14.8 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Estos són els ponts del calendari laboral de 2020 que podrem disfrutar en territori valencià

Llistat de festius. | Getty.

 

El calendari laboral de 2020 tindrà un total de 12 dies festius nacionals, un més que en 2019, dels que només 8 se celebraran de forma conjunta en tota Espanya, segons la resolució de la Direcció General de Treball publicada este divendres en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

 

Esta distribució dels festius permetra fer fins a tres megaponts, i altes dos ponts en el territori valencià, ja que l’1 de gener, el 24 de juny i el 22 de gener cauen en dimecres, mentres que el 19 de març serà dijous i el 8 de desembre, dimarts. La resta festius se celebren en dilluns.

 

En concret, els 8 festius nacionals que seran festa en tota Espanya, són: el dimecres 1 de gener (Any Nou), el dilluns 6 de gener (Epifania del Senyor), el divendres 10 d’abril (Divendres Sant), el divendres 1 de maig (Festa del Treball), el dissabte 15 d’agost (Asunción de la Verge), el dilluns 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya), el dimarts 8 de desembre (Inmaculada Concepción) i el divendres 25 de desembre (Natividad del Senyor).

 

Altres dos festius comuns, 1 de novembre (Tots els Sants) i 6 de desembre (Dia de la Constitució Espanyola), cauen en diumenge i les comunitats autònomes poden desplaçar la celebració al dilluns següent o a un altre dia.

 

El dilluns 2 de novembre serà festiu en altres comunitats que han decidit desplaçar la festa de Tots els Sants, mentres que en territori valencià el festiu es trasllada al Dilluns de Pasqua, que se celebra el 13 d’abril.

 

D’igual forma, el dilluns 7 de desembre serà festiu en molts llocs, però en territori valencià es traslladarà el festiu del 6 de desembre, que cau en diumenge, al dia de Sant Joan, que se celebra el 24 de juny.

 

Per Setmana Santa, el 9 d’abril, Dijous Sant, serà festiu en totes les comunitats autònomes, excepte en Catalunya i en territori valencià, mentres que el dijous 19 de març (San José) només serà festa en Castella-la Manxa, territori valencià, Galícia, Múrcia, Navarra i País Basc. 

 

Als 12 dies festius nacionals, cal sumar els festius autonòmics i locals. En el territori valencià són el 9 d’octubre i el 19 de març. Mentres que en València ciutat els festius locals són 22 de gener i 20 d’abril.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.

València Basket busca prolongar la seua ratxa en la pista de l’Estudiants

El conjunt taronja visita a Estudiants en la jornada 17 per a estirar una ratxa de cinc victòries, impulsat pel seu bon moment en Eurolliga i la volta de peces clau.