El perill de realitzar transferències ràpides per Bizum

Bizum s’ha convertit en una de les formes més utilitzades per a fer transferències i pagaments ràpids entre amics i coneguts, fins i tot, molts comerços ja permeten pagar d’aquesta manera ràpida, senzilla i gratuïta.

Des del Banc d’Espanya, s’ha volgut llançar un important avís sobre les transferències bancàries realitzades per Bizum. Aquest és un dels mètodes més emprats pels espanyols per a realitzar transferències de diners i evitar així les devolucions en efectiu. Molt eficaç, però també amb la possibilitat de cometre algun error que ens acabe eixint car.


Per Bizum, és molt freqüent posar el número de mòbil de la persona a la qual volem transferir els diners, de tal manera que rep la notificació per part del banc per a acceptar la quantitat rebuda. No obstant això, també hi ha ocasions en què s’escriu el número de compte del benefactor perquè reba els diners, per la qual cosa tots dos mètodes són aplicables.


Davant els nombrosos errors que es poden arribar a cometre en les transferències si es realitzen molt ràpidament, el Banc d’Espanya adverteix: és recomanable fer-les amb el temps necessari, però comprovar que s’està enviant al número de compte i/o telèfon de mòbil desitjat. Una transferència realitzada ja no pot revocar-se i això pot desencadenar en nombrosos problemes.


La rapidesa pot ser letal


«Les transferències són irrevocables i finals«, explica el Banc d’Espanya, per la qual cosa llança un consell a l’hora de fer els Bizum: «Et recomanem que ho uses seleccionant els contactes de la teua llibreta en comptes d’escriure a mà el número de telèfon».


Això és pel fet que és molt més senzill equivocar-se de destinatari en escriure tot el número de telèfon a mà que si s’utilitza l’opció de seleccionar un nom de l’agenda per a manar la transferència de diners.


A més d’això, Bizum va incorporant cada vegada més noves funcionalitats, com és el cas dels pagaments de Bizum a través de WhatsApp o el pagament en comerços de manera presencial a través d’un codi QR.

La via més fàcil és contactar amb la persona a la qual hem donat aquesta quantitat de diners perquè ens ho retorne, explicant-li que ha sigut un error. Si es nega, sempre es pot recórrer a un procediment judicial per a recuperar els diners extraviats. No obstant això, la major recomanació donada pel Banc d’Espanya és corroborar diverses vegades que estem enviant els diners al compte seleccionat.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU