Troben de vacances en Espanya un polític que demanava a la ciutadania no viatjar

 

Suècia ha viscut una autèntica muntanya russa pel que fa a la gestió de la pandèmia del coronavirus. En la primera onada, al contrari de la resta d’Europa, va decidir anar per lliure, no imposar confinaments estrictes i confiar en el comportament dels seus ciutadans per evitar contagis.

 

Esta tàctica pareixia funcionar, per sorpresa de quasi tots els experts mundials que alertaven del perill d’una decisió d’esta classe, i Suècia va conseguir contenir la primera onada sense tancar la gent a les seues cases. A pesar del tancament de la resta de països, la seua economia es va vore igualment afectada.

 

Quan va començar a arribar la segona onada, les autoritats de Suècia van decidir seguir el mateix model que ja havia funcionat, però esta volta la situació no va estar tan ben controlada i els casos es van acumular al país nòrdic.

 

Suècia, un dels països amb més casos de coronavirus

A conseqüència d’això, Suècia és el país del nord d’Europa que més casos i morts ha tingut per Covid-19, i amb molta diferència respecte a els seus veïns.

 

Un dels màxims responsables de la gestió de la pandèmia, Dan Eliasson, fa mesos que està al capdavant de la primera línia de batalla contra el virus i en les darreres setmanes havia animat als ciutadans suecs a minimitzar al màxim les seues interaccions socials i la seua mobilitat en un intent d’aturar el virus sense haver de recórrer al confinament.

 

També va demanar als suecs que no viatjaren excepte causes d’extrema necessitat durant les festes, raó per la que en les darreres hores s’ha convertit en l’objectiu de totes les crítiques. Eliasson no va predicar amb l’exemple, i al contrari del que demanava, l’han trobat en les Illes Canàries de vacacions mentres demanava a la resta del país quedar-se en casa.

 

La premsa del país va fotografiar a Eliasson en l’aeroport de Las Palmas, un fet que ha provocat una gran crítica. Ell defensa que es trobava en Canàries per motius familiars i que seguix treballant des d’allà perquè va anar a visitar la seua filla, qui fa temps que no veu perquè havia cancel·lat uns quants viatges prèviament.

 

Un viatge per a visitar la seua família

El cap de l’Agència de Contingències Civils de Suècia va explicar que havia «renunciat a molts viatges durant esta pandèmia», però que va pensar que este viatge sí que era necessari per poder vore la seua filla, que viu en les Illes Canàries. «Vaig celebrar el Nadal amb ella i la meua família», explica en declaracions al diari ‘Expressen, i va al·legar que el viatge no van ser unes vacacions perquè ell seguix treballant des de la distància.

 

Les seues explicacions no han acabat de convèncer a la societat d’un país molt dividit pel que fa a la pandèmia. El fet d’haver evitat un primer confinament va reforçar la confiança dels suecs en els seus governants, però quan les xifres de Suècia van començar a disparar-se molt respecte a la dels veïns del nord, les crítiques van començar a aflorar.

 

Fins el dia d’avui s’han confirmat ja 437.000 casos del Covid-19 al país, una xifra molt superior als 170.000 que ha notificat Dinamarca, els 51.000 de Noruega i els 36.000 de Finlàndia. Sobre la xifra de defuncions, les proporcions són similars: mentres en Suècia han mort 8.700 persones per Covid-19, els altres tres països junts no arriben ni a les 2.500 víctimes.

 

Estes dades també s’han usat en molts països per justificar els tancaments, restriccions i confinaments, assegurant que són decisions dures per als governs i els ciutadans per l’obligació de quedar-se a casa o de tancar temporalment els negocis, amb l’impacte que això genera a l’economia, però que són mesures necessàries per salvar vides.

Últimes notícies

Arcadi España acusa el PP de desentendre’s de la finançació i de l’estat del benestar

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, acusa el PP de desentendre’s de la reforma de la finançació autonòmica i de l’estat del benestar, i insta Juanfran Pérez Llorca a acceptar els 3.669 milions oferits a la Comunitat Valenciana.

Rescatat un ciclista després de caure per un terraplè de 20 metres a Banyeres de Mariola

Bombers del Consorci de la província d’Alacant han rescatat un ciclista de muntanya que ha caigut per un terraplè d’uns 20 metres a La Fenassosa Bike Park, a Banyeres de Mariola. L’home presentava diversos traumatismes i estava desorientat quan han arribat els equips d’emergència.

Reprén força l’incendi de Tuéjar i activen tres mitjans aeris a l’embassament de Benagéber

El Centre de Coordinació d’Emergències ha mobilitzat tres mitjans aeris per una reproducció de l’incendi forestal de Tuéjar a la zona de l’embassament de Benagéber, estabilitzat des del 16 de setembre després de cremar 835 hectàrees.

Íñigo Pérez demana al Villarreal prudència abans de rebre el Llevant

Íñigo Pérez reclama al Villarreal mantindre la calma després de la primera victòria en LALIGA i centrar-se en els aspectes bàsics abans de rebre el Llevant a l’estadi de la Ceràmica.

Més-Compromís proposa un nou model valencià d’emergències davant els episodis climàtics extrems

Més-Compromís ha defés a Albal un nou model valencià d’emergències amb un cos únic de bombers, recuperació de la UVE, gestió pública del 112 i un nou servei de meteorologia, així com més recursos per als municipis. El partit reclama reforçar el paper dels ajuntaments com a primera línia davant catàstrofes i prepara el seu curs electoral amb el focus en la gestió municipalista.

Emergències alça totes les alertes per l’oratge en la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha donat per acabats els avisos per fenòmens meteorològics després d’un matí de fortes pluges, sobretot al litoral d’Alacant. Xàbia ha registrat fins a 87,4 litres per metre quadrat en poques hores.

Carles Esteve reclama tancar ja el debat d’aliances dins de Compromís

El portaveu d’Iniciativa-Compromís, Carles Esteve, insta a posar fi de manera immediata al debat intern sobre aliances per a poder negociar acords amb altres forces progressistes i entitats socials. Defén que l’esquerra situe la seguretat i la protecció dels drets en el centre de la seua resposta política.

El PP acusa Morant de muntar ‘festes’ amb diners públics sense millores per als valencians

El PPCV acusa Diana Morant d’organitzar actes partidistes i mediàtics amb fons públics sense resultats per als valencians i defensa la gestió econòmica del Consell. El PP reclama també més inversió estatal en infraestructures clau per a la Comunitat Valenciana.