La Unió de Llauradors llança un podcast per al foment i la promoció de l’agricultura ecològica

La Unió de Llauradors, en col·laboració amb el Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha llançat un podcast denominat ‘la Unió Ecològica’ per al foment i promoció de l’agricultura ecològica i que consta de set capítols. La publicació serà setmanal entre els mesos de juny a juliol i es difondrà en les principals plataformes de podcasting, xarxes socials de l’organització agrària i en el seu canal de YouTube.

En tots els capítols hi ha entrevistes i converses amb persones referents del sector, on es fa un recorregut professional i personal sobre el cultiu en ecològic, les bones pràctiques per a la biodiversitat, comercialització, promoció, consum i ajudes vigents en l’actualitat.

A part de l’entrevista, cada capítol compta amb una columna d’opinió per part d’una persona referent en el sector que aporta la seua reflexió sobre el tema del dia. Finalment, existeix una secció de preguntes i respostes per a comentar qualsevol dubte llançat per persones associades a la Unió a través del canal de whatsapp. El programa està conduït pel periodista Samuel Borja, i per Ricard Ballester, tècnic d’agricultura ecològica de la Unió.

En el primer capítol es parla de com introduir-se en la producció ecològica amb una entrevista a Joanma Mesado, secretari tècnic de l’organització, i una columna d’opinió de Rosa García, responsable de l’àrea de certificació del CAECV.

Per al segon capítol l’entrevista triada és a Alfons Domínguez, tècnic de l’Estació Experimental Agrària de la Conselleria d’Agricultura a Carcaixent i la columna d’opinió està a càrrec de Josep Roselló, expert en agricultura ecològica.

La comercialització i els canals curts de proximitat centra l’atenció del tercer capítol amb una entrevista a Àlex Vilanova, productor d’oli d’Olis Cuquello a la Jana, i l’opinió de Jordi Benages, ramader i productor de formatges ecològics a Xert.

En el quart capítol es tracta sobre la gran distribució i la comercialització-exportació mitjançant una entrevista amb el responsable comercial de Cofrudeca, José Ramón Català i l’apartat d’opinió és de Leire Quintana, Product Manager Food d’Intermón-Oxfam.

La promoció en l’agricultura ecològica centra la temàtica del cinqué capítol amb una entrevista a la portaveu de l’Associació Vida Sana i la fira Biocultura, Montse Escutia, i una columna d’opinió del director general de Desenvolupament Rural de la Conselleria d’Agricultura, David Torres.

En el capítol sisé, que tracta sobre el consum i la nutrició ecològica, s’entrevista a Mª Dolores Raigón, catedràtica de l’àrea d’Edafologia i Química Agrícola. És professora a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural (ETSIAMN) de la UPV. La columna d’opinió correspon al president d’AVACU, Fernando Moner.

El capítol final està dedicat a les ajudes per al sector ecològic i conté una entrevista amb Noelia Garrigós, Cap de Servei de Pagaments Directes i Sol·licitud Única de la Conselleria d’Agricultura i la columna d’opinió és de Maite Cháfer, directora general de la PAC de la Conselleria d’Agricultura.
El podcast es podrà escoltar en diferents plataformes a través d’aquests enllaços:


https://www.ivoox.com/podcast-unio-ecologica_sq_f11568997_1.html
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.