13.1 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Pedro Sánchez convoca un Consell de Ministres per a decretar l’estat d’alarma en Madrid

 

Pedro Sánchez ha decidit no esperar més i ha convocat un Consell de Ministres extraordinari per a este divendres 9 d’octubre, per a decretar un estat d’alarma en Madrid durant els pròxims quinze dies, com a mínim, segons informa ‘El País’. Este dijous el Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) ha decidit suspendre les mesures de confinament decretades per l’executiu espanyol, després del recurs presentat per Isabel Díaz Ayuso.

 

La Secretaria d’Estat de Comunicació ha informat que a la tornada d’un viatge oficial en Algèria el president del govern espanyol s’ha posat en contacte amb la seua homòloga madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, per a «abordar les alternatives legals existents» per a mantindre les mesures previstes a l’ordre revocada pel TSJM «per raons no de fons sinó de mera habilitació legal per a adoptar-les».

 

Ayuso té tres possibilitats

Sánchez ha traslladat a Ayuso tres possibilitats, que la Comunitat de Madrid com a autoritat competent en matèria sanitària dicte una ordre segons marca la Llei Orgànica de Mesures Especials en Matèria de Salut Pública; que demane la declaració de l’estat d’alarma per a que siga el govern espanyol al costat de la Comunitat de Madrid qui el declare i ratifique les mesures en qüestió, o que siga el govern d’Espanya qui declare l’estat d’alarma sense la sol·licitud prèvia.

 

El govern estatal assenyala que en qualsevol dels tres casos les mesures de confinament perimetral i la resta de normes serien «exactament les mateixes» que s’aplicaven, atés que «l’únic que canviaria seria l’instrument legal per les que s’adopten, és a dir, la cobertura jurídica». La mateixa font ha indicat que Ayuso, en una segona conversa telefònica, ha dit a Sánchez que «necessita temps», i s’han donat de marge fins a este divendres.

 

El govern autonòmic de Madrid també es reunix

Per la seua banda, la presidenta de la Comunitat de Madrid ha indicat a través de Twitter que a primera hora del matí reunirà el govern autonòmic madrileny per a «vore alternatives». Ha reiterat, en este sentit, que al seu parer les zones bàsiques «estaven funcionant i poden ser el millor». Per això ha desitjat «pactar una solució» que beneficie la ciutadania i aporte «claredat».

 

 

El Consell de Ministres extraordinari se celebrarà, probablement, després de què Ayuso haja comunicat la seua decisió a Sánchez. Fonts de Moncloa han indicat, finalment, que el president espanyol manté en l’agenda la visita prevista a Barcelona al costat del rei Felip VI en el marc de l’acte de clausura de la mostra Barcelona New Economy Week.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA inaugura ‘Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]’ amb obres dels 70 a 2025

El MACA obri este divendres la retrospectiva 'Soledad Sevilla [Esperant a Sempere]', amb peces dels anys 70 a 2025, moltes inèdites, oberta fins al 17 de maig. La mostra centra el focus en sèries recents inspirades en Sempere i en el diàleg entre línia, llum i espai.

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.