Estos són els ponts del calendari laboral de 2020 que podrem disfrutar en territori valencià

Llistat de festius. | Getty.

 

El calendari laboral de 2020 tindrà un total de 12 dies festius nacionals, un més que en 2019, dels que només 8 se celebraran de forma conjunta en tota Espanya, segons la resolució de la Direcció General de Treball publicada este divendres en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

 

Esta distribució dels festius permetra fer fins a tres megaponts, i altes dos ponts en el territori valencià, ja que l’1 de gener, el 24 de juny i el 22 de gener cauen en dimecres, mentres que el 19 de març serà dijous i el 8 de desembre, dimarts. La resta festius se celebren en dilluns.

 

En concret, els 8 festius nacionals que seran festa en tota Espanya, són: el dimecres 1 de gener (Any Nou), el dilluns 6 de gener (Epifania del Senyor), el divendres 10 d’abril (Divendres Sant), el divendres 1 de maig (Festa del Treball), el dissabte 15 d’agost (Asunción de la Verge), el dilluns 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya), el dimarts 8 de desembre (Inmaculada Concepción) i el divendres 25 de desembre (Natividad del Senyor).

 

Altres dos festius comuns, 1 de novembre (Tots els Sants) i 6 de desembre (Dia de la Constitució Espanyola), cauen en diumenge i les comunitats autònomes poden desplaçar la celebració al dilluns següent o a un altre dia.

 

El dilluns 2 de novembre serà festiu en altres comunitats que han decidit desplaçar la festa de Tots els Sants, mentres que en territori valencià el festiu es trasllada al Dilluns de Pasqua, que se celebra el 13 d’abril.

 

D’igual forma, el dilluns 7 de desembre serà festiu en molts llocs, però en territori valencià es traslladarà el festiu del 6 de desembre, que cau en diumenge, al dia de Sant Joan, que se celebra el 24 de juny.

 

Per Setmana Santa, el 9 d’abril, Dijous Sant, serà festiu en totes les comunitats autònomes, excepte en Catalunya i en territori valencià, mentres que el dijous 19 de març (San José) només serà festa en Castella-la Manxa, territori valencià, Galícia, Múrcia, Navarra i País Basc. 

 

Als 12 dies festius nacionals, cal sumar els festius autonòmics i locals. En el territori valencià són el 9 d’octubre i el 19 de març. Mentres que en València ciutat els festius locals són 22 de gener i 20 d’abril.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un tauró gris de l’Oceanogràfic portarà el nom de Ferran Torres

L’Oceanogràfic de València ha posat el nom de Ferran Torres a un tauró gris com a reconeixement al seu compromís amb la conservació marina i la sensibilització sobre la protecció d’estes espècies amenaçades.

Morant nega haver comparat Feijóo amb Hitler i defensa que parlava de polítiques racistes

Diana Morant assegura que no ha comparat Alberto Núñez Feijóo amb Hitler, sinó que ha reflexionat sobre el paral·lelisme entre les polítiques nazis i la 'prioritat nacional' aprovada a la Comunitat Valenciana.

Aemet activa avís groc al litoral per temperatures de fins a 38 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte a la vesprada l’avís groc per calor al litoral de la Comunitat Valenciana, on s’esperen màximes de fins a 38 graus.

Ana Barceló renuncia a repetir com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027

Ana Barceló, portaveu del PSPV-PSOE a l’Ajuntament d’Alacant i exconsellera de Sanitat, ha anunciat que no tornarà a ser candidata a l’alcaldia en 2027. Continuarà com a portaveu fins als pròxims comicis municipals, una decisió que qualifica de personal i que va traslladar al partit en 2025.

València encadena 12 nits tòrrides seguides amb 27,5 graus de mínima

València ha encadenat 12 nits tòrrides consecutives amb una mínima de 27,5 graus i bat rècord al seu aeroport, mentre altres punts de la Comunitat Valenciana també pateixen mínimes sofocants.

El Castelló busca mesurar forces davant el València en un clàssic d’estiu a Paterna

El CD Castelló visita este dissabte la ciutat esportiva de Paterna per enfrontar-se al València CF en el segon amistós de la pretemporada, marcat per la greu lesió del central Fabrizio Brignani i el possible debut de diversos reforços albinegres.

Els hotels valencians superen els 3,2 milions de pernoctacions en juny i augmenten la facturació

Els hotels de la Comunitat Valenciana han sumat 3.247.155 pernoctacions en juny, amb una estada mitjana de 3,25 nits i un augment de la facturació del 3,4 %.

Cinc detinguts per una onada d’atracos amb ganivet en locals de València i Burjassot

La Policia Nacional ha detingut cinc hòmens a València i Màlaga acusats de quatre atracos violents en salons de joc, restaurants ràpids i joieries, tots amb motos robades.