La Policia Local de València instal·la plaques per a conscienciar de la gravetat de la violència de gènere

 

L’Ajuntament de València ha instal·lat unes plaques amb el lema de ‘Stop a la violència de gènere‘ en diferents emplaçaments de la ciutat amb l’objectiu de sensibilitzar i conscienciar sobre la gravetat de la violència de gènere que, actualment, al costat de la violència domèstica, és la primera causa de detencions.

 

El regidor de Protecció Ciutadana, Aarón Cano, ha afirmat a través d’un comunicat que una societat democràtica «no pot permetre’s que milers de dones hagen d’estar protegides».

 

En esta línia, Cano ha destacat «el valor de conscienciació i sensibilització d’esta iniciativa» amb la que «volem recordar que la violència ens afecta a tots i totes i ens queda molt per recórrer fins a conseguir una igualtat real».

 

Les plaques s’han instal·lat durant la passada nit en la zona central de la Plaça de l’Ajuntament de València, una enfront del balcó de la Casa Consistorial i una altra enfront de l’Ateneo, en la plaça de Sant Agustí, l’esplanada enfront de les Torres de Serrans, la plaça de la Verge, dos en el Passeig Marítim i una altra en l’esplanada de l’estació d’AVE Joaquín Sorolla.

 

Últimes notícies

Espanya tindrà quasi un terç de població major de 65 anys i un 40 % nascuda fora en 50 anys

Les projeccions de l INE indiquen que Espanya arribarà als 53,8 milions d habitants en 2041 i que en 2076 el 30,9 % tindrà 65 anys o més i el 40,4 % haurà nascut fora.

Espanya encara la primera onada de calor de l’estiu amb nits tropicals i més de 40 graus

L’Aemet alerta que Espanya es troba probablement davant la primera onada de calor de l’estiu, amb més de 40 graus en zones de l’interior, nits tropicals generalitzades i tempestes puntuals al nord i oest. Alhora, confirma que la primavera de 2026 ha sigut la segona més càlida des de 1961, amb 1,6 graus per damunt de la mitjana històrica.

Borja Sémper reclama a València una política ‘normal’ front als blocs i la crispació

Borja Sémper ha defensat a València el que anomena 'epica de la normalitat' i ha reclamat lideratges dialogants front als 'murs' i la divisio politica.

València tindrà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses i universitats

València acollirà el primer centre públic d’intel·ligència artificial aplicada compartit per empreses, administracions i centres d’investigació, segons ha anunciat l’alcaldessa María José Catalá en el Fórum Europa Tribuna Mediterránea.

Macrooperació contra les samarretes falses del Mundial: 66.000 requisades i 95 detinguts

La Policia Nacional ha incautat més de 66.000 samarretes de futbol falsificades vinculades al Mundial de 2026 i ha detingut 95 persones en 15 punts d’Espanya, inclosos els municipis alacantins d’Elx i Dénia.

Detingut a Benicàssim un francés reclamat per un assassinat relacionat amb droga

La Guàrdia Civil ha detingut a Benicàssim un ciutadà francés reclamat per França mitjançant una Ordre Europea de Detenció i Entrega per un presumpte assassinat amb arma de foc vinculat al tràfic de drogues.

Les persones refugiades que atén Creu Roja aporten valor social, cultural i econòmic

Creu Roja Espanyola destaca que les persones migrants i refugiades no només necessiten ajuda, sinó que aporten valor social, cultural i econòmic, i exposa diversos casos d’integració i voluntariat en distints punts de l’Estat, inclosa València.

Un treballador investigat per furtar 10 mòbils d’alta gamma valorats en 14.000 euros

La Guàrdia Civil investiga un empleat d’una empresa de València per furtar deu telèfons mòbils d’alta gamma, valorats en 14.000 euros, i falsejar factures i registres interns per a ocultar el furt i vendre’ls en una tenda de compravenda.