Estos són els ponts del calendari laboral de 2020 que podrem disfrutar en territori valencià

Llistat de festius. | Getty.

 

El calendari laboral de 2020 tindrà un total de 12 dies festius nacionals, un més que en 2019, dels que només 8 se celebraran de forma conjunta en tota Espanya, segons la resolució de la Direcció General de Treball publicada este divendres en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

 

Esta distribució dels festius permetra fer fins a tres megaponts, i altes dos ponts en el territori valencià, ja que l’1 de gener, el 24 de juny i el 22 de gener cauen en dimecres, mentres que el 19 de març serà dijous i el 8 de desembre, dimarts. La resta festius se celebren en dilluns.

 

En concret, els 8 festius nacionals que seran festa en tota Espanya, són: el dimecres 1 de gener (Any Nou), el dilluns 6 de gener (Epifania del Senyor), el divendres 10 d’abril (Divendres Sant), el divendres 1 de maig (Festa del Treball), el dissabte 15 d’agost (Asunción de la Verge), el dilluns 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya), el dimarts 8 de desembre (Inmaculada Concepción) i el divendres 25 de desembre (Natividad del Senyor).

 

Altres dos festius comuns, 1 de novembre (Tots els Sants) i 6 de desembre (Dia de la Constitució Espanyola), cauen en diumenge i les comunitats autònomes poden desplaçar la celebració al dilluns següent o a un altre dia.

 

El dilluns 2 de novembre serà festiu en altres comunitats que han decidit desplaçar la festa de Tots els Sants, mentres que en territori valencià el festiu es trasllada al Dilluns de Pasqua, que se celebra el 13 d’abril.

 

D’igual forma, el dilluns 7 de desembre serà festiu en molts llocs, però en territori valencià es traslladarà el festiu del 6 de desembre, que cau en diumenge, al dia de Sant Joan, que se celebra el 24 de juny.

 

Per Setmana Santa, el 9 d’abril, Dijous Sant, serà festiu en totes les comunitats autònomes, excepte en Catalunya i en territori valencià, mentres que el dijous 19 de març (San José) només serà festa en Castella-la Manxa, territori valencià, Galícia, Múrcia, Navarra i País Basc. 

 

Als 12 dies festius nacionals, cal sumar els festius autonòmics i locals. En el territori valencià són el 9 d’octubre i el 19 de març. Mentres que en València ciutat els festius locals són 22 de gener i 20 d’abril.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.