La Plataforma en Defensa del Transport anuncia un atur indefinit a partir del 14 de novembre

La Plataforma per a la Defensa del Sector del Transport de Mercaderies per Carretera ha anunciat que convoquen nous aturs indefinits en tota Espanya a partir del pròxim 14 de novembre.

Denúncia la «passivitat» del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana a l’hora de controlar que s’aplique la llei que obliga els carregadors a pagar preus que cobrisquen els costos del servei i que, per tant, els transportistes no treballen a pèrdues, tal com va acordar el Govern amb el sector el mes de març passat.

Aquesta plataforma decideix així reprendre la vaga que ja va convocar el passat 14 de març i que va causar problemes en la cadena de subministrament del país.

Els delegats d’aquesta plataforma s’han reunit aquest dissabte per a analitzar la seua situació actual després de les mesures aprovades pel Govern en consens amb les associacions majoritàries dels transportistes i que componen el Comité Nacional del Transport per Carretera (CNTC).

Entre les mesures pactades es troben la nova llei perquè els transportistes no treballen a pèrdues o un nou paquet d’ajudes directes al col·lectiu de 450 milions d’euros.

Aquestes se sumen a les mesures aprovades en 2021, la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant aprovada a l’abril, la prohibició que els conductors facen càrrega i descàrrega, la limitació a una hora dels temps d’espera en zones de càrrega i descàrrega i el reforç en la inspecció dins de la seua professió.

No obstant això, la plataforma convocant denúncia l’«incompliment» per part dels carregadors, també de la llei que va prometre llavors no treballar a pèrdues.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.