Estos són els ponts del calendari laboral de 2020 que podrem disfrutar en territori valencià

Llistat de festius. | Getty.

 

El calendari laboral de 2020 tindrà un total de 12 dies festius nacionals, un més que en 2019, dels que només 8 se celebraran de forma conjunta en tota Espanya, segons la resolució de la Direcció General de Treball publicada este divendres en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

 

Esta distribució dels festius permetra fer fins a tres megaponts, i altes dos ponts en el territori valencià, ja que l’1 de gener, el 24 de juny i el 22 de gener cauen en dimecres, mentres que el 19 de març serà dijous i el 8 de desembre, dimarts. La resta festius se celebren en dilluns.

 

En concret, els 8 festius nacionals que seran festa en tota Espanya, són: el dimecres 1 de gener (Any Nou), el dilluns 6 de gener (Epifania del Senyor), el divendres 10 d’abril (Divendres Sant), el divendres 1 de maig (Festa del Treball), el dissabte 15 d’agost (Asunción de la Verge), el dilluns 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya), el dimarts 8 de desembre (Inmaculada Concepción) i el divendres 25 de desembre (Natividad del Senyor).

 

Altres dos festius comuns, 1 de novembre (Tots els Sants) i 6 de desembre (Dia de la Constitució Espanyola), cauen en diumenge i les comunitats autònomes poden desplaçar la celebració al dilluns següent o a un altre dia.

 

El dilluns 2 de novembre serà festiu en altres comunitats que han decidit desplaçar la festa de Tots els Sants, mentres que en territori valencià el festiu es trasllada al Dilluns de Pasqua, que se celebra el 13 d’abril.

 

D’igual forma, el dilluns 7 de desembre serà festiu en molts llocs, però en territori valencià es traslladarà el festiu del 6 de desembre, que cau en diumenge, al dia de Sant Joan, que se celebra el 24 de juny.

 

Per Setmana Santa, el 9 d’abril, Dijous Sant, serà festiu en totes les comunitats autònomes, excepte en Catalunya i en territori valencià, mentres que el dijous 19 de març (San José) només serà festa en Castella-la Manxa, territori valencià, Galícia, Múrcia, Navarra i País Basc. 

 

Als 12 dies festius nacionals, cal sumar els festius autonòmics i locals. En el territori valencià són el 9 d’octubre i el 19 de març. Mentres que en València ciutat els festius locals són 22 de gener i 20 d’abril.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.