Llei de l’avortament: píndola del dia després haurà d’estar disponible en les farmàcies

La llei que modifica la regulació de l’avortament a Espanya, pendent de la decisió del Tribunal Constitucional, també parla de la píndola del dia després.

Concretament, el text elaborat pel Ministeri d’Igualtat que dirigeix Irene Montero estableix que les píndoles anticonceptives d’última generació tornaran a estar cobertes per la Seguretat Social, després que la sanitat pública deixara de finançar diverses d’elles en 2013 després d’anys, incloses en el catàleg. També s’obliga les farmàcies a tindre existències suficients per a donar respostes a la demanda.

També es promouran els mètodes d’anticoncepció masculina, perquè aquesta no siga només una responsabilitat de les dones.

La píndola del dia després «haurà d’estar disponible» en les farmàcies

Segons la ministra Montero, aquest anticonceptiu d’urgència, «haurà d’estar disponible» en totes les farmàcies, alguna cosa que podrien generar nous problemes com el que va tindre en el seu moment quan alguns farmacèutics es van negar a vendre-la.

L’oposició va arribar fins al Tribunal Constitucional, que va arribar a donar la raó als objectors perquè l’obligació vulnerava el seu dret a la llibertat ideològica.

La píndola anticonceptiva oral d’ús regular és el mètode més utilitzat darrere del preservatiu, ja que la prenen el 38,3 per cent de les dones. Així mateix, el 64,9 per cent de les dones ha pres la píndola en algun període de la seua vida, i moltes d’elles veuen dificultats a l’hora d’adquirir-la.

Si el fàrmac s’administra en les primeres 12 hores, destaca la farmacèutica, la seua eficàcia és del 95 per cent, i la seua efectivitat es va reduint segons van passant les hores.

Segons una enquesta realitzada per 40dB per a HRA Pharma entre 1.000 dones d’entre 18 i 45 anys, el 64,4 per cent de les consultades creu que es reduirien els embarassos no desitjats si la dispensació de la píndola anticonceptiva fora sense recepta i, a més, quasi nou de cada deu creen que seria més fàcil accedir a ella.

Per a les dones consultades, el fet de poder accedir a la seua dispensació sense prescripció mèdica suposaria un avanç significatiu per a la salut sexual i reproductiva de les dones i en la seua autonomia per a un 73,5 per cent i 72,5 per cent de les enquestades, respectivament.

Educació Sexual Obigatoria

Igualtat posa el focus en l’educació sexual i estableix la seua obligatorietat en les principals etapes educatives. Per a això, es formarà en educació sexual i menstrual a professors i també a funcionaris de presons i treballadors públics.

En l’àmbit escolar, la llei contempla el repartiment de manera gratuïta de mètodes barrera d’anticonceptius en centres educatius vinculat a campanyes sobre educació sexual (alguna cosa que també es farà en centres socials i penitenciaris).

Es crearan centres públics d’atenció especialitzada en salut sexual i reproductiva i una línia d’atenció telefònica.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.