Troben de vacances en Espanya un polític que demanava a la ciutadania no viatjar

 

Suècia ha viscut una autèntica muntanya russa pel que fa a la gestió de la pandèmia del coronavirus. En la primera onada, al contrari de la resta d’Europa, va decidir anar per lliure, no imposar confinaments estrictes i confiar en el comportament dels seus ciutadans per evitar contagis.

 

Esta tàctica pareixia funcionar, per sorpresa de quasi tots els experts mundials que alertaven del perill d’una decisió d’esta classe, i Suècia va conseguir contenir la primera onada sense tancar la gent a les seues cases. A pesar del tancament de la resta de països, la seua economia es va vore igualment afectada.

 

Quan va començar a arribar la segona onada, les autoritats de Suècia van decidir seguir el mateix model que ja havia funcionat, però esta volta la situació no va estar tan ben controlada i els casos es van acumular al país nòrdic.

 

Suècia, un dels països amb més casos de coronavirus

A conseqüència d’això, Suècia és el país del nord d’Europa que més casos i morts ha tingut per Covid-19, i amb molta diferència respecte a els seus veïns.

 

Un dels màxims responsables de la gestió de la pandèmia, Dan Eliasson, fa mesos que està al capdavant de la primera línia de batalla contra el virus i en les darreres setmanes havia animat als ciutadans suecs a minimitzar al màxim les seues interaccions socials i la seua mobilitat en un intent d’aturar el virus sense haver de recórrer al confinament.

 

També va demanar als suecs que no viatjaren excepte causes d’extrema necessitat durant les festes, raó per la que en les darreres hores s’ha convertit en l’objectiu de totes les crítiques. Eliasson no va predicar amb l’exemple, i al contrari del que demanava, l’han trobat en les Illes Canàries de vacacions mentres demanava a la resta del país quedar-se en casa.

 

La premsa del país va fotografiar a Eliasson en l’aeroport de Las Palmas, un fet que ha provocat una gran crítica. Ell defensa que es trobava en Canàries per motius familiars i que seguix treballant des d’allà perquè va anar a visitar la seua filla, qui fa temps que no veu perquè havia cancel·lat uns quants viatges prèviament.

 

Un viatge per a visitar la seua família

El cap de l’Agència de Contingències Civils de Suècia va explicar que havia «renunciat a molts viatges durant esta pandèmia», però que va pensar que este viatge sí que era necessari per poder vore la seua filla, que viu en les Illes Canàries. «Vaig celebrar el Nadal amb ella i la meua família», explica en declaracions al diari ‘Expressen, i va al·legar que el viatge no van ser unes vacacions perquè ell seguix treballant des de la distància.

 

Les seues explicacions no han acabat de convèncer a la societat d’un país molt dividit pel que fa a la pandèmia. El fet d’haver evitat un primer confinament va reforçar la confiança dels suecs en els seus governants, però quan les xifres de Suècia van començar a disparar-se molt respecte a la dels veïns del nord, les crítiques van començar a aflorar.

 

Fins el dia d’avui s’han confirmat ja 437.000 casos del Covid-19 al país, una xifra molt superior als 170.000 que ha notificat Dinamarca, els 51.000 de Noruega i els 36.000 de Finlàndia. Sobre la xifra de defuncions, les proporcions són similars: mentres en Suècia han mort 8.700 persones per Covid-19, els altres tres països junts no arriben ni a les 2.500 víctimes.

 

Estes dades també s’han usat en molts països per justificar els tancaments, restriccions i confinaments, assegurant que són decisions dures per als governs i els ciutadans per l’obligació de quedar-se a casa o de tancar temporalment els negocis, amb l’impacte que això genera a l’economia, però que són mesures necessàries per salvar vides.

Últimes notícies

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.

La Oreja de Van Gogh converteix el Roig Arena en una festa de nostàlgia a València

La Oreja de Van Gogh ha omplit el Roig Arena de València amb 15.000 persones en el primer dels seus dos concerts, convertint el retrobament amb Amaia Montero en una autèntica festa de nostàlgia. El recinte celebra també el seu primer aniversari com a referent del mapa musical valencià.

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.