manté en l’agenda la visita prevista a Barcelona al costat del rei Felip VI en el marc de l’acte de clausura de la mostra Barcelona New Economy Week.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.