El perill de realitzar transferències ràpides per Bizum

Bizum s’ha convertit en una de les formes més utilitzades per a fer transferències i pagaments ràpids entre amics i coneguts, fins i tot, molts comerços ja permeten pagar d’aquesta manera ràpida, senzilla i gratuïta.

Des del Banc d’Espanya, s’ha volgut llançar un important avís sobre les transferències bancàries realitzades per Bizum. Aquest és un dels mètodes més emprats pels espanyols per a realitzar transferències de diners i evitar així les devolucions en efectiu. Molt eficaç, però també amb la possibilitat de cometre algun error que ens acabe eixint car.


Per Bizum, és molt freqüent posar el número de mòbil de la persona a la qual volem transferir els diners, de tal manera que rep la notificació per part del banc per a acceptar la quantitat rebuda. No obstant això, també hi ha ocasions en què s’escriu el número de compte del benefactor perquè reba els diners, per la qual cosa tots dos mètodes són aplicables.


Davant els nombrosos errors que es poden arribar a cometre en les transferències si es realitzen molt ràpidament, el Banc d’Espanya adverteix: és recomanable fer-les amb el temps necessari, però comprovar que s’està enviant al número de compte i/o telèfon de mòbil desitjat. Una transferència realitzada ja no pot revocar-se i això pot desencadenar en nombrosos problemes.


La rapidesa pot ser letal


«Les transferències són irrevocables i finals«, explica el Banc d’Espanya, per la qual cosa llança un consell a l’hora de fer els Bizum: «Et recomanem que ho uses seleccionant els contactes de la teua llibreta en comptes d’escriure a mà el número de telèfon».


Això és pel fet que és molt més senzill equivocar-se de destinatari en escriure tot el número de telèfon a mà que si s’utilitza l’opció de seleccionar un nom de l’agenda per a manar la transferència de diners.


A més d’això, Bizum va incorporant cada vegada més noves funcionalitats, com és el cas dels pagaments de Bizum a través de WhatsApp o el pagament en comerços de manera presencial a través d’un codi QR.

La via més fàcil és contactar amb la persona a la qual hem donat aquesta quantitat de diners perquè ens ho retorne, explicant-li que ha sigut un error. Si es nega, sempre es pot recórrer a un procediment judicial per a recuperar els diners extraviats. No obstant això, la major recomanació donada pel Banc d’Espanya és corroborar diverses vegades que estem enviant els diners al compte seleccionat.

Últimes notícies

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.