Troben de vacances en Espanya un polític que demanava a la ciutadania no viatjar

 

Suècia ha viscut una autèntica muntanya russa pel que fa a la gestió de la pandèmia del coronavirus. En la primera onada, al contrari de la resta d’Europa, va decidir anar per lliure, no imposar confinaments estrictes i confiar en el comportament dels seus ciutadans per evitar contagis.

 

Esta tàctica pareixia funcionar, per sorpresa de quasi tots els experts mundials que alertaven del perill d’una decisió d’esta classe, i Suècia va conseguir contenir la primera onada sense tancar la gent a les seues cases. A pesar del tancament de la resta de països, la seua economia es va vore igualment afectada.

 

Quan va començar a arribar la segona onada, les autoritats de Suècia van decidir seguir el mateix model que ja havia funcionat, però esta volta la situació no va estar tan ben controlada i els casos es van acumular al país nòrdic.

 

Suècia, un dels països amb més casos de coronavirus

A conseqüència d’això, Suècia és el país del nord d’Europa que més casos i morts ha tingut per Covid-19, i amb molta diferència respecte a els seus veïns.

 

Un dels màxims responsables de la gestió de la pandèmia, Dan Eliasson, fa mesos que està al capdavant de la primera línia de batalla contra el virus i en les darreres setmanes havia animat als ciutadans suecs a minimitzar al màxim les seues interaccions socials i la seua mobilitat en un intent d’aturar el virus sense haver de recórrer al confinament.

 

També va demanar als suecs que no viatjaren excepte causes d’extrema necessitat durant les festes, raó per la que en les darreres hores s’ha convertit en l’objectiu de totes les crítiques. Eliasson no va predicar amb l’exemple, i al contrari del que demanava, l’han trobat en les Illes Canàries de vacacions mentres demanava a la resta del país quedar-se en casa.

 

La premsa del país va fotografiar a Eliasson en l’aeroport de Las Palmas, un fet que ha provocat una gran crítica. Ell defensa que es trobava en Canàries per motius familiars i que seguix treballant des d’allà perquè va anar a visitar la seua filla, qui fa temps que no veu perquè havia cancel·lat uns quants viatges prèviament.

 

Un viatge per a visitar la seua família

El cap de l’Agència de Contingències Civils de Suècia va explicar que havia «renunciat a molts viatges durant esta pandèmia», però que va pensar que este viatge sí que era necessari per poder vore la seua filla, que viu en les Illes Canàries. «Vaig celebrar el Nadal amb ella i la meua família», explica en declaracions al diari ‘Expressen, i va al·legar que el viatge no van ser unes vacacions perquè ell seguix treballant des de la distància.

 

Les seues explicacions no han acabat de convèncer a la societat d’un país molt dividit pel que fa a la pandèmia. El fet d’haver evitat un primer confinament va reforçar la confiança dels suecs en els seus governants, però quan les xifres de Suècia van començar a disparar-se molt respecte a la dels veïns del nord, les crítiques van començar a aflorar.

 

Fins el dia d’avui s’han confirmat ja 437.000 casos del Covid-19 al país, una xifra molt superior als 170.000 que ha notificat Dinamarca, els 51.000 de Noruega i els 36.000 de Finlàndia. Sobre la xifra de defuncions, les proporcions són similars: mentres en Suècia han mort 8.700 persones per Covid-19, els altres tres països junts no arriben ni a les 2.500 víctimes.

 

Estes dades també s’han usat en molts països per justificar els tancaments, restriccions i confinaments, assegurant que són decisions dures per als governs i els ciutadans per l’obligació de quedar-se a casa o de tancar temporalment els negocis, amb l’impacte que això genera a l’economia, però que són mesures necessàries per salvar vides.

Últimes notícies

Un llibre rescata l’exili del músic Deseado Mercadal, inspiració de la novel·la de Tomás Andújar

El periodista alacantí Tomás Andújar ha convertit la vida del músic exiliat Deseado Mercadal en la novel·la 'Donde acaba el agua', on narra el seu pas pels camps francesos al nord d’Àfrica i reflexiona sobre la memòria de la Guerra Civil.

Enganya una hostelera dAlacant amb un fals avís de tall de llum i li furta 2.480 euros

Un home de 52 anys ha sigut detingut a Alacant per fer-se passar per comercial elèctric i estafar 2.480 euros a una treballadora de lhostaleria amb un fals avís urgent de tall de subministrament elèctric.

Onze treballadors de Beniparrell, investigats per furtar més de 7.000 quilos de coure

La Guàrdia Civil ha investigat onze empleats d una empresa de manteniment elèctric de Beniparrell per sostraure i vendre més de 7.000 quilos de coure, valorats en 19.308 euros, en diversos municipis de la província de València.

L’onada de calor deixa avisos per temperatures extremes en huit autonomies

L’Aemet ha activat avisos per altes temperatures en huit comunitats autònomes, inclosa la Comunitat Valenciana, on també es preveuen tempestes fortes.

Rototom obri el reggae a la generació Z amb nous ritmes i més compromís social

El Rototom Sunsplash celebrarà del 16 al 22 d’agost la seua 31a edició a Benicàssim amb un cartell pensat per connectar amb la generació Z, més fusió de ritmes urbans i una potent agenda d’activisme social.

Aemet activa l’avís groc per tempestes i granís a l’interior nord de Castelló

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís groc per pluges, tempestes i possible granís a l’interior nord de Castelló, i per temperatures de fins a 38 graus en punts d’Alacant i València.

La regularització d’immigrants deixa un de cada huit nous afiliats a la Comunitat

La regularització extraordinària d’immigrants ha incorporat 262.475 persones a la Seguretat Social fins al 30 de juliol, de les quals el 12,1 % treballen a la Comunitat Valenciana, que és la quarta autonomia amb més nous afiliats.

El paro puja en 7.021 persones en juliol a la Comunitat Valenciana i arriba als 288.672 aturats

El paro ha augmentat en juliol en 7.021 persones a la Comunitat Valenciana, un 2,49 % més que en juny, fins als 288.672 desocupats, encara que en termes anuals hi ha 5.296 aturats menys.
FILMOTECA D'ESTIU