El perill de realitzar transferències ràpides per Bizum

Bizum s’ha convertit en una de les formes més utilitzades per a fer transferències i pagaments ràpids entre amics i coneguts, fins i tot, molts comerços ja permeten pagar d’aquesta manera ràpida, senzilla i gratuïta.

Des del Banc d’Espanya, s’ha volgut llançar un important avís sobre les transferències bancàries realitzades per Bizum. Aquest és un dels mètodes més emprats pels espanyols per a realitzar transferències de diners i evitar així les devolucions en efectiu. Molt eficaç, però també amb la possibilitat de cometre algun error que ens acabe eixint car.


Per Bizum, és molt freqüent posar el número de mòbil de la persona a la qual volem transferir els diners, de tal manera que rep la notificació per part del banc per a acceptar la quantitat rebuda. No obstant això, també hi ha ocasions en què s’escriu el número de compte del benefactor perquè reba els diners, per la qual cosa tots dos mètodes són aplicables.


Davant els nombrosos errors que es poden arribar a cometre en les transferències si es realitzen molt ràpidament, el Banc d’Espanya adverteix: és recomanable fer-les amb el temps necessari, però comprovar que s’està enviant al número de compte i/o telèfon de mòbil desitjat. Una transferència realitzada ja no pot revocar-se i això pot desencadenar en nombrosos problemes.


La rapidesa pot ser letal


«Les transferències són irrevocables i finals«, explica el Banc d’Espanya, per la qual cosa llança un consell a l’hora de fer els Bizum: «Et recomanem que ho uses seleccionant els contactes de la teua llibreta en comptes d’escriure a mà el número de telèfon».


Això és pel fet que és molt més senzill equivocar-se de destinatari en escriure tot el número de telèfon a mà que si s’utilitza l’opció de seleccionar un nom de l’agenda per a manar la transferència de diners.


A més d’això, Bizum va incorporant cada vegada més noves funcionalitats, com és el cas dels pagaments de Bizum a través de WhatsApp o el pagament en comerços de manera presencial a través d’un codi QR.

La via més fàcil és contactar amb la persona a la qual hem donat aquesta quantitat de diners perquè ens ho retorne, explicant-li que ha sigut un error. Si es nega, sempre es pot recórrer a un procediment judicial per a recuperar els diners extraviats. No obstant això, la major recomanació donada pel Banc d’Espanya és corroborar diverses vegades que estem enviant els diners al compte seleccionat.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.