La Unió de Llauradors llança un podcast per al foment i la promoció de l’agricultura ecològica

La Unió de Llauradors, en col·laboració amb el Màster Universitari en Economia Agroalimentària i del Medi Ambient de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha llançat un podcast denominat ‘la Unió Ecològica’ per al foment i promoció de l’agricultura ecològica i que consta de set capítols. La publicació serà setmanal entre els mesos de juny a juliol i es difondrà en les principals plataformes de podcasting, xarxes socials de l’organització agrària i en el seu canal de YouTube.

En tots els capítols hi ha entrevistes i converses amb persones referents del sector, on es fa un recorregut professional i personal sobre el cultiu en ecològic, les bones pràctiques per a la biodiversitat, comercialització, promoció, consum i ajudes vigents en l’actualitat.

A part de l’entrevista, cada capítol compta amb una columna d’opinió per part d’una persona referent en el sector que aporta la seua reflexió sobre el tema del dia. Finalment, existeix una secció de preguntes i respostes per a comentar qualsevol dubte llançat per persones associades a la Unió a través del canal de whatsapp. El programa està conduït pel periodista Samuel Borja, i per Ricard Ballester, tècnic d’agricultura ecològica de la Unió.

En el primer capítol es parla de com introduir-se en la producció ecològica amb una entrevista a Joanma Mesado, secretari tècnic de l’organització, i una columna d’opinió de Rosa García, responsable de l’àrea de certificació del CAECV.

Per al segon capítol l’entrevista triada és a Alfons Domínguez, tècnic de l’Estació Experimental Agrària de la Conselleria d’Agricultura a Carcaixent i la columna d’opinió està a càrrec de Josep Roselló, expert en agricultura ecològica.

La comercialització i els canals curts de proximitat centra l’atenció del tercer capítol amb una entrevista a Àlex Vilanova, productor d’oli d’Olis Cuquello a la Jana, i l’opinió de Jordi Benages, ramader i productor de formatges ecològics a Xert.

En el quart capítol es tracta sobre la gran distribució i la comercialització-exportació mitjançant una entrevista amb el responsable comercial de Cofrudeca, José Ramón Català i l’apartat d’opinió és de Leire Quintana, Product Manager Food d’Intermón-Oxfam.

La promoció en l’agricultura ecològica centra la temàtica del cinqué capítol amb una entrevista a la portaveu de l’Associació Vida Sana i la fira Biocultura, Montse Escutia, i una columna d’opinió del director general de Desenvolupament Rural de la Conselleria d’Agricultura, David Torres.

En el capítol sisé, que tracta sobre el consum i la nutrició ecològica, s’entrevista a Mª Dolores Raigón, catedràtica de l’àrea d’Edafologia i Química Agrícola. És professora a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural (ETSIAMN) de la UPV. La columna d’opinió correspon al president d’AVACU, Fernando Moner.

El capítol final està dedicat a les ajudes per al sector ecològic i conté una entrevista amb Noelia Garrigós, Cap de Servei de Pagaments Directes i Sol·licitud Única de la Conselleria d’Agricultura i la columna d’opinió és de Maite Cháfer, directora general de la PAC de la Conselleria d’Agricultura.
El podcast es podrà escoltar en diferents plataformes a través d’aquests enllaços:


https://www.ivoox.com/podcast-unio-ecologica_sq_f11568997_1.html
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat assegura que 4 de cada 5 famílies de la DANA no han cobrat les ajudes de primera necessitat

El Consell critica la falta de pagaments estatals i el bloqueig de fons municipals, mentres defén que el Pla Endavant suma el 57% d'accions finalitzades o en curs.

Acció Cultural demana al TSJCV investigar a Mazón i que la resta del cas seguisca a Catarroja

L'acusació popular ha demanat al TSJCV investigar a Carlos Mazón, aforat, i que la instrucció de la resta d'investigats continue a Catarroja per a evitar demores.

Castelló repartirà 2.000 polseres detectores de substàncies per a previndre agressions sexistes en la Magdalena

Castelló distribuirà 2.000 polseres detectores, tapavasos i polseres de tela durant la Magdalena per a previndre agressions sexistes. Hi haurà quatre Punts Violeta i reforç policial.

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.