El perill de realitzar transferències ràpides per Bizum

Bizum s’ha convertit en una de les formes més utilitzades per a fer transferències i pagaments ràpids entre amics i coneguts, fins i tot, molts comerços ja permeten pagar d’aquesta manera ràpida, senzilla i gratuïta.

Des del Banc d’Espanya, s’ha volgut llançar un important avís sobre les transferències bancàries realitzades per Bizum. Aquest és un dels mètodes més emprats pels espanyols per a realitzar transferències de diners i evitar així les devolucions en efectiu. Molt eficaç, però també amb la possibilitat de cometre algun error que ens acabe eixint car.


Per Bizum, és molt freqüent posar el número de mòbil de la persona a la qual volem transferir els diners, de tal manera que rep la notificació per part del banc per a acceptar la quantitat rebuda. No obstant això, també hi ha ocasions en què s’escriu el número de compte del benefactor perquè reba els diners, per la qual cosa tots dos mètodes són aplicables.


Davant els nombrosos errors que es poden arribar a cometre en les transferències si es realitzen molt ràpidament, el Banc d’Espanya adverteix: és recomanable fer-les amb el temps necessari, però comprovar que s’està enviant al número de compte i/o telèfon de mòbil desitjat. Una transferència realitzada ja no pot revocar-se i això pot desencadenar en nombrosos problemes.


La rapidesa pot ser letal


Les transferències són irrevocables i finals“, explica el Banc d’Espanya, per la qual cosa llança un consell a l’hora de fer els Bizum: “Et recomanem que ho uses seleccionant els contactes de la teua llibreta en comptes d’escriure a mà el número de telèfon”.


Això és pel fet que és molt més senzill equivocar-se de destinatari en escriure tot el número de telèfon a mà que si s’utilitza l’opció de seleccionar un nom de l’agenda per a manar la transferència de diners.


A més d’això, Bizum va incorporant cada vegada més noves funcionalitats, com és el cas dels pagaments de Bizum a través de WhatsApp o el pagament en comerços de manera presencial a través d’un codi QR.

La via més fàcil és contactar amb la persona a la qual hem donat aquesta quantitat de diners perquè ens ho retorne, explicant-li que ha sigut un error. Si es nega, sempre es pot recórrer a un procediment judicial per a recuperar els diners extraviats. No obstant això, la major recomanació donada pel Banc d’Espanya és corroborar diverses vegades que estem enviant els diners al compte seleccionat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.