Troben de vacances en Espanya un polític que demanava a la ciutadania no viatjar

 

Suècia ha viscut una autèntica muntanya russa pel que fa a la gestió de la pandèmia del coronavirus. En la primera onada, al contrari de la resta d’Europa, va decidir anar per lliure, no imposar confinaments estrictes i confiar en el comportament dels seus ciutadans per evitar contagis.

 

Esta tàctica pareixia funcionar, per sorpresa de quasi tots els experts mundials que alertaven del perill d’una decisió d’esta classe, i Suècia va conseguir contenir la primera onada sense tancar la gent a les seues cases. A pesar del tancament de la resta de països, la seua economia es va vore igualment afectada.

 

Quan va començar a arribar la segona onada, les autoritats de Suècia van decidir seguir el mateix model que ja havia funcionat, però esta volta la situació no va estar tan ben controlada i els casos es van acumular al país nòrdic.

 

Suècia, un dels països amb més casos de coronavirus

A conseqüència d’això, Suècia és el país del nord d’Europa que més casos i morts ha tingut per Covid-19, i amb molta diferència respecte a els seus veïns.

 

Un dels màxims responsables de la gestió de la pandèmia, Dan Eliasson, fa mesos que està al capdavant de la primera línia de batalla contra el virus i en les darreres setmanes havia animat als ciutadans suecs a minimitzar al màxim les seues interaccions socials i la seua mobilitat en un intent d’aturar el virus sense haver de recórrer al confinament.

 

També va demanar als suecs que no viatjaren excepte causes d’extrema necessitat durant les festes, raó per la que en les darreres hores s’ha convertit en l’objectiu de totes les crítiques. Eliasson no va predicar amb l’exemple, i al contrari del que demanava, l’han trobat en les Illes Canàries de vacacions mentres demanava a la resta del país quedar-se en casa.

 

La premsa del país va fotografiar a Eliasson en l’aeroport de Las Palmas, un fet que ha provocat una gran crítica. Ell defensa que es trobava en Canàries per motius familiars i que seguix treballant des d’allà perquè va anar a visitar la seua filla, qui fa temps que no veu perquè havia cancel·lat uns quants viatges prèviament.

 

Un viatge per a visitar la seua família

El cap de l’Agència de Contingències Civils de Suècia va explicar que havia «renunciat a molts viatges durant esta pandèmia», però que va pensar que este viatge sí que era necessari per poder vore la seua filla, que viu en les Illes Canàries. «Vaig celebrar el Nadal amb ella i la meua família», explica en declaracions al diari ‘Expressen, i va al·legar que el viatge no van ser unes vacacions perquè ell seguix treballant des de la distància.

 

Les seues explicacions no han acabat de convèncer a la societat d’un país molt dividit pel que fa a la pandèmia. El fet d’haver evitat un primer confinament va reforçar la confiança dels suecs en els seus governants, però quan les xifres de Suècia van començar a disparar-se molt respecte a la dels veïns del nord, les crítiques van començar a aflorar.

 

Fins el dia d’avui s’han confirmat ja 437.000 casos del Covid-19 al país, una xifra molt superior als 170.000 que ha notificat Dinamarca, els 51.000 de Noruega i els 36.000 de Finlàndia. Sobre la xifra de defuncions, les proporcions són similars: mentres en Suècia han mort 8.700 persones per Covid-19, els altres tres països junts no arriben ni a les 2.500 víctimes.

 

Estes dades també s’han usat en molts països per justificar els tancaments, restriccions i confinaments, assegurant que són decisions dures per als governs i els ciutadans per l’obligació de quedar-se a casa o de tancar temporalment els negocis, amb l’impacte que això genera a l’economia, però que són mesures necessàries per salvar vides.

Últimes notícies

Gonzalo Corbalán afronta el repte del València Basket amb nervis positius

L’escolta argentí Gonzalo Corbalán s’ha presentat com a nou jugador del València Basket i ha assegurat que se sent preparat per al salt de nivell que suposa la Euroliga, malgrat reconéixer nervis en clau positiva. El jugador també ha valorat la Supercopa Endesa i l’arribada de Nikola Mirotic com a reforç de pes.

1.270 milions per a modernitzar els aeroports valencians en cinc anys

El DORA 2027-2031 preveu 1.270 milions per als aeroports d’Alacant-Elx Miguel Hernández i València, dins d’un pla estatal de 13.000 milions que Aena finançarà amb ingressos propis.

Iberdrola destina 2.100 milions fins a 2031 per blindar la xarxa elèctrica després de la DANA

Iberdrola ha redissenyat la xarxa elèctrica danyada per la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb 100 milions i anuncia 2.000 milions més fins a 2031 a la Comunitat Valenciana. El pla ha rehabilitat estacions, comptadors, centres de transformació i torres elèctriques a la província de València.

El Consell només ha pagat el 60 % de les ajudes per la DANA, segons la Sindicatura

La Sindicatura de Comptes ha constatat que fins al febrer només s'ha abonat el 60 % de les ajudes per la DANA a la Comunitat Valenciana i alerta de possibles reintegraments per riscos d'incompliments en milers d'expedients.

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.