La Unió de Llauradors llança un podcast per al foment i la promoció de l’agricultura ecològica

La Unió de Llauradors, en col·laboració amb el Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha llançat un podcast denominat ‘la Unió Ecològica’ per al foment i promoció de l’agricultura ecològica i que consta de set capítols. La publicació serà setmanal entre els mesos de juny a juliol i es difondrà en les principals plataformes de podcasting, xarxes socials de l’organització agrària i en el seu canal de YouTube.

En tots els capítols hi ha entrevistes i converses amb persones referents del sector, on es fa un recorregut professional i personal sobre el cultiu en ecològic, les bones pràctiques per a la biodiversitat, comercialització, promoció, consum i ajudes vigents en l’actualitat.

A part de l’entrevista, cada capítol compta amb una columna d’opinió per part d’una persona referent en el sector que aporta la seua reflexió sobre el tema del dia. Finalment, existeix una secció de preguntes i respostes per a comentar qualsevol dubte llançat per persones associades a la Unió a través del canal de whatsapp. El programa està conduït pel periodista Samuel Borja, i per Ricard Ballester, tècnic d’agricultura ecològica de la Unió.

En el primer capítol es parla de com introduir-se en la producció ecològica amb una entrevista a Joanma Mesado, secretari tècnic de l’organització, i una columna d’opinió de Rosa García, responsable de l’àrea de certificació del CAECV.

Per al segon capítol l’entrevista triada és a Alfons Domínguez, tècnic de l’Estació Experimental Agrària de la Conselleria d’Agricultura a Carcaixent i la columna d’opinió està a càrrec de Josep Roselló, expert en agricultura ecològica.

La comercialització i els canals curts de proximitat centra l’atenció del tercer capítol amb una entrevista a Àlex Vilanova, productor d’oli d’Olis Cuquello a la Jana, i l’opinió de Jordi Benages, ramader i productor de formatges ecològics a Xert.

En el quart capítol es tracta sobre la gran distribució i la comercialització-exportació mitjançant una entrevista amb el responsable comercial de Cofrudeca, José Ramón Català i l’apartat d’opinió és de Leire Quintana, Product Manager Food d’Intermón-Oxfam.

La promoció en l’agricultura ecològica centra la temàtica del cinqué capítol amb una entrevista a la portaveu de l’Associació Vida Sana i la fira Biocultura, Montse Escutia, i una columna d’opinió del director general de Desenvolupament Rural de la Conselleria d’Agricultura, David Torres.

En el capítol sisé, que tracta sobre el consum i la nutrició ecològica, s’entrevista a Mª Dolores Raigón, catedràtica de l’àrea d’Edafologia i Química Agrícola. És professora a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural (ETSIAMN) de la UPV. La columna d’opinió correspon al president d’AVACU, Fernando Moner.

El capítol final està dedicat a les ajudes per al sector ecològic i conté una entrevista amb Noelia Garrigós, Cap de Servei de Pagaments Directes i Sol·licitud Única de la Conselleria d’Agricultura i la columna d’opinió és de Maite Cháfer, directora general de la PAC de la Conselleria d’Agricultura.
El podcast es podrà escoltar en diferents plataformes a través d’aquests enllaços:


https://www.ivoox.com/podcast-unio-ecologica_sq_f11568997_1.html

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.