La Plataforma en Defensa del Transport anuncia un atur indefinit a partir del 14 de novembre

La Plataforma per a la Defensa del Sector del Transport de Mercaderies per Carretera ha anunciat que convoquen nous aturs indefinits en tota Espanya a partir del pròxim 14 de novembre.

Denúncia la «passivitat» del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a l’hora de controlar que s’aplique la llei que obliga els carregadors a pagar preus que cobrisquen els costos del servei i que, per tant, els transportistes no treballen a pèrdues, tal com va acordar el Govern amb el sector el mes de març passat.

Aquesta plataforma decideix així reprendre la vaga que ja va convocar el passat 14 de març i que va causar problemes en la cadena de subministrament del país.

Els delegats d’aquesta plataforma s’han reunit aquest dissabte per a analitzar la seua situació actual després de les mesures aprovades pel Govern en consens amb les associacions majoritàries dels transportistes i que componen el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC).

Entre les mesures pactades es troben la nova llei perquè els transportistes no treballen a pèrdues o un nou paquet d’ajudes directes al col·lectiu de 450 milions d’euros.

Aquestes se sumen a les mesures aprovades en 2021, la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada a l’abril, la prohibició que els conductors facen càrrega i descàrrega, la limitació a una hora dels temps d’espera en zones de càrrega i descàrrega i el reforç en la inspecció dins de la seua professió.

No obstant això, la plataforma convocant denúncia l’«incompliment» per part dels carregadors, també de la llei que va prometre llavors no treballar a pèrdues.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.