Llei de l’avortament: píndola del dia després haurà d’estar disponible en les farmàcies

La llei que modifica la regulació de l’avortament a Espanya, pendent de la decisió del Tribunal Constitucional, també parla de la píndola del dia després.

Concretament, el text elaborat pel Ministeri d’Igualtat que dirigeix Irene Montero estableix que les píndoles anticonceptives d’última generació tornaran a estar cobertes per la Seguretat Social, després que la sanitat pública deixara de finançar diverses d’elles en 2013 després d’anys, incloses en el catàleg. També s’obliga les farmàcies a tindre existències suficients per a donar respostes a la demanda.

També es promouran els mètodes d’anticoncepció masculina, perquè aquesta no siga només una responsabilitat de les dones.

La píndola del dia després «haurà d’estar disponible» en les farmàcies

Segons la ministra Montero, aquest anticonceptiu d’urgència, «haurà d’estar disponible» en totes les farmàcies, alguna cosa que podrien generar nous problemes com el que va tindre en el seu moment quan alguns farmacèutics es van negar a vendre-la.

L’oposició va arribar fins al Tribunal Constitucional, que va arribar a donar la raó als objectors perquè l’obligació vulnerava el seu dret a la llibertat ideològica.

La píndola anticonceptiva oral d’ús regular és el mètode més utilitzat darrere del preservatiu, ja que la prenen el 38,3 per cent de les dones. Així mateix, el 64,9 per cent de les dones ha pres la píndola en algun període de la seua vida, i moltes d’elles veuen dificultats a l’hora d’adquirir-la.

Si el fàrmac s’administra en les primeres 12 hores, destaca la farmacèutica, la seua eficàcia és del 95 per cent, i la seua efectivitat es va reduint segons van passant les hores.

Segons una enquesta realitzada per 40dB per a HRA Pharma entre 1.000 dones d’entre 18 i 45 anys, el 64,4 per cent de les consultades creu que es reduirien els embarassos no desitjats si la dispensació de la píndola anticonceptiva fora sense recepta i, a més, quasi nou de cada deu creen que seria més fàcil accedir a ella.

Per a les dones consultades, el fet de poder accedir a la seua dispensació sense prescripció mèdica suposaria un avanç significatiu per a la salut sexual i reproductiva de les dones i en la seua autonomia per a un 73,5 per cent i 72,5 per cent de les enquestades, respectivament.

Educació Sexual Obigatoria

Igualtat posa el focus en l’educació sexual i estableix la seua obligatorietat en les principals etapes educatives. Per a això, es formarà en educació sexual i menstrual a professors i també a funcionaris de presons i treballadors públics.

En l’àmbit escolar, la llei contempla el repartiment de manera gratuïta de mètodes barrera d’anticonceptius en centres educatius vinculat a campanyes sobre educació sexual (alguna cosa que també es farà en centres socials i penitenciaris).

Es crearan centres públics d’atenció especialitzada en salut sexual i reproductiva i una línia d’atenció telefònica.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.