Troben de vacances en Espanya un polític que demanava a la ciutadania no viatjar

 

Suècia ha viscut una autèntica muntanya russa pel que fa a la gestió de la pandèmia del coronavirus. En la primera onada, al contrari de la resta d’Europa, va decidir anar per lliure, no imposar confinaments estrictes i confiar en el comportament dels seus ciutadans per evitar contagis.

 

Esta tàctica pareixia funcionar, per sorpresa de quasi tots els experts mundials que alertaven del perill d’una decisió d’esta classe, i Suècia va conseguir contenir la primera onada sense tancar la gent a les seues cases. A pesar del tancament de la resta de països, la seua economia es va vore igualment afectada.

 

Quan va començar a arribar la segona onada, les autoritats de Suècia van decidir seguir el mateix model que ja havia funcionat, però esta volta la situació no va estar tan ben controlada i els casos es van acumular al país nòrdic.

 

Suècia, un dels països amb més casos de coronavirus

A conseqüència d’això, Suècia és el país del nord d’Europa que més casos i morts ha tingut per Covid-19, i amb molta diferència respecte a els seus veïns.

 

Un dels màxims responsables de la gestió de la pandèmia, Dan Eliasson, fa mesos que està al capdavant de la primera línia de batalla contra el virus i en les darreres setmanes havia animat als ciutadans suecs a minimitzar al màxim les seues interaccions socials i la seua mobilitat en un intent d’aturar el virus sense haver de recórrer al confinament.

 

També va demanar als suecs que no viatjaren excepte causes d’extrema necessitat durant les festes, raó per la que en les darreres hores s’ha convertit en l’objectiu de totes les crítiques. Eliasson no va predicar amb l’exemple, i al contrari del que demanava, l’han trobat en les Illes Canàries de vacacions mentres demanava a la resta del país quedar-se en casa.

 

La premsa del país va fotografiar a Eliasson en l’aeroport de Las Palmas, un fet que ha provocat una gran crítica. Ell defensa que es trobava en Canàries per motius familiars i que seguix treballant des d’allà perquè va anar a visitar la seua filla, qui fa temps que no veu perquè havia cancel·lat uns quants viatges prèviament.

 

Un viatge per a visitar la seua família

El cap de l’Agència de Contingències Civils de Suècia va explicar que havia «renunciat a molts viatges durant esta pandèmia», però que va pensar que este viatge sí que era necessari per poder vore la seua filla, que viu en les Illes Canàries. «Vaig celebrar el Nadal amb ella i la meua família», explica en declaracions al diari ‘Expressen, i va al·legar que el viatge no van ser unes vacacions perquè ell seguix treballant des de la distància.

 

Les seues explicacions no han acabat de convèncer a la societat d’un país molt dividit pel que fa a la pandèmia. El fet d’haver evitat un primer confinament va reforçar la confiança dels suecs en els seus governants, però quan les xifres de Suècia van començar a disparar-se molt respecte a la dels veïns del nord, les crítiques van començar a aflorar.

 

Fins el dia d’avui s’han confirmat ja 437.000 casos del Covid-19 al país, una xifra molt superior als 170.000 que ha notificat Dinamarca, els 51.000 de Noruega i els 36.000 de Finlàndia. Sobre la xifra de defuncions, les proporcions són similars: mentres en Suècia han mort 8.700 persones per Covid-19, els altres tres països junts no arriben ni a les 2.500 víctimes.

 

Estes dades també s’han usat en molts països per justificar els tancaments, restriccions i confinaments, assegurant que són decisions dures per als governs i els ciutadans per l’obligació de quedar-se a casa o de tancar temporalment els negocis, amb l’impacte que això genera a l’economia, però que són mesures necessàries per salvar vides.

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.