9.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Estos són els ponts del calendari laboral de 2020 que podrem disfrutar en territori valencià

Llistat de festius. | Getty.

 

El calendari laboral de 2020 tindrà un total de 12 dies festius nacionals, un més que en 2019, dels que només 8 se celebraran de forma conjunta en tota Espanya, segons la resolució de la Direcció General de Treball publicada este divendres en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

 

Esta distribució dels festius permetra fer fins a tres megaponts, i altes dos ponts en el territori valencià, ja que l’1 de gener, el 24 de juny i el 22 de gener cauen en dimecres, mentres que el 19 de març serà dijous i el 8 de desembre, dimarts. La resta festius se celebren en dilluns.

 

En concret, els 8 festius nacionals que seran festa en tota Espanya, són: el dimecres 1 de gener (Any Nou), el dilluns 6 de gener (Epifania del Senyor), el divendres 10 d’abril (Divendres Sant), el divendres 1 de maig (Festa del Treball), el dissabte 15 d’agost (Asunción de la Verge), el dilluns 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya), el dimarts 8 de desembre (Inmaculada Concepción) i el divendres 25 de desembre (Natividad del Senyor).

 

Altres dos festius comuns, 1 de novembre (Tots els Sants) i 6 de desembre (Dia de la Constitució Espanyola), cauen en diumenge i les comunitats autònomes poden desplaçar la celebració al dilluns següent o a un altre dia.

 

El dilluns 2 de novembre serà festiu en altres comunitats que han decidit desplaçar la festa de Tots els Sants, mentres que en territori valencià el festiu es trasllada al Dilluns de Pasqua, que se celebra el 13 d’abril.

 

D’igual forma, el dilluns 7 de desembre serà festiu en molts llocs, però en territori valencià es traslladarà el festiu del 6 de desembre, que cau en diumenge, al dia de Sant Joan, que se celebra el 24 de juny.

 

Per Setmana Santa, el 9 d’abril, Dijous Sant, serà festiu en totes les comunitats autònomes, excepte en Catalunya i en territori valencià, mentres que el dijous 19 de març (San José) només serà festa en Castella-la Manxa, territori valencià, Galícia, Múrcia, Navarra i País Basc. 

 

Als 12 dies festius nacionals, cal sumar els festius autonòmics i locals. En el territori valencià són el 9 d’octubre i el 19 de març. Mentres que en València ciutat els festius locals són 22 de gener i 20 d’abril.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.