El perill de realitzar transferències ràpides per Bizum

Bizum s’ha convertit en una de les formes més utilitzades per a fer transferències i pagaments ràpids entre amics i coneguts, fins i tot, molts comerços ja permeten pagar d’aquesta manera ràpida, senzilla i gratuïta.

Des del Banc d’Espanya, s’ha volgut llançar un important avís sobre les transferències bancàries realitzades per Bizum. Aquest és un dels mètodes més emprats pels espanyols per a realitzar transferències de diners i evitar així les devolucions en efectiu. Molt eficaç, però també amb la possibilitat de cometre algun error que ens acabe eixint car.


Per Bizum, és molt freqüent posar el número de mòbil de la persona a la qual volem transferir els diners, de tal manera que rep la notificació per part del banc per a acceptar la quantitat rebuda. No obstant això, també hi ha ocasions en què s’escriu el número de compte del benefactor perquè reba els diners, per la qual cosa tots dos mètodes són aplicables.


Davant els nombrosos errors que es poden arribar a cometre en les transferències si es realitzen molt ràpidament, el Banc d’Espanya adverteix: és recomanable fer-les amb el temps necessari, però comprovar que s’està enviant al número de compte i/o telèfon de mòbil desitjat. Una transferència realitzada ja no pot revocar-se i això pot desencadenar en nombrosos problemes.


La rapidesa pot ser letal


Les transferències són irrevocables i finals“, explica el Banc d’Espanya, per la qual cosa llança un consell a l’hora de fer els Bizum: “Et recomanem que ho uses seleccionant els contactes de la teua llibreta en comptes d’escriure a mà el número de telèfon”.


Això és pel fet que és molt més senzill equivocar-se de destinatari en escriure tot el número de telèfon a mà que si s’utilitza l’opció de seleccionar un nom de l’agenda per a manar la transferència de diners.


A més d’això, Bizum va incorporant cada vegada més noves funcionalitats, com és el cas dels pagaments de Bizum a través de WhatsApp o el pagament en comerços de manera presencial a través d’un codi QR.

La via més fàcil és contactar amb la persona a la qual hem donat aquesta quantitat de diners perquè ens ho retorne, explicant-li que ha sigut un error. Si es nega, sempre es pot recórrer a un procediment judicial per a recuperar els diners extraviats. No obstant això, la major recomanació donada pel Banc d’Espanya és corroborar diverses vegades que estem enviant els diners al compte seleccionat.

Últimes notícies

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.

Rubén Burgos aparca el seu futur després de guanyar la Lliga Femenina: només pensa a celebrar

Rubén Burgos assegura després de conquistar la Lliga Femenina amb València Basket que no es planteja encara el seu futur i centra tota la seua atenció a celebrar el títol amb l'equip i el seu cos tècnic.

Rubén Burgos reivindica el treball del València Basket després del títol de Lliga Femenina

Rubén Burgos subratlla que la canastra final de Yvonne Anderson és fruit de mesos de perseverança, un projecte sostingut i la confiança interna després d'una temporada complicada.

Anderson decidix sobre la botzina la quarta Lliga Femenina consecutiva del València Basket

Una canastra final de Yvonne Anderson va donar al València Basket el seu quart títol seguit de la Lliga Femenina després de remuntar davant un Casademont Zaragoza que va dominar gran part del partit. El Roig Arena va viure una remuntada èpica culminada en l'última possessió.

Yvonne Anderson decidix la Lliga Femenina amb una canastra sobre la botzina

Yvonne Anderson remata una temporada molt dura per a València Basket amb una canastra sobre la botzina davant Casademont Zaragoza i descriu el final com a increïble i feliç.

Awa Fam s’acomiada del València Basket amb la Lliga abans de fer el salt a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i es prepara per a iniciar la seua carrera en la WNBA amb Seattle Storm, amb la idea de tornar en el futur al club taronja.